Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 09 nov 2021, 04:32 Jansen ziet Aboukhlal toch ook elke week spelen en besluit dan om hem er volgende week gewoon weer in te zetten? Hij zag Letschert en ziet momenteel BMI toch ook spelen wekelijks terwijl ze schutteren?
Zou dus niet per se dus het oordeel van Jansen vertrouwen
Kan je nagaan hoe zwak de rest momenteel nog zal zijn.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Toffee schreef: 09 nov 2021, 17:22 Meen je dit nou echt?? Huiberts is de man die de verkoopprijzen van spelers heeft opgekrikt naar topclub niveau. Dankzij de verkoop van Janssen heeft AZ nu een hypotheek vrij stadion. 27 miljoen dak is ook alweer terugverdiend. En bijvoorbeeld ongekend knap dat Max 18 miljoen voor Til heeft ontvangen.

Verder top prestatie dat Huiberts de contracten wist te verlengen van Boadu, Stengs, Wijndal, Koopmeiners en Midtsjo.

Niet iedere aankoop voldoet (zoals dat bij iedere club het geval is), maar een aantal successen van Max zijn:
-Janssen
-Idrissi
-Midtsjo
-Karlsson
-Clasie (ja dit meen ik)
Ga jij lekker tevreden zijn met die paar miljoen extra a die hij onderhandelt heeft die inmiddels dubbel zo hard verdampt zijn omdat de hele selectie minder waard is geworden omdat we dit jaar buiten de top 10 van de eredivisie gaan eindigen. Daarnaast zijn we ook nog het lachertje van Nederland inmiddels. Heel goed geregeld allemaal =D> =D>
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Mede door die ' paar miljoen extra' en de goede resultaten van de afgelopen seizoenen kan AZ wel ineens de astronomisch bedrag neerleggen voor Veerman. Wat je daar ook van vindt, dat AZ over die maximaal 2 miljoen per speler KAN stappen zegt toch genoeg over de prestaties die de afgelopen jaren zijn geleverd? Dan maar een seizoen wat minder, waar ik me nu ook mateloos aan irriteer :-). Liever 100x dit dan nu supporter zijn van bijvoorbeeld Feyenoord met een toekomstperspectief waar wij niet jaloers op hoeven zijn.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Joostess schreef: 09 nov 2021, 18:49 Mede door die ' paar miljoen extra' en de goede resultaten van de afgelopen seizoenen kan AZ wel ineens de astronomisch bedrag neerleggen voor Veerman. Wat je daar ook van vindt, dat AZ over die maximaal 2 miljoen per speler KAN stappen zegt toch genoeg over de prestaties die de afgelopen jaren zijn geleverd? Dan maar een seizoen wat minder, waar ik me nu ook mateloos aan irriteer :-). Liever 100x dit dan nu supporter zijn van bijvoorbeeld Feyenoord met een toekomstperspectief waar wij niet jaloers op hoeven zijn.
KAN ja, je zegt het goed. Gaan we nooit doen uiteraard. En wat nog mooier is is dat we niet ineens volgens jaar weer voor die 3e plek mee gaan doen. Onze betere spelers vertrekken ook komende zomer weer, het te dichten gat wordt nog groter en dat soort kwaliteit ga je niet meer terug halen. Daarnaast willen spelers als Veerman niet naar de nummer 11 van Nederland, AZ is al een middelkleine club in Nederland, als je dan nog eens middenmoot bent dan ben je niet meer aantrekkelijk ook.

Is gewoon klaar door matig acteren van onze leiding. Zo veel slechter is het niet om in Feyenoord haar situatie te zitten, die hebben de weg naar boven in gezet op alle fronten en komen financieel altijd weer op hun pootjes terecht. En voetbalclub moet geen veredelde spaarrekening zijn. Stadion uitgebreid, nergens voor nodig geweest met deze kelderende prestaties want hierdoor komen er nu al zichtbaar minder mensen naar het stadion. Toko zit half leeg op wedstrijddagen.
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

Toffee schreef: 09 nov 2021, 17:22 Meen je dit nou echt?? Huiberts is de man die de verkoopprijzen van spelers heeft opgekrikt naar topclub niveau. Dankzij de verkoop van Janssen heeft AZ nu een hypotheek vrij stadion. 27 miljoen dak is ook alweer terugverdiend. En bijvoorbeeld ongekend knap dat Max 18 miljoen voor Til heeft ontvangen.

Verder top prestatie dat Huiberts de contracten wist te verlengen van Boadu, Stengs, Wijndal, Koopmeiners en Midtsjo.

Niet iedere aankoop voldoet (zoals dat bij iedere club het geval is), maar een aantal successen van Max zijn:
-Janssen
-Idrissi
-Midtsjo
-Karlsson
-Clasie (ja dit meen ik)
Ik ben het hier helemaal mee eens. Max Huiberts is een goede technisch directeur. Het gemiddelde over de hele wereld qua succesvolle transfers tegenover slechte transfers zit op ongeveer 50/50. Als je ziet welke klappers wij hebben gemaakt tegenover wat wij hiervoor voor bedragen krijgen en inderdaad het verlengen van contracten is dit zeer netjes.
Tuurlijk doet hij niet alles goed, maar dat is logisch, je kan niet altijd alles goed doen.

M.b.t. het technisch beleid zie ik graag nog een diepgaande aanvaller (liefst rechtsbuiten) komen. Aboukhlal heeft genoeg kansen gekregen en heeft lang genoeg kunnen wennen.
Soms moet je accepteren dat het geen goede match is. Aboukhlal is op 27 aug. 2019 gekomen bij AZ en enig kanttekening is dat hij nog steeds pas 21 jaar is! Hartstikke jong.

Ook zou ik graag verandering zien in de technische staf. Nick van Aart heeft naar mijn mening nog nooit iemand beter gemaakt. Ik zie hem graag vervangen worden.

Dat AZ deze zomer 5.5 miljoen + 20% doorverkoop percentage heeft geboden voor Veerman vind ik te overdreven, ook omdat je met Reijnders een uitstekende spelers hebt op de bank die het niveau aan kan. Ik had dat geld liever besteedt aan Micky van de Ven en dan had je eventueel nog geld over voor een rechtsbuiten. Wie dit zou moeten zijn durf ik niet te zeggen. Jullie suggesties voor een realistische aankoop voor de rechtsbuiten positie.

Over de contractverlening van Barasi noemde ik dit in de podcast van podcast 67. Dit kreeg ik van een betrouwbare bron. Contract is eigenlijk klaar op een paar kleine details na, beide partijen willen verlengen. Echter wacht de partij van de speler, die heeft nog geen haast. Hij wilt eerst perspectief zien bij AZ1. Ik verwacht dus niet op korter termijn done deal.

Huiberts gaf in een interview aan Wijndal en Taabouni te willen verlengen. Voor Taabouni geldt hetzelfde. Wanneer krijg deze jongen minuten in het eerste. Als dit niet gebeurd zie ik hem ook niet verlengen en transfervrij de deur uitlopen.

Kortom, genoeg werk aan de winkel.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AnthonyW schreef: 09 nov 2021, 21:05 Over de contractverlening van Barasi noemde ik dit in de podcast van podcast 67. Dit kreeg ik van een betrouwbare bron. Contract is eigenlijk klaar op een paar kleine details na, beide partijen willen verlengen. Echter wacht de partij van de speler, die heeft nog geen haast. Hij wilt eerst perspectief zien bij AZ1. Ik verwacht dus niet op korter termijn done deal.

