Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Vind alle reacties hier erg overdreven eerlijk gezegd.
Reijnders is niet van hetzelfde niveau als Koopmeiners, maar dat is Veerman ook niet, die ik sowieso persoonlijk liever niet zie komen.

Hebben we allemaal niet over Stengs en Boadu pagina's vol frustratie geschreven? Ik heb Stengs daadwerkelijk in 1.5 seizoen 6 goede wedstrijden zien spelen en misschien 20 goede momenten in totaal? Boadu kon wel aardig scoren als je van ze snelheid gebruik kon maken, maar hebben we hem ooit een goede combinatie zien maken?

Voor Stengs zijn positie hebben we nu Evjen, (volgens vele hier toch het wondertalent? Nu opeens te licht?) Poku, Zakaria & evt. Taabouni.

Voor de spits hebben we Pavlidis, daar achter hebben we volgens mij een geweldig talent zitten met Barasi en ook nog Oosting.

Op 10 hebben we De Wit, Gudmundsson en Oosting staan. Hier zouden ook Taabouni en Evjen voor in aanmerking kunnen komen.

We hebben Wijndal behouden, dus op de backs geen problemen meer. Witry is te vroeg om te beoordelen, maar laat op mij in ieder geval een goede indruk achter. Beukema doet dat ook.

Uiteindelijk zal dit niet een jaar worden dat we strijden met PSV & ajax om de titel. Hadden we dit wel gedaan met Veerman en een rechtsbuiten? Lijkt me ook heel stug als je ziet wat zij in de basis hebben staan. Dan kan je 25/30 miljoen uitgeven, om alsnog 3e of 4e te worden, terwijl dat met deze selectie ook prima mogelijk is. We zijn niet zwakker dan een Feyenoord of Vitesse imo.

Volgend jaar zullen hopelijk jongens zich doorontwikkeld hebben tot top-3 spelers en zouden we evt. weer kunnen gaan pieken met spelers als De Jong, Taabouni, Koopmeiners, Barasi, Poku, Berkhout en ik mis er ongetwijfeld nog wel één of twee.

We hebben een geweldige jeugdopleiding en mooie club met duidelijke visie en veel aanstormende talenten. Laten we die een kans geven en we bekijken aankomende maanden of Reijnders / Clasie tekort komt en of bv. Een Bjorkan haalbaar is als vervanger van de waarschijnlijk vertrekkende Wijndal.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

SchoorlAZ schreef: 01 sep 2021, 05:00 Vind alle reacties hier erg overdreven eerlijk gezegd.
Reijnders is niet van hetzelfde niveau als Koopmeiners, maar dat is Veerman ook niet, die ik sowieso persoonlijk liever niet zie komen.

Hebben we allemaal niet over Stengs en Boadu pagina's vol frustratie geschreven? Ik heb Stengs daadwerkelijk in 1.5 seizoen 6 goede wedstrijden zien spelen en misschien 20 goede momenten in totaal? Boadu kon wel aardig scoren als je van ze snelheid gebruik kon maken, maar hebben we hem ooit een goede combinatie zien maken?

Voor Stengs zijn positie hebben we nu Evjen, (volgens vele hier toch het wondertalent? Nu opeens te licht?) Poku, Zakaria & evt. Taabouni.

Voor de spits hebben we Pavlidis, daar achter hebben we volgens mij een geweldig talent zitten met Barasi en ook nog Oosting.

Op 10 hebben we De Wit, Gudmundsson en Oosting staan. Hier zouden ook Taabouni en Evjen voor in aanmerking kunnen komen.

We hebben Wijndal behouden, dus op de backs geen problemen meer. Witry is te vroeg om te beoordelen, maar laat op mij in ieder geval een goede indruk achter. Beukema doet dat ook.

Uiteindelijk zal dit niet een jaar worden dat we strijden met PSV & ajax om de titel. Hadden we dit wel gedaan met Veerman en een rechtsbuiten? Lijkt me ook heel stug als je ziet wat zij in de basis hebben staan. Dan kan je 25/30 miljoen uitgeven, om alsnog 3e of 4e te worden, terwijl dat met deze selectie ook prima mogelijk is. We zijn niet zwakker dan een Feyenoord of Vitesse imo.

