Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 17 mei 2022, 09:23 Als je al vanaf 2015 nagenoeg onafgebroken in de top 4 hebt gebivakkeerd en de laatste seizoenen zelfs een ajax en PSV het vuur aan de schenen hebt gelegd dan roept dit seizoen grote vraagtekens op. Een 5e plaats is anno 2022, AZ onwaardig!
Volgens AZ hun eigen woorden (ik meen interview van tijd terug met Eenhoorn) hopen ze gezien de grote van de club eens in de 5 jaar iets meer naar boven kunnen kijken dan plek 4 wat de doelstelling is. Dat ze zoveel mogelijk de top 3 willen uitdagen en hoger willen eindigen is gewoon gezonde ambitie.
Dit is een heel realistische kijk want je prestaties fluctueren gewoon door heel veel invloeden. In dat zelfde licht kan je dus ook zeggen dat eens in de 5 jaar een lager eindigen ook bij de fluctuatie hoort.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2022, 09:32 Van de gemiste grote kansen is het eigenlijk heel stabiel en zo goed als gelijk met voorgaande seizoenen.
OK dank je wel. Het zit in de details dus.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 09:36 Volgens AZ hun eigen woorden (ik meen interview van tijd terug met Eenhoorn) hopen ze gezien de grote van de club eens in de 5 jaar iets meer naar boven kunnen kijken dan plek 4 wat de doelstelling is. Dat ze zoveel mogelijk de top 3 willen uitdagen en hoger willen eindigen is gewoon gezonde ambitie.
Dit is een heel realistische kijk want je prestaties fluctueren gewoon door heel veel invloeden. In dat zelfde licht kan je dus ook zeggen dat eens in de 5 jaar een lager eindigen ook bij de fluctuatie hoort.
Dit opzich is helemaal waar. Maar ik kijk dan wel hoe zon seizoen tot stand komt. Als een jaar echt als bouwjaar wordt gebruikt, door bijvoorbeeld jeugd of aankopen in te passen, kan ik heel erg goed vrede hebben met een minder jaar. Maar daar is dit seizoen gewoon geen sprake van. Het is een jaar van stilstand/achteruitgang ipv ontwikkeling. Er staat een korte termijn elftal met tal van wedstrijden ervaring op het hoogste niveau, dat tevens miljoenen heeft gekost(al die huiberts aan(mis)kopen van 2-3mil) Daarmee moet gewoon gepresteerd worden. En als je nou 3/4 serieuze blessures hebt van key spelers, is t ook weer n ander verhaal. Maar daar is ook verre van sprake van.

Als je en geen goede prestaties neerzet, en niet bouwt aan een elftal voor het seizoen erna is het wat mij betreft een mislukt seizoen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Volgens AZ hun eigen woorden (ik meen interview van tijd terug met Eenhoorn) hopen ze gezien de grote van de club eens in de 5 jaar iets meer naar boven kunnen kijken dan plek 4 wat de doelstelling is.
De doelstelling is structureel top 4 spelen. Dat is een iets ruimer begrip dan om de 4e plek spelen.
"Structureel om de topplaatsen spelen, dat moet mogelijk zijn met AZ. Als iedereen daarin gelooft, kun je best ver komen. Met onze middelen moeten we ieder jaar bij de top-4 spelen."
Dat was al in 2016: https://nos.nl/collectie/6390/artikel/2 ... toetrekken

Max heeft het over 'met onze middelen'... nou, die zijn dus dit seizoen 'NIET' ingezet, vergeet niet dat AZ sindsdien zowel sportief als financieel gigantisch is gegroeid en dus eigenlijk nog meer middelen moet hebben met waarmee het toen al deze doelstelling aanging ! Echt, een 5e eindpositie mag feitelijk niet kunnen voor een club als AZ anno 2022.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2022, 09:51 Dit opzich is helemaal waar. Maar ik kijk dan wel hoe zon seizoen tot stand komt. Als een jaar echt als bouwjaar wordt gebruikt, door bijvoorbeeld jeugd of aankopen in te passen, kan ik heel erg goed vrede hebben met een minder jaar. Maar daar is dit seizoen gewoon geen sprake van. Het is een jaar van stilstand/achteruitgang ipv ontwikkeling. Er staat een korte termijn elftal met tal van wedstrijden ervaring op het hoogste niveau, dat tevens miljoenen heeft gekost(al die huiberts aan(mis)kopen van 2-3mil) Daarmee moet gewoon gepresteerd worden. En als je nou 3/4 serieuze blessures hebt van key spelers, is t ook weer n ander verhaal. Maar daar is ook verre van sprake van.

Als je en geen goede prestaties neerzet, en niet bouwt aan een elftal voor het seizoen erna is het wat mij betreft een mislukt seizoen.
Mislukt vind ik een te groot woord, misgegrepen klopt beter.
Blessures waren er zeker Midtsjø en Wijndal zijn maar een wedstrijd of 10 echt 100% geweest, de rest zaten ze op 75%.

Er staat nog steeds een geraamte die in mijn ogen op de toekomst is gericht, Contracten zijn verlengd, extreem veel jeugdcontracten. Aankoop Pavlidis is volgens jou groot succes (niet eens) , Witry en keeper niet echt (eens). Ook oudere spelers met lange contracten, die voor het ervarings/coachings gedeelte moeten zorgen bij heel veel jeugd). Alleen de jeugd kwam niet dit jaar (van de 5 eerste 3 geblesseerd) of waren niet beter dan de basisspelers die op 75% zaten (zoals Koopmeiners?).

Potentiële aankopen wilde niet achter Wijndal plaats nemen op de bank, net als de vacature rechtsbuiten, er waren 3 vervangers voor Stengs niemand had verwacht dat ze alledrie zouden falen, dat ziet een potentiële aankoop ook en kiest dan liever voor speeltijd bij een andere club. Het is wel duidelijk dat Sowah wel hapte die wist wel van zichzelf dat hij helemaal niks was en greep alles aan. Voor de rest staat Huiberts er bij mij op met een kleine voldoende.

Ja zeker er is werk aan de winkel en echt hebben we niet genoten maar ik geloof niet dat er echt veel meer word misgegrepen (inclusief jaartje geen Europees) als dit.

Verder blijf ik erbij dat Utrecht en Twente steeds verder bouwen met echt de zelfde of betere middelen als wij. Feyenoord heeft zich weer hersteld sinds hun kampioenschap en lossen elk jaar meer schulden af en zullen dus wederom structureel boven ons komen te staan. Als je er dan eens in de 5 jaar boven die 4de plek sta en een keertje eronder mag je echt je handen dichtknijpen. Vergeet niet dat wij ook in het vacuum van het verval van Feyenoord, Twente en zelfs Heerenveen en anderen hebben gescoord de laatste jaren.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 17 mei 2022, 10:02 De doelstelling is structureel top 4 spelen. Dat is een iets ruimer begrip dan om de 4e plek spelen.
"Structureel om de topplaatsen spelen, dat moet mogelijk zijn met AZ. Als iedereen daarin gelooft, kun je best ver komen. Met onze middelen moeten we ieder jaar bij de top-4 spelen."
Dat was al in 2016: https://nos.nl/collectie/6390/artikel/2 ... toetrekken

Max heeft het over 'met onze middelen'... nou, die zijn dus dit seizoen 'NIET' ingezet, vergeet niet dat AZ sindsdien zowel sportief als financieel gigantisch is gegroeid en dus eigenlijk nog meer middelen moet hebben met waarmee het toen al deze doelstelling aanging ! Echt, een 5e eindpositie mag feitelijk niet kunnen voor een club als AZ anno 2022.
Ander interview van meen ik Eenhoorn, uit ambitie zet hij natuurlijk hoger in (jammer dat zoveel fans dat nu zien alsof ze dat kunnen eisen - want het is gezegd ](*,) :help: ). Maar qua doelstelling zijn ze gelukkig wel realistischer dat het niet constant vol is te houden met zoveel variabelen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ 4 Life schreef: 17 mei 2022, 08:37 Dat gezegd hebbende hebben wij die vierde plek wel op een treurige wijze weggegooid de laatste zes/zeven weken. Dat kan je Jansen en de ploeg zeker verwijten. Nu ben je veroordeeld tot de play-offs en dat gaat gezien het negatieve sentiment, zowel op als naast het veld, een hels karwei worden. De play-offs draaien veelal om momentum en dat is als trainer zo moeilijk te beïnvloeden.
Precies. In die fase is ook de kwaliteit van Jansen wat mij betreft naar boven gekomen. Voor zover ik kan beoordelen heeft hij alle wedstrijden op exact dezelfde manier gespeeld. Iedere tegenstander weet inmiddels hoe ze AZ kunnen verslaan en Jansen doet er volgens mij weinig aan.
Juist in die wedstrijd tegen RKC had je alles overboord kunnen gooien en iets nieuws kunnen proberen. Zelfs met dezelfde 11 spelers als altijd. Maar dat gebeurde niet en ook de jeugd had hier een kans moeten krijgen. Had misschien aardig uitgepakt en misschien ook niet. Had je het iig geprobeerd en had je in de plee offs ineens iets anders kunnen doen waardoor de tegenstander verrast is en je het seizoen toch nog enigszins positief kunt afsluiten. Nu zal het niet anders gaan dan de afgelopen weken/maanden, met moeizame wedstrijden en hebben we het nodige geluk nodig om de plee offs te kunnen winnen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 17 mei 2022, 12:13 Precies. In die fase is ook de kwaliteit van Jansen wat mij betreft naar boven gekomen. Voor zover ik kan beoordelen heeft hij alle wedstrijden op exact dezelfde manier gespeeld. Iedere tegenstander weet inmiddels hoe ze AZ kunnen verslaan en Jansen doet er volgens mij weinig aan.
Juist in die wedstrijd tegen RKC had je alles overboord kunnen gooien en iets nieuws kunnen proberen. Zelfs met dezelfde 11 spelers als altijd. Maar dat gebeurde niet en ook de jeugd had hier een kans moeten krijgen. Had misschien aardig uitgepakt en misschien ook niet. Had je het iig geprobeerd en had je in de plee offs ineens iets anders kunnen doen waardoor de tegenstander verrast is en je het seizoen toch nog enigszins positief kunt afsluiten. Nu zal het niet anders gaan dan de afgelopen weken/maanden, met moeizame wedstrijden en hebben we het nodige geluk nodig om de plee offs te kunnen winnen.
Dat had zeker een optie geweest. Aan de andere kant hangt die wedstrijd van zondag ook weer van een aantal momenten af. Als Karlsson die bal er gewoon in schiet na twee minuten geeft RKC het op en win je met 3 of 4-0. Dan heeft de reguliere basiself ineens weer vertrouwen getankt voor de play-offs. Het ligt wat dat betreft ook wel heel dichtbij elkaar, zeker als een totaal gebrek aan vertrouwen is in een team. Vindahl heeft buiten die goals verder ook geen redding hoeven verrichten volgens mij.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Nou ik denk dat heel wat mensen de rechtsbuiten positie als groot pijnpunt zagen. Daarnaast een niet scorende en kansen creerende nummer 10 werd ook in veelvoud genoemd. En last but not least het centrale duo kon een blinde ook al mijlen ver van te voren zien aankomen.

Dus ik snap niet op basis van wat je bij Huiberts op een voldoende uit bent gekomen. Is dat omdat je zelf de inschatting net zo slecht als Huiberts maakt? Daarnaast is Vindahl natuurlijk ook een keeper die je niet vooruit helpt, had je met goed scouten al moeten hebben gezien.

Sowah halen met allemaal leugens over hoe uitgebreid hij gescout is en wat voor een type speler het is, wat niet eens waar blijkt te zijn.

Witry is ook niet van het gewenste niveau maar daar zit ik iets minder mee omdat we Sugawara nog hadden.

Pavlidis is de enige goede aankoop van de 4(!!) notebene. En het uitblijven van Veerman en een rechtsbuiten heb je dus maar op 1 positie goed gehandeld van de 6.

Je kan zelf wel rekenen en tot een cijfermatige beoordeling komen met deze getallen. Benieuwd hoe men op een voldoende kan uit komen.

Er zijn heel wat TD’s die zonder financiële mogelijkheden creatief moesten zijn om een elftal wat de doelstelling kan halen op de been te krijgen waarbij dat wel lukte.

Je doelstelling niet halen terwijl je de middelen wel hebt kan nooit in een voldoende resulteren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 12:04 er waren 3 vervangers voor Stengs niemand had verwacht dat ze alledrie zouden falen, dat ziet een potentiële aankoop ook en kiest dan liever voor speeltijd bij een andere club.
Nee wie had dat verwacht. Aboukhlal liet een daverende potentie zien vorig jaar. Evjen mocht in de laatste 20 wedstrijden vorig jaar niet eens invallen. En Sugawara is geen rechtsbuiten.

