Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

timdadum schreef: 05 aug 2022, 10:02 Zo, ben je weer klaar met dit quasi-scherpe geneuzel?
Jij was niet verbaasd dat er volgens verschillende media eerst allemaal dingen op tafel werden gegooid die de transfer van Midtsjø ineens blokkeerden en Midtsjø 3 dagen later toch gewoon gepresenteerd werd? Ik wel. Of de verschillende media zaten ernaast en er speelde helemaal niks (dat geloof ik niet), of er speelde wel iets. Als het idee was 'we moeten Midtsjø behouden tm Dundee want we hebben nog geen vervanger', maar de vervanger was al ziek toen ie toch nog voor de wedstrijd kwam, dan slaat dat hele riedeltje dat we in de media hebben kunnen lezen nergens op.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 05 aug 2022, 13:59 Jij was niet verbaasd dat er volgens verschillende media eerst allemaal dingen op tafel werden gegooid die de transfer van Midtsjø ineens blokkeerden en Midtsjø 3 dagen later toch gewoon gepresenteerd werd? Ik wel. Of de verschillende media zaten ernaast en er speelde helemaal niks (dat geloof ik niet), of er speelde wel iets. Als het idee was 'we moeten Midtsjø behouden tm Dundee want we hebben nog geen vervanger', maar de vervanger was al ziek toen ie toch nog voor de wedstrijd kwam, dan slaat dat hele riedeltje dat we in de media hebben kunnen lezen nergens op.
Volgens mij hebben wij er hier veel meer van gemaakt dan het uiteindelijk was: geneuzel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 05 aug 2022, 14:04 Volgens mij hebben wij er hier veel meer van gemaakt dan het uiteindelijk was: geneuzel.
Het zou kunnen dat het wat overtrokken was, net als bij de transfer van Wijndal. Maar feit blijft dat AZ 0,0 uitleg geeft en wij als supporters maar naar de reden moeten gissen, op basis van wat er in de media verschijnt. Lijkt me als club ook niet wenselijk. En er zit vaak echt wel een kern van waarheid in zulke geruchten in de media, alleen ontbreken de details vaak. Ik zou het overigens een prima redenatie gevonden hebben: geen verkoop tot vervanger binnen is/Dundee gespeeld is.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Klein stukje uit een artikel van VI-online over gebrek aan créativiteit:
Maar wat AZ gisteravond bovenal miste, was creativiteit en balgevoel op het middenveld. Voorin heeft voetbaldirecteur Max Huiberts inmiddels genoeg smaken aangeleverd, waardoor Jansen dit seizoen kan variëren in de wijze waarop er wordt aangevallen. Maar een middenvelder met een individuele actie, die de voorwaartsen van steekpasses kan voorzien ook, ontbreekt nog. Huiberts was deze transferzomer al enkele keren dicht bij een akkoord over Ezequiel Bullaude, maar zijn Argentijnse club Godoy Cruz blijft de vraagprijs telkens opschroeven.
Met een creatieve kracht erbij zou Jansen ook op de nummer 10 positie kunnen kiezen uit verschillende types. Normaliter is die plek voorbehouden aan Dani de Wit, de man die in de vorige voorronde tegen Tuzla City in beide wedstrijden de score openbrak. ‘AZ schijnt te kijken naar een creatieve middenvelder, maar dan moet je goed meewegen wat de gevolgen zullen zijn voor de speelstijl’, analyseerde ex-speler Peter Wijker deze week in gesprek met Voetbal International. ‘De rol van Dani de Wit moet niet onderschat worden, als dat ten koste van hem zou gaan.’
De Wit is inderdaad een belangrijke factor in de manier waarop AZ voorin druk zet op tegenstanders. Met zijn loopvermogen en diepgang vult hij zijn rol in zoals Guus Til dat doet bij PSV en Davy Klaasen bij ajax. Met dien verstande dat hun rendement hoger ligt. En dat beide topclubs ook creatieve spelers op die positie hebben: Steven Berghuis bij ajax en Xavi Simons bij PSV bijvoorbeeld. AZ heeft in Fedde de Jong een potentiële spelmaker ter beschikking, maar de talentvolle jongeling komt net kijken op het hoogste niveau en bleef in Dundee op de reservebank. Terwijl het Alkmaarse spel schreeuwde om creatieve inbreng.
De eindfase van de aanval krijgt al enige tijd speciale aandacht tijdens de trainingen van AZ. De variatie voorin is inmiddels gewaarborgd, mits de belangrijkste aanvallers inzetbaar zijn. In de controlerende zone op het middenveld is het vertrek van Fredrik Midtsjø gecompenseerd door de komst van Bazoer. Maar in het aanvallende deel van de middenlinie is de spoeling dun, als Jansen zijn ploeg op die plek van creatieve impulsen wil voorzien. Dat onderstreepte het magere optreden in Dundee andermaal.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Met Bazoer in de ploeg word je al een stuk creatiever.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 06 aug 2022, 12:09 Met Bazoer in de ploeg word je al een stuk creatiever.
Als je hem tenminste laat doen waar hij goed in is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Tijd om door te schakelen naar een andere aanvallende middenvelder dan die Bullaude, en snel een beetje. We laten met ons spelen, dit soort onderstaande berichten maken mij altijd een beetje jaloers.

Ik lees net dat Feyenoord direct een verhoogd bod heeft uitgebracht op een CV omdat Senesi net de deur uit is gelopen. Ondertussen lopen wij al 6 weken te wachten op een aanvallende middenvelder terwijl ons groen en geel ergeren aan iedere minuut die de Wit voor ons speelt en we kostbare wedstrijden verliezen.

Opschieten nou eens Max! Haal lekker een andere, we hebben geen jaren de tijd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 06 aug 2022, 12:05 Klein stukje uit een artikel van VI-online over gebrek aan créativiteit:
Fijn om te zien tot in hoeverre de analyse van ´profs´ overlapt met de mijne :wink: (we verschillen enkel van mening over hoe veel de Wit bijdraagt 8) )

Voor Jansen geld dat hij Fedde de Jong gewoon moet en had moeten proberen.
Voor Huiberts geld dat hij niet kan vasthouden aan één target. Ik neem mijn woorden terug als Bullaude straks de volgende di Maria blijkt te zijn, maar er moeten andere opties op de markt zijn voor het geld dat AZ bereid is om uit te geven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Nu v Brederode en Evjen een prima niveau halen lijkt de selectie een stuk breder. Ook Witry en Mees de Wit vielen prima in.

Dan te bedenken dat je over een maand zo maar eens met 6 a 7 andere spelers in het veld kan staan, Jansen lijkt voldoende opties te hebben dit seizoen, hopelijk komt die nummer 10 nog steeds.
Toen De Wit gewisseld werd ging Reijnders naar 10, wie weet gaat dit ook gebeuren als Bazoer beschikbaar is.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wildcat schreef: 07 aug 2022, 17:36 Toen De Wit gewisseld werd ging Reijnders naar 10,
Huh, heb ik een wissel gemist?

Gezien Jansen Fedde niet wil gaan gebruiken, mis ik nog steeds een creatieve middenvelder. Desnoods maar huren tot de opvolger van Jansen wel De Jong wil laten spelen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Grifo schreef: 08 aug 2022, 05:56 Huh, heb ik een wissel gemist?
Ja, in minuut 90..
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 07 aug 2022, 17:36 Nu v Brederode en Evjen een prima niveau halen lijkt de selectie een stuk breder. Ook Witry en Mees de Wit vielen prima in.
Daar ben ik toch een andere mening toegedaan. Dit toespitsen op een wedstrijd tegen GAE, wellicht wel de zwakste broeder uit de eredivisie, die met pijn en moeite aanvallend enkele kansen tegen gecreëerd werd. Slot haalt er wederom een Braziliaanse vleugelaanvaller voor miljoenen bij terwijl de beste man al over 5 vleugelaanvallers beschikt, maar is van mening dat op die posities veelal de wedstrijden worden gewonnen en je moet kunnen wisselen als iemand de vorm niet heeft, zonder er in kwaliteit op terug uit te gaan.
Evjen zit hier al 4 seizoenen om daar nog een meerwaarde in te zien. Gisteren bleef het ook bij vlijtig en hard werken (dat deed ie goed), maar echt tegenstanders uit spelen, voorzetten, etc. is veel te pover. Aanvallend moet er iets bij en niet alleen een creatieve middenvelder maar ook nog een handige speler voorin. Lahdo, van Brederode en Evjen is me veel te licht als straks de echte tegenstanders komen en zo'n karlsson, Odgaard hebben even de vorm niet of zijn er niet bij. Dit is te licht wil je bovenin mee kunnen doen.
Dit heeft gisteren en ook de wedstrijd van donderdag tegen hele matige tegenstanders wel uitgewezen. Huiberts is nog lang niet klaar wil hij met AZ een rol van enige betekenis spelen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 08 aug 2022, 07:40 Daar ben ik toch een andere mening toegedaan. Dit toespitsen op een wedstrijd tegen GAE, wellicht wel de zwakste broeder uit de eredivisie, die met pijn en moeite aanvallend enkele kansen tegen gecreëerd werd. Slot haalt er wederom een Braziliaanse vleugelaanvaller voor miljoenen bij terwijl de beste man al over 5 vleugelaanvallers beschikt, maar is van mening dat op die posities veelal de wedstrijden worden gewonnen en je moet kunnen wisselen als iemand de vorm niet heeft, zonder er in kwaliteit op terug uit te gaan.
Evjen zit hier al 4 seizoenen om daar nog een meerwaarde in te zien. Gisteren bleef het ook bij vlijtig en hard werken (dat deed ie goed), maar echt tegenstanders uit spelen, voorzetten, etc. is veel te pover. Aanvallend moet er iets bij en niet alleen een creatieve middenvelder maar ook nog een handige speler voorin. Lahdo, van Brederode en Evjen is me veel te licht als straks de echte tegenstanders komen en zo'n karlsson, Odgaard hebben even de vorm niet of zijn er niet bij. Dit is te licht wil je bovenin mee kunnen doen.
Dit heeft gisteren en ook de wedstrijd van donderdag tegen hele matige tegenstanders wel uitgewezen. Huiberts is nog lang niet klaar wil hij met AZ een rol van enige betekenis spelen.
Ik betwijfel echt dat er nog een buitenspeler gaat komen met veel kwaliteit, daarnaast ben ik er bang voor dat er ook geen aanvallende middenvelder meer bij gaat komen. We hebben 5 opties voor de vleugels waarvan er 3 spelers Odgaard, Evjen en Reijnders ook nog op 10 als creatief kunnen functioneren. Zeker om een jongen als van Brederode niet in de weg te staan niet in de laatste plaats, daarbij wordt hij alleen maar beter dus ben ik het wel eens met dat er niet iets bij hoeft. Ik vond Evjen gisteren echt wel goed spelen en niet alleen hard werken, hij hield de ballen goed vast en lag voor de verandering niet te rollen en liet creatieve input zien. Met 5 spelers die terug komen heb je een brede bank, hier zaten gisteren al 11 jongens op waarvan er straks 5 naar de tribune moeten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 08 aug 2022, 08:04 Ik betwijfel echt dat er nog een buitenspeler gaat komen met veel kwaliteit, daarnaast ben ik er bang voor dat er ook geen aanvallende middenvelder meer bij gaat komen.
Gisteren zei Perez het ook al dat AZ niet heeft doorgepakt na het vertrek van de gouden lichting. Het is allemaal te flets, zeker als je de bank bij AZ bekijkt.
Het dwingt niets af en ja, er kan wel eens een keer 'wellicht' een spelertje doorbreken (Van Brederode) maar hier ga je bovenin niet mee spelen.
Feitelijk was de wedstrijd van gisteren een herhaling van donderdag tegen een zeer matige tegenstander 'veel balbezit', tandeloos voorin waarin het moeite heeft tegenstanders kapot te kunnen spelen en waar een centrumspits als Pavlidis minimaal bedient wordt.
Daar waar ajax, PSV en zelfs feyenoord steeds breder in hun spelers komen te zitten haken wij af. Ik vind dat Huiberts echt nog werk te verzetten heeft als het de eigen ambities serieus neemt. Analist Bruggink denkt dat er nog wel spelers bij komen maar dat de markt nu nog te duur is voor een club als AZ en dat we tegen het einde van de transfermarkt wel wat kunnen verwachten. Vooralsnog leg ik dan maar alle hoop dat we met spelers als Karlsson, Bazoer en Odgaard een heel ander, kwalitatief beter AZ krijgen, want deze eerste twee wedstrijden doet een (AZ)mens geen goed.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 08 aug 2022, 09:21 Gisteren zei Perez het ook al dat AZ niet heeft doorgepakt na het vertrek van de gouden lichting. Het is allemaal te flets, zeker als je de bank bij AZ bekijkt.
Het dwingt niets af en ja, er kan wel eens een keer 'wellicht' een spelertje doorbreken (Van Brederode) maar hier ga je bovenin niet mee spelen.
Eigenlijk ben ik het wel met de kritiek eens. Natuurlijk ziet de wereld er wel anders uit als je Bazoer, Karlsson en Odgaard er wel bij hebt.
Maar Feyenoord kon gister Jahanbaksh, Idrissi en Toornstra laten invallen.
Zo'n 2-0 tegen Go Ahead geeft dan ook weer een raar soort hosanna. Blij dat we winnen, maar de onderliggende zwaktes zijn echt niet opgelost.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zou mij ten zeerste verbazen als er uberhaupt iets bijkomt en als het komt, dan is het per definitie te laat.
Hooguit worstel je je nog langs Dundee donderdag, maar ik geloof er niet zo in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 08 aug 2022, 14:04 Zou mij ten zeerste verbazen als er uberhaupt iets bijkomt en als het komt, dan is het per definitie te laat.
Hooguit worstel je je nog langs Dundee donderdag, maar ik geloof er niet zo in.
Mocht dat zo zijn, dan rest mij te concluderen dat Huiberts 'wederom' gefaald heeft om een brede goede selectie neer te zetten die ook daadwerkelijk in staat is bovenin mee te kunnen strijden. Alle ballen op Jansen vind ik tekort door de bocht: matige selectie/ niet breed genoeg met daar aangekoppeld dan een matige trainer. Dat is vragen om problemen.
Maar nogmaals ik laat me graag verrassen door het echte basiselftal, wellicht gaat het dan alsnog vlammen en moeten we vervolgens hopen op zo weinig mogelijke blessures, ziekte of schorsingen. Het is een dun draadje maar toch, zo lang we ons ergens aan kunnen vastklampen moeten we dat niet na laten. Maar deze eerste twee wedstrijden tegen notabene laagvliegers zijn er wel ingehakt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 08 aug 2022, 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik moet nog maar zien of Odgaard een meerwaarde is. Daar wordt wel heel makkelijk vanuit gegaan, vooralsnog weet ik niet eens wat zijn beste positie is, wie wel.? Ga snel Ihattaren halen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12100
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 08 aug 2022, 16:34 Ik moet nog maar zien of Odgaard een meerwaarde is. Daar wordt wel heel makkelijk vanuit gegaan, vooralsnog weet ik niet eens wat zijn beste positie is, wie wel.? Ga snel Ihattaren halen.
Die jongen staat op het punt van een klif te duikelen in een diepzwart gat. beter niet.
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 08 aug 2022, 09:21 Gisteren zei Perez het ook al dat AZ niet heeft doorgepakt na het vertrek van de gouden lichting. Het is allemaal te flets, zeker als je de bank bij AZ bekijkt.
Het dwingt niets af en ja, er kan wel eens een keer 'wellicht' een spelertje doorbreken (Van Brederode) maar hier ga je bovenin niet mee spelen.
Feitelijk was de wedstrijd van gisteren een herhaling van donderdag tegen een zeer matige tegenstander 'veel balbezit', tandeloos voorin waarin het moeite heeft tegenstanders kapot te kunnen spelen en waar een centrumspits als Pavlidis minimaal bedient wordt.
Daar waar ajax, PSV en zelfs feyenoord steeds breder in hun spelers komen te zitten haken wij af. Ik vind dat Huiberts echt nog werk te verzetten heeft als het de eigen ambities serieus neemt. Analist Bruggink denkt dat er nog wel spelers bij komen maar dat de markt nu nog te duur is voor een club als AZ en dat we tegen het einde van de transfermarkt wel wat kunnen verwachten. Vooralsnog leg ik dan maar alle hoop dat we met spelers als Karlsson, Bazoer en Odgaard een heel ander, kwalitatief beter AZ krijgen, want deze eerste twee wedstrijden doet een (AZ)mens geen goed.
Mag ik je er aan herinneren dat er 5 basisspelers terug komen en gaan veranderen en AZ nog de ambitie voor een keeper en nummer 10 heeft?

Dat zijn 7 andere spelers potentieel. Dat betekend dat alleen; Kerkez, BMI, Pavlidis en Clasie Blijven staan. Dat zijn nou ook wel de betere 4 (van gisteren), de andere heb je als back-up omdat de 7 die erbij komen allen aanzienlijk beter zijn dan wat er gisteren stond. Dan heb je gewoon een goed team staan.
Plaats reactie