Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 jul 2021, 14:37 Vorig jaar mag je wat mij betreft niet meerekenen omdat er op het gehele gedoe rond Corona geen beleid was te maken. Immers hadden waarschijnlijk meerdere spelers weggegaan als het seizoen gewoon afgemaakt was ipv gestaakt.
Er was/is dus in weze een soort talenten opstopping, en daardoor zijn Peer en anderen wat vertraagd.
Misschien is het wel ten goede, ze hebben een jaar extra kunnen oefenen voor het echte werk.
Maar je mocht door corona juist vaker wisselen en op dat front vind ik dit een vreemde rechtvaardiging op het gebied van doorstroming.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 15 jul 2021, 08:11 Als AZ daadwerkelijk vaker 3-5-2 gaat spelen lijkt het mij sterk dat er een rechtsbuiten en/of rechtsback aangetrokken worden. Sugawara of een andere speler kan dan de rechtermiddenvelder positie invullen. Oosting zou deze rol aan de linkerkant kunnen vervullen bij een vertrek van Wijndal.

De enige 'echte' aankopen die ik AZ nog zie doen zijn vervangers voor Bizot en Wijndal.
Geen vreemde gedachte om met de huidige selectie over te stappen naar een 3-5-2.. dan passen De Wit en Gudmundsson ook nog samen in het systeem :wink: voor de positie(s) achter Pavlidis.

Maar ik mag toch hopen dat AZ alsnog een rechts- en linksback gaat halen en gewoon bij het vertrouwde 4-3-3 gaat spelen. Want in potentie is Evjen niet eens minder dan Stengs en Pavlidis heeft ook een zeer behoorlijke indruk achter gelaten de afgelopen 2 seizoenen bij Willem 2. Het probleem zit het wat mij betreft meer in gebrek aan breedte van de selectie. Je kan niet een seizoen ingaan met Gullit als backup linksback en verder Poku, Peer en Aboukhlal als wissels.. je zal maar een langdurige blessure hebben van een Karlsson dan ben je maanden vleugellam met een Abouhklal in de plaats ervan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 jul 2021, 17:32 Maar je mocht door corona juist vaker wisselen en op dat front vind ik dit een vreemde rechtvaardiging op het gebied van doorstroming.
Wanneer had jij Peer ingebracht vorig jaar? Reijnders en Clasie hebben al betrekkelijk weinig gespeeld (ongeveer zelfde positie)

Als de verwachte spelers (7+?) vertrekken is de opstopping wel weg zou ik zeggen.

Ja 5 wissels had een uitstekende mogelijkheid geweest vol in te zetten op de jeugd.
Meestal gooi je er een zooitje jeugd erin als je lekker voorstaat (weinig voor gekomen dit seizoen, en ook een paar keer flink misgegaan in het begin).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 16 jul 2021, 05:22 Wanneer had jij Peer ingebracht vorig jaar? Reijnders en Clasie hebben al betrekkelijk weinig gespeeld (ongeveer zelfde positie)

Als de verwachte spelers (7+?) vertrekken is de opstopping wel weg zou ik zeggen.

Ja 5 wissels had een uitstekende mogelijkheid geweest vol in te zetten op de jeugd.
Meestal gooi je er een zooitje jeugd erin als je lekker voorstaat (weinig voor gekomen dit seizoen, en ook een paar keer flink misgegaan in het begin).
Clasie is lang geblesseerd geweest dus kun je wegstrepen. Reijnders had je op de positie Midtsjo moeten laten invallen. Peer had je minstens een keer of 6 voor zijn broer kunnen laten invallen in minuut 60 tegen de mindere tegenstanders.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 jul 2021, 06:04 Peer had je minstens een keer of 6 voor zijn broer kunnen laten invallen in minuut 60 tegen de mindere tegenstanders.
Absoluut niet. Hoe vaak hebben wij nou na een uur een beslissende voorsprong gehad (= 3 doelpunten verschil)? En dan gezien de eerste wedstrijden was er zelfs dan nog niets zeker. Dus is het geheel begrijpelijk dat AZ geen onnodige risico's heeft genomen door veel jeugdspelers in te laten vallen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 15 jul 2021, 08:11 Als AZ daadwerkelijk vaker 3-5-2 gaat spelen
Daar geloof ik niet in. Het sluit niet aan bij de speelwijze in de jeugdopleiding. Het kan een tactische keuze zijn, maar hoogstens bij uitzondering, niet regel. Het is ook een speelwijze die je niet zo maar uitvoert, zie hoeveel moeite Wijndal daarmee had, Mephis in de weg of niet.
_________________
"I don't know that!"
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Kilkenny schreef: 16 jul 2021, 07:29 Daar geloof ik niet in. Het sluit niet aan bij de speelwijze in de jeugdopleiding. Het kan een tactische keuze zijn, maar hoogstens bij uitzondering, niet regel. Het is ook een speelwijze die je niet zo maar uitvoert, zie hoeveel moeite Wijndal daarmee had, Mephis in de weg of niet.
Ik geloof er opzich wel in, want bij Yuki is verdedigen zijn zwakste punt en datzelfde is zo bi Oosting. Maar aanvallend kunnen die spelers heel goed een goeie impact hebben, daar krijgen ze bij 3-4-3 meer ruimte voor.

Ook stond AZ vorig seizoen ook al heel vaak in eenzelfde houding op het veld door een uitzakkende Koopmeiners. In de jeugdopleiding leren ze ook echt wel in verschillende systemen voetballen. Alleen is de basisopstelling inderdaad 4-3-3.
Maar ik vind wel dat je moet kijken maar de spelers die je hebt en met deze spelers kun je heel goed 3-4-3 spelen. Met een idrissi bijvoorbeeld kon dat minder, want die begon altijd vanaf de zijlijn, maar Karlsson en gudmundsson en Evjen spelen veel liever meer naar het midden toe
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 16 jul 2021, 07:26 Absoluut niet. Hoe vaak hebben wij nou na een uur een beslissende voorsprong gehad (= 3 doelpunten verschil)? En dan gezien de eerste wedstrijden was er zelfs dan nog niets zeker. Dus is het geheel begrijpelijk dat AZ geen onnodige risico's heeft genomen door veel jeugdspelers in te laten vallen.
Als je alleen maar spelers durft in te zetten bij 3 punten verschil dan heb je ook 0,0 vertrouwen in je eigen jeugd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 jul 2021, 08:00 Als je alleen maar spelers durft in te zetten bij 3 punten verschil dan heb je ook 0,0 vertrouwen in je eigen jeugd.
Dat is weer het andere uiterste. Je kan gewoon niet te veel jeugdspelers inzetten. En we hebben er nogal wat, dus hou je per jeugdspeler niet veel tijd over om in te vallen.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 16 jul 2021, 09:49 Dat is weer het andere uiterste. Je kan gewoon niet te veel jeugdspelers inzetten. En we hebben er nogal wat, dus hou je per jeugdspeler niet veel tijd over om in te vallen.
Afgelopen seizoen werden er bijna geen jeugdspelers ingezet (met uitzondering van de wedstrijden dat er veel besmettingen door corona waren). Dus het argument "te veel jeugdspelers inzetten" is onzin. Peer had makkelijk speeltijd kunnen krijgen, maar kreeg dat niet. En als jij dan begint over dat jeugdspelers alleen ingezet kunnen worden als we 3 doelpunten voorstaan, dan heb je dus 0,0 vertrouwen in onze jeugdspelers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 16 jul 2021, 09:49 Dat is weer het andere uiterste. Je kan gewoon niet te veel jeugdspelers inzetten. En we hebben er nogal wat, dus hou je per jeugdspeler niet veel tijd over om in te vallen.
Je moet spelers ook geen minuten geven om ze minuten te geven, maar een paar frisse jonge benen, zeker als daar kwaliteit achter zit. Kan ook weer in positieve zin het verschil maken. Het helpt ook om je elftal fit te houden om iets meer te rouleren.

En eh... volgens mij was een van de bijna unanieme klachten vorig seizoen dat er te weinig gewisseld werd, even los van het feit dat de wisselmogelijkheden uitgebreid waren en mogelijk nog zullen zijn. Hoe gaat zo'n jongen er staan als je hem echt nodig hebt als je hem geen kansen geeft in relatief veilige situaties?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

biefstukje schreef: 16 jul 2021, 07:58 Ik geloof er opzich wel in, want bij Yuki is verdedigen zijn zwakste punt en datzelfde is zo bi Oosting. Maar aanvallend kunnen die spelers heel goed een goeie impact hebben, daar krijgen ze bij 3-4-3 meer ruimte voor.

Ook stond AZ vorig seizoen ook al heel vaak in eenzelfde houding op het veld door een uitzakkende Koopmeiners. In de jeugdopleiding leren ze ook echt wel in verschillende systemen voetballen. Alleen is de basisopstelling inderdaad 4-3-3.
Maar ik vind wel dat je moet kijken maar de spelers die je hebt en met deze spelers kun je heel goed 3-4-3 spelen. Met een idrissi bijvoorbeeld kon dat minder, want die begon altijd vanaf de zijlijn, maar Karlsson en gudmundsson en Evjen spelen veel liever meer naar het midden toe
Precies. In de oefenpartij tegen Genk zag ik dit ook al terug. Maar in plaats van een 3-4-3 leek het vaak een 3-6-1 met Pavlidis als diepe spits. Hierdoor kwam het nogal chaotisch over met op zich wel veel lopende mensen vanuit het middenveld. Daar had Genk het lastig mee.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ben_Side schreef: 17 jul 2021, 16:14 Die zal dan toch echt aangetrokken moeten worden want binnen deze selectie zie ik geen speler die er een heel seizoen kan staan. Bij jong heb ik niemand echt aan de poort zien rammelen om te stellen dat die even de nieuwe rechtsbuiten wordt, en ook de oefenwedstrijden tonen tot dusver aan dat de bankzitters niet voor niets vorig seizoen tot de bankzitters behoorden.Voor een top 3 a 4 club mag je meer verwachten.
Als Stengs, Boadu, Wijndal, Koopmeiners en Svensson allemaal weg gaan moet er inderdaad nog heel wat gebeuren voordat je weer een team op de been kan brengen dat bovenin meedoet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De paniekerige koopclubfans voeren weer het hoogste woord in de transferperiode. :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 19 jul 2021, 06:19 De paniekerige koopclubfans voeren weer het hoogste woord in de transferperiode. :mrgreen:
We weten toch inmiddels wel dat Max eerst intern naar oplossingen zoekt. Lukt dat niet dan pas extern gaat zoeken. Bovendien de transferperiode komt nu net pas internationaal een beetje op gang nu clubs na het EK weer met vrijwel complete spelersgroepen gaan werken. Tegen het eind van deze transferperiode komen er weer kansen om ontevreden spelers of afvallers op te pakken. Dus ´no panic´!
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

