Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 14 mei 2021, 11:55 Dat evalueren doen ze standaard en keuzes kunnen altijd goed of slecht uitpakken. Natuurlijk moeten ze kritisch kijken naar wat beter kan (wisselbeleid, eerder de selectie op orde hebben voor het nieuwe seizoen), maar bij geen enkele club gaat alles perfect het hele seizoen door en dat lijkt hier op het forum bij sommige mensen wel de verwachting (ik bedoel niet specifiek jou hoor).

Het heeft ook wel op een aantal momenten tegen gezeten dit seizoen met blessures en rode kaarten en de uitslag bij Napoli - Sociedad bijvoorbeeld.
Die rode kaart van Karlsson de laatste Europese wedstrijd was ook belachelijk. Gisteren ongeveer dezelfde overtreding gezien, maar dan erger en die kreeg gewoon een gele kaart.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wat dacht je van een nieuwe trainer
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 14 mei 2021, 12:22 Wat dacht je van een nieuwe trainer
Al wat beschikbaar is, valt onder de noemer afval.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De stelling die ik in ieder geval wel wilde voorleggen is dat een derde plaats voor AZ ook haalbaar zou moeten zijn zonder een dergelijk vasthouden aan potentiële toptalenten. Dat geeft namelijk wel een andere inkleuring aan de vraag of je zo'n speler moet behouden of niet in het geval dat je daar groei voor de club als geheel voor terug kan krijgen.

Voorbeeld: laten we de niet heel onrealistische stelling aannemen dat Boadu vorig seizoen 30 miljoen had opgeleverd (omdat dat ook lekker deelt) Daar had je 10 spelers van het kaliber Karlsson voor kunnen kopen, waarvan ook al floppen er 7 je potentieel nog altijd met winst terug komt (in ogenschouw nemende dat een scorende aanvaller van AZ inmiddels voor minimaal 10 miljoen verkocht kan worden).

Uiteraard investeer je in de praktijk nog wel heel anders, maar eene beetje bewustwording wat dat betreft kan geen kwaad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2021, 13:57 De stelling die ik in ieder geval wel wilde voorleggen is dat een derde plaats voor AZ ook haalbaar zou moeten zijn zonder een dergelijk vasthouden aan potentiële toptalenten.

...
Tja, dat weet je natuurlijk nooit. Dat is speculeren. Om daar dan even aan mee te doen: ik denk dat een derde plaats er zonder Stengs en Boadu wel ingezeten had, maar niet zonder Koopmeiners en Wijndal (ik denk dat je die vier bedoeldeet potentiële toptalenten). Ik denk dat we met nieuwe talenten in ieder geval niet zo lang hadden meegedaan om de tweede plaats. Maar nogmaals, dat is allemaal giswerk en speculatie.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 14 mei 2021, 15:12 Tja, dat weet je natuurlijk nooit. Dat is speculeren. Om daar dan even aan mee te doen: ik denk dat een derde plaats er zonder Stengs en Boadu wel ingezeten had, maar niet zonder Koopmeiners en Wijndal (ik denk dat je die vier bedoeldeet potentiële toptalenten). Ik denk dat we met nieuwe talenten in ieder geval niet zo lang hadden meegedaan om de tweede plaats. Maar nogmaals, dat is allemaal giswerk en speculatie.
Met Zinckernagel of Alireza ipv Stengs en Giakoumakis ipv Boadu, had je volgens mij tot het einde toe meegestreden om het kampioenschap.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 14 mei 2021, 15:12 Tja, dat weet je natuurlijk nooit. Dat is speculeren. Om daar dan even aan mee te doen: ik denk dat een derde plaats er zonder Stengs en Boadu wel ingezeten had, maar niet zonder Koopmeiners en Wijndal (ik denk dat je die vier bedoeldeet potentiële toptalenten). Ik denk dat we met nieuwe talenten in ieder geval niet zo lang hadden meegedaan om de tweede plaats. Maar nogmaals, dat is allemaal giswerk en speculatie.
Nou 3e of hoger zijn we geworden in 2005/6/7/9 en 2015/18/20/21.
4e en dus uitdager voor plek 3 zijn we geweest in 2011/12/16/19

