Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

AZ 4 Life schreef: 16 mei 2022, 15:51 Toch is dat wel ongeveer het aantal nieuwe spelers dat je nodig hebt. Als je kijkt naar de huidige selectie moet je denk ik afscheid nemen van de volgende spelers:

Vindahl - Zie ik AZ alleen niet doen
Hatzidiakos - Toe aan een volgende stap (opbrengst ca. 3 miljoen)
Wijndal - Toe aan een volgende stap (opbrengst ca. 12 miljoen)
Midtsjo - Toe aan een volgende stap (opbrengst ca. 3 miljoen)
Aboukhlal - Onvoldoende progressie (opbrengst ca. 1 miljoen)
Koopmeiners - Onvoldoende progressie
Evjen - Onvoldoende progressie. In zijn geval is verlengen en verhuren ook een optie
Taabouni - Verlengen en verhuren
Duin - Onvoldoende progressie

Dat zijn acht spelers waar je afscheid van moet nemen uit de huidige selectie, opbrengst bij elkaar een kleine twintig miljoen. Daar zal denk ik de volgende spelers voor moeten halen:

Keeper: ???
Centrale verdediger: Viergever (te laat)
Centrale middenvelder: Bazoer (lastig gezien interesse)
Nummer tien: Flemming/Odgaard (haalbaar)
Spits: Dallinga/Danilo
Rechtsbuiten: ???
Multifunctionele buitenspeler: ???

Doorschuiven (in pikorde): Buurmeester, Van Brederoode, Barasi (mits fit).

Heb je per positie de volgende bezetting:

Keeper: Nieuwe aankoop, Verhulst, Reus, Westerveld
Rechtsback: Witry, Sugawara
Centrale verdedigers: Beukema, Martins Indi, Viergever, Berkhout
Linksback: De Wit, Kerkez
Centrale middenvelders: Clasie, Reijnders, Bazoer, Buurmeester
Tien: Flemming, De Wit
Rechtsbuiten: Aankoop, Aankoop
Spits: Pavlidis, Danilo/Dallinga, Barasi
Linksbuiten: Karlsson/Van Brederoode
Letschert niet te vergeten, de Wit mag ook verkocht worden als je het mij vraagt. BMI moeten we ook afscheid van nemen, maar gezien zijn contract en leeftijd zal dat wel niet gebeuren...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 16 mei 2022, 16:00 Vrij nette opsomming. Ik vraag me wel af of de jeugdspelers voldoende kwaliteit meebrengen om te zorgen voor een kwalitatief sterke en brede selectie, waarbij er wordt gestreden voor iedere basisplaats. En wat met Poku? Viergever gaat naar Utrecht dus die kun je er gewoon uithalen. Bazoer zie ik niet de AZ mentaliteit hebben van hard werken en niet moeilijk doen.
De aanwinsten moet je soms inderdaad met een korreltje zout nemen, vooral Viergever (al zo goed als rond met Utrecht) en Bazoer (financieel moeilijk verhaal). Maar het was een beetje om een indicatie te geven dat je ook transfervrij wel leuke spelers op kan pikken. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Danilo. Kies je niet voor Danilo, dan kan je investeren in een jongen als Dallinga.

Toevallig staat nu het schakelkanaal van gister bij mij aan op de achtergrond en daar zie ik Hoedemakers scoren. Dat zou denk ik ook wel een goede vervanger zijn voor Midtsjo. Heeft een hele andere status dan Bazoer, maar wel de man op het middenveld waar het om draait bij Cambuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Love AZ Til I Die! schreef: 16 mei 2022, 16:02 Letschert niet te vergeten, de Wit mag ook verkocht worden als je het mij vraagt. BMI moeten we ook afscheid van nemen, maar gezien zijn contract en leeftijd zal dat wel niet gebeuren...
Letschert uiteraard, maar daar hebben we allemaal al afscheid van genomen :lol: Al loopt hij nog wel rond op het trainingscomplex. BMI zou ik behouden. Die is, mits fit, nog wel van waarde. Ook in de kleedkamer. Je moet er namelijk wel voor waken dat er nog iets van een hiërarchie in de kleedkamer is. Dani de Wit zou van mij mogen aanblijven als wissel voor Flemming.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 16 mei 2022, 14:17 Zeven nieuwe spelers à gemiddeld 3 mio, erg realistisch ...
Moet je wel zo eerlijk zijn dat Ferry (En ik) dit nog altijd een aantoonbare fabel vinden :wink:

Op het lijstje van AZ 4 Life mis ik twee dingen.
1. Spelers met doorverkoop potentieel (uitgezonderd Dallinga, maar dat blijft een gok).
2. Een centrumverdediger.

Of zijn de vraagtekens gewoon plekken waar je geen naam hebt?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 16 mei 2022, 15:20 Doekhi had hier niet misstaan - verwacht ik. Transfervrij op te pikken. Idem Viergever.
Viergever is toch traag en oud. Dat wil je toch niet.

Doekhi gaat meer verdienen dan AZ betaalt en zal ook wel flink wat tekengeld pakken. Dat gaat ook van je transferbudget af.Transfervrij en gratis is niet hetzelfde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 16 mei 2022, 16:39 Viergever is toch traag en oud. Dat wil je toch niet.

Doekhi gaat meer verdienen dan AZ betaalt en zal ook wel flink wat tekengeld pakken. Dat gaat ook van je transferbudget af.Transfervrij en gratis is niet hetzelfde.
De vraag blijft nog altijd hoevéél meer.
Het zou mij benieuwen als hij daar bovenin het salarishuis zit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 mei 2022, 16:39 Transfervrij en gratis is niet hetzelfde.
Dat zeg ik ook niet. Maar ik geloof niet dat ze drie miljoen tekengeld krijgen, is het niet?
Maar meer het signaal dat Max zijn werk moet doen. En laten we hopen dat het niet blijft bij die linksback van Zwolle van drie miljoen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2022, 16:46 De vraag blijft nog altijd hoevéél meer.
Het zou mij benieuwen als hij daar bovenin het salarishuis zit.
Tja, ik schat toch in dat ze minstens dezelfde begroting als Feyenoord hebben, als het al niet hoger is aangezien de tv-gelden in Duitsland toch een stuk hoger ligger. Dan schat ik in dat Doekhi daar toch voor een miljoen per jaar heen gaat. Tel er nog eens 1 of 1,5 mio tekengeld bij. Dat zie ik AZ niet doen, zeker niet voor een verdediger.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 16 mei 2022, 16:51 Dat zeg ik ook niet. Maar ik geloof niet dat ze drie miljoen tekengeld krijgen, is het niet?
Maar meer het signaal dat Max zijn werk moet doen. En laten we hopen dat het niet blijft bij die linksback van Zwolle van drie miljoen.
Nee, maar precies door De Wit kom ik op gemiddeld drie mio. Als je dan zeven nieuwe basisspelers verlangt, dan kom je op een som die niet op te hoesten is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 16 mei 2022, 17:15 Nee, maar precies door De Wit kom ik op gemiddeld drie mio. Als je dan zeven nieuwe basisspelers verlangt, dan kom je op een som die niet op te hoesten is.
Ik denk dat AZ, als het zou willen, best 21 miljoen zou kunnen ophoesten voor versterking van de selectie
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2022, 16:35 Moet je wel zo eerlijk zijn dat Ferry (En ik) dit nog altijd een aantoonbare fabel vinden :wink:

Op het lijstje van AZ 4 Life mis ik twee dingen.
1. Spelers met doorverkoop potentieel (uitgezonderd Dallinga, maar dat blijft een gok).
2. Een centrumverdediger.

Of zijn de vraagtekens gewoon plekken waar je geen naam hebt?
Klopt. Vraagtekens zijn inderdaad de posities waar ik zo snel geen naam voor hem. Als centrale verdediger had ik Viergever ingevuld for the time being, maar die heeft net getekend bij Utrecht. Dan zal daar een andere directe versterking moeten komen. Dan heb je met Beukema, Martins Indi en die aankoop drie jongens die er direct staan. Dan is het even afhankelijk van hoe ver de jeugdspelers zijn in hun ontwikkeling of het nodig is een vierde optie aan te trekken. Ik weet alleen oprecht niet hoe jongens als Velthuis en Berkhout er op dit moment op staan.

Voor buitenspelers weet ik ook zo snel geen namen te noemen. Je hebt één rechtsbuiten nodig de er echt meteen staat en eentje die je ook in kan zetten en wellicht wat multifunctioneler is.

Maar als je het hebt over jongens met restwaarde dan moet je denken aan Flemming, Beukema, M. de Wit, Kerkez, Sugawara, Hoedemakers/Bazoer, Dallinga, Pavlidis, Karlsson, de twee nieuwe buitenspelers, de nieuwe centrale verdediger en de jeugdspelers. Die moet je allemaal in de toekomst voor minimaal drie miljoen kunnen verkopen.

Spelers met minder restwaarde zijn dan gasten als Verhulst, Martins Indi, Witry, Dani de Wit, Clasie en wellicht Reijnders. Over laatstgenoemde twijfel ik.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 16 mei 2022, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 mei 2022, 17:15 Nee, maar precies door De Wit kom ik op gemiddeld drie mio. Als je dan zeven nieuwe basisspelers verlangt, dan kom je op een som die niet op te hoesten is.
Allemachtig. Lezen is ook een vak. Je hoeft geen drie miljoen neer te leggen voor spelers.
Huiberts moet gewoon zijn werk doen.
En AZ heeft veel teveel betaald voor De Wit.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 16 mei 2022, 17:20 Ik denk dat AZ, als het zou willen, best 21 miljoen zou kunnen ophoesten voor versterking van de selectie
Dat lijkt mij met een begroting van 25 mio inclusief transferinkomsten niet bepaald gezonde bedrijfsvoering.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 16 mei 2022, 17:36 Dat lijkt mij met een begroting van 25 mio inclusief transferinkomsten niet bepaald gezonde bedrijfsvoering.
Niet als je dit ieder jaar doet met deze begroting, nee. Maar afgelopen jaar was ook geen gezonde bedrijfsvoering. Er moet duidelijk iets gebeuren; aanhaken of afvallen. (niet dat dit persee 21 miljoen steken in transfers moet zijn)
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 16 mei 2022, 17:56 Niet als je dit ieder jaar doet met deze begroting, nee. Maar afgelopen jaar was ook geen gezonde bedrijfsvoering. Er moet duidelijk iets gebeuren; aanhaken of afvallen. (niet dat dit persee 21 miljoen steken in transfers moet zijn)
Als er normaal 6-8 mio wordt geïnvesteerd mag er heus een keer aan een verdubbeling worden geacht maar dat vind ik dan ook wel de grens.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 mei 2022, 19:00 Als er normaal 6-8 mio wordt geïnvesteerd mag er heus een keer aan een verdubbeling worden geacht maar dat vind ik dan ook wel de grens.
Er is vijftig miljoen binnen gekomen. Investeren in spelers die meer waard (kunnen) worden is ook een tactiek.
Op de bank wordt het alleen maar minder waard.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 16 mei 2022, 19:06 Er is vijftig miljoen binnen gekomen. Investeren in spelers die meer waard (kunnen) worden is ook een tactiek.
Op de bank wordt het alleen maar minder waard.
Je hebt ook nog zoiets als een lange termijn visie.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 16 mei 2022, 19:08 Je hebt ook nog zoiets als een lange termijn visie.
Die lijkt behoorlijk afwezig anders.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 19:10 Die lijkt behoorlijk afwezig anders.
Wat weten we daarvan? Ik zou graag in de grootst mogelijke detail de precieze plannen voor de komende 10 jaar willen horen.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 16 mei 2022, 19:13 Wat weten we daarvan? Ik zou graag in de grootst mogelijke detail de precieze plannen voor de komende 10 jaar willen horen.
Wat ze nu doen is puur gokken. Ten eerste met een smalle selectie waar je moet hopen dat er weinig blessures zijn. En ten tweede qua kwaliteit waarmee je moedwillig Europees voetbal op het spel zet.

En dan ook nog eens met een elftal met weinig restwaarde/groeipotentie. Maar juist met 1000+ wedstrijden aan ervaring.

Als dit jaar onderdeel is van een masterplan, mogen ze dat wel eens heel goed uitleggen inderdaad. Maar 5 miljoen besparen om direct en indirect 20miljoen te laten verdampen kