Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Roadman schreef: 04 sep 2022, 17:19 Jawel. Maxim Dekker. Prima tot nu toe =D> =D>
1 zwaluw maakt nog geen zomer :wink: . Hopen dat hij het goed blijft doen en de nodige ervaring opdoet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Fantastisch hoe Max ieder jaar gewoon minimaal één overduidelijke misser voor relatief veel geld heeft.

Ik vond het vooraf al verspilling ongeacht zijn prestaties, maar met iedere minuut lijkt Mees de Wit te bewijzen dat Max het soms gewoon écht verkeerd ziet.

Kan in het rijtje met Witry/Vindahl, Letschert(pakte blijkbaar behoorlijk wat salaris), Leeuwin Johnsen/Weigelt/Vejinovic, Mihalik/Van Rhijn. (En dan ben ik nog schappelijk en laat ik Gudmundsson/Aboukhlal erbuiten).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 15 sep 2022, 19:01 Ik vond het vooraf al verspilling ongeacht zijn prestaties, maar met iedere minuut lijkt Mees de Wit te bewijzen dat Max het soms gewoon écht verkeerd ziet.
Ik kan me de reacties hier nog herinneren. Er waren geen goedkope spelers meer in Nederland. Tegen de drie miljoen was marktconform.
:lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 15 sep 2022, 19:01 Fantastisch hoe Max ieder jaar gewoon minimaal één overduidelijke misser voor relatief veel geld heeft.
Heeft elke technische directeur dat niet?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nee, sommige technisch directeuren hebben immers niet veel geld te besteden. ;)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 09:00 Heeft elke technische directeur dat niet?
Dooddoener.
Er kunnen missers tussen zitten, maar ze zijn bij Max vaak toch behoorlijk prijzig. Dan wel doordat er best veel is betaald voor AZ begrippen aan de voorkant. dan wel doordat een speler een behoorlijke periode op de loonlijst bivakkeert terwijl hij geen bijdrage levert. Ook dat is niet uniek, maar dan heb je nog TD's die daar dan weer andere trucs op verzinnen. Zo'n Letschert heeft hier gewoon maanden op de loonlijst gestaan zonder er iets voor te hoeven doen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 16 sep 2022, 10:29 Dooddoener.
Er kunnen missers tussen zitten, maar ze zijn bij Max vaak toch behoorlijk prijzig. Dan wel doordat er best veel is betaald voor AZ begrippen aan de voorkant. dan wel doordat een speler een behoorlijke periode op de loonlijst bivakkeert terwijl hij geen bijdrage levert. Ook dat is niet uniek, maar dan heb je nog TD's die daar dan weer andere trucs op verzinnen. Zo'n Letschert heeft hier gewoon maanden op de loonlijst gestaan zonder er iets voor te hoeven doen.
Mmm.

Tja. Maar ik denk dat je onder de streep naar de financiële balans moet kijken ...
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 11:27 Mmm.

Tja. Maar ik denk dat je onder de streep naar de financiële balans moet kijken ...
Ik denk dat je onder de streep naar de resultaten moet kijken én dan naar de balans :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 11:27 Mmm. Tja. Maar ik denk dat je onder de streep naar de financiële balans moet kijken ...
En hoe stel je die financiele balans dan vast? Verkoop minus inkoop per speler? Eigen jeugd buiten de calculatie?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 16 sep 2022, 12:06 En hoe stel je die financiele balans dan vast? Verkoop minus inkoop per speler? Eigen jeugd buiten de calculatie?
Ik heb er op dit moment geen duidelijk beeld bij en werk in deze met een gevoelsmatige balans (....).

:wink:

Maar als ik kijk naar aan- en verkoop dan denk ik dat de balans redelijk goed is.

Ja. Dingen kunnen altijd beter, maar het kan ook een stuk minder.

- tot zover deze nietszeggende post -

Onder de streep wil ik nog wel opmerken dat ik Max eerder kwalijk neem dat hij geen normale keeper heeft aangetrokken (was een praktische garantie op meedoen met alle prijzen; nu ga je zeker overal misgrijpen) dan dat hij Mees de Wit heeft aangetrokken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 12:19 Ik heb er op dit moment geen duidelijk beeld bij en werk in deze met een gevoelsmatige balans (....).

:wink:

Maar als ik kijk naar aan- en verkoop dan denk ik dat de balans redelijk goed is.

Ja. Dingen kunnen altijd beter, maar het kan ook een stuk minder.

- tot zover deze nietszeggende post -

Onder de streep wil ik nog wel opmerken dat ik Max eerder kwalijk neem dat hij geen normale keeper heeft aangetrokken (was een praktische garantie op meedoen met alle prijzen; nu ga je zeker overal misgrijpen) dan dat hij Mees de Wit heeft aangetrokken.
Hier wordt wel eens (mede door mij) de discussie aangezwengeld tussen simpel en slim.
Veel geld uitgeven kan iedereen dat is simpel, dan zit er altijd de kans in dat je raak schiet, slim geld uitgeven daarentegen is een kunst die de TD van een club als AZ wat mij betreft tot in de puntjes moet beheersen.

