Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 21 mei 2022, 09:17 Eens het niveau van het stuk is erbarmelijk.
Sluit ik me helemaal bij aan.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

SchoorlAZ schreef: 21 mei 2022, 20:45 Sluit ik me helemaal bij aan.
Zoals ? Geef is aan wat er niet aan deugd ? Is de inhoud niet juist ? Lijkt mij niet als ik de berichten hier lees. Is de woordkeuze niet goed ?

Geef nu eens exact aan wat er “ zo erbarmelijk, is” ipv zo maar wat te roepen.
Geef eens aan waar je het oneens mee bent in het stuk en onderbouw dat dan eens.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 22 mei 2022, 07:29 Zoals ? Geef is aan wat er niet aan deugd ? Is de inhoud niet juist ? Lijkt mij niet als ik de berichten hier lees. Is de woordkeuze niet goed ?

Geef nu eens exact aan wat er “ zo erbarmelijk, is” ipv zo maar wat te roepen.
Geef eens aan waar je het oneens mee bent in het stuk en onderbouw dat dan eens.
Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft. Hoe leg je uit dat poep niet lekker ruikt en er niet mooi uit ziet?
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 21 mei 2022, 19:13 Maar het is wel helemaal waar wat er staat. En als het knip en plakwerk zou zijn vanuit dit forum, dan is het de mening van zeer velen die hun ongenoegen hebben geschreven over de gang van zaken. Ik zou dan hier niet meer posten ipv je abonnement eventueel opzeggen. Heb jij hetzelfde resultaat en worden onze grieven nu eens onder de aandacht gebracht door de regionale krant, uitkomend in het gebied waar de meeste supporters en seizoenkaarthouders wonen. Een pure win-win situatie toch. En….wij hebben een mieters platform =D>
Hier kan ik het prima hebben (lees er om lachen), al die overdreven, groot gemaakte aannames, allemaal gebaseerd op emotie en gebral en onderbuik gevoel. Maar in een krant wil ik tenminste zien dat ze een poging hebben gedaan de feiten op een rijtje te zetten en daar valt dit brobbelstuk niet onder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 22 mei 2022, 08:01 Hier kan ik het prima hebben (lees er om lachen), al die overdreven, groot gemaakte aannames, allemaal gebaseerd op emotie en gebral en onderbuik gevoel. Maar in een krant wil ik tenminste zien dat ze een poging hebben gedaan de feiten op een rijtje te zetten en daar valt dit brobbelstuk niet onder.
Dat zal mijn 'probleem' zijn, ik heb niets met dit soort gebral, niet in de krant maar ook niet hier
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 22 mei 2022, 08:08 Dat zal mijn 'probleem' zijn, ik heb niets met dit soort gebral, niet in de krant maar ook niet hier
Het komt voort uit het oergevoel, wij tegen zij, dat zit (jammer genoeg) in de mens, het is niet de mooiste kant van het mens (kijk maar naar alle oorlogen, ongelijkheid).

Ik ben van mening dat het ergens een plek moet hebben omdat mensen er niet altijd bewust van zijn dat het in hun zit. Tegenwoordig wordt er zelfs flink geld mee verdiend mensen tegen elkaar op te hitsen op sociale media (met clicks) maar grootspraak en mensen neerhalen, afkraken en afbranden is van alle tijden, want het geeft zo lekker gevoel :roll: ](*,) :help:

Soms heb ik wel medelijden met mensen die de 'geluk' stofjes (adreline en endorfine) die in hersenen vrijkomen (bij bijvoorbeeld rellen, conflicten, je beter voelen als een ander - zoals pesten- etc) interpreteren als de beste momenten in hun leven. Wat een armoe heb je in je leven als je dat als je gelukkigste momenten definieer.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Houdt toch eens op man met dat moreel verheven gedoe. Je hoeft het nergens mee eens te zijn, en ja er word soms wel eens wat ongenuanceerds getypt na een telleurstelling.

Maar over het algemeen worden zaken best wel beargumenteerd. En is het open riool gehalte hier (in tegenstelling tot tal van andere fansites) helemaal niet zo hoog. Behalve als je zelf juist alles gaat simplificeren tot "Jansen is de zondebok" of "smijten met miljoenen" zodat je jezelf als "genuanceerde mening" daar lekker tegen kunt afzetten.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 22 mei 2022, 10:22 Houdt toch eens op man met dat moreel verheven gedoe. Je hoeft het nergens mee eens te zijn, en ja er word soms wel eens wat ongenuanceerds getypt na een telleurstelling.

Maar over het algemeen worden zaken best wel beargumenteerd. En is het open riool gehalte hier (in tegenstelling tot tal van andere fansites) helemaal niet zo hoog. Behalve als je zelf juist alles gaat simplificeren tot "Jansen is de zondebok" of "smijten met miljoenen" zodat je jezelf als "genuanceerde mening" daar lekker tegen kunt afzetten.
Ik schiet ook wel eens uit de bocht dus zo moreel verheven ben ik niet en niks menselijks is mij vreemd. Maar je hebt gelijk de meeste hier proberen er wat van te maken. Voel je alsjeblieft niet aangesproken.

Ik kijk soms graag van verder af in een helicopterview en beschouw de mens (inclusief mezelf) hun gedrag en wat hun drijft. Van sommig gedrag zouden we als we de capaciteit hebben om goed van kwaad te scheiden afstand van moeten nemen. Ik ken er genoeg die hun hele leven last houden van ongenuanceerde groepsdruk die hun vernederd hebben. Dus sorry soms trek ik mijn bek open. Voor mij zijn de spelers, staf etc in de eerste plaats mensen. Ik ga er van uit dat ze hun best doen en ze mogen van mij wel eens een slechte dag hebben. Liever niet maar ik kan mij er mee identificeren dat niet alles wat je doet altijd 100% goed gaat. Daarbij blijft het een spelletje, mooi dat iedereen het zo verschrikkelijk belangrijk maakt, maar af en toe nuchter afstand nemen is echt wel zo verfrissend.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 22 mei 2022, 11:48 Ik schiet ook wel eens uit de bocht dus zo moreel verheven ben ik niet en niks menselijks is mij vreemd. Maar je hebt gelijk de meeste hier proberen er wat van te maken. Voel je alsjeblieft niet aangesproken.

Ik kijk soms graag van verder af in een helicopterview en beschouw de mens (inclusief mezelf) hun gedrag en wat hun drijft. Van sommig gedrag zouden we als we de capaciteit hebben om goed van kwaad te scheiden afstand van moeten nemen. Ik ken er genoeg die hun hele leven last houden van ongenuanceerde groepsdruk die hun vernederd hebben. Dus sorry soms trek ik mijn bek open. Voor mij zijn de spelers, staf etc in de eerste plaats mensen. Ik ga er van uit dat ze hun best doen en ze mogen van mij wel eens een slechte dag hebben. Liever niet maar ik kan mij er mee identificeren dat niet alles wat je doet altijd 100% goed gaat. Daarbij blijft het een spelletje, mooi dat iedereen het zo verschrikkelijk belangrijk maakt, maar af en toe nuchter afstand nemen is echt wel zo verfrissend.
Ik vind niet dat je je ergens voor zou hoeven te excuseren. Ik waardeer je intentie zaken te begrijpen, benoemen en hierover de discussie te gaan in je bijdragen op het forum. Een dankjewel is dus m.i. eerder op zijn plaats.

Het ontbreken van een open blik en mensen de mond willen snoeren, dat is juist wel kwalijk.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Roadman schreef: 22 mei 2022, 07:29 Zoals ? Geef is aan wat er niet aan deugd ? Is de inhoud niet juist ? Lijkt mij niet als ik de berichten hier lees. Is de woordkeuze niet goed ?

Geef nu eens exact aan wat er “ zo erbarmelijk, is” ipv zo maar wat te roepen.
Geef eens aan waar je het oneens mee bent in het stuk en onderbouw dat dan eens.
Roadman, of moet ik misschien Sjaak zeggen :wink: ? Als er ergens een voorbeeld is van "zomaar wat te roepen", dan is het dat geschreven stuk.