Dat zag iedereen toch aankomen? Evjen had verhuurd moeten worden, Sugawara gewoon rechtsback en Aboukhlal hooguit als supersub voor de spits met snelheid. Miskleun van Huiberts, zeker als je de winterwindow mee rekent.

Halve blessures van Midtsjo en Wijndal, dat is toch niets bijzonders. Zon beetje alle ploegen hebben veel meer blessureleed gehad. Bijlow, Ramalho/boscagli, Gakpo/madueke, ajax achterhoede, Heracles de hele voorhoede, StJago/Keijzer/Ramselaar.

Utrecht en Twente hadden echt geen betere middelen dan wij. Voor Utrecht ben ik sowieso niet zo bang, die voeren echt structureel wanbeleid. Maar Twente wordt wel lekker in het zadel geholpen door Huiberts en co. dit jaar. Dat is naast de miljoenen die mogelijk verdampen, misschien wel het slechtste nieuws.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

AZ 4 Life schreef: 17 mei 2022, 08:27 Is die zeven miljoen niet al opgenomen in de begroting? Bij mijn weten zijn enkel de inkomsten afkomstig van Europees voetbal 'extra' geld.
Dat + de transferwinsten. Maar ook moet in ogenschouw worden genomen dat de begroting uitgaat van zo’n 25 miljoen reguliere omzet en de kosten eigenlijk elk jaar boven de 40 miljoen liggen. Dus sowieso heb je eerst een gat te vullen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 17 mei 2022, 12:13 Precies. In die fase is ook de kwaliteit van Jansen wat mij betreft naar boven gekomen. Voor zover ik kan beoordelen heeft hij alle wedstrijden op exact dezelfde manier gespeeld. Iedere tegenstander weet inmiddels hoe ze AZ kunnen verslaan en Jansen doet er volgens mij weinig aan.
Juist in die wedstrijd tegen RKC had je alles overboord kunnen gooien en iets nieuws kunnen proberen. Zelfs met dezelfde 11 spelers als altijd. Maar dat gebeurde niet en ook de jeugd had hier een kans moeten krijgen. Had misschien aardig uitgepakt en misschien ook niet. Had je het iig geprobeerd en had je in de plee offs ineens iets anders kunnen doen waardoor de tegenstander verrast is en je het seizoen toch nog enigszins positief kunt afsluiten. Nu zal het niet anders gaan dan de afgelopen weken/maanden, met moeizame wedstrijden en hebben we het nodige geluk nodig om de plee offs te kunnen winnen.
Rare keuze, om de periode van de laatste weken te kiezen en niet het moment dat hij van een sterk afgeroomde selectie een draaiend team heeft weten te maken dat een lange serie zonder nederlagen neerzet (ook winst tegen de topteams). Ik beschouw die laatste weken juist als het geknakt elftal, bezweken onder het gewicht van het nastreven van ambities die te hoog waren voor de kwaliteiten en breedte van de selectie, continu op de toppen van de tenen moeten lopen en dan de doelen waar je de kracht ervoor uit haalt buiten bereik zien verdwijnen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 17 mei 2022, 12:21 Nou ik denk dat heel wat mensen de rechtsbuiten positie als groot pijnpunt zagen. Daarnaast een niet scorende en kansen creerende nummer 10 werd ook in veelvoud genoemd. En last but not least het centrale duo kon een blinde ook al mijlen ver van te voren zien aankomen.

Dus ik snap niet op basis van wat je bij Huiberts op een voldoende uit bent gekomen. Is dat omdat je zelf de inschatting net zo slecht als Huiberts maakt? Daarnaast is Vindahl natuurlijk ook een keeper die je niet vooruit helpt, had je met goed scouten al moeten hebben gezien.

Sowah halen met allemaal leugens over hoe uitgebreid hij gescout is en wat voor een type speler het is, wat niet eens waar blijkt te zijn.

Witry is ook niet van het gewenste niveau maar daar zit ik iets minder mee omdat we Sugawara nog hadden.

Pavlidis is de enige goede aankoop van de 4(!!) notebene. En het uitblijven van Veerman en een rechtsbuiten heb je dus maar op 1 positie goed gehandeld van de 6.

Je kan zelf wel rekenen en tot een cijfermatige beoordeling komen met deze getallen. Benieuwd hoe men op een voldoende kan uit komen.

Er zijn heel wat TD’s die zonder financiële mogelijkheden creatief moesten zijn om een elftal wat de doelstelling kan halen op de been te krijgen waarbij dat wel lukte.

Je doelstelling niet halen terwijl je de middelen wel hebt kan nooit in een voldoende resulteren.
Ik stond ook te kijken van die voldoende. Omdat die mij zo vreemd leek, dacht ik dat het misschien vooral komt doordat FugAZi graag wil dat Huiberts een voldoende haalt.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 17 mei 2022, 12:34 Dat + de transferwinsten. Maar ook moet in ogenschouw worden genomen dat de begroting uitgaat van zo’n 25 miljoen reguliere omzet en de kosten eigenlijk elk jaar boven de 40 miljoen liggen. Dus sowieso heb je eerst een gat te vullen.
Die 40miljoen zijn inclusief transferuitgaven neem ik aan?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 17 mei 2022, 12:21 Nou ik denk dat heel wat mensen de rechtsbuiten positie als groot pijnpunt zagen. Daarnaast een niet scorende en kansen creerende nummer 10 werd ook in veelvoud genoemd. En last but not least het centrale duo kon een blinde ook al mijlen ver van te voren zien aankomen.

Dus ik snap niet op basis van wat je bij Huiberts op een voldoende uit bent gekomen. Is dat omdat je zelf de inschatting net zo slecht als Huiberts maakt? Daarnaast is Vindahl natuurlijk ook een keeper die je niet vooruit helpt, had je met goed scouten al moeten hebben gezien.

Sowah halen met allemaal leugens over hoe uitgebreid hij gescout is en wat voor een type speler het is, wat niet eens waar blijkt te zijn.

Witry is ook niet van het gewenste niveau maar daar zit ik iets minder mee omdat we Sugawara nog hadden.

Pavlidis is de enige goede aankoop van de 4(!!) notebene. En het uitblijven van Veerman en een rechtsbuiten heb je dus maar op 1 positie goed gehandeld van de 6.

Je kan zelf wel rekenen en tot een cijfermatige beoordeling komen met deze getallen. Benieuwd hoe men op een voldoende kan uit komen.

Er zijn heel wat TD’s die zonder financiële mogelijkheden creatief moesten zijn om een elftal wat de doelstelling kan halen op de been te krijgen waarbij dat wel lukte.

Je doelstelling niet halen terwijl je de middelen wel hebt kan nooit in een voldoende resulteren.
Wat jij als pijnpunt zie, leg ik uit als 3 spelers (met een bepaalde waarde en potentie) die niet thuis hebben gegeven (kan ik Huiberts niet kwalijk nemen).
De 10 was ik een groot fan van en waardeer nog steeds zijn bijdrage (wel iets minder geworden dus), hij zit bij training in haast elk winnende samenstelling van onderlinge partijtjes. Brengt heel veel kwaliteiten mee en ja heeft ook tekortkomingen. (Kan ik Huiberts niet kwalijk nemen, de prijs (vervanger/salaris) om hem op de bank te zetten is voor AZ maatstaven misschien wel te groot). Misschien laten gaan, maar niet percé een fout van Huiberts.

Het centrale duo heeft bij mij helemaal geen schuld, aanvaller is altijd in het voordeel(op een paar grote individuele fouten na, maar ik zie niemand in het team die echt minder fouten hebben gemaakt dan deze 2/3). Lees het Pavlidis topic (druk naar voren) er maar op na, dat er zoveel vrije voorzetten van onze linker kant zijn gekomen die echt vrij konden uitkiezen is niet de fout van het centrale duo en al helemaal niet van Huiberts. Ook hier is de waarde en de ervaring voor AZ maatstaven van belang en financieel te groot voor AZ om even zomaar aan de kant te zetten en heeft Huiberts prima voor continuïteit gezorgd en is de selectie uitgezette man (naam kwijt) niet eens zijn schuld.

Sowah zijn we het over eens, maar leugens, geloof er niks van. Dit is duidelijk uit de koker van mensen die Huiberts zwart willen maken. Ik ben al blij dat het geen aankoop was. Niet gekochte vervangers leg ik al uit en is niet echt Huiberts aan te rekenen.

