Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Laatste posts Marcel Brands / Technisch Beleid II:
artois schreef:Het is ooit de wens geweest om aansprekende topvoetballers naar Alkmaar te halen. Je zal dan toch met een aansprekender TD aan moeten komen zetten, dan met deze lamlendige monotoom lullende halfbroer van Gert-Jan Verbeek.
Kuifje schreef:Alsof topvoetballers zich laten leiden door het stemgeluid en naam van een technisch directeur. :roll:

Voor hen telt voornamelijk maar een ding en dat zijn de cijfertjes op het contract. En het daarbij horende sportief verhaal.
Gebruikersavatar
artois
Supporter
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2005, 08:06
Locatie: Formerly lived in 020

artois schreef:Het is ooit de wens geweest om aansprekende topvoetballers naar Alkmaar te halen. Je zal dan toch met een aansprekender TD aan moeten komen zetten, dan met deze lamlendige monotoom lullende halfbroer van Gert-Jan Verbeek.

[/quote]Kuifje schreef: Alsof topvoetballers zich laten leiden door het stemgeluid en naam van een technisch directeur.

Voor hen telt voornamelijk maar een ding en dat zijn de cijfertjes op het contract. En het daarbij horende sportief verhaal.[quote]

Hoe voetballers denken (als ze dat al doen :) )weten jij en ik niet. Hoe jij over Marcel Brands denkt weet ik inmiddels wel, na die talloze bewierokende posts over hem van jou. Zelfs op mijn inderdaad vrij ongenuanceerde post meen je weer te moeten reageren. Over de naam heb ik overigens niets gezegd. Mijn post komt voort uit irritatie over het tenenkrommende, nietszeggende optreden op TV gisteravond, waarbij ik me wel degelijk ga afvragen of deze man over voldoende charisma beschikt.
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

artois schreef:artois schreef:Het is ooit de wens geweest om aansprekende topvoetballers naar Alkmaar te halen. Je zal dan toch met een aansprekender TD aan moeten komen zetten, dan met deze lamlendige monotoom lullende halfbroer van Gert-Jan Verbeek.
Kuifje schreef: Alsof topvoetballers zich laten leiden door het stemgeluid en naam van een technisch directeur.

Voor hen telt voornamelijk maar een ding en dat zijn de cijfertjes op het contract. En het daarbij horende sportief verhaal.

Hoe voetballers denken (als ze dat al doen :) )weten jij en ik niet. Hoe jij over Marcel Brands denkt weet ik inmiddels wel, na die talloze bewierokende posts over hem van jou. Zelfs op mijn inderdaad vrij ongenuanceerde post meen je weer te moeten reageren. Over de naam heb ik overigens niets gezegd. Mijn post komt voort uit irritatie over het tenenkrommende, nietszeggende optreden op TV gisteravond, waarbij ik me wel degelijk ga afvragen of deze man over voldoende charisma beschikt.
Beetje nuance is wel op zijn plaats. Het belangrijkste is dat Brands de juiste spelers scout. Of in ieder geval de voorwaarden schept voor de scouts om de juiste spelers te vinden en te halen. En op zich doet ie dat prima gezien de huidige selectie. Ben het er mee eens dat hij een weinig charismatische uitstraling heeft op tv, hij hield zich duidelijk erg op de vlakte en ontweek directe vragen van Genee en Derksen. Maar misschien is dat wel verstandig ook.
Laatst gewijzigd door Azetter op 02 dec 2008, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
artois
Supporter
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2005, 08:06
Locatie: Formerly lived in 020

Azetter schreef:[..]


Beetje nuance is wel op zijn plaats. Het belangrijkste is dat Brands de juiste spelers scout. Of in ieder geval de voorwaarden schept voor de scouts om de juiste spelers te vinden en te halen. En op zich doet ie dat prima gezien de huidige selectie. Ben het er mee eens dat hij een weinig charismatische uitstraling heeft op tv, hij hield zich duidelijk erg op de vlakte en ontweek directie vragen van Genee en Derksen. Maar misschien is dat wel verstandig ook.
Ik geef zelf al aan dat de nuance in mijn eerste post ontbrak.
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

artois schreef:[..]


Ik geef zelf al aan dat de nuance in mijn eerste post ontbrak.
En daar haak ik op in :wink:
Valt mij op dat men op internet nogal snel ongenuanceerd uit de hoek komt. Het is goed of het is helemaal niks. En zo is het in de praktijk niet natuurlijk. Behalve vorig seizoen dan, toen was het helemaal niks. Maar goed, ben benieuwd naar jouw genuanceerde mening (en die van anderen). Overigens ben ik ook benieuwd hoe men nu tegen van Gaal aan kijkt. Maar daar is een ander topic voor, geloof ik.