Boadu en Stengs hadden hun grootste aandeel in de seizoenen die eindigden in 2020/2021, maar daarvoor behaalden we die prestaties al een tijd zonder talenten die dergelijke potentie kregen toegeschreven en met (slimme) investeringen. Zowel met als zonder Scheringa overigens. An sich is het speculeren welke positie je op de ranglijst zou halen niet heel zinnig, maar over de afgelopen 15 jaar gemeten kun je toch wel duidelijk stellen dat AZ een uitdager voor de top 5 is waarbij strijden voor plek 3 niet heel ongebruikelijk of onhaalbaar geweest is. Met of zonder 'top' talenten. Als de club zichzelf zo gaat zien en daar naar gaat handelen kan AZ alleen maar groeien. Natuurlijk wil men meer, maar de bestaande positie consolideren is ook heel wat waard.
Vandaar dus het argument dat plek 3 zonder Boadu en Stengs haalbaar geweest zou moeten zijn. daar hadden dan immers andere aankopen of talenten gestaan gesponsord met de inkomsten uit de uitgaande transfers van beide heren (en voor die keuze staat men deze zomer opnieuw).


Kampioenschap of geen kampioenschap waar anderen het over hebben boeit mij dan niet zoveel. Je kijkt immers ook naar de lange termijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik vind het allemaal weinig respectvol hoe hier over twee spelers van AZ wordt gepraat. Natuurlijk had ik ook dit seizoen gehoopt en verwacht dat zij weer een stap verder zouden zetten in hun ontwikkeling, maar om verschillende redenen die wij vast niet allemaal kennen is dat niet gelukt. Hoe beide gasten nu hier door sommigen verketterd worden gaat mij veel te ver.

Stengs heeft in een aantal wedstrijden wel beslissende momenten gehad. Boadu heeft in een aantal wedstrijden wel beslissende goals gemaakt. Maar in bepaalde fases van dit seizoen had of de één malheur of de ander. Als aangever Stengs de vorm mist of ontbreekt dan levert dat ook effect op bij de afmaker Boadu. Andersom als Boadu vorm mist of ontbreekt dan heeft dat effect op Stengs. Beide spelers hebben een bepaalde afhankelijkheid van elkaar. Wanneer het goed gaat is dat fantastisch, maar wanneer er zand in de motor zit dan is het waardeloos. Zeker voor een elftal op het niveau van AZ dat baat heeft bij 11 goed presterende spelers.

Naast Boadu en Stengs kan ik nog wel 5 of misschien wel meer basisspelers aanwijzen die in mijn ogen niet altijd gebracht hebben wat zij zouden moeten brengen. Bizot was aan het flateren in de eerste seizoenshelft dat wil je niet weten. Svensson was de eerste maanden allesbehalve de Viking die hij normaal is. Geldt in feite ook voor Midtsjö die een minder seizoen gedraaid heeft dan het vorige. Panta voldeed niet altijd en viel weer terug in oude fouten. Letschert moest erg wennen om er in te komen bij AZ dat pas de laatste serie wedstrijden voor zijn blessure is gelukt. BMI is ook niet iedereen over te spreken. Beide tienen De Wit en Gudmundsson zijn niet onbesproken. Zelfs Koopmeiners die een hele sterke eerste seizoenshelft heeft gedraaid was na de winterstop met alle aandacht op hem en transferperikelen niet meer de onverstoorbare Teun!

Eigenlijk hebben slechts twee spelers van de basis over het gehele seizoen niet teleurgesteld. Dat zijn Wijndal en Karlsson.

Dus laten we stoppen met Stengs en Boadu als de zondebokken te beschouwen. Nog een jaar bij AZ kan goed voor hen zijn. Eerst dit seizoen goed afsliuten met Jong Oranje. Dan een maand vakantie en weer fris terug voor een goede voorbereiding zonder blessures en/of corona om een goede start van het nieuwe seizoen te maken. Aan Max Huiberts en Jansen de taak om hen wat wijsheid bij te brengen dat dit voor hun carrière wellicht de juiste stap in de goede richting is.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 17:54 Ik vind het allemaal weinig respectvol hoe hier over twee spelers van AZ wordt gepraat.
[..]
Dus laten we stoppen met Stengs en Boadu als de zondebokken te beschouwen.
Waarom zo'n zalvende toon voor deze twee floppers?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 14 mei 2021, 17:59 Waarom zo'n zalvende toon voor deze twee floppers?
Dat heb ik in mijn post uitgelegd.