Volgend jaar zullen hopelijk jongens zich doorontwikkeld hebben tot top-3 spelers en zouden we evt. weer kunnen gaan pieken met spelers als De Jong, Taabouni, Koopmeiners, Barasi, Poku, Berkhout en ik mis er ongetwijfeld nog wel één of twee.

We hebben een geweldige jeugdopleiding en mooie club met duidelijke visie en veel aanstormende talenten. Laten we die een kans geven en we bekijken aankomende maanden of Reijnders / Clasie tekort komt en of bv. Een Bjorkan haalbaar is als vervanger van de waarschijnlijk vertrekkende Wijndal.
=D>
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZ_4ever schreef: 01 sep 2021, 05:34=D>
Ik ben het voor een deel eens. Het probleem voor mij zit in de doelstelling die de leiding heeft uitgesproken. Meedoen om de titel, structureel. Dan kom je nergens als je 5 internationals verkoopt en veel te weinig haalt. Jongens als Reijnders Clasie Abouklal zijn dan bankzitters. Denk je nu echt dat clubs als PSV ajax en zelfs Feijenoord zich kunnen veroorloven om te roepen: " dan maar een jaartje bouwen:" Daarnaast is het scheppen van een degelijk verwachtingspatroon misleidend naar je supporters toe. Je denkt een kwalitatief top elftal te zien maar het wordt middelmaat. Zeg dan, we blijven een opleidingsclub met een mooi stadion. Het blijft zo de club van het servet en het tafelkleed. Ook al kom ik er al 55 jaar
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SchoorlAZ schreef: 01 sep 2021, 05:00 Vind alle reacties hier erg overdreven eerlijk gezegd.
Reijnders is niet van hetzelfde niveau als Koopmeiners, maar dat is Veerman ook niet, die ik sowieso persoonlijk liever niet zie komen.

Hebben we allemaal niet over Stengs en Boadu pagina's vol frustratie geschreven? Ik heb Stengs daadwerkelijk in 1.5 seizoen 6 goede wedstrijden zien spelen en misschien 20 goede momenten in totaal? Boadu kon wel aardig scoren als je van ze snelheid gebruik kon maken, maar hebben we hem ooit een goede combinatie zien maken?

Voor Stengs zijn positie hebben we nu Evjen, (volgens vele hier toch het wondertalent? Nu opeens te licht?) Poku, Zakaria & evt. Taabouni.

Voor de spits hebben we Pavlidis, daar achter hebben we volgens mij een geweldig talent zitten met Barasi en ook nog Oosting.

Op 10 hebben we De Wit, Gudmundsson en Oosting staan. Hier zouden ook Taabouni en Evjen voor in aanmerking kunnen komen.

We hebben Wijndal behouden, dus op de backs geen problemen meer. Witry is te vroeg om te beoordelen, maar laat op mij in ieder geval een goede indruk achter. Beukema doet dat ook.

Uiteindelijk zal dit niet een jaar worden dat we strijden met PSV & ajax om de titel. Hadden we dit wel gedaan met Veerman en een rechtsbuiten? Lijkt me ook heel stug als je ziet wat zij in de basis hebben staan. Dan kan je 25/30 miljoen uitgeven, om alsnog 3e of 4e te worden, terwijl dat met deze selectie ook prima mogelijk is. We zijn niet zwakker dan een Feyenoord of Vitesse imo.

Volgend jaar zullen hopelijk jongens zich doorontwikkeld hebben tot top-3 spelers en zouden we evt. weer kunnen gaan pieken met spelers als De Jong, Taabouni, Koopmeiners, Barasi, Poku, Berkhout en ik mis er ongetwijfeld nog wel één of twee.

We hebben een geweldige jeugdopleiding en mooie club met duidelijke visie en veel aanstormende talenten. Laten we die een kans geven en we bekijken aankomende maanden of Reijnders / Clasie tekort komt en of bv. Een Bjorkan haalbaar is als vervanger van de waarschijnlijk vertrekkende Wijndal.
Grotendeels eens met je verhaal. Maar dat sluit niet uit dat ik de move van AZ/Huiberts op zijn minst heel bijzonder heb gevonden.

AZ noemt zichzelf opleidingsclub. Dus eigen talenten krijgen de voorkeur als die op (korte) termijn hetzelfde kunnen brengen als mogelijke aankopen. Zou de goedlachse Reijnders niet hetzelfde kunnen brengen als de eigenzinnige Veerman? En Huiberts heeft met de contractverlenging van Clasie toch laten blijken in te spelen op een vertrek van Koopmeiners. Dus waarom dan 5 voor twaalf een voor AZ-begrippen torenhoog bod van € 5,5 miljoen en 20% doorverkooppercentage? Is een dergelijk aanbod voor Veerman juist niet in strijd met onze zelfbenoemde status als opleidingsclub!?

Toen de vrijage met Veerman bekend raakte had ik meteen mijn twijfels. Zoveel geld voor één speler die toch niet het evenbeeld van Koopmeiners is hoefde van mij niet. Versterk dan met dit bedrag je selectie met twee spelers die de onderbezette plekken (linksback/middenveld) opvullen. We zullen zien of Jansen met de huidige selectie weer bovenin het linkerrijtje gaat meedraaien. Op versterkingen zullen we moeten wachten tot de winterse transferwindow opent indien Jansen hierin niet slaagt.

Huiberts heeft Bizot, Boadu en Stengs goed weten te verkopen. Koopmeiners gaat uiteindelijk toch voor een ietwat te laag bedrag weg als we de geruchten mogen geloven. Met dit geld kan AZ de club weer verder op- en uitbouwen. Schuldenvrij maken en een potje creëren voor mindere tijden. Sober en voorzichtig, maar op de lange termijn verstandig beleid.

Hopelijk slaagt Huiberts er nu nog wel in een aantal van onze talenten te verlengen voordat deze zonder contract de deur uit lopen. Ook dat hoort bij een opleidingsclub. We leiden tenslotte niet op voor andere clubs zonder dat er inkomsten tegenover staan. Moet je wel een plan met ze voor ogen hebben en ze kansen geven op speelminuten. Zeker nu met een groot aantal wedstrijden voor de boeg en veel meer wisselmogelijkheden sinds corona. Huiberts zou daar bij Jansen ook op moeten aandringen.

Ik ben tenslotte nog heel benieuwd wat Huiberts gaat doen met de na dit seizoen aflopende contracten van Gudmundsson, Taabouni en Oosting. Nu hij deze spelers niet naar elders heeft gebracht tegen een vergoedingssom zou je mogen verwachten dat hij binnenkort gaat verlengen met deze spelers. Zo niet heeft hij zijn werk niet goed gedaan vind ik. Hij moet er namelijk voor zorgen dat er geen opgeleide spelers zonder vergoedingssom de club verlaten.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 01 sep 2021, 05:52 Ik ben het voor een deel eens. Het probleem voor mij zit in de doelstelling die de leiding heeft uitgesproken. Meedoen om de titel, structureel. Dan kom je nergens als je 5 internationals verkoopt en veel te weinig haalt. Jongens als Reijnders Clasie Abouklal zijn dan bankzitters. Denk je nu echt dat clubs als PSV ajax en zelfs Feijenoord zich kunnen veroorloven om te roepen: " dan maar een jaartje bouwen:" Daarnaast is het scheppen van een degelijk verwachtingspatroon misleidend naar je supporters toe. Je denkt een kwalitatief top elftal te zien maar het wordt middelmaat. Zeg dan, we blijven een opleidingsclub met een mooi stadion. Het blijft zo de club van het servet en het tafelkleed. Ook al kom ik er al 55 jaar
Heeft de leiding gezegd dat ze structureel mee willen doen om de titel? Heb je daar een bron van?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 01 sep 2021, 05:00 Laten we die een kans geven en we bekijken aankomende maanden of Reijnders / Clasie tekort komt
Dat kan ik je nu al vertellen ...

Reijnders kan misschien nog wel een wedstrijd of vier aardig mee-dribbelen. Clasie had al twee jaar bij Zwolle moeten zitten. Maar je levert sowieso twee slokken op een borrel in.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Er wordt gegokt, maar ik kan je nu al vertellen dat er verloren wordt ook.
Wordt aanpoten. Is behoorlijk ingeleverd aan kwaliteit, en minimaal ingekocht.
mAgNaVoX oDySsEy
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is gewoon zon dun dun koord waar AZ nu op loopt.

Zodra Wijndal, Midtsjo of Pavlidis geblesseerd raakt hebben we voor die posities geen serieuze vervanger. Dat vind ik vrij genant voor een top 4 ploeg.

Wijndal > Oosting - behoeft geen uitleg. En haal je Witry weer naar links verzwak je beiden backs.
Midtsjo > Clasie - Van een mulitfunctionele speler naar een balletje breed kabouter.
Pavlidis > ? - Die hebben we niet eens.

Zolang het allemaal goed gaat doen we zeker mee voor de 3-5e plek. Maar ik wil niet horen dat we "pech" hebben, of "dit kan je niet zien aankomen" als er wel twee of meer een blessure/schorsing oplopen. Of dat men in de winter tot de conclusie komt dat we een spits tekort komen. We gaan het zien. Ik vrees een frustrerende periode, waar je zeker als je achterstaat niets kunt forceren/omzetten. En dan keer op keer weer kansloze hoge ballen gaat geven op Clasie, Evjen en Oosting.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 01 sep 2021, 08:35 Het is gewoon zon dun dun koord waar AZ nu op loopt.

Zodra Wijndal, Midtsjo of Pavlidis geblesseerd raakt hebben we voor die posities geen serieuze vervanger. Dat vind ik vrij genant voor een top 4 ploeg.

Wijndal > Oosting - behoeft geen uitleg. En haal je Witry weer naar links verzwak je beiden backs.
Midtsjo > Clasie - Van een mulitfunctionele speler naar een balletje breed kabouter.
Pavlidis > ? - Die hebben we niet eens.

Zolang het allemaal goed gaat doen we zeker mee voor de 3-5e plek. Maar ik wil niet horen dat we "pech" hebben, of "dit kan je niet zien aankomen" als er wel twee of meer een blessure/schorsing oplopen. Of dat men in de winter tot de conclusie komt dat we een spits tekort komen. We gaan het zien. Ik vrees een frustrerende periode, waar je zeker als je achterstaat niets kunt forceren/omzetten. En dan keer op keer weer kansloze hoge ballen gaat geven op Clasie, Evjen en Oosting.
Helemaal mee eens.

Jansen wilde geen spelers die met hun hoofd bij een transfer zijn, maar je kan er gif op innemen dat je kroonjuwelen Midtsjo, Wijndal en Karlsson rond de winter schreeuwen om een transfer.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Huijberts heeft prima gehandeld. Nek uitsteken voor 1 van de beste creatieve middenvelders van Nederland, maar helaas zit dat dorp 15 km van Leeuwarden (te) hoog in de boom. AZ heeft met zijn beleid, als provincie club met slechts 11000 seizoenkaarthouders, veel succes en houdt daar dus aan vast. Logisch. AZ heeft prima ingekocht met Beukema, Witry, Jensen en Pavlidis. Daarnaast staat AZ2 niet voor niets 1. Jansen heeft met Evjen, Barasi, Taabouni, Griffith en Poku veel aanvallende mogelijkheden om talenten in te brengen en zich te laten zien. Dan kunnen we ook 5 of 6e worden. Geen schande als er weer jongens doorbreken en de komende jaren plaats 3 er weer inzit. Trots op mijn cluppie, Forza AZ!
Praat geen Poep, doos.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 01 sep 2021, 08:35 Het is gewoon zon dun dun koord waar AZ nu op loopt.

Zodra Wijndal, Midtsjo of Pavlidis geblesseerd raakt hebben we voor die posities geen serieuze vervanger. Dat vind ik vrij genant voor een top 4 ploeg.

Wijndal > Oosting - behoeft geen uitleg. En haal je Witry weer naar links verzwak je beiden backs.
Midtsjo > Clasie - Van een mulitfunctionele speler naar een balletje breed kabouter.
Pavlidis > ? - Die hebben we niet eens.

Zolang het allemaal goed gaat doen we zeker mee voor de 3-5e plek. Maar ik wil niet horen dat we "pech" hebben, of "dit kan je niet zien aankomen" als er wel twee of meer een blessure/schorsing oplopen. Of dat men in de winter tot de conclusie komt dat we een spits tekort komen. We gaan het zien. Ik vrees een frustrerende periode, waar je zeker als je achterstaat niets kunt forceren/omzetten. En dan keer op keer weer kansloze hoge ballen gaat geven op Clasie, Evjen en Oosting.
Eens. Tegelijkertijd roept men iedere zomer dat AZ helemaal instort, en ieder jaar blijkt weer het tegendeel. Maar we zijn nog niet eerder een half basiselftal kwijtgeraakt, dus ik denk dat Feyenoord en Utrecht (beide maar 1 goede speler kwijtgeraakt) nu favoriet zijn voor plek 3 en 4. Vitesse gaat met Europees voetbal en de rommelende Bazoer en Tannane denk ik een dip krijgen.

Ik zou met dit team tevreden zijn met een plek bij de 1e 5. Al zou met twee lange blessures van basisspelers een lagere klassering ook kunnen omdat Huiberts niet alle plekken volwaardig dubbel bezet heeft.

Het meest geweldige scenario zou zijn dat er in de nieuwe basis 4 nieuwe spelers keihard doorbreken en het team op een wonderlijke manier eigenlijk nog steeds veel beter blijft voetballen dan alle clubs na plek 6. Het is bij ons al zo vaak gebeurt dat als er grote bomen weggekapt werden de kleinere plantjes uit de schaduw explodeerden. Ik sluit dit laatste stiekem ook niet uit, al is het meest waarschijnlijke dat we een moeilijke 1e seizoenshelft krijgen en Max in de winter nog 2 gerichte versterkingen zal moeten halen.

Overigens moeten we dan niet de fout maken om Jansen bij iedere nederlaag alle schuld te geven. Die is voor 50 miljoen kwijt waarvan misschien 7 miljoen is herinvesteerd. Zolang Huiberts hem met 1 volwaardige linksback en 1 volwaardige spits opzadeld kan je het hem niet kwalijk nemen dat hij telkens rare dingen moet doen met zn opstelling.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 01 sep 2021, 08:35
Pavlidis > ? - Die hebben we niet eens.

Barasi, nu nog niet 90 minuten Eredivisiewaardig maar goed genoeg om hem verder te ontwikkelen en op te trainen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ieder jaar weer hetzelfde gezeik in dit topic van dezelfde klanten. Blij dat we weer door kunnen met voetballen. Als we de lijn van paniekzaaiers zouden volgen waren Koopmeiners, Stengs en Boadu niet eens doorgebroken. Toen Weghorst en Jahanbaksh vertrokken en op deze jongens werd ingezet zouden we ook degraderen, wanbeleid etc. Paniek alom, een Libelle forum is er niks bij. Kunnen we de jongens en de jeugd erachter nu weer supporten want hier moet je het toch echt mee doen..En anders opbokken naar Rotterdam waar ze met hun laatste kleingeld nog even doelpuntenmachine Dessers binnenslepen omdat er ‘echt nog wat bij moet’. Hilarisch.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Leeuwenhart schreef: 01 sep 2021, 11:19 Ieder jaar weer hetzelfde gezeik in dit topic van dezelfde klanten. Blij dat we weer door kunnen met voetballen. Als we de lijn van paniekzaaiers zouden volgen waren Koopmeiners, Stengs en Boadu niet eens doorgebroken. Toen Weghorst en Jahanbaksh vertrokken en op deze jongens werd ingezet zouden we ook degraderen, wanbeleid etc. Paniek alom, een Libelle forum is er niks bij. Kunnen we de jongens en de jeugd erachter nu weer supporten want hier moet je het toch echt mee doen..En anders opbokken naar Rotterdam waar ze met hun laatste kleingeld nog even doelpuntenmachine Dessers binnenslepen omdat er ‘echt nog wat bij moet’. Hilarisch.
100% mee eens =D>
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 01 sep 2021, 05:00 Vind alle reacties hier erg overdreven eerlijk gezegd.
Reijnders is niet van hetzelfde niveau als Koopmeiners, maar dat is Veerman ook niet, die ik sowieso persoonlijk liever niet zie komen.