Overigens bedoel ik met "directie vragen" natuurlijk "directe vragen", reeds aangepast in mijn post.
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

Azetter schreef:[..]


Beetje nuance is wel op zijn plaats. Het belangrijkste is dat Brands de juiste spelers scout. Of in ieder geval de voorwaarden schept voor de scouts om de juiste spelers te vinden en te halen. En op zich doet ie dat prima gezien de huidige selectie. Ben het er mee eens dat hij een weinig charismatische uitstraling heeft op tv, hij hield zich duidelijk erg op de vlakte en ontweek directe vragen van Genee en Derksen. Maar misschien is dat wel verstandig ook.
Lijkt mij ook verstandig, je ga toch ook niet het achterste van je tong laten zien en liegen doet hij ook niet. Daar zou die kolonel van ajax wat van kunnen leren, gisteravond laat zei hij nog van niets te weten, geen contact gehad met real enz ... hij is toch een hoge boef bij ajax ( voorzitter ofzo) zeg dan, ik kan je daar geen mededeling over doen ofzo
Alle ballen verzamelen
Babos
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 feb 2004, 10:28

Mijn post komt voort uit irritatie over het tenenkrommende, nietszeggende optreden op TV gisteravond, waarbij ik me wel degelijk ga afvragen of deze man over voldoende charisma beschikt.[/quote]

Het gebrek aan charisma lijkt me een uitstekende eigenschap voor een technisch directeur in het voetbal, zeker in relatie met de trainer.
Gebruikersavatar
artois
Supporter
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2005, 08:06
Locatie: Formerly lived in 020

Babos schreef:Mijn post komt voort uit irritatie over het tenenkrommende, nietszeggende optreden op TV gisteravond, waarbij ik me wel degelijk ga afvragen of deze man over voldoende charisma beschikt.


Het gebrek aan charisma lijkt me een uitstekende eigenschap voor een technisch directeur in het voetbal, zeker in relatie met de trainer.[/quote]

:roll:
De welbekende hongaarse variant??
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Gaan we nu opeens zeiken op het voorkomen van Marcel Brands? Dat vind ik juist zijn sterkste punt. Een rustige vent die vrij eerlijk is en die geen rare uitspraken doet. Volgens mij hoort dat allemaal bij het AZ zoals wij het willen zien.
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Vorig seizoen heeft de TD fouten gemaakt bij het aantrekken van Alves, het geen vorig zeker meegespeeld heeft in de prestaties. Daar in te gen staat wel dat hij El Hamdaoui heeft gehaald (voor een nog onbekend bedrag), waar we dit seizoen de vruchten van plukken en waarvan wellicht verwacht werd dat hij ook vorig seizoen ook productiever zou zijn geweest.

Achteraf gezien doet Ari het op dit moment ook prima, en ook Pelle (helaas nu weer geblesseerd) begint langzamerhand een goede kant te laten zien. Tel daarbij op de komst Van Romero én Moreno + de aanwinsten van dit seizoen (Holman, Moisander en Van der Velde) dan kan je uit eindelijk concluderen dat hij het niet slecht heeft gedaan.

Vorig seizoen was ook ik van mening dat het beter was dat Brands z'n spullen zou pakken, maar met de huidige feiten........

(minpunt: contract met Volmer)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
azthebest
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2008, 17:08

Babos schreef:Mijn post komt voort uit irritatie over het tenenkrommende, nietszeggende optreden op TV gisteravond, waarbij ik me wel degelijk ga afvragen of deze man over voldoende charisma beschikt.



Met die twee commentatoren die de hele uitzending op elkaar lopen te vitten ,sorry maar dan zal ik ook niet veel zeggen,onproffessioneel programma.......walgelijk!!!!!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

SebAZ schreef:minpunt: contract met Volmer
Dat kan je echt niet op Brands zijn conto schrijven hoor!

Voornaam: Joost
Achternaam: Volmer
Geboortedatum: 07-03-1974
Geboorteplaats: Enschede,
Nederland
Nationaliteit: Nederland

1993/94 FC Twente 1 0 Eredivisie
1994/95 FC Twente 8 0 Eredivisie
1995/96 Helmond Sport 11 1 Eerste divisie
1995/96 FC Twente 4 1 Eredivisie
1996/97 VVV 30 5 Eerste divisie
1997/98 MVV 32 2 Eredivisie
1998/99 MVV 32 1 Eredivisie
1999/00 Fortuna Sittard 32 4 Eredivisie
2000/01 Fortuna Sittard 31 3 Eredivisie
2001/02 Fortuna Sittard 23 2 Eredivisie
2002/03 AZ 4 0 Eredivisie
2003/04 West Bromwich Albion 15 0 First Division
2004/05 FC Den Bosch 13 1 Eredivisie
2005/06 De Graafschap 38 0 Eerste divisie
2006/07 De Graafschap 35 3 Eerste divisie
2007/08 De Graafschap 12 0 Eredivisie
2008/09 De Graafschap 13 0 Eredivisie

