Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Vraag mij nu toch af of het aan de trainer ligt, maar dit elftal heeft geen spelers voor grote competities. Of het moet in de onderste regionen zijn. Je ziet geen groei tov begin competitie, misschien alleen Pavlidis. Trainer is middelmaat en het materiaal inmiddels ook, zeker in de wedstrijd tegen Feyenoord. Karlsson vind ik de grootste teleurstelling. Leek op weg naar een mooie competitie voor veel geld, maar ik twijfel nu. Staat compleet stil in zijn ontwikkeling. Begin steeds meer Stengs, Boadu, Midsjo en Koopmeiners en dus ook een (type) Slot te missen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 19 feb 2023, 17:23 Vraag mij nu toch af of het aan de trainer ligt, maar dit elftal heeft geen spelers voor grote competities. Of het moet in de onderste regionen zijn. Je ziet geen groei tov begin competitie, misschien alleen Pavlidis. Trainer is middelmaat en het materiaal inmiddels ook, zeker in de wedstrijd tegen Feyenoord. Karlsson vind ik de grootste teleurstelling. Leek op weg naar een mooie competitie voor veel geld, maar ik twijfel nu. Staat compleet stil in zijn ontwikkeling. Begin steeds meer Stengs, Boadu, Midsjo en Koopmeiners en dus ook een (type) Slot te missen.
Dit vind ik echt een reactie in de emotie van de wedstrijd. Als je kijkt naar onze voorhoede dan is deze minstens zo goed als de voorhoede Idrissi-Boadu-Stengs. Karlsson en Stengs hebben een hoger rendement dan Idrissi en Stengs, terwijl Pavlidis ook meer scoort van Boadu volgens mij. Enige wat je daarbij kan aantekenen is dat je de diepgang van Boadu mist in de topwedstrijden.

Verder speelt Clasie op de positie van Koopmeiners en daar ben je ook niet op achteruit gegaan, al vullen ze de posities wel anders in en mis je de doelpuntenproductie van Teun.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 09:01
Verder speelt Clasie op de positie van Koopmeiners en daar ben je ook niet op achteruit gegaan, al vullen ze de posities wel anders in en mis je de doelpuntenproductie van Teun.
Eens wat betreft Boadu.

Koopmeiners voegde ook fysiek toe. En met dat zachte ei Reijnders naast Clasie op het middenveld missen ze dat nog het meeste. Plus zijn rendement inderdaad.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als je denkt dat je met Clasie ter vervanging voor Koopmeiners er niet op achteruit hent gegaan dan zou ik even de Hollandse school uit je ogen wrijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 09:01 Dit vind ik echt een reactie in de emotie van de wedstrijd. Als je kijkt naar onze voorhoede dan is deze minstens zo goed als de voorhoede Idrissi-Boadu-Stengs. Karlsson en Stengs hebben een hoger rendement dan Idrissi en Stengs, terwijl Pavlidis ook meer scoort van Boadu volgens mij. Enige wat je daarbij kan aantekenen is dat je de diepgang van Boadu mist in de topwedstrijden.

Verder speelt Clasie op de positie van Koopmeiners en daar ben je ook niet op achteruit gegaan, al vullen ze de posities wel anders in en mis je de doelpuntenproductie van Teun.
Begrijp mij niet verkeerd. Individueel staat er een prima, bewezen, voorhoede nu. Ben een groot fan van Karlsson, veel beter dan Idrissi. Maar ik refereer naar die periode. Het grootste verschil is de coaching, de voorbereiding op zo'n belangrijke wedstrijd. Slot ( zoals van Gaal) brengt duidelijk iets extra's. Zijn ploeg was kwalitatief minder, maar had een veldoverwicht. Daarnaast zie ik in onze zelf opgeleide spelers toch meer kwaliteit, meer voetbal, dan vrijwel alle aankopen. Dat stemt mij (zeer) positief voor de toekomst, met bijv Meerdink, Addai en Smit, mits we weer een type Slot vinden. Deze trainer mist de gave om spelers boven zichzelf te laten uitstijgen. Dat heb je nodig wil je kampioen worden. Hopelijk is Martens zo'n trainer!
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Het was een zeer matige wedstrijd, ongelukkige goal tegen en een scheidsrechter met ballen had wieffer vlak na rust zijn tweede geel gegeven.

