Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Wellicht kunnen ze bij de transfer nog een clausule erin opnemen dat ze bij eventueel falen niet terugkeren om bij ajax, PSV of Feyenoord te gaan spelen. Dan komt dat kampioenschap er wel 😉
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

SimonPoulsen schreef: 22 jul 2021, 17:09 Ik begrijp wel wat je bedoelt en het zou inderdaad goed zijn als wat meer transfers bij dat stapje hoger zouden slagen. Maar iedere speler is een verhaal op zich natuurlijk. Heel vaak heb je helemaal niet de keuze uit meerdere teams zoals bij Teun.
Met alle respect voor Til, hij was in mijn ogen echt niet zon bijzondere speler. Als er dan zon miljoenenbod komt met een miljoenen salaris is dat voor beiden partijen een no-brainer.
Jahanbaksh heeft in mijn ogen wel pech gehad met de tactiek die net na zijn komst werd uitgerold bij Brighton (zou ook kunnen dat er een trainerswissel was). Ze speelden eigenlijk gewoon zonder buitenspelers.
Voor Janssen kregen we ook een niet te weigeren bod. Spurs was sportief natuurlijk gewoon een stap tehoog, maarja wel tig miljoen.
Idrissi wilde zelf wel graag naar sevilla heb ik het idee, ondanks de zware concurrentie daar.

Wat dat betreft zijn de transfers van Weghorst, Stengs en Boadu(?) wel meer in lijn met een realistisch carriereverloop. En hoop ik dat Teun inderdaad (nog) niet naar de PL gaat maar in Italie neerdaalt.
Sluit ik me bij aan. Ik verwacht dat Stengs daar gaat slagen. De Fransen zijn nu al erg enthousiast en hij heeft er weer een nieuw maatje bij. Ook een uitstekende trainer. Enige punt met Frankijk is de taal en de compleet andere cultuur (hiërarchie). En hoe gaat hij daar uitleggen dat zijn vriendin Beau toch echt een meisje is?

Til en Jahanbakhsh hadden beide pech met tactische keuzes inderdaad.

Ik was persoonlijk wel een groot fan van Til, maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ben_Side schreef: 24 jul 2021, 08:35 Maar is dat topclubwaardig? Poku heeft amper 3 maanden betaald voetbal gespeeld, die moet echt een reeks wedstrijden spelen bij jong en dan doorschuiven naar het eerste.Evjen heeft in de tijd dat hij hier zit nog niet de indruk kunnen wekken om daar nu op rechts een volledig seizoen op te kunnen vertrouwen en ook de voorbereiding roept wat ik heb gezien vraagtekens op.Ik wil niet zeggen dat je met die twee niet uit de voeten kunt, maar als je echt voor de prijzen wilt spelen en je als een concurrent van ajax en PSV wilt zien, moet het niet zijn dat als karlsson niet in de wedstrijd zit we aanvallend tandeloos zijn.
Gudmundsson kan ook nog een optie zijn voor rechtsvoor. Zijn die opties goed genoeg? Dat gaan we zien. Maar AZ zal niet nog een speler halen voor deze plek omdat er voldoende opties zijn. Dat Poku een derde optie blijkt, is al bonus.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat vind jij. Geef ze nou maar eens de kans. Dat moet ook wel, kopen van een nieuwe speler kost niet alleen geld, het daarmee afdanken van bijvoorbeeld een Evjen kost dat ook. En dat is niet het beleid van AZ. Al jaren niet.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik lees dingen als "topclub onwaardig", maar AZ wordt nu als onderdeel van de top 4 gezien dankzij de resultaten die voortkomen uit het huidige beleid. Laat AZ daar maar lekker mee doorgaan en de jeugd een kans geven naast sommige gerichte versterkingen. AZ kan toch geen investeringen in spelers doen zoals psv en ajax en daaronder is het verschil tussen plek drie, vier, vijf en zes niet reuze groot.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 24 jul 2021, 16:33 Ik lees dingen als "topclub onwaardig", maar AZ wordt nu als onderdeel van de top 4 gezien dankzij de resultaten die voortkomen uit het huidige beleid. Laat AZ daar maar lekker mee doorgaan en de jeugd een kans geven naast sommige gerichte versterkingen. AZ kan toch geen investeringen in spelers doen zoals psv en ajax en daaronder is het verschil tussen plek drie, vier, vijf en zes niet reuze groot.
Ik snap je laatste zin niet in relatie met de eerste twee.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 24 jul 2021, 21:21 Ik snap je laatste zin niet in relatie met de eerste twee.
Ik bedoel dat ik als AZ zijnde geen grote investeringen zou doen voor de breedte omdat het niet garandeert dat je derde wordt. Met een beetje pech kan je evengoed vijfde of zesde worden ondanks extra aankopen. Of juist 'gewoon' derde worden met eigen jeugd als dat weer goed uitpakt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 25 jul 2021, 06:15 Ik bedoel dat ik als AZ zijnde geen grote investeringen zou doen voor de breedte omdat het niet garandeert dat je derde wordt. Met een beetje pech kan je evengoed vijfde of zesde worden ondanks extra aankopen. Of juist 'gewoon' derde worden met eigen jeugd als dat weer goed uitpakt.
Volgens mij heeft (bijna) iedereen min of meer wel hetzelfde idee hier en wordt er ook wel veel langs elkaar heen gepraat.