Huiberts gaf in een interview aan Wijndal en Taabouni te willen verlengen. Voor Taabouni geldt hetzelfde. Wanneer krijg deze jongen minuten in het eerste. Als dit niet gebeurd zie ik hem ook niet verlengen en transfervrij de deur uitlopen.
Was eigenlijk al langer bekend dat alles staat en valt met de kansen die ze krijgen dit seizoen in het eerste. Alleen zie jij dat gebeuren?
Dan zou Huiberts toch echt Jansen moeten sommeren , daar waar het kan, dit soort talenten af en toe in te brengen.
Gezien het inmiddels een vereiste is om bij AZ top-4 te spelen anders is het ook einde verhaal Pascal Jansen, denk ik niet dat hij snel zo’n Barasi in de punt gaat zetten.
Dat kan feitelijk alleen gebeuren als er weinig hoogspanning op het elftal staat en het instaat is haar wedstrijden makkelijk te winnen. Gezien de stand van zaken moeten alle zeilen bijgesteld worden om aan die top-4 voorwaarde te voldoen (die doelstelling zal ook in de winterstop blijven staan) en zal een coach als Jansen niet snel gokken om spelers uit jong te brengen.
Dus ben echt benieuwd of Huiberts dit op tafel gaat gooien bij Jansen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wildcat schreef: 09 nov 2021, 20:00 KAN ja, je zegt het goed. Gaan we nooit doen uiteraard.
Vond de geruchten rond Veerman anders behoorlijk hardnekkig. En het wordt op dit forum ook hier en daar bevestigd. Ik vind het alleen maar positief dat deze ruimte er kennelijk (incidenteel?) is. Dus ook voor een linkerverdediger of rechteraanvaller. Zo wordt de vijver waarin AZ vist een stuk groter.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 09 nov 2021, 12:35 AZ gaat deze winter trouwens wel een linksback en een rechtsbuiten halen heb ik uit doorgaans betrouwbare bron.
Bij winteraankopen heb ik wel altijd zo mijn bedenkingen. Traditioneel gezien zijn het meestal risicovolle ondernemingen. Noodoplossingen, spelers uit vorm en risicovolle buitenkansjes. Als AZ deze spelers echt al langere tijd intensief heeft gescout en ze hebben bij hun eigen club een voorname rol, dan laten ze ze toch niet midden in een seizoen gaan gezien de meeste clubs toch nog overal voor strijden. Max moet dan echt flink met de portemonnee zwaaien om ze los te krijgen als het tenminste gaat om spelers die er direct kunnen/moeten staan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 10 nov 2021, 13:08 Bij winteraankopen heb ik wel altijd zo mijn bedenkingen. Traditioneel gezien zijn het meestal risicovolle ondernemingen. Noodoplossingen, spelers uit vorm en risicovolle buitenkansjes. Als AZ deze spelers echt al langere tijd intensief heeft gescout en ze hebben bij hun eigen club een voorname rol, dan laten ze ze toch niet midden in een seizoen gaan gezien de meeste clubs toch nog overal voor strijden. Max moet dan echt flink met de portemonnee zwaaien om ze los te krijgen als het tenminste gaat om spelers die er direct kunnen/moeten staan.
In Scandinavië is de winterstop in feite onze zomerstop. Het seizoen is daar bijna afgelopen. Dus daar gaan al je bovenstaande dingen niet voor op.

De meeste eredivisie spelers zijn sowieso te duur geworden voor AZ, en zeker op linksback en rechtsbuiten zie ik geen goede opties in eigen land. Spelers als Nunnely en Oosterwolde zijn niks bijzonders. Verder shopt AZ toch zelden uit andere competities dan Scandinavië of de eredivisie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 10 nov 2021, 13:08 Bij winteraankopen heb ik wel altijd zo mijn bedenkingen. Traditioneel gezien zijn het meestal risicovolle ondernemingen. Noodoplossingen, spelers uit vorm en risicovolle buitenkansjes. Als AZ deze spelers echt al langere tijd intensief heeft gescout en ze hebben bij hun eigen club een voorname rol, dan laten ze ze toch niet midden in een seizoen gaan gezien de meeste clubs toch nog overal voor strijden. Max moet dan echt flink met de portemonnee zwaaien om ze los te krijgen als het tenminste gaat om spelers die er direct kunnen/moeten staan.
Winteraankopen bij AZ zijn juist vaker de aankopen die goed zijn gegaan. Hector Moreno, Aron Johannsson, Jonas Svensson, Oussama Idrissi, Stijn Wuytens, terugkeer van Poulsen.

Mattias Johansson mag je van mij over twijfelen, maar heeft wedstrijden genoeg gespeeld voor ons en is als je de volgende 3 namen bekijkt echt wel een middenmotor.

Dan zijn de echte wintermissers beperkt tot Overtoom, Reijnen en Mihalik (Evjen weten we nog niet), waarvan Mihalik ook niet direct voor het eerste was gehaald.
Overtoom moet blijkbaar hooguit 4 ton gekost hebben en Reijnen 1 ton dus die missers waren nog redelijk beperkt ook in kosten.

Traditioneel mag je dus wel stellen dat het voor AZ juist best succesvolle aankopen zijn geweest.

Noodoplossingen en transfervrije spelers strookt als bewering ook totaal niet met hoe AZ in de winter aangekocht heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Puur kijkend naar het financiële beleid dat AZ voert en de rol van Huiberts hierin, dan levert hij goed werk. Echter heeft hij altijd een zeer afwachtende houding. Deze houding heeft er al meerdere keren voor gezorgd dat onze selectie nog niet gereed was bij de start van de competitie en dat Slot vertrokken is naar Feyenoord. Niet omdat Slot niet wilde blijven, maar omdat ie in zijn laatste contractjaar maar geen aanbod kreeg.

Daarnaast was het directe ontslag van Slot natuurlijk een emotionele beslissing. Beter hadden ze kunnen afspreken dat ie tot de winterstop mocht blijven om de laatste 2 á 3 wedstrijden nog in goede banen te leiden. Die wedstrijd tegen Rijeka doet nog steeds zeer. Bovendien vond ik het storend dat de optie voor verlenging met vd Brom destijds gelicht werd. Een coach die ons niet verder bracht en ik vrees dat straks hetzelfde met Jansen gebeurt. Ik snapte eigenlijk al niet dat Jansen kon aanblijven als hoodcoach.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Grifo schreef: 11 nov 2021, 08:39 Puur kijkend naar het financiële beleid dat AZ voert en de rol van Huiberts hierin, dan levert hij goed werk. Echter heeft hij altijd een zeer afwachtende houding. Deze houding heeft er al meerdere keren voor gezorgd dat onze selectie nog niet gereed was bij de start van de competitie en dat Slot vertrokken is naar Feyenoord. Niet omdat Slot niet wilde blijven, maar omdat ie in zijn laatste contractjaar maar geen aanbod kreeg.

Daarnaast was het directe ontslag van Slot natuurlijk een emotionele beslissing. Beter hadden ze kunnen afspreken dat ie tot de winterstop mocht blijven om de laatste 2 á 3 wedstrijden nog in goede banen te leiden. Die wedstrijd tegen Rijeka doet nog steeds zeer. Bovendien vond ik het storend dat de optie voor verlenging met vd Brom destijds gelicht werd. Een coach die ons niet verder bracht en ik vrees dat straks hetzelfde met Jansen gebeurt. Ik snapte eigenlijk al niet dat Jansen kon aanblijven als hoodcoach.
Je mag in zulke zaken niet vergeten dat Huiberts geen alleen beslisser is. Heb hier al eerder aangegeven dat Eenhoorn en Nelissen hier een zeer grote vinger in de pap hebben. Dit soort grote beslissingen wordt door hun drieën genomen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Tuurlijk zal hij zware besluiten mbt technisch beleid niet alleen nemen en zijn de besluiten die genomen zijn (of de termijnen waarin besloten is) misschien wel niet eens zijn keuzes, hij is er echter wel verantwoordelijk voor.
Met een dergelijke argumentatie echter kunnen we ook nauwelijks Eenhoorn bespreken (ook hij besluit niet solistisch) of de coach, want ook bij hem heeft de rest van de technische staf wat te zeggen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Grifo schreef: 11 nov 2021, 11:13 Tuurlijk zal hij zware besluiten mbt technisch beleid niet alleen nemen en zijn de besluiten die genomen zijn (of de termijnen waarin besloten is) misschien wel niet eens zijn keuzes, hij is er echter wel verantwoordelijk voor.
Met een dergelijke argumentatie echter kunnen we ook nauwelijks Eenhoorn bespreken (ook hij besluit niet solistisch) of de coach, want ook bij hem heeft de rest van de technische staf wat te zeggen.
Als je de besluiten niet neemt of slechts deels kan je moeilijk verantwoordelijk zijn lijkt me.

Het klopt dat je inderdaad de beleidsbepalers niet individueel kan bespreken omdat de hiërarchische piramide niet eindigt in een punt maar een plat dak.

Coach vind ik anders. Hij stuurt staff aan en is duidelijk eindbeslisser in zijn ééntje.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

De Rode Baron schreef: 10 nov 2021, 09:17 Was eigenlijk al langer bekend dat alles staat en valt met de kansen die ze krijgen dit seizoen in het eerste. Alleen zie jij dat gebeuren?
In de gesprekken tussen Max Huiberts, trainer, zaakwaarnemer en speler heeft de trainer aangegeven meer gebruik te willen maken van Barasi.
Als hij dat zegt moet ik daar vanuit gaan. Als ik dit niet had geweten en puur als fan zou kijken zie ik het zelf niet gebeuren dat hij binnen korte tijd veel minuten gaat maken om precies dezelfde reden die jij zegt. Echter zou ik dat risico wel nemen als ik Jansen was.

M.b.t het ontslag van Slot sta ik 100% achter het bestuur. Als je het 2/3 weken langer zou houden zou hij misschien nog meer informatie meenemen naar Feyenoord.
Hij heeft laten zien dat hij niet te vertrouwen is. Zie de aankopen pedersen, aursnes, en Trauner. Allemaal van de scoutingslijst van AZ. Zie nieuw beleidsplan en visie van Feyenoord. Zelfde structuur gemaakt, zelfde lettertype en sommige delen zijn zelfs copy paste. Meteen eruit met die gast is een goede beslissing geweest. Zelfde als Pusic.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

AnthonyW schreef: 11 nov 2021, 19:22 M.b.t het ontslag van Slot sta ik 100% achter het bestuur. Als je het 2/3 weken langer zou houden zou hij misschien nog meer informatie meenemen naar Feyenoord.
Hij heeft laten zien dat hij niet te vertrouwen is. Zie de aankopen pedersen, aursnes, en Trauner. Allemaal van de scoutingslijst van AZ. Zie nieuw beleidsplan en visie van Feyenoord. Zelfde structuur gemaakt, zelfde lettertype en sommige delen zijn zelfs copy paste. Meteen eruit met die gast is een goede beslissing geweest. Zelfde als Pusic.
Het zou heel toevallig zijn dat de clubarts, die Joego en Slot allen onafhankelijk van elkaar besloten dat ze naar Rotterdam wilden. Reken maar dat hij daarin óf salarissen heeft doorgesluisd, óf ze actief heeft benaderd. Dat is naar mijn mening een goede reden hem er meteen uit te knikken. AZ treft naar mijn mening geen enkele blaam, dat wordt ze dan ook vooral toegeschreven door bepaalde kranten/media die niet geheel objectief zijn (bij Feyenoord zijn ze trouwens ook zo sportief met Berghuis)

Echter, als Trauner en Aursnes op een lijst bij AZ hebben gestaan, wil ik dat meteen geloven, maar hierin heeft Huiberts ook alle ruimte geboden door zelf de voorkeur te geven aan Clasie en Bruno. Als Slot ze zeker had doorgesluisd (i.c.m. concrete interesse van AZ), was het waarschijnlijker dat andere spelers waren gehaald. Het ontbreken van vervangers kan als argument worden gebruikt om Slot hiervan misschien wel vrij te pleiten. Bijvoorbeeld een Vincent Janssen stond ook op lijstjes van Groningen, Heerenveen en Utrecht, echter kon AZ meer geld bieden. Spelers van Rosenborg/Molde zullen teveel verdienen om naar deze clubs te vertrekken, net zoals Karlsson en Vindahl te duur waren.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AnthonyW schreef: 11 nov 2021, 19:22 M.b.t het ontslag van Slot sta ik 100% achter het bestuur. Als je het 2/3 weken langer zou houden zou hij misschien nog meer informatie meenemen naar Feyenoord.
Ze waren al een paar maanden met elkaar in gesprek. Ik denk niet dat die 2 weken veel had uitgemaakt. Ik snap waarom ie staande voet werd ontslagen, sta ook achter de redenatie, maar denk wel dat het iets te snel was ivm de eerstkomende wedstrijd. Maar goed, de directie dacht dat ze met Jansen in huis een goede vervanger hadden. Dat bleek een misvatting.
____________
Hoc est nihil
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Grifo schreef: 12 nov 2021, 08:21 Ze waren al een paar maanden met elkaar in gesprek. Ik denk niet dat die 2 weken veel had uitgemaakt. Ik snap waarom ie staande voet werd ontslagen, sta ook achter de redenatie, maar denk wel dat het iets te snel was ivm de eerstkomende wedstrijd. Maar goed, de directie dacht dat ze met Jansen in huis een goede vervanger hadden. Dat bleek een misvatting.
Voor vorig seizoen was Jansen een goede vervanger. Het verlies in die wedstrijd tegen Reijka, kun je niet echt Jansen verwijten. Slot heeft ook al belangrijke beslissingswedstrijden verloren door zijn team slap te laten spelen en de scheidsrechter die Karlsson er onterecht uitstuurde heeft ook een heel groot stempel op de wedstrijd gedrukt.