:wink:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Gaan we nu opeens zeiken op het voorkomen van Marcel Brands? Dat vind ik juist zijn sterkste punt. Een rustige vent die vrij eerlijk is en die geen rare uitspraken doet. Volgens mij hoort dat allemaal bij het AZ zoals wij het willen zien.
Mee eens. Eerlijk gezien is hij gewoon een slechte keuze voor zo´n praatprogramma, tenzij er verrassend nieuws geweest is. Maar eigenlijk gaat het nu prima en is er dus niks te melden. En aangezien hij toch regelmatig in overleg/onderhandeling moet met collega´s in het landelijke voetbal, kan hij ook nog eens niet een uitgesproken mening verkondigen over andere zaken. En gelukkig laat hij zich daar ook niet toe verleiden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

De vraag is waarom hij daar gaat zitten op dit moment. Laat dan een speler heengaan. Als je echter als TD niet veel nieuws te melden hebt moet je daar gewoon niet gaan zitten. Of een TD vervolgens wel of geen charisma heeft zal toch echt geen enkele supporter iets interesseren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-Alkmaar schreef:De vraag is waarom hij daar gaat zitten op dit moment. Laat dan een speler heengaan. Als je echter als TD niet veel nieuws te melden hebt moet je daar gewoon niet gaan zitten. Of een TD vervolgens wel of geen charisma heeft zal toch echt geen enkele supporter iets interesseren.
AZ op tv betekent aandacht. En met spelers moet je goed uitkijken want het enige wat Genee en Derksen proberen te doen is spelers over te halen tot harde uitspraken. En dan het liefst nog over eigen collega´s. En spelers moet je ook niet overal op laten draven. Voordat je het weet laten ze zich gek lullen over kampioenschappen en zo. Zitten we nog niet op te wachten, wat mij betreft.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Volgens voorzitter Dirk Scheringa hoeft Van Gaal zich in elk geval geen zorgen te maken over een mogelijke leegloop van spelers. ,,Er mag en gaat dus niemand weg,’’ verzekerde Scheringa. Zelfs niet als er bijvoorbeeld veertig miljoen euro voor Mounir El Hamdaoui wordt geboden? ,,Een transfer is onbespreekbaar. Voor iedereen! Er komt ook niemand bij. Dat is niet nodig, onze selectie is sterk genoeg. De langdurig geblesseerden beginnen terug te komen, zoals Moussa. Schitterend hoe hij er vandaag inkwam. Of hij weg zou kunnen? Onbespreekbaar. Trouwens, spelers voelen dat we hier goed bezig zijn. We zijn zeventien duels ongeslagen en hebben al 840 minuten geen doelpunt tegen. Bovendien kunnen ze in Alkmaar werken onder een toptrainer.’’
Komt uit dit stukje van het AD: klik
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Vanochtend in het NHD stond ook dat er van Dirk niemand weg mag. "Als ze onze spelers willen hebben komen ze in de zomer maar terug".
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Metalingus schreef:Vanochtend in het NHD stond ook dat er van Dirk niemand weg mag. "Als ze onze spelers willen hebben komen ze in de zomer maar terug".
Allemaal leuk gezegd natuurlijk maar als een speler een enorme financiële stap kan maken kan het dwarsbomen van Dirk gewoon aangevochten worden via een arbitrage. Niet om nou lullig te doen maar ik zie Mounir daar toe in staat.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Metalingus schreef:Vanochtend in het NHD stond ook dat er van Dirk niemand weg mag. "Als ze onze spelers willen hebben komen ze in de zomer maar terug".
Typisch, een paar weken geleden zei hij dit ook, maar toen met het onder voorbehoud van grote club, enorme bedragen, droomtransfer, blabla. Dat voorbehoud zie ik nu niet meer.
...-
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZ heeft als doelstelling eindigen bij de eerste 5. Mijn inziens is hier niet over nagedacht. Plaats 1 t/m 4 geeft recht op Europees voetbal, plaats 5 t/m 8 spelen play offs voor het resterende ticket. Mijn inziens wil je dus bij de eerste 4 eindigen want die play offs wil je niet. Of je hebt als doelstelling bij de eerste 8 te eindigen. Ik vond dit topic het meest aansluiten bij dit onderwerp maar het mag ook in blunders bij AZ ofzo
Plaats reactie