2.3 miljoen uitgeven aan Mees de Wit (negatief tot nog toe) of 4.5 miljoen aan Jens Odgaard (positief tot nog toe) vind ik geen kunst, zo'n keuze had je een forummerd op zijn doordeweekse dag ook kunnen laten verzinnen. Een fatsoenlijke keeper vinden had heel simpel kunnen zijn (Cilessen), maar dan ook wel wat gekost in salaris. Maar nu de simpele opties op zijn, moet er slim gehandeld worden en dan blijft het stil.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 16 sep 2022, 13:37 Maar nu de simpele opties op zijn, moet er slim gehandeld worden en dan blijft het stil.
Maar kan het zo zijn dat er geen slimme (goedkope) optie voorhanden waren?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 sep 2022, 13:37 Hier wordt wel eens (mede door mij) de discussie aangezwengeld tussen simpel en slim.
Veel geld uitgeven kan iedereen dat is simpel, dan zit er altijd de kans in dat je raak schiet, slim geld uitgeven daarentegen is een kunst die de TD van een club als AZ wat mij betreft tot in de puntjes moet beheersen.

2.3 miljoen uitgeven aan Mees de Wit (negatief tot nog toe) of 4.5 miljoen aan Jens Odgaard (positief tot nog toe) vind ik geen kunst, zo'n keuze had je een forummerd op zijn doordeweekse dag ook kunnen laten verzinnen. Een fatsoenlijke keeper vinden had heel simpel kunnen zijn (Cilessen), maar dan ook wel wat gekost in salaris. Maar nu de simpele opties op zijn, moet er slim gehandeld worden en dan blijft het stil.
Eens dat een transfer altijd moeten worden beoordeeld relatief aan de kosten. Met Kerkez, Yuki, Reijnders, Verhulst (als reserve) en in enige mate ook Lahdo zijn er binnen de huidige selectie ook voorbeelden van slimme transfers.
(en met Clasie, BMI, Vanheusden en Bazoer ook wat buitenkansjes)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 16 sep 2022, 13:48 Eens dat een transfer altijd moeten worden beoordeeld relatief aan de kosten. Met Kerkez, Yuki, Reijnders, Verhulst (als reserve) en in enige mate ook Lahdo zijn er binnen de huidige selectie ook voorbeelden van slimme transfers.
(en met Clasie, BMI, Vanheusden en Bazoer ook wat buitenkansjes)
Kerkez en Lahdo ben ik wel met je eens. Reijnders komt volgens mij binnen via Slot (Zwolle connectie).
Verhulst wil ik toch geen slimme transfer noemen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 13:45 Maar kan het zo zijn dat er geen slimme (goedkope) optie voorhanden waren?
Tja als we de bronnen intern en extern moeten geloven dan was AZ best vroeg op de lijn voor Cilessen. Als je daarna geen backup hebt... het kan ook natuurlijk zijn dat die backup ook een andere keuze maakte. Zo kan ik mij voorstellen dat AZ misschien wel in de markt was voor Mathew Ryan, die ging begin augustus naar Kopenhagen(heeft een clubgeschiedenis waarbij ik mij niet anders kan voorstellen dan dat hij minimaal op de radar van AZ had moeten zitten).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 sep 2022, 10:29 Dooddoener.
Zo'n Letschert heeft hier gewoon maanden op de loonlijst gestaan zonder er iets voor te hoeven doen.
Ja, die jongen had nooit door AZ gehaald moeten worden, dat mag Huiberts aangerekend worden. Mentaal kan hij topsport niet aan, helaas, en dat bleek al voordat hij kwam. Maar dat ie daarna alsnog maanden op de loonlijst heeft gestaan heet goed werkgeverschap. Dat is eerder een compliment naar de TD (en andere leidinggevenden) dan dat het een afbrander verdient.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Je ziet bij de wedstrijden van NEC - ook vrijdagavond weer - hoe belangrijk een goede eerste doelman kan zijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 12:19 Maar als ik kijk naar aan- en verkoop dan denk ik dat de balans redelijk goed is.
Ik heb even zitten spitten in de databases van Transfermarkt en kom tot onderstaande opsomming van de winst op aankopen van Huiberts in ongeveer de laatste zes jaar. Paar flinke positieve uitschieters natuurlijk met Jahanbakhsh, Idrissi en Janssen. Daarnaast ook wel wat bleeders met Vejinovic, Weigelt en Friday.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Vincent Janssen blijft toch wel de transfer van de eeuw voor AZ. Zo ontzettend veel winst in 1 seizoen 8)
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 17 sep 2022, 07:17 Ik heb even zitten spitten in de databases van Transfermarkt en kom tot onderstaande opsomming van de winst op aankopen van Huiberts in ongeveer de laatste zes jaar. Paar flinke positieve uitschieters natuurlijk met Jahanbakhsh, Idrissi en Janssen. Daarnaast ook wel wat bleeders met Vejinovic, Weigelt en Friday.

Afbeelding
Mooi overzichtje Ferry, vooral de kosten per jaar geven een inzicht dat de missers best behapbaar zijn.
Plaats reactie