Voor dit seizoen (deels nieuw team opbouwen) is Jansen vooralsnog niet de juiste persoon gebleken vanwege zijn zwakke tactisch inzicht.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

multatuli schreef: 12 nov 2021, 08:43 Voor vorig seizoen was Jansen een goede vervanger. Het verlies in die wedstrijd tegen Reijka, kun je niet echt Jansen verwijten. Slot heeft ook al belangrijke beslissingswedstrijden verloren door zijn team slap te laten spelen en de scheidsrechter die Karlsson er onterecht uitstuurde heeft ook een heel groot stempel op de wedstrijd gedrukt.

Voor dit seizoen (deels nieuw team opbouwen) is Jansen vooralsnog niet de juiste persoon gebleken vanwege zijn zwakke tactisch inzicht.
Het grote probleem is dat Jansen er niet in slaagt om het vuur aan te wakkeren bij de spelers. De intrinsieke motivatie (of modewoord intensiteit) schiet zwaar tekort. In een incidentele thuiswedstrijd tegen Utrecht en het jaar daarvoor thuis tegen Sociedad en Napoli kan het blijkbaar wel. Tegen Rijeka kon het ineens wel toen ze achter kwamen, maar gokten ze na de gelijkmaker weer op de gelijke stand bij die andere wedstrijd.
Tegen PEC kwam er ook pas wat vuur in na de 0-2. Bij de 0-1 dachten ze ook nog “komt vanzelf wel goed”.
Als ze nou eens vanaf het begin de ballen uit de broek lopen tegen elke tegenstander, zal t beduidend beter gaan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AnthonyW schreef: 11 nov 2021, 19:22 In de gesprekken tussen Max Huiberts, trainer, zaakwaarnemer en speler heeft de trainer aangegeven meer gebruik te willen maken van Barasi.
Als hij dat zegt moet ik daar vanuit gaan. Als ik dit niet had geweten en puur als fan zou kijken zie ik het zelf niet gebeuren dat hij binnen korte tijd veel minuten gaat maken om precies dezelfde reden die jij zegt. Echter zou ik dat risico wel nemen als ik Jansen was.

M.b.t het ontslag van Slot sta ik 100% achter het bestuur. Als je het 2/3 weken langer zou houden zou hij misschien nog meer informatie meenemen naar Feyenoord.
Hij heeft laten zien dat hij niet te vertrouwen is. Zie de aankopen pedersen, aursnes, en Trauner. Allemaal van de scoutingslijst van AZ. Zie nieuw beleidsplan en visie van Feyenoord. Zelfde structuur gemaakt, zelfde lettertype en sommige delen zijn zelfs copy paste. Meteen eruit met die gast is een goede beslissing geweest. Zelfde als Pusic.
Als Jansen meer gebruik wil maken van Barasi: Waarom doet hij dat dan niet ?

Wat Slot betreft, had ik ook het idee dat de aankopen uit de koker van Slot/AZ kwamen, maar het schijnt dat Arnesen daarvoor al een nieuwe scout heeft aangesteld die gespecialiseerd is in Scandinavië. Het schijnt dat hij Aursnes en Pedersen gescout heeft. Of het waar is heb ik niet gecontroleerd.
Plaats reactie