Aan jou de vraag waarom pik jij deze twee er uit en niet die zeven anderen ook die ook niet altijd gebracht hebben wat zij hadden moeten brengen?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 18:07 Aan jou de vraag waarom pik jij deze twee er uit en niet die zeven anderen ook die ook niet altijd gebracht hebben wat zij hadden moeten brengen?
Ik denk dat een flink aantal spelers dit seizoen hun bijdrage hebben geleverd. Midstjo, Svensson, BMI, Koopmeiners, Wijndal. Zelfs Bizot en Gudmundsson in zekere zin.

Boadu en Stengs hebben dit seizoen zo verschrikkelijk weinig gebracht. Gewoon een totaal seizoen uit vorm. Nou, complimenten.
En dan nog teleurgesteld zijn dat je niet in de EK selectie zit...
Man, man, wat had je verwacht?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 17:54 Ik vind het allemaal weinig respectvol hoe hier over twee spelers van AZ wordt gepraat. Natuurlijk had ik ook dit seizoen gehoopt en verwacht dat zij weer een stap verder zouden zetten in hun ontwikkeling, maar om verschillende redenen die wij vast niet allemaal kennen is dat niet gelukt. Hoe beide gasten nu hier door sommigen verketterd worden gaat mij veel te ver.

Stengs heeft in een aantal wedstrijden wel beslissende momenten gehad. Boadu heeft in een aantal wedstrijden wel beslissende goals gemaakt. Maar in bepaalde fases van dit seizoen had of de één malheur of de ander. Als aangever Stengs de vorm mist of ontbreekt dan levert dat ook effect op bij de afmaker Boadu. Andersom als Boadu vorm mist of ontbreekt dan heeft dat effect op Stengs. Beide spelers hebben een bepaalde afhankelijkheid van elkaar. Wanneer het goed gaat is dat fantastisch, maar wanneer er zand in de motor zit dan is het waardeloos. Zeker voor een elftal op het niveau van AZ dat baat heeft bij 11 goed presterende spelers.

Naast Boadu en Stengs kan ik nog wel 5 of misschien wel meer basisspelers aanwijzen die in mijn ogen niet altijd gebracht hebben wat zij zouden moeten brengen. Bizot was aan het flateren in de eerste seizoenshelft dat wil je niet weten. Svensson was de eerste maanden allesbehalve de Viking die hij normaal is. Geldt in feite ook voor Midtsjö die een minder seizoen gedraaid heeft dan het vorige. Panta voldeed niet altijd en viel weer terug in oude fouten. Letschert moest erg wennen om er in te komen bij AZ dat pas de laatste serie wedstrijden voor zijn blessure is gelukt. BMI is ook niet iedereen over te spreken. Beide tienen De Wit en Gudmundsson zijn niet onbesproken. Zelfs Koopmeiners die een hele sterke eerste seizoenshelft heeft gedraaid was na de winterstop met alle aandacht op hem en transferperikelen niet meer de onverstoorbare Teun!

Eigenlijk hebben slechts twee spelers van de basis over het gehele seizoen niet teleurgesteld. Dat zijn Wijndal en Karlsson.

Dus laten we stoppen met Stengs en Boadu als de zondebokken te beschouwen. Nog een jaar bij AZ kan goed voor hen zijn. Eerst dit seizoen goed afsliuten met Jong Oranje. Dan een maand vakantie en weer fris terug voor een goede voorbereiding zonder blessures en/of corona om een goede start van het nieuwe seizoen te maken. Aan Max Huiberts en Jansen de taak om hen wat wijsheid bij te brengen dat dit voor hun carrière wellicht de juiste stap in de goede richting is.
Het is geen persoonlijke aanval op die twee. Als ze hun best doen, en dit het gewoon is. Kan je hun verder weinig verwijten. Dan kom je bij de trainer + mensen daaromheen die ze blijven opstellen.

