Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 31 aug 2021, 17:36 Hoe kan je nou bereid zijn om 4.5 miljoen te betalen voor een Veerman en geen alternatieve opties voor die positie klaarhebben? Clasie en Reijnders als opvolgers van Koopmeiners is echt heel zwak.
Veerman heeft waarde omdat hij er meteen kan staan, een alternatief heeft zeer waarschijnlijk tijd nodig en voegt niet de specifieke gevraagde kwaliteiten toe die ze in Veerman zien. Als het alternatief een ander soort speler is, kan het zijn dat die niet zo veel anders toevoegd als wat we in eigen jeugd hebben zitten. De factor tijd is het enige wat onze jeugd nodig heeft om wel op het niveau te kunnen komen (misschien wel 10 wedstrijden). Die tijd wel gunnen aan een aankoop is dan echt belachelijk.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 31 aug 2021, 17:54 Veerman heeft waarde omdat hij er meteen kan staan, een alternatief heeft zeer waarschijnlijk tijd nodig en voegt niet de specifieke gevraagde kwaliteiten toe die ze in Veerman zien. Als het alternatief een ander soort speler is, kan het zijn dat die niet zo veel anders toevoegd als wat we in eigen jeugd hebben zitten. De factor tijd is het enige wat onze jeugd nodig heeft om wel op het niveau te kunnen komen (misschien wel 10 wedstrijden). Die tijd wel gunnen aan een aankoop is dan echt belachelijk.
Daarmee ga je er van uit dat Joey Veerman one of a kind is en dat hij geen tijd nodig zou hebben om zich aan te passen aan het spel van AZ. Beiden lijken mij geen vaststaande feiten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarZeboys schreef: 31 aug 2021, 17:52DRIE ?
- Rechtsbuiten (tenzij Evjen voor Aboukhlal gaat spelen)
- Linksback (tenzij Wijndal weer inzetbaar is)
- Een scorende 10

En daarnaast:

- Reijnders voor Koopmeiners
- Beukema voor Letschert
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Bertje schreef: 31 aug 2021, 17:22 AZ heeft een behoorlijk jasje uitgedaan. Dit wordt een (vervelend) tussen jaar.
Hopelijk glijden we niet al te ver af en moeten we onze ambities, de top drie aanvallen, naar beneden bijstellen, maar met dit team ben ik bang van wel.
Jup ik sta er precies zo in.
Bank van niks ook. Als er eentje geblesseerd raakt ben je de lul. Heel vreemd en erg naïef allemaal.
mAgNaVoX oDySsEy
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

RAZ schreef: 31 aug 2021, 16:43 50% minder? Alleen Koopmeiners gaan we missen, hij was voor AZ inmiddels buitencategorie, die kunnen we niet gelijkwaardig vervangen. Ik hoop dat Veerman niet komt maar dat de jeugd een kans krijgt. Ook zo worden we 3e of 4e.
Helemaal mee eens. Het is erg vermakelijk om al die berichten te lezen van een stel forummers die zeggen teleurgesteld te zijn in het beleid, in de TD, hoe stom ze bezig zijn, nog veel plekken slecht bezet zijn zijn bla, bla, bla. Het komt op mij over als een stel verwende kleuters die niet hun zin krijgen ( = hun wensen/eisen worden niet vervuld) en nu dreigt AZ in het rechter rijtje te eindigen, kunnen ze niks meer en meer van die onzin. Voor alle vertrokken spelers zijn vervangers gehaald. Dit en vorig seizoen. En als we weer Europees voetbal halen met deze selectie heeft AZ zijn doelstelling ( hun beleid) gehaald. Jammer voor al die wensen. Gooi jullie lijstjes maar weg. :D
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Wildcat schreef: 31 aug 2021, 17:14 Waar kijk jij naar? Als je met je volle verstand kan zeggen dat Aboukhlal AZ even goed laat voetballen dan heb je er echt de ballen verstand van. Die jongen was echt belangrijk met zijn spel tussen de linies en er gebeurde altijd dingen als hij aan de bal kwam. Nu stagneerd iedere aanval omdat Aboukhlal geen medespelers ziet en niet kan rennen met de bal/zijn aannames vaak al mislukken.
Al noemde ik hem niet ik denk dat Abouklal best een goede speler kan worden. Hij is nu nog wat wild en onrustig maar is wel snel en sterk en scoort vrij makkelijk. Geef m nog een half jaar. Heb je het eerst jaar van Berghuis gezien, die kon er niets van. Lens schoot alles wild naast. Die jongens moet je wat tijd geven.
We shall never surrender!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Roadman schreef: 31 aug 2021, 18:40 Helemaal mee eens. Het is erg vermakelijk om al die berichten te lezen van een stel forummers die zeggen teleurgesteld te zijn in het beleid, in de TD, hoe stom ze bezig zijn, nog veel plekken slecht bezet zijn zijn bla, bla, bla. Het komt op mij over als een stel verwende kleuters die niet hun zin krijgen ( = hun wensen/eisen worden niet vervuld) en nu dreigt AZ in het rechter rijtje te eindigen, kunnen ze niks meer en meer van die onzin. Voor alle vertrokken spelers zijn vervangers gehaald. Dit en vorig seizoen. En als we weer Europees voetbal halen met deze selectie heeft AZ zijn doelstelling ( hun beleid) gehaald. Jammer voor al die wensen. Gooi jullie lijstjes maar weg. :D
Los van dat ik bepaalde kritiek ook overdreven vind is het feitelijk niet juist om te stellen dat voor iedere vertrokken speler een vervanger is gehaald.