Hoe dan ook, al wat resteert is strijden voor een top 3 plek. Het geraamte voor volgend jaar staat al redelijk vast met bijv Reijnders Odgaard Mihailovic mijnans beukema Kerkez etc maar de grootste operatie gaat zijn om een fatsoenlijke en sterkere verdediging neer te zetten (vertrek Heusden, hatzidiakos?) en Karlsson/Pavlidis te vervangen door directe kwaliteit impulsen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 20 feb 2023, 13:08 Begrijp mij niet verkeerd. Individueel staat er een prima, bewezen, voorhoede nu. Ben een groot fan van Karlsson, veel beter dan Idrissi. Maar ik refereer naar die periode. Het grootste verschil is de coaching, de voorbereiding op zo'n belangrijke wedstrijd. Slot ( zoals van Gaal) brengt duidelijk iets extra's. Zijn ploeg was kwalitatief minder, maar had een veldoverwicht. Daarnaast zie ik in onze zelf opgeleide spelers toch meer kwaliteit, meer voetbal, dan vrijwel alle aankopen. Dat stemt mij (zeer) positief voor de toekomst, met bijv Meerdink, Addai en Smit, mits we weer een type Slot vinden. Deze trainer mist de gave om spelers boven zichzelf te laten uitstijgen. Dat heb je nodig wil je kampioen worden. Hopelijk is Martens zo'n trainer!
Dat bedoel ik met de emotie van de wedstrijd, we hebben namelijk voldoende toppers gewonnen onder Jansen. We verliezen er een keertje eentje en direct ligt het aan hem en is het niet goed genoeg. Ben je de wedstrijden tegen PSV en ajax vergeten dit seizoen? Slot heeft twee zeer fortuinlijk van ons gewonnen. Als Verhulst niet blundert eindigt die eerste wedstrijd in 1-1 en over zaterdag hoeven we ook niet te hebben toch? Tuurlijk hadden ze voetballend een overwicht, maar kansen kregen ze nauwelijks. Die 1-1 had gewoon afgefloten moeten worden en die 2-1 werd van richting veranderd. Filter die twee momenten eruit en Ryan is geen moment in de problemen gekomen. Dan heb ik het nog niet eens over die rode kaart die Wieffer had moeten hebben. Op punt één en drie heeft Slot nul invloed.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 14:29 Dat bedoel ik met de emotie van de wedstrijd, we hebben namelijk voldoende toppers gewonnen onder Jansen. We verliezen er een keertje eentje en direct ligt het aan hem en is het niet goed genoeg. Ben je de wedstrijden tegen PSV en ajax vergeten dit seizoen? Slot heeft twee zeer fortuinlijk van ons gewonnen. Als Verhulst niet blundert eindigt die eerste wedstrijd in 1-1 en over zaterdag hoeven we ook niet te hebben toch? Tuurlijk hadden ze voetballend een overwicht, maar kansen kregen ze nauwelijks. Die 1-1 had gewoon afgefloten moeten worden en die 2-1 werd van richting veranderd. Filter die twee momenten eruit en Ryan is geen moment in de problemen gekomen. Dan heb ik het nog niet eens over die rode kaart die Wieffer had moeten hebben. Op punt één en drie heeft Slot nul invloed.
Je kan wel alles naar je hand analyseren, als dit als dat en twee keer onfortuinlijk tegen Slot. Maar zo werkt het niet in het (leven) voetbal. Feiten tellen wel. Nogmaals, het Feyenoord van zaterdag was kwalitatief zwakker dan AZ, maar voetbalde wel veel beter en won verdient. Mijn conclusie is dat Slot veel beter is dan Jansen en Slot met dit AZ (waarschijnlijk) kampioen was geworden.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mousa Sidi schreef: 20 feb 2023, 14:49 Je kan wel alles naar je hand analyseren, als dit als dat en twee keer onfortuinlijk tegen Slot. Maar zo werkt het niet in het (leven) voetbal. Feiten tellen wel. Nogmaals, het Feyenoord van zaterdag was kwalitatief zwakker dan AZ, maar voetbalde wel veel beter en won verdient. Mijn conclusie is dat Slot veel beter is dan Jansen en Slot met dit AZ (waarschijnlijk) kampioen was geworden.
Hou toch eens op met dat geleuter dat Feyenoord kwalitatief minder is. Zelfs zaterdag zonder hun twee absolute toppers waren ze gewoon beter dan wij, de eerste wedstrijd ook al.

Open je ogen eens een keer en wees objectief, onze spelers zijn goed tot aan de top 5, dan beginnen ze 1 voor 1 langzaam door de mand te zakken. Zoals Reijnders vrijwel altijd doet tegen een sterke tegenstander, dit is precies waarom AZ spelers zo vaak niet slagen als ze de overstap naar een topclub maken.

Wij zijn goed als het leuk is, alles mag en er geen druk is. Daarom kunnen vele die stap omhoog niet maken. Ik kan er echt niet bij dat je nog steeds denkt dat wij gelijkwaardig aan dat soort ploegen zijn.

Gevalletje: Moederliefde maakt blind
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 09:01 Dit vind ik echt een reactie in de emotie van de wedstrijd. Als je kijkt naar onze voorhoede dan is deze minstens zo goed als de voorhoede Idrissi-Boadu-Stengs. Karlsson en Stengs hebben een hoger rendement dan Idrissi en Stengs, terwijl Pavlidis ook meer scoort van Boadu volgens mij. Enige wat je daarbij kan aantekenen is dat je de diepgang van Boadu mist in de topwedstrijden.

Verder speelt Clasie op de positie van Koopmeiners en daar ben je ook niet op achteruit gegaan, al vullen ze de posities wel anders in en mis je de doelpuntenproductie van Teun.
Sorry maar ik vond de Idrissi en Jahanbahksh zoals ze bij AZ speelde beide echt beter dan Karlsson. Zo veel meer dreiging, een actie in de diepte, naar binnen komen en op doel schieten en als laatste maar zeker niet minst belangrijk VERDEDIGEND ARBEID.

Vooral dat laatste punt is goud waard, veel meer totaal voetballers die het elftal ook nog eens beter lieten draaien allround.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 14:29
Ben je de wedstrijden tegen PSV en ajax vergeten dit seizoen?
Nee. Tegen ajax compleet weggespeeld en alleen gewonnen omdat Reijnders geen rood kreeg. En tegen PSV alleen maar verdedigd en 2 keer geluk met ballen op de paal

Tegen Feyenoord ook 2 keer de mindere met betere spelers
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 14:29 Dat bedoel ik met de emotie van de wedstrijd, we hebben namelijk voldoende toppers gewonnen onder Jansen. We verliezen er een keertje eentje en direct ligt het aan hem en is het niet goed genoeg. Ben je de wedstrijden tegen PSV en ajax vergeten dit seizoen? Slot heeft twee zeer fortuinlijk van ons gewonnen. Als Verhulst niet blundert eindigt die eerste wedstrijd in 1-1 en over zaterdag hoeven we ook niet te hebben toch? Tuurlijk hadden ze voetballend een overwicht, maar kansen kregen ze nauwelijks. Die 1-1 had gewoon afgefloten moeten worden en die 2-1 werd van richting veranderd. Filter die twee momenten eruit en Ryan is geen moment in de problemen gekomen. Dan heb ik het nog niet eens over die rode kaart die Wieffer had moeten hebben. Op punt één en drie heeft Slot nul invloed.
Dit bedoel ik dus. Dit soort eentonige "wat als" redenaties puur vanuit AZ bril zijn echt gênant. Wat dacht je van die lachwekkende eigengoal van Feyenoord. Als je dat spelletje wilt spelen, moet je het consequent toepassen over het hele seizoen. En dan komt AZ helemaal niets tekort, eerder het tegenovergestelde...
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 20 feb 2023, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 20 feb 2023, 15:06 Nee. Tegen ajax compleet weggespeeld en alleen gewonnen omdat Reijnders geen rood kreeg. En tegen PSV alleen maar verdedigd en 2 keer geluk met ballen op de paal

Tegen Feyenoord ook 2 keer de mindere met betere spelers
Helemaal mee eens. Onder Slot in de topwedstrijden met onze goudhaantjes Idrissi-Boadu-Stengs deden we ook echt mee in de wedstrijden ipv zo lang mogelijk achter in de bal rond tikken, de bus parkeren en hopen op een counter.

Wil niet zeggen dat dit alleen aan de voorhoede ligt, maar ook zeker aan onze Koopmeiners en Midtsjo zoals ik al eerder zei.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nou, ik hoop dat Myron van Brederode beter wordt, want hij zit hier nog tot 2027.
Max heeft niks geleerd van Hatzidiakos dus.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

pAZcal schreef: 20 feb 2023, 17:35 Nou, ik hoop dat Myron van Brederode beter wordt, want hij zit hier nog tot 2027.
Max heeft niks geleerd van Hatzidiakos dus.
Pff. Reijnders verlengen was logisch maar dit is bizar. Van Brederode lijkt niet beter te worden … speelt zelfs voorzichtiger (risicoloos, geen acties) dan na zijn debuut dus nog minder toegevoegde waarde. Na een vertrek van Karlsson moet iemand het gat opvullen, hopelijk niet primair Van Brederode… maar deze verlenging maakt het een reëel scenario.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 20 feb 2023, 17:35 Nou, ik hoop dat Myron van Brederode beter wordt, want hij zit hier nog tot 2027.
Max heeft niks geleerd van Hatzidiakos dus.
Ach, iedereen die bij AZ zwak presteert wordt verlengd. Hatzidiakos, Jansen, Van Aart, Van Brederode. Huiberts heeft de betekenis van ‘doorselecteren’ verkeerd begrepen. Het tekent wel de beperkte ambities.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 20 feb 2023, 18:06 Pff. Reijnders verlengen was logisch maar dit is bizar. Van Brederode lijkt niet beter te worden … speelt zelfs voorzichtiger (risicoloos, geen acties) dan na zijn debuut dus nog minder toegevoegde waarde. Na een vertrek van Karlsson moet iemand het gat opvullen, hopelijk niet primair Van Brederode… maar deze verlenging maakt het een reëel scenario.
-(niet direct tegen jou bedoelt)-

Dat laatste zal iedereen het over eens zijn. Als Brederode de opvolger op links is volgend jaar, slaat dat helemaal nergens op. Maar over het eerste blijf ik mij verbazen.

Als AZ het contract van pak en beet Dejong/Buurmeester/Westerveld(zelfde leeftijd) etc. had verlengt zegt iedereen hier, prima. Talent voor de toekomst. Maar omdat Brederode vanwege werkweigering van Huiberts als noodoplossing vanuit de onder18! direct moest spelen (en die rol niet direct vlekkeloos invult). Zijn er hersenlozen die hem op social media, maar soms ook hier, voor blindpaard/Dossantos2.0/helmondspeler/komt geen pion voorbij/slechtste speler ooit en weet ik het wat voor ellende gaan uitmaken. Kan ik echt met mn hoofd niet bij, doe eens facking normaal. Die jongen is gewoon het slachtoffer van Huiberts zn wanpraktijken, net zoals Poku dat eerder was. Of hij het gaat redden zien we later wel, maar geef die jongen eerst eens een eerlijke kans om zich klaar te stomen voor az1 via jong AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 20 feb 2023, 18:44 Die jongen is gewoon het slachtoffer van Huiberts zn wanpraktijken, net zoals Poku dat eerder was. Of hij het gaat redden zien we later wel, maar geef die jongen eerst eens een eerlijke kans om zich klaar te stomen voor az1 via jong AZ.
Wellicht had hij anders nooit een kans gekregen? Zijn rendement bij Jong AZ was namelijk nogal beroerd. Nu kreeg hij zonder al te veel druk ruim de tijd om indruk te maken in de hoofdmacht. Dat lukt na een redelijk begin totaal niet. Met inmiddels 30 optredens is hij volwaardig lid van de A-kern en moet hij het nu gewoon laten zien. Jongens als Buurmeester en De Jong hebben zich wel bewezen bij Jong AZ maar krijgen helemaal geen speeltijd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 20 feb 2023, 18:44 -(niet direct tegen jou bedoelt)-

Dat laatste zal iedereen het over eens zijn. Als Brederode de opvolger op links is volgend jaar, slaat dat helemaal nergens op. Maar over het eerste blijf ik mij verbazen.

Als AZ het contract van pak en beet Dejong/Buurmeester/Westerveld(zelfde leeftijd) etc. had verlengt zegt iedereen hier, prima. Talent voor de toekomst. Maar omdat Brederode vanwege werkweigering van Huiberts als noodoplossing vanuit de onder18! direct moest spelen (en die rol niet direct vlekkeloos invult). Zijn er hersenlozen die hem op social media, maar soms ook hier, voor blindpaard/Dossantos2.0/helmondspeler/komt geen pion voorbij/slechtste speler ooit en weet ik het wat voor ellende gaan uitmaken. Kan ik echt met mn hoofd niet bij, doe eens facking normaal. Die jongen is gewoon het slachtoffer van Huiberts zn wanpraktijken, net zoals Poku dat eerder was. Of hij het gaat redden zien we later wel, maar geef die jongen eerst eens een eerlijke kans om zich klaar te stomen voor az1 via jong AZ.
Ik ben niet bekend met dat mensen hem afvallen of enorm kapot maken. Voor zo een jonge speler niet netjes nee en al helemaal niet als het indirect door Huiberts komt. Alleen is hij misschien gewoon ook niet zo goed of geen toegevoegde waarde voor AZ1? Men is verwend geraakt met een Koopmeiners of wijndal die moeiteloos meekwamen.. dat zegt meer over die laatste twee overigens in positieve zin.

Daarom is het indirect mooi dat AZ een Mijnans in deze fase van zijn carrière koopt na een wedstrijd of 80 in de eredivisie.. die heeft hopelijk zijn leergeld elders al betaald.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 20 feb 2023, 18:55 Wellicht had hij anders nooit een kans gekregen? Zijn rendement bij Jong AZ was namelijk nogal beroerd. Nu kreeg hij zonder al te veel druk ruim de tijd om indruk te maken in de hoofdmacht. Dat lukt na een redelijk begin totaal niet. Met inmiddels 30 optredens is hij volwaardig lid van de A-kern en moet hij het nu gewoon laten zien. Jongens als Buurmeester en De Jong hebben zich wel bewezen bij Jong AZ maar krijgen helemaal geen speeltijd.
Hij is inderdaad volledig onterecht ineens speler van de A-kern geworden, omdat Huiberts zn werk niet doet. Die persoonlijke aanvallen op social media en soms ook hier op zon knul zijn gewoon verwerpelijk en dom.

"Zijn rendement bij Jong AZ was namelijk nogal beroerd", die gozer was 17/18 destijds..... en heeft 500minuten in JAZ gespeeld.
Plaats reactie