Het kernpunt is dat beiden een voorkeurspositie genieten terwijl ze dat objectief niet verdienen. Daarom mag je ook meer verwachten van die twee, het omgekeerde is waar. Ze hebben het laagste rendement van iedereen, met afstand. Dat is waarom ze worden uitgelicht, AZ zet ze op een sokkel. Sommige spelers spelen inderdaad wel eens een slechte wedstrijd. Deze twee spelen een slecht seizoen en spelen wel eens een goede wedstrijd. Prima allemaal en iedereen mag daar allerlei externe factoren bij verzinnen. Maar je hebt een hele selectie die net zo veel kansen verdienen als deze twee. Praatsessies, uit vorm, niet fris, ze kunnen niet eens een bal aannemen man. Dan ben je gewoon niet goed genoeg. Hoelang kan je blijven teren op beeldvorming? Als ze écht zo goed zijn laten, ze dat wel weer zien na een weekje op de bank of in wat invalbeurten.

Gudmundsson mist inderdaad veel te veel.
Maar werkt zich uit de naad en is voetballend veel meer van waarde dan Stengs. Daarnaast bijna het dubbele rendement. Als hij een klote wedstrijd speelt moet hij ook gewisseld worden, zo moeilijk is dat niet.

Druijf en Oosting spelen bij mindere clubs en hebben wederom een veel hoger rendement dan Boadu. Geef ze die kans ook een bij AZ. Als Boadu beter is, bewijst hij dat toch vanzelf in die concurrentie strijd. Dat is topsport, maar dat woord kent Jansen niet.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 14 mei 2021, 18:19 Ik denk dat een flink aantal spelers dit seizoen hun bijdrage hebben geleverd. Midstjo, Svensson, BMI, Koopmeiners, Wijndal. Zelfs Bizot en Gudmundsson in zekere zin.

Boadu en Stengs hebben dit seizoen zo verschrikkelijk weinig gebracht. Gewoon een totaal seizoen uit vorm. Nou, complimenten.
En dan nog teleurgesteld zijn dat je niet in de EK selectie zit...
Man, man, wat had je verwacht?
Alle elf spelers die ik genoemd heb hebben hun bijdrage geleverd. Alleen niet constant over het gehele seizoen. Daar tussen heb je spelers die met hun voetbal meer in het oog springen en waarvan meer wordt verwacht die dan in de beschouwingen nu als meest teleurstellend worden beschouwd. Misschien hebben Stengs en Boadu vorig seizoen boven hun kunnen gepresteerd en nu ietwat er onder zeker met het oog op de verwachtingen. Maar dat geldt voor veel meer AZ-spelers.

Natuurlijk is Stengs teleurgesteld dat ie niet in de EK-selectie zit. Goed dat ie dat is. Nu is het aan zijn omgeving om hem daarbij te helpen niet in treurnis te blijven, maar juist karakter te tonen en met Jong Oranje een goed EK te spelen. Met zijn maatje Boadu in de ploeg moet hem dat kunnen lukken.

Ik had ook niet anders verwacht. De druk op schoonvader Frank de Boer werd in de media al wekenlang opgevoerd om bijvoorbeeld Gakpo wel te selecteren en Stengs niet. Gakpo die veel geblesseerd is geweest en één wedstrijd uitblonk in Jong Oranje werd daarna de hemel in geprezen ten nadele van Stengs. Een bewijs weer hoe opportunistisch de voetbalwereld is.

Naast zijn zware knieblessure is het Stengs altijd vrij gemakkelijk gemaakt bij AZ. Is het hem ook in zijn ontwikkeling makkelijk af gegaan. Dit seizoen ondervind hij dat het helemaal niet zo makkelijk is om verdere stappen te maken. Aan hem nu om mentaal de kracht te vinden om dit alsnog te gaan doen. Ik, jij en anderen hebben al veel vaker aangegeven dat AZ met dit soort jongens op dat aspect meer focus moeten leggen. Dat kan door hen niet altijd een basisplaats te garanderen of eerder in een wedstrijd te wisselen. Het mindere presteren van Stengs mag ook de club zich aanrekenen!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 18:23 Het is geen persoonlijke aanval op die twee...
Nee, dat lees ik ook niet in je betoog. Ik lees in deze post vooral een aanval op AZ en Jansen en eerder Slot.

Dan zijn wij het eens, want ik heb net ook aangegeven in mijn post dat het niet alleen de speler aan gaat maar ook de club AZ!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 18:07 Dat heb ik in mijn post uitgelegd.

Aan jou de vraag waarom pik jij deze twee er uit en niet die zeven anderen ook die ook niet altijd gebracht hebben wat zij hadden moeten brengen?
1. ze worden altijd opgesteld, terwijl ze het niet verdienen en andere spelers die het wel verdienen, daardoor geen speeltijd krijgen.
2. ze presteren al het hele seizoen slecht en de laatste tijd zelfs dramatisch
3. ze doen hun best er niet voor. Andere spelers doen er alles aan om te winnen en Stengs en Boadu lopen een aantal wedstrijden als zombies over het veld.
4. Spelers als Hatzidiakos, e.d. kunnen niet beter (die spelen naar hun kunnen), Stengs en Boadu kunnen veel beter, maar zakken zwaar door de ondergrens.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 14 mei 2021, 19:37 1. ze worden altijd opgesteld, terwijl ze het niet verdienen en andere spelers die het wel verdienen, daardoor geen speeltijd krijgen.
2. ze presteren al het hele seizoen slecht en de laatste tijd zelfs dramatisch
3. ze doen hun best er niet voor. Andere spelers doen er alles aan om te winnen en Stengs en Boadu lopen een aantal wedstrijden als zombies over het veld.
4. Spelers als Hatzidiakos, e.d. kunnen niet beter (die spelen naar hun kunnen), Stengs en Boadu kunnen veel beter, maar zakken zwaar door de ondergrens.
1. Dat moet je niet de spelers aanrekenen. Daarvoor moet je bij de leiding en technische staf van AZ zijn.
2. Hele seizoen is niet waar. Zij hebben bepaalde fases dit seizoen wel gepresteerd. Daarvoor hebben blessures en corona een rol gespeeld en een grotendeels gemiste voorbereiding. Daarna te snel en geforceerd weer in de ploeg gebracht. Overall zijn zij niet constant in hun prestaties geweest, maar dat past ook wel bij hun jeugdigheid en onervarenheid. Verkeerde mindset, beïnvloed door geruchten van belangstelling van buitenlandse clubs en selecties Oranje, speelt ook een rol. Volgend seizoen als zij bij AZ blijven zie ik als een knooppunt in hun carrière. Door naar de top of blijven hangen op subtopniveau.
3. Stengs maakt echt wel veel meters in de wedstrijden. Maar dat is misschien juist wel verkeerd. Fysiek behoort hij niet bij de sterkste spelers, maar toch wordt er in mee verdedigen en druk zetten veel van hem gevraagd. Teveel denk ik. Boadu is fysiek nog niet volgroeid. Dat lijf van hem schut nog bij elke beweging. Daar zou gericht op getraind moeten worden. Voor beide spelers zie ik hierin een rol voor AZ. Hoe krijg je deze spelers vooral in hun kracht!
4. Stengs en Boadu hebben dit seizoen niet aan de gecreërde verwachtingen in vorig seizoen voldaan. Mee eens. Verklaring met name zie punt 2.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De afgelopen seizoenen was de selectie niet op tijd rond en de voorbereiding niet voldoende om direct goed te presteren. Hopelijk dat Huiberts zijn zaakjes wat eerder op orde krijgt anders gebeurt het weer. Dat hij zelf schuldig is aan een seizoen waarbij je vanaf het begin achter de feiten aan loopt.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 15 mei 2021, 09:30 De afgelopen seizoenen was de selectie niet op tijd rond en de voorbereiding niet voldoende om direct goed te presteren. Hopelijk dat Huiberts zijn zaakjes wat eerder op orde krijgt anders gebeurt het weer. Dat hij zelf schuldig is aan een seizoen waarbij je vanaf het begin achter de feiten aan loopt.
Hij heeft echt zo godsgruwelijk veel mazzel gehad met die wedstrijden tegen Antwerp en Plzen. Dat had echt miljoenen gescheeld, AZ heeft iets van 9 miljoen verdiend in dat jaar met Manu en Partizan. Kan je nu n mooi dak van betalen. Had ook de Europese ervaring en ontwikkeling van enkele spelers in de weg gestaan.