Hebben we allemaal niet over Stengs en Boadu pagina's vol frustratie geschreven? Ik heb Stengs daadwerkelijk in 1.5 seizoen 6 goede wedstrijden zien spelen en misschien 20 goede momenten in totaal? Boadu kon wel aardig scoren als je van ze snelheid gebruik kon maken, maar hebben we hem ooit een goede combinatie zien maken?

Voor Stengs zijn positie hebben we nu Evjen, (volgens vele hier toch het wondertalent? Nu opeens te licht?) Poku, Zakaria & evt. Taabouni.

Voor de spits hebben we Pavlidis, daar achter hebben we volgens mij een geweldig talent zitten met Barasi en ook nog Oosting.

Op 10 hebben we De Wit, Gudmundsson en Oosting staan. Hier zouden ook Taabouni en Evjen voor in aanmerking kunnen komen.

We hebben Wijndal behouden, dus op de backs geen problemen meer. Witry is te vroeg om te beoordelen, maar laat op mij in ieder geval een goede indruk achter. Beukema doet dat ook.

Uiteindelijk zal dit niet een jaar worden dat we strijden met PSV & ajax om de titel. Hadden we dit wel gedaan met Veerman en een rechtsbuiten? Lijkt me ook heel stug als je ziet wat zij in de basis hebben staan. Dan kan je 25/30 miljoen uitgeven, om alsnog 3e of 4e te worden, terwijl dat met deze selectie ook prima mogelijk is. We zijn niet zwakker dan een Feyenoord of Vitesse imo.

Volgend jaar zullen hopelijk jongens zich doorontwikkeld hebben tot top-3 spelers en zouden we evt. weer kunnen gaan pieken met spelers als De Jong, Taabouni, Koopmeiners, Barasi, Poku, Berkhout en ik mis er ongetwijfeld nog wel één of twee.

We hebben een geweldige jeugdopleiding en mooie club met duidelijke visie en veel aanstormende talenten. Laten we die een kans geven en we bekijken aankomende maanden of Reijnders / Clasie tekort komt en of bv. Een Bjorkan haalbaar is als vervanger van de waarschijnlijk vertrekkende Wijndal.
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 01 sep 2021, 10:34 Eens. Tegelijkertijd roept men iedere zomer dat AZ helemaal instort, en ieder jaar blijkt weer het tegendeel. Maar we zijn nog niet eerder een half basiselftal kwijtgeraakt, dus ik denk dat Feyenoord en Utrecht (beide maar 1 goede speler kwijtgeraakt) nu favoriet zijn voor plek 3 en 4. Vitesse gaat met Europees voetbal en de rommelende Bazoer en Tannane denk ik een dip krijgen.
In de zomer van 2015 vertrokken er zes basisspelers met Esteban, Berghuis, Gudelj, A. Johannsson, Poulsen en Hoedt. Daarnaast vertrok Gouweleeuw ook nog eens in de winterstop van dat seizoen. Uiteindelijk werden we vierde. We hebben dus wel eens eerder met dit bijltje gehakt. En daarnaast geeft Schoorl het perfect weer. We hebben voor drie van de vijf vertrokken basiskrachten directe vervangers gehaald en twee hebben we intern opgevangen. Dat Reijnders en Clasie nu een kans krijgen is niet raar. Reijnders speelde een uitstekende voorbereiding en ook Clasie kan het niet verleerd zijn. Op rechtsbuiten moet ik het inderdaad nog maar zien, maar we hebben daar twee talenten die dit seizoen hun kans moeten pakken.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 01 sep 2021, 14:26 In de zomer van 2015 vertrokken er zes basisspelers met Esteban, Berghuis, Gudelj, A. Johannsson, Poulsen en Hoedt. Daarnaast vertrok Gouweleeuw ook nog eens in de winterstop van dat seizoen. Uiteindelijk werden we vierde. We hebben dus wel eens eerder met dit bijltje gehakt. En daarnaast geeft Schoorl het perfect weer. We hebben voor drie van de vijf vertrokken basiskrachten directe vervangers gehaald en twee hebben we intern opgevangen. Dat Reijnders en Clasie nu een kans krijgen is niet raar. Reijnders speelde een uitstekende voorbereiding en ook Clasie kan het niet verleerd zijn. Op rechtsbuiten moet ik het inderdaad nog maar zien, maar we hebben daar twee talenten die dit seizoen hun kans moeten pakken.
Het is gewoon jammer dat we in het middenveld geen goed presterende tien hebben. Die had dan samen met Midtsjo het middenveld kunnen dragen en in hun kielzog had Reijnders zich dan verder kunnen ontwikkelen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 01 sep 2021, 05:00 Op 10 hebben we De Wit, Gudmundsson en Oosting staan. Hier zouden ook Taabouni en Evjen voor in aanmerking kunnen komen.
Taabouni is een pure aanvallende middenvelder die de aanvallers voeding kan geven met zijn sluwe passes, de combinatie kan aangaan en de techniek heeft om in de 16 te penetreren en vanuit de tweede lijn kan schieten. Dit is nog een echte nr. 10 in tegenstelling tot de Wit of Gudmundsson die allebei vind ik hun gebreken hebben.
Mohamed is geen vleugelaanvaller, hij kan er wel spelen maar hopelijk gaat Jansen dat niet in hem zien, want zijn grote kracht waar hij ook bij de jong Oranje elftallen in uitblonk is als aanvallende middenvelder. Eigenlijk zou hij prima passen met Midstjo en Rijnders/Clasie daar achter, want met de Wit heb je veel van het zelfde en met Gudmundsson, wel een speler met techniek, maar weer eentje met weinig scorend vermogen.
Op zich vind ik hebben we nog steeds een elftal dat top 3 kan spelen, maar Max moet wel eisen dat Jansen ook gebruik moet maken van uitblinkende jong elftal spelers als het op bepaalde posities stookt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik vind dat je topsport bedrijft om beter te worden. Als club/organisatie. Met 50 miljoen aan binnengekomen transfergelden had ik gehoopt dat er meer geld zou worden aangewend om beter te worden. Door directe versterkingen te halen die het elftal objectief beter maken.
Dat je dat niet doet, zegt mij veel. Ook van een directie die topsport en top 4 predikt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 01 sep 2021, 16:08 Ik vind dat je topsport bedrijft om beter te worden. Als club/organisatie. Met 50 miljoen aan binnengekomen transfergelden had ik gehoopt dat er meer geld zou worden aangewend om beter te worden. Door directe versterkingen te halen die het elftal objectief beter maken.
Dat je dat niet doet, zegt mij veel. Ook van een directie die topsport en top 4 predikt.
Als de komende 2 jaar door wat voor reden dan ook, er geen transfers zijn. Dan is potje alleen al leeg met het bijpassen van het begroting (het grootste gedeelte is namelijk al weg naar stadion en Corona) . Het hebben van een reserve is dus heel belangrijk voor de continuïteit, het voortbestaan en ook als onderhandelingspositie.
Ze hebben de begroting al opgerekt dit jaar. 1 miljoen extra begroting is misschien genoeg voor 2 salarissen extra in de selectie of andere functies. Dus extra staf of meer spelers of langere contracten (ipv op 20 jeugd spelers gokken nu contractueel gokken op 30).

Er gebeurd juist enorm veel bij AZ en dat straalt allemaal topsport uit.
Plaats reactie