Geen gekke dure aankopen, voor beiden backs een goede concurrent halen en zo mogelijk een AZ huismerk (scandinavische) aankoop van max 3 mil voor aanval/middenveld.

Garanties heb je nooit in het voetbal, maar een brede kwalitatieve selectie verhoogt je kansen wel natuurlijk. Zoals dit seizoen waren de reserve opties ondanks de prima derde plaats soms wel wat karig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 25 jul 2021, 06:15 Ik bedoel dat ik als AZ zijnde geen grote investeringen zou doen voor de breedte omdat het niet garandeert dat je derde wordt. Met een beetje pech kan je evengoed vijfde of zesde worden ondanks extra aankopen. Of juist 'gewoon' derde worden met eigen jeugd als dat weer goed uitpakt.
AZ investeert soms wel vooruir met een plan.
Spelers die nog moeten wennen of een aankomende verkoop moeten opvangen. Zo is er altijd een reservevoorraad aan kwaliteit naast talent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Mocht Max inderdaad Boadu voor 20M en Stengs voor 15M verkopen ondanks een wisselvallig seizoen (en in coronatijd) dan is hij echt goed bezig. Tel daarbij op 5 miljoen voor een 1-jarig contract bij Bizot dan zit het qua liquiditeit voorlopig wel prima bij AZ. Hoop alleen dat AZ wel een serieuze vervanger haalt voor Bizot en wat concurrentie op de backs want verder zit het team degelijk in elkaar.

Met Reijnders, Clasie en De Wit ligt je middenrif ook lang vast, nu alleen nog Gudmundsson verlengen :wink:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Ik vermoed dat Boadu en Bizot samen een bedrag dichter bij 20M opleveren dan 25M. Er zit nogal een verschil tussen de bedragen die in de NLse en buitenlandse media worden genoemd.

Goed om te zien dat Max al in een vroeg stadium versterkingen heeft vastgelegd, en bij een uitgaande transfer men direct al zeer concreet is met een opvolger. Dat duidt erop dat we spelers halen die bovenaan de lijstjes staan.

Uitzondering is Svensson, die is nu officieel een maand weg en er is met nog geen woord gerept over een vervanger. Ik begin dan ook te denken dat men Panta als back-up ziet voor die positie. Misschien niet ideaal, maar wel begrijpelijk.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

hihacorner schreef: 01 aug 2021, 12:34 Uitzondering is Svensson, die is nu officieel een maand weg en er is met nog geen woord gerept over een vervanger. Ik begin dan ook te denken dat men Panta als back-up ziet voor die positie. Misschien niet ideaal, maar wel begrijpelijk.
Dat is juist onbegrijpelijk! Je verkoopt deze transferperiode mogelijk tegen de 50M€. Dan kun je toch niet het seizoen in gaan met 1 echte rechtsback? Voor 1 a 2 miljoen moet Max echt wel een degelijke vervanger kunnen halen (Borchgrevink :D).

Om de concurrentie aan te kunnen gaan met ajax en psv moet AZ er in ieder geval voor zorgen dat de bank selectiewaardige spelers heeft. Zeker aangezien je ook Europees speelt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DiepeMast schreef: 01 aug 2021, 12:44 Dat is juist onbegrijpelijk! Je verkoopt deze transferperiode mogelijk tegen de 50M€. Dan kun je toch niet het seizoen in gaan met 1 echte rechtsback? Voor 1 a 2 miljoen moet Max echt wel een degelijke vervanger kunnen halen (Borchgrevink :D).

Om de concurrentie aan te kunnen gaan met ajax en psv moet AZ er in ieder geval voor zorgen dat de bank selectiewaardige spelers heeft. Zeker aangezien je ook Europees speelt.
Daar staat tegenover dat we 2 centrale verdedigers op de bank hebben zitten die aanspraak maken op een basisplaats. Met Panta als rechtsback houd je ten minste één van hen tevreden.

Dat je voor 50M verkoopt is leuk, maar geen goede reden om makkelijker geld uit te geven. Een Scandinaviër kan prima nog zijn seizoen afmaken en in de winterstop overkomen, tegen een zachtere prijs. Een speler van het kaliber Familia-Castillo, Van Rhijn of Koenders zie ik ook liever niet dan bij ons op de bank.

In dat kader kan ik begrijpen dat we enigszins onderbezet de competitiestart ingaan. Dat wil niet zeggen dat ik er helemaal gerust op ben.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

hihacorner schreef: 01 aug 2021, 13:32 Daar staat tegenover dat we 2 centrale verdedigers op de bank hebben zitten die aanspraak maken op een basisplaats. Met Panta als rechtsback houd je ten minste één van hen tevreden.

Dat je voor 50M verkoopt is leuk, maar geen goede reden om makkelijker geld uit te geven. Een Scandinaviër kan prima nog zijn seizoen afmaken en in de winterstop overkomen, tegen een zachtere prijs. Een speler van het kaliber Familia-Castillo, Van Rhijn of Koenders zie ik ook liever niet dan bij ons op de bank.

In dat kader kan ik begrijpen dat we enigszins onderbezet de competitiestart ingaan. Dat wil niet zeggen dat ik er helemaal gerust op ben.
Vooralsnog staat de selectie toch goed, als je Okoye er straks bij hebt. Voor de play off EL heb je de selectie op orde. Max kan dus rustig wachten op de transferdeadline period en dan zal hij vast toeslaan. Er zijn bijvoorbeeld nog twee free agents op de markt die er voor de back positie bij kunnen Martin Linnes en Jetro Willems. Geen haast dus, dit jaar komt het helemaal goed met Max zijn aankopen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

hihacorner schreef: 01 aug 2021, 13:32 Daar staat tegenover dat we 2 centrale verdedigers op de bank hebben zitten die aanspraak maken op een basisplaats. Met Panta als rechtsback houd je ten minste één van hen tevreden.

Dat je voor 50M verkoopt is leuk, maar geen goede reden om makkelijker geld uit te geven. Een Scandinaviër kan prima nog zijn seizoen afmaken en in de winterstop overkomen, tegen een zachtere prijs. Een speler van het kaliber Familia-Castillo, Van Rhijn of Koenders zie ik ook liever niet dan bij ons op de bank.

In dat kader kan ik begrijpen dat we enigszins onderbezet de competitiestart ingaan. Dat wil niet zeggen dat ik er helemaal gerust op ben.
Zoals eerder aangegeven: AZ speelt met opkomende backs. Als je Hatzidiakos rechtsback neer moet zetten doordat Sugawara onverhoopt geblesseerd raakt o.i.d., gooi je je halve spelconcept overboord. Feitelijk speel je dan met een gemankeerde flank. Tegen clubs in de Eredivisie wellicht niet altijd problematisch, maar als je daardoor Europees punten laat liggen of je vliegt er uit in de beker, dan is het duur leergeld.

Bovendien zorg je met een extra rechtsback voor concurrentie. Dat is alleen maar goed voor het algehele niveau. Als je tevreden bent om onderbezet het seizoen in te gaan, strookt dat niet met de ambities die AZ heeft.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DiepeMast schreef: 01 aug 2021, 13:59 Zoals eerder aangegeven: AZ speelt met opkomende backs. Als je Hatzidiakos rechtsback neer moet zetten doordat Sugawara onverhoopt geblesseerd raakt o.i.d., gooi je je halve spelconcept overboord. Feitelijk speel je dan met een gemankeerde flank. Tegen clubs in de Eredivisie wellicht niet altijd problematisch, maar als je daardoor Europees punten laat liggen of je vliegt er uit in de beker, dan is het duur leergeld.

Bovendien zorg je met een extra rechtsback voor concurrentie. Dat is alleen maar goed voor het algehele niveau. Als je tevreden bent om onderbezet het seizoen in te gaan, strookt dat niet met de ambities die AZ heeft.
Met Gullit op linksachter blijft je spelconcept ook niet overeind en dat risico vond men een jaar geleden bijna prima. Deze voorbereiding is er nog met 3-5-2 geëxperimenteerd (maar inmiddels weer van afgestapt) en dan zou eventueel nog een optie zijn als Yuki onverhoopt uitvalt.

Maar ik hoop ook dat Max tijdens deze window, desnoods op de valreep, nog een rechtsback vastlegt. Zijn we het toch eens.
Bij Jong lopen ze trouwens voorlopig namelijk ook niet rond.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

hihacorner schreef: 01 aug 2021, 14:15 Met Gullit op linksachter blijft je spelconcept ook niet overeind en dat risico vond men een jaar geleden bijna prima. Deze voorbereiding is er nog met 3-5-2 geëxperimenteerd (maar inmiddels weer van afgestapt) en dan zou eventueel nog een optie zijn als Yuki onverhoopt uitvalt.

Maar ik hoop ook dat Max tijdens deze window, desnoods op de valreep, nog een rechtsback vastlegt. Zijn we het toch eens.
Bij Jong lopen ze trouwens voorlopig namelijk ook niet rond.
Hoe kom je erbij dat ze niet bij Jong AZ rondlopen? Ik vind Jorn Berkhout als rechtsback een prima backup. Veel beter dan Gullit op linksback. Zodra Wijndal weg gaat is er hard een linksback nodig.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 01 aug 2021, 15:39 Hoe kom je erbij dat ze niet bij Jong AZ rondlopen? Ik vind Jorn Berkhout als rechtsback een prima backup. Veel beter dan Gullit op linksback. Zodra Wijndal weg gaat is er hard een linksback nodig.
Jorn Berkhout is een rechter centrale verdediger. Wordt wel eens ingezet op rechtsback, maar is dat van origine niet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 01 aug 2021, 15:39 Hoe kom je erbij dat ze niet bij Jong AZ rondlopen? Ik vind Jorn Berkhout als rechtsback een prima backup. Veel beter dan Gullit op linksback. Zodra Wijndal weg gaat is er hard een linksback nodig.
Berkhout was toch een centrumverdediger?

Je hebt of het een of het ander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2021, 15:42 Berkhout was toch een centrumverdediger?

Je hebt of het een of het ander.
Er zijn ook spelers die op meerdere plekken inzetbaar zijn. Met 4 CV's hebben wij die positie goed genoeg bezet. Berkhout kan dan backup zijn voor de rechtsback. Beste optie is uiteraard een nieuwe back halen van het niveau Svensson en dan Yuki backup, maar dat is niet zoals AZ dat doorgaans doet. Yuki loopt al een tijd mee en krijgt zeer waarschijnlijk nu de kans om de plek van Svensson over te nemen. Dan kun je Berkhout prima als backup van Yuki op de bank zetten.
Plaats reactie