Tegen Kairat ging het destijds al wel mis. Oftewel goedkoop kan heel goed duurkoop betekenen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 20:00 1. Dat moet je niet de spelers aanrekenen. Daarvoor moet je bij de leiding en technische staf van AZ zijn.
2. Hele seizoen is niet waar. Zij hebben bepaalde fases dit seizoen wel gepresteerd. Daarvoor hebben blessures en corona een rol gespeeld en een grotendeels gemiste voorbereiding. Daarna te snel en geforceerd weer in de ploeg gebracht. Overall zijn zij niet constant in hun prestaties geweest, maar dat past ook wel bij hun jeugdigheid en onervarenheid. Verkeerde mindset, beïnvloed door geruchten van belangstelling van buitenlandse clubs en selecties Oranje, speelt ook een rol. Volgend seizoen als zij bij AZ blijven zie ik als een knooppunt in hun carrière. Door naar de top of blijven hangen op subtopniveau.
3. Stengs maakt echt wel veel meters in de wedstrijden. Maar dat is misschien juist wel verkeerd. Fysiek behoort hij niet bij de sterkste spelers, maar toch wordt er in mee verdedigen en druk zetten veel van hem gevraagd. Teveel denk ik. Boadu is fysiek nog niet volgroeid. Dat lijf van hem schut nog bij elke beweging. Daar zou gericht op getraind moeten worden. Voor beide spelers zie ik hierin een rol voor AZ. Hoe krijg je deze spelers vooral in hun kracht!
4. Stengs en Boadu hebben dit seizoen niet aan de gecreërde verwachtingen in vorig seizoen voldaan. Mee eens. Verklaring met name zie punt 2.
1. Volgens mij heb ik al 1,5 jaar lang kritiek op de leiding hierover.
2. Het is zelfs langer dan 1 seizoen. Hun prestaties zijn aanmerkelijk slechter geworden, vlak nadat ze hun debuut in Oranje hebben gemaakt. In de topwedstrijden presteerden ze dan wel, daarom vond iedereen het maar prima. Maar ik heb toen al veel kritiek op ze gehad omdat ze in de "normale" competitiewedstrijden minder presteerden en minder hun best deden. Dus dat is nu al meer dan 1,5 seizoen zo. Dit seizoen is het nog slechter dan vorig seizoen en ja ook nu hebben ze in een paar topwedstrijden wel hun niveau gehaald. Neemt niet weg dat de wanprestatie (in normale competitiewedstrijden) al meer dan 1,5 seizoen duurt.
3. Afgelopen wedstrijden heeft Stengs echt niet zoveel gelopen als andere spelers. Hij liep als een zombie over het veld. Wat Boadu betreft, daar had de trainersstraf al 1,5 jaar geleden mee moeten beginnen. Het is echt een dikke middelvinger naar andere talenten als Stengs en Boadu nog een jaar zo mogen doorgaan.
4. Niet alleen hebben ze niet aan de verwachtingen voldaan, ze hebben veel minder gepresteerd dan spelers die geen of bijna geen kansen van de trainerstaf van AZ krijgen. Dit valt niet meer te verdedigen. Deze spelers verdienen waarschijnlijk ook nog 10x zoveel als andere talenten zoals Druijf, Duin en Oosting die wel hun uiterste best doen.

Van mij mogen talenten best een periode falen (zelfs Til en Idrissi speelden een periode slecht) maar die hebben altijd volle inzet getoond in de wedstrijden dat ze uit vorm waren. Bij Til en Idrissi was het ook een vorm probleem, bij Stengs en Boadu is het een mentaliteitsprobleem. Wel een mentaliteitsprobleem die gevoed is door Max en de trainersstaf door ze nooit op hun plek te zetten. Desalniettemin een probleem wat bij de spelers zit.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 15 mei 2021, 09:52 Hij heeft echt zo godsgruwelijk veel mazzel gehad met die wedstrijden tegen Antwerp en Plzen. Dat had echt miljoenen gescheeld, AZ heeft iets van 9 miljoen verdiend in dat jaar met Manu en Partizan. Kan je nu n mooi dak van betalen. Had ook de Europese ervaring en ontwikkeling van enkele spelers in de weg gestaan.

Tegen Kairat ging het destijds al wel mis. Oftewel goedkoop kan heel goed duurkoop betekenen.
Dat waren toch die 2 wedstrijden waarin Druijf AZ gered had in Europa? Druijf die daarna weer lekker op de bank plaats mocht nemen omdat Boadu alles moet spelen? En die daarom bij AZ weg wil ? Goed gedaan Slot/Jansen & Max!
Plaats reactie