Witry heb ik ook niet zoveel moeite mee. Huiberts krijgt hier een klein minpuntje

Pavlidis heeft wel heel veel buitenspel gestaan, de creatieve spelers om hem heen dood gemaakt met zijn statische spel, hij ontlast onze verdediging niet door geen druk naar voren. Maar heeft het ondanks heel veel cruciale missers toch goed gedaan. (Moet ik zeggen van SimonPoulsen) Huiberts geef ik dus ook maar geen minpunten voor deze.

Dus de manier waarop jij (en vele hier) rekenen (zoeken om zwart te maken) onderschrijf ik niet.

Helemaal tevreden ben ik niet, ja er zijn TD's die prachtige dingen hebben gedaan. Maar opbouwen is wat makkelijker dan continue een hoger niveau aanhouden, het is onderhevig aan heel veel factoren en fluctuaties en ik denk dat Huiberts dat prima heeft gedaan. Een kleine voldoende dus.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2022, 12:27 Nee wie had dat verwacht. Aboukhlal liet een daverende potentie zien vorig jaar. Evjen mocht in de laatste 20 wedstrijden vorig jaar niet eens invallen. En Sugawara is geen rechtsbuiten.

Dat zag iedereen toch aankomen? Evjen had verhuurd moeten worden, Sugawara gewoon rechtsback en Aboukhlal hooguit als supersub voor de spits met snelheid. Miskleun van Huiberts, zeker als je de winterwindow mee rekent.

Halve blessures van Midtsjo en Wijndal, dat is toch niets bijzonders. Zon beetje alle ploegen hebben veel meer blessureleed gehad. Bijlow, Ramalho/boscagli, Gakpo/madueke, ajax achterhoede, Heracles de hele voorhoede, StJago/Keijzer/Ramselaar.

Utrecht en Twente hadden echt geen betere middelen dan wij. Voor Utrecht ben ik sowieso niet zo bang, die voeren echt structureel wanbeleid. Maar Twente wordt wel lekker in het zadel geholpen door Huiberts en co. dit jaar. Dat is naast de miljoenen die mogelijk verdampen, misschien wel het slechtste nieuws.
Bij de 3 onverwachte mislukte vervangers van Stengs reken ik Gudmundsson mee, niet Sugawara en niet Sowah.

Aboukhlal liet voorbereiding, een vooruitgang zien. Is slechter gemaakt door afkeer en vernedering van publiek (ja ik heb hem hier ook aangepakt maar ook verdedigd). Blijven geloven in een speler die zijn reet eraf werkt en zonder druk het wel kan is niet iets wat je een opleidingsclub kan aanrekenen. We hebben een GGZ in Nederland zo groot dat wil je niet geloven, dus niet zeggen dat hij er geen last van mag hebben (en zelfs zijn teamgenoten). Minpunten voor het publiek niet voor Huiberts.

Bij Evjen spelen hele andere dingen mee op de achtergrond, ook hier is blijven geloven in zijn talent ondanks zijn andere problemen een taak van een opleidingsclub. Buiten Huiberts macht maar pluspunten voor ondersteuning.

Gudmundsson is zelfs gevraagd bij te tekenen. Ligt niet aan Huiberts.

Dus wie had verwacht dat 3 vervangers zo weinig zouden brengen?

Dan de aankoop, niet geloven dat Huiberts mis heeft gegrepen is bewust zwart willen maken. De negatieve meningen stapelen op en versterken elkaar. Sowah maakt heel België belachelijk met die tranferprijs en zogenaamde potentie...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 13:44 Bij de 3 onverwachte mislukte vervangers van Stengs reken ik Gudmundsson mee, niet Sugawara en niet Sowah.

Aboukhlal liet voorbereiding, een vooruitgang zien. Is slechter gemaakt door afkeer en vernedering van publiek (ja ik heb hem hier ook aangepakt maar ook verdedigd). Blijven geloven in een speler die zijn reet eraf werkt en zonder druk het wel kan is niet iets wat je een opleidingsclub kan aanrekenen. We hebben een GGZ in Nederland zo groot dat wil je niet geloven, dus niet zeggen dat hij er geen last van mag hebben (en zelfs zijn teamgenoten). Minpunten voor het publiek niet voor Huiberts.

Bij Evjen spelen hele andere dingen mee op de achtergrond, ook hier is blijven geloven in zijn talent ondanks zijn andere problemen een taak van een opleidingsclub. Buiten Huiberts macht maar pluspunten voor ondersteuning.

Gudmundsson is zelfs gevraagd bij te tekenen. Ligt niet aan Huiberts.

Dus wie had verwacht dat 3 vervangers zo weinig zouden brengen?

Dan de aankoop, niet geloven dat Huiberts mis heeft gegrepen is bewust zwart willen maken. De negatieve meningen stapelen op en versterken elkaar. Sowah maakt heel België belachelijk met die tranferprijs en zogenaamde potentie...
Zat excuses voor Max. En wat voor Pascal?
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 17 mei 2022, 13:56 Zat excuses voor Max. En wat voor Pascal?
Die kan nog een kleine onvoldoende halen.

Heeft een onvoldoende maar kan nog door wat mij betreft. Alleen als er topper naar AZ wil komen zie ik misschien meerwaarde in een trainers wissel, de rest is zelfde niveau met hier en daar wat andere plussen en minnen.

Heeft er meer geloof in gebracht dan er qua selectie en uithoudingsvermogen (blessures) inzat. Ballon ging heel snel leeg toen het plakkertje los begon te zitten.

Was er niet ver vanaf 3 á 4 doelpunten meer had een iets ander gevoel gegeven qua stand.

Spel is statisch, ik geef Pavlidis daar een grote rol in want je diepte is weg. Ook de Wit is wat weggezakt en Clasie en Midtsjø momenten missen was de echte doodsteek. Maar geen vervangers die ook maar moment op de deur klopten en het de basis moeilijk maakten misschien Reijnders. Behalve de gunfactor (had ik wel graag ingezet zien hebben) heb ik geen jeugd gezien die echt de sprong had kunnen maken. Op de momenten dat ze dat wel konden waren ze geblesseerd.

Edit
Heeft het dus aardig gedaan naar de mogelijkheden , maar resultaat is waar je een trainer op moet beoordelen en die is onvoldoende.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ga zo door Huiberts, aldus fUgAzi.

Komend jaar weer vier spelers aantrekken waarvan er eentje het net aan goed genoeg doet.

Pavlidis heeft het een beetje verpest voor iedereen, daarbij de voetballende en scorende Dani De Wit zelfs slecht laten functioneren.

Wat betreft Sowah stond Max toch echt zelf apentrots te vertellen over hoelang hij al op het lijstje van AZ staat en haarfijn aan het uitleggen wat voor een type speler het was. Niemand anders stond daar dit soort onzuiverheden te verkopen.

Dat AZ dit seizoen geen goede rechtsbuiten heeft dat is 100% gekomen door de verkeerde inschattingen mbt het huidige materiaal (de drie opties) als TD moet jij je selectie beter kennen dan wie dan ook. Waarom zagen vele het hier al direct toen Stengs vertrok?

Dat AZ vervolgens niet investeerd op de rechtsbuiten en CV positie vanuit financiële overwegingen vind ik een hele treurige gedachte. Daarbij loop je nu grote kans EU voetbal mis te lopen wat een enorme inkomstenbron is.

Onze centrale duo straalt zo veel onzekerheid, gebrek aan (handeling)snelheid en gebrek aan opbouwende kunde en inzicht uit. Daarbij lijken de twee wel geen afspraken met elkaar te maken waardoor bij nagenoeg iedere tegengoal één van de twee of beide hun directe tegenstander volledig kwijt zijn. Beetje moeilijk uitleggen omdat die het leeuwendeel van het Nederlandse publiek wel ziet en benoemt.

Anyhow, ik wilde niet veel typen op mijn telefoonscherm. Maar ik denk dat wij het niet eens gaan worden.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2022, 12:45 Die 40miljoen zijn inclusief transferuitgaven neem ik aan?
Nee, transferuitgaven zijn investeringen en geen kosten.
Stel even dat je een speler koopt voor 4 miljoen en geeft een 4-jarig contract. Dan schrijf je die investering af over de looptijd van het contract en zijn de kosten in je resultaat 1 miljoen per jaar. Dat je de investering of direct betaalt of in termijnen, dat is alleen van invloed op je balans en niet op het resultaat, los van rente effecten.
Als je m dan verkoopt na 3 jaar, dan is de restwaarde nog 1 miljoen en zal je m voor meer dan dat bedrag moeten verkopen om geen boekverlies te lijden.
Voor het gemak kijk ik even alleen naar de afgesproken prijs los van commissies en dergelijke.
Plaats reactie