Eigen jeugd is niet hetzelfde als een vervanger 'halen' bijvoorbeeld. Het meest duidelijke voorbeeld omdat het nu actueel is, is Koopmeiners, maar voor Stengs is ook niemand 'gehaald' deze zomer en als je echt flauw wil doen is er voor Gullit ook niemand 'gehaald'.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heerenveen heeft niet alleen die verdedigende middenvelder Nicolas Madsen gehuurd van FC Midtjylland maar tevens ook het eerste recht op koop bedongen in de onderhandelingen. Ze zien hem daar echt niet als zomaar een backup voor de breedte, zoals eerder berichten doorgaven.
Madsen is een verdedigende middenvelder die het spel van achteruit opbouwt (kortom speler als Veerman en Koopmeiners).
Ik weet het nog niet, maar ik denk dat er achter de schermen echt nog wel onderhandeld wordt tussen AZ en Heerenveen, ook al vermeld de NOS dat Joey gewoon in Friesland blijft omdat de onderhandelingen tussen beide clubs definitief zijn verbroken. Heerenveen kan het geld gebruiken en AZ heeft echt een vervanger nodig want met Clasie en Reijnders kom je tekort in de opbouw.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 31 aug 2021, 17:56 Daarmee ga je er van uit dat Joey Veerman one of a kind is en dat hij geen tijd nodig zou hebben om zich aan te passen aan het spel van AZ. Beiden lijken mij geen vaststaande feiten.
Ja precies, uit het groepje spelers die nu nog beschikbaar zijn en die voor het salaris van AZ willen komen spelen, kan hij wel is de enige zijn. Een buitenlander heeft zoiezo langer tijd nodig. De window is natuurlijk heel kort omdat Teun net verkocht is.

Prima zo, laat Reijnders het maar op zijn manier invullen, met rugsteun van Clasie.
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Vergeet t maar 5,5 mio is voor Veerman toch veel te veel, boek is gesloten.
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Roadman schreef: 31 aug 2021, 18:40
Voor alle vertrokken spelers zijn vervangers gehaald.
Wie is er dan voor Stengs gehaald? Evjen? Stel hem dan op. En voor Koopmeiners? Reijnders? Stel hem nu dan op. En die wensen hebben niets met verwende supporters te maken maar met de doelstellingen die zelf uitspreken. Bijna 60 miljoen vangen en niks uitgeven is minachting van je supporters. Resultaat: de wissels van vorig jaar in de basis en een nog slechtere bank. Ik laat me graag verrassen maar met deze selectie en trainer ga je de prestatie van afgelopen jaar niet evenaren. En een lagere rangschikking accepteren terwijl je bulkt van het geld vind ik niet passen bij de grote woorden van de heer Eenhoorn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