Het is een stuk met alleen maar aannames en hyperbolen. Dat is al eerder ontkracht, bijvoorbeeld dat niemand beter is geworden onder Jansen. Wat gewoon niet waar is. Ook dat er niet is geïnvesteerd, is niet waar. Ik zou niet weten waar ik inhoudelijk op zou moeten reageren als er geen inhoud is.

Verder denk ik dat je de berichten even beter moet lezen. Want bijna niemand kan zich indentificeren met het geschreven stuk.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

SchoorlAZ schreef: 22 mei 2022, 15:44

Verder denk ik dat je de berichten even beter moet lezen. Want bijna niemand kan zich indentificeren met het geschreven stuk.
Hoe weet je dat ? Baseer je je op die 2 of 3 die hier meestal de psycholoog uithangen en alles vanuit een “ helicopterview” analyseren zoals ze zeggen ? Of heb je een onderzoek gedaan onder al de lezers die het stuk in de krant hebben gelezen ? Dacht het toch niet, zomaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 22 mei 2022, 20:59 Hoe weet je dat ? Baseer je je op die 2 of 3 die hier meestal de psycholoog uithangen en alles vanuit een “ helicopterview” analyseren zoals ze zeggen ? Of heb je een onderzoek gedaan onder al de lezers die het stuk in de krant hebben gelezen ? Dacht het toch niet, zomaar.
Jij baseert je mening ook op je onderbuik door aan te nemen dat als iemand precies schrijft wat jij wil horen dit als waarheid wordt gezien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 22 mei 2022, 22:37 Jij baseert je mening ook op je onderbuik door aan te nemen dat als iemand precies schrijft wat jij wil horen dit als waarheid wordt gezien.
Dit.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Huiberts haalde tot nu toe circa 150 miljoen euro binnen met de verkoop van spelers en spendeerde 35 miljoen aan nieuwelingen.
Met Wijndal zal er een volgende kraker komen wat wellicht kan oplopen tot 12M, Midtsjo 6M, Hatzidiakos 3M en aan spelers die zich niet echt in de basis kunnen spelen en hier al diverse seizoenen rondlopen zoals Druijf, Even, Aboukhlal, Reijnders 10M. De teller zal dan weer over de 30 miljoen aan uitgaande transfers kunnen staan.
Ik blijf zeggen dat er genoeg financiële ruimte zit om volgend seizoen een sterke selectie neer te zetten om weer echt bovenin mee te kunnen draaien, er zijn maar weinig clubs die er zo gezond op staan als wat AZ aan de afgelopen seizoenen heeft opgebouwd. Het moet feitelijk in staat zijn minstens met een club als Feyenoord te kunnen concurreren.
Over het gras is altijd groener: gisteren stelde Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam in ESPN Voetbalpraat nog dat Feyenoord 'moet' verkopen en sowieso 18 miljoen schoon moet poetsen aan dit seizoen, daarbij heeft 't een groot deel van haar sterkhouders aan huurlingen, waardoor er ondanks dit sportieve seizoen niet al te veel verwacht hoeft te worden van de Rotterdammers op de transfermarkt. 5 maanden geleden stond het nog ogenschijnlijk op de rand van de afgrond, dat zal niet zomaar weggepoetst kunnen worden door een enkel sportief seizoen: https://www.fr12.nl/nieuws/feyenoord-st ... de-afgrond
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

FugAZi schreef: 22 mei 2022, 08:01 Hier kan ik het prima hebben (lees er om lachen), al die overdreven, groot gemaakte aannames, allemaal gebaseerd op emotie en gebral en onderbuik gevoel. Maar in een krant wil ik tenminste zien dat ze een poging hebben gedaan de feiten op een rijtje te zetten en daar valt dit brobbelstuk niet onder.
Het is een ingezonden brief, geen redactioneel artikel.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

De Rode Baron schreef: 24 mei 2022, 14:20 Huiberts haalde tot nu toe circa 150 miljoen euro binnen met de verkoop van spelers en spendeerde 35 miljoen aan nieuwelingen.
Met Wijndal zal er een volgende kraker komen wat wellicht kan oplopen tot 12M, Midtsjo 6M, Hatzidiakos 3M en aan spelers die zich niet echt in de basis kunnen spelen en hier al diverse seizoenen rondlopen zoals Druijf, Even, Aboukhlal, Reijnders 10M. De teller zal dan weer over de 30 miljoen aan uitgaande transfers kunnen staan.
Ik blijf zeggen dat er genoeg financiële ruimte zit om volgend seizoen een sterke selectie neer te zetten om weer echt bovenin mee te kunnen draaien, er zijn maar weinig clubs die er zo gezond op staan als wat AZ aan de afgelopen seizoenen heeft opgebouwd. Het moet feitelijk in staat zijn minstens met een club als Feyenoord te kunnen concurreren.
Over het gras is altijd groener: gisteren stelde Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam in ESPN Voetbalpraat nog dat Feyenoord 'moet' verkopen en sowieso 18 miljoen schoon moet poetsen aan dit seizoen, daarbij heeft 't een groot deel van haar sterkhouders aan huurlingen, waardoor er ondanks dit sportieve seizoen niet al te veel verwacht hoeft te worden van de Rotterdammers op de transfermarkt. 5 maanden geleden stond het nog ogenschijnlijk op de rand van de afgrond, dat zal niet zomaar weggepoetst kunnen worden door een enkel sportief seizoen: https://www.fr12.nl/nieuws/feyenoord-st ... de-afgrond
Reken je maar niet te rijk. AZ heeft structureel een gat van 10 tot 15 miljoen tussen de reguliere inkomsten en uitgaven die door transfers gedekt moeten worden. Denk dat ze ook wel voorzichtig zijn geweest dit jaar ivm de gederfde inkomsten door COVID. 2 jaar nauwelijks inkomsten uit evenementen in het stadion, gemiste losse kaartverkoop en horeca inkomsten. Dat laatste komt allemaal bovenop het structurele tekort.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 24 mei 2022, 16:20 Het is een ingezonden brief, geen redactioneel artikel.
Ook de AZ Podcast geluisterd begrijp ik👍

Het commentaar dat ze daar maakten over het ingezonden stuk was best grappig.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 24 mei 2022, 16:25 Reken je maar niet te rijk. AZ heeft structureel een gat van 10 tot 15 miljoen tussen de reguliere inkomsten en uitgaven die door transfers gedekt moeten worden. Denk dat ze ook wel voorzichtig zijn geweest dit jaar ivm de gederfde inkomsten door COVID. 2 jaar nauwelijks inkomsten uit evenementen in het stadion, gemiste losse kaartverkoop en horeca inkomsten. Dat laatste komt allemaal bovenop het structurele tekort.
Met afschrijvingen van transfersommen zoals je de vorige keer uitlegde en zonder inkomsten Europees voetbal(8+mil) zal dat enorme gat er op papier jaarlijks best zijn inderdaad.

Maar feit blijft dat AZ meer dan flink heeft verdiend aan transfersommen en dat deze zomer weer gaat doen. En daarmee best wat te besteden heeft.

Oosting, Ouwejan, Gudmundsson leverde alweer rond de 4 mil op.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SimonPoulsen schreef: 24 mei 2022, 17:24 Met afschrijvingen van transfersommen zoals je de vorige keer uitlegde en zonder inkomsten Europees voetbal(8+mil) zal dat enorme gat er op papier jaarlijks best zijn inderdaad.

Maar feit blijft dat AZ meer dan flink heeft verdiend aan transfersommen en dat deze zomer weer gaat doen. En daarmee best wat te besteden heeft.

Oosting, Ouwejan, Gudmundsson leverde alweer rond de 4 mil op.
Er zal zeker wel wat mogelijk zijn maar ik denk dat je zeker rekening moet houden met een behoorlijke impact van dat virus. Geen idee of men daarom dit jaar de hand op de knip heeft gehouden na de enorme transferwinsten van vorige zomer, omdat ze niet wisten hoeveel impact corona precies zou hebben. Ik kan me voorstellen dat ze daar toen wel op geanticipeerd hebben. Wellicht kan er nu wat meer.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

FugAZi schreef: 24 mei 2022, 16:57 Ook de AZ Podcast geluisterd begrijp ik👍

Het commentaar dat ze daar maakten over het ingezonden stuk was best grappig.
Niet geluisterd, die conclusie heb ik zelf getrokken na de krant te hebben gelezen (lekker old skool)
Plaats reactie