AZA'dam schreef: 18 jul 2021, 23:14 Als Stengs, Boadu, Wijndal, Koopmeiners en Svensson allemaal weg gaan moet er inderdaad nog heel wat gebeuren voordat je weer een team op de been kan brengen dat bovenin meedoet.
Klopt . En als het Oranje trio blijft hebben we een aardige selectie .
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Kilkenny schreef: 19 jul 2021, 06:19 De paniekerige koopclubfans voeren weer het hoogste woord in de transferperiode. :mrgreen:
En de relativerende optimisten het weerwoord. Maar ik denk dat we allebei wel weten dat in het meest waarschijnlijke scenario we met deze selectie op een aantal plekken echt wel kwaliteit tekort komen (rechtsback, rechtsvoor, linksback als Wijndal vertrekt)

Aan de andere kant, zolang er nog niks weg is kunnen er ook lastig nieuwe spelers gehaald worden. Koopmeiners en Wijndal zijn er natuurlijk nog. Maar een rechtsback, tja, ik hoop toch dat Max daarmee bezig is. Zal haast wel. En eerlijk is eerlijk, inzetten op Aboukhlal en Evjen op rechtsvoor is gewoon een gigantisch risico. Leuk dat die ooit met het oog op de toekomst zijn gehaald maar die komen allebei nog tekort. Evjen fysiek, Aboukhlal voetbalgogmisch.

Dat zijn risico's die je wel kan nemen als je accepteert dat het ook wel eens tegen kan vallen en je 6e, 7e of 8e eindigt, maar ik neem toch aan dat AZ hoger inzet dan dat.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

timdadum schreef: 19 jul 2021, 11:25 En de relativerende optimisten het weerwoord. Maar ik denk dat we allebei wel weten dat in het meest waarschijnlijke scenario we met deze selectie op een aantal plekken echt wel kwaliteit tekort komen (rechtsback, rechtsvoor, linksback als Wijndal vertrekt)

Aan de andere kant, zolang er nog niks weg is kunnen er ook lastig nieuwe spelers gehaald worden. Koopmeiners en Wijndal zijn er natuurlijk nog. Maar een rechtsback, tja, ik hoop toch dat Max daarmee bezig is. Zal haast wel. En eerlijk is eerlijk, inzetten op Aboukhlal en Evjen op rechtsvoor is gewoon een gigantisch risico. Leuk dat die ooit met het oog op de toekomst zijn gehaald maar die komen allebei nog tekort. Evjen fysiek, Aboukhlal voetbalgogmisch.

Dat zijn risico's die je wel kan nemen als je accepteert dat het ook wel eens tegen kan vallen en je 6e, 7e of 8e eindigt, maar ik neem toch aan dat AZ hoger inzet dan dat.
rechtsback is inderdaad nog niet dubbel bezet. ga er vanuit dat Yuki backup wordt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 19 jul 2021, 12:15 rechtsback is inderdaad nog niet dubbel bezet. ga er vanuit dat Yuki backup wordt.
Ga maar nergens vanuit dan kan het alleen maar meevallen.

Max gaat ons nog verrassen (ga ik stiekem vanuit) dus we wachten geduldig af. Na de transferperiode kunnen we zn werk beoordelen. Wat hij nu zegt qua wel/geen vervangers halen of wat dan ook heeft geen enkele waarde zoals het verleden al vaker heeft uitgewezen.
MB80
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ben_Side schreef: 19 jul 2021, 13:11 Vooralsnog is enkel Stengs verkocht. Maar zodra al onze kernspelers vertrekken dan heb je gelijk dat als dan een Clasie, Zakaria, Evjen, Yuki en Oosting de kar moeten trekken AZ wel een heel groot risco neemt om de sportieve lijn die het de laatste 2 seizoenen heeft ingezet, en we daardoor volkomen terecht worden aangemerkt als een top 4 club, weer snel uit handen geven. Zou me nog iets daarbij kunnen voorstellen als die spelers nou heel hard aan de poort hadden gerammelt, maar geen van hen (behalve Reijnders wellicht) heeft laten zien dat we daarmee met een gerust hart het seizoen in kunnen.
Svensson is ook weg. Daarnaast lijkt het een klein wonder als Teun, Owen en myron er nog zijn komend jaar en dan is de vraag nog of dat wenselijk is qua teleurstelling en/of daling transferwaarden.
Plaats reactie