RAZ schreef: 31 aug 2021, 19:12 Vergeet t maar 5,5 mio is voor Veerman toch veel te veel, boek is gesloten.
We zullen zien. 4,5 mio was het laatste bod van AZ waar Heerenveen 8 verlangd.
5,5 a 6 mio zie ik er nog best van komen gezien ze bij AZ in hem een speler zien waar ze over 2 seizoenen weer een behoorlijke winst op kunnen maken.
Niet voor niets geeft Huiberts aan, enkel voor Veerman te gaan en niet voor alternatieven, dat geeft wel wat aan dat ze behoorlijk wat potentie in die jongen zien.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 31 aug 2021, 17:58 - Rechtsbuiten (tenzij Evjen voor Aboukhlal gaat spelen)
- Linksback (tenzij Wijndal weer inzetbaar is)
- Een scorende 10

En daarnaast:

- Reijnders voor Koopmeiners
- Beukema voor Letschert
Dat is wat jij graag zou zien....

Ik vind het prima zo, ik wil Taabouni dit jaar zijn minuten zien maken. Een aankoop op rechtsbuiten of op tien staat dat alleen maar in de weg.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

RAZ schreef: 31 aug 2021, 18:55 Al noemde ik hem niet ik denk dat Abouklal best een goede speler kan worden. Hij is nu nog wat wild en onrustig maar is wel snel en sterk en scoort vrij makkelijk. Geef m nog een half jaar. Heb je het eerst jaar van Berghuis gezien, die kon er niets van. Lens schoot alles wild naast. Die jongens moet je wat tijd geven.
Bij Berghuis kon je direct aan zijn balbehandeling zien dat hij echt kon voetballen, Lens weet ik even niet meer. Bij Aboukhlal zie je dat hij echt basistechniek mist. Hij kan rennen en goed op doel schieten maar dat zijn kwaliteiten voor een counterploeg. Hier hebben we buitenspelers nodig die goed zijn in de kleine ruimte, combinatie en andere in stelling kunnen brengen
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 31 aug 2021, 19:19 We zullen zien. 4,5 mio was het laatste bod van AZ waar Heerenveen 8 verlangd.
5,5 a 6 mio zie ik er nog best van komen gezien ze bij AZ in hem een speler zien waar ze over 2 seizoenen weer een behoorlijke winst op kunnen maken.
Niet voor niets geeft Huiberts aan, enkel voor Veerman te gaan en niet voor alternatieven, dat geeft wel wat aan dat ze behoorlijk wat potentie in die jongen zien.
5,5 met 20 procent was gisteren al geboden en van tafel geveegd door Heerenveen
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DeZuivelDuivel schreef: 31 aug 2021, 18:57 Los van dat ik bepaalde kritiek ook overdreven vind is het feitelijk niet juist om te stellen dat voor iedere vertrokken speler een vervanger is gehaald.

Eigen jeugd is niet hetzelfde als een vervanger 'halen' bijvoorbeeld. Het meest duidelijke voorbeeld omdat het nu actueel is, is Koopmeiners, maar voor Stengs is ook niemand 'gehaald' deze zomer en als je echt flauw wil doen is er voor Gullit ook niemand 'gehaald'.
inderdaad. Niet “ gehaald” van buiten de club. Heb je gelijk in. Maar voor de vertrokken spelers staan al de vervangers klaar. Zo beter verwoord. :wink: Voor Stengs was een Evjen vorig seizoen al gehaald. Je gaat Gullit toch niet een selectie speler noemen, na 1 wedstrijd vorig seizoen in een EL wedstrijd ingevallen ? [-X . Op papier wellicht wel, maar in de praktijk dus niet. En zo een speler, van dat nivo, kun je gratis ophalen bij de eerste de beste amateurclub in de regio. En voor Teun zijn voldoende vervangers voor handen, zegt onze TD. Daar kun je het niet mee eens zijn, - dat mag natuurlijk- , maar zo zit de technische staf er wel in. En het leuke is dat zij dat bepalen :D
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

FugAZi schreef: 31 aug 2021, 19:21 Ik vind het prima zo, ik wil Taabouni dit jaar zijn minuten zien maken. Een aankoop op rechtsbuiten of op tien staat dat alleen maar in de weg.
Misschien is dat wel de grootste zorg wat is het plan met de aankomende toppers waaronder Taabouni en Barasi. Vaak nog kortlopende contracten. Ik mis daar een beetje het plan. Verleng die gasten en laat ze spelen.
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 31 aug 2021, 19:28 Bij Berghuis kon je direct aan zijn balbehandeling zien dat hij echt kon voetballen, Lens weet ik even niet meer. Bij Aboukhlal zie je dat hij echt basistechniek mist. Hij kan rennen en goed op doel schieten maar dat zijn kwaliteiten voor een counterploeg. Hier hebben we buitenspelers nodig die goed zijn in de kleine ruimte, combinatie en andere in stelling kunnen brengen
Je doet hem echt te kort, hij doet het echt prima en maakt goede acties en heel veel vuile meters. Hij heeft in Evjen en Poku directe concurrentie die het net even anders invullen als hij dat doet. Ik denk dat we ze allemaal nodig gaan hebben.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Roadman schreef: 31 aug 2021, 19:34 inderdaad. Niet “ gehaald” van buiten de club. Heb je gelijk in. Maar voor de vertrokken spelers staan al de vervangers klaar. Zo beter verwoord. :wink: Voor Stengs was een Evjen vorig seizoen al gehaald. Je gaat Gullit toch niet een selectie speler noemen, na 1 wedstrijd vorig seizoen in een EL wedstrijd ingevallen ? [-X . Op papier wellicht wel, maar in de praktijk dus niet. En zo een speler, van dat nivo, kun je gratis ophalen bij de eerste de beste amateurclub in de regio. En voor Teun zijn voldoende vervangers voor handen, zegt onze TD. Daar kun je het niet mee eens zijn, - dat mag natuurlijk- , maar zo zit de technische staf er wel in. En het leuke is dat zij dat bepalen :D
Probleem is dat De Wit/Gudmundsson niet voldoen en het afwachten is of Reijnders/Clasie enigszins gaan voldoen. In het slechtste geval zijn er daar twee posities onderbezet. Had je wel een goed alternatief gehad op tien, dan was de gok Reijnders/Clasie nog te billijken, net zoals De Wit/Gudmundsson afgelopen jaren te billijken was omdat Koopmeiners dit compenseerde. Nu zijn beide posities twijfelachtig gevuld. Anderzijds begrijp ik ook wel dat een goede tien halen kapitaalvernietiging is tov De Wit/Gudmundsson.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Roadman schreef: 31 aug 2021, 19:34 inderdaad. Niet “ gehaald” van buiten de club. Heb je gelijk in. Maar voor de vertrokken spelers staan al de vervangers klaar. Zo beter verwoord. :wink: Voor Stengs was een Evjen vorig seizoen al gehaald. Je gaat Gullit toch niet een selectie speler noemen, na 1 wedstrijd vorig seizoen in een EL wedstrijd ingevallen ? [-X . Op papier wellicht wel, maar in de praktijk dus niet. En zo een speler, van dat nivo, kun je gratis ophalen bij de eerste de beste amateurclub in de regio. En voor Teun zijn voldoende vervangers voor handen, zegt onze TD. Daar kun je het niet mee eens zijn, - dat mag natuurlijk- , maar zo zit de technische staf er wel in. En het leuke is dat zij dat bepalen :D
Jij zei gehaald 8)

Gullit was deels niet serieus, dat kon je uit mijn reactie aflezen, maar je meet met twee maten, Max haalde hem naar het eerste en Jansen gaf hem desgevraagd kansen. Daarmee is de vaste linksback van Jong AZ en tegelijkertijd de backup voor Wijndal vertrokken. Daar zit dus echt wel een gaatje. Witry is een rechtsback en Oosting een spits... dus die tellen niet.

En zoals eerder gezegd kan je niet tegelijkertijd zeggen dat de jeugd voldoende is én ook een recordtransfer willen doen voor dezelfde positie.

Ik koos voor de jeugd op die plek, dus een zogenaamde recordtransfer stelt mij inderdaad teleur, maar die transfer ook nog eens verprutsen is natuurlijk voor schut staan.

Maar goed nog 2 uur en 16 minuten te gaan ;)
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 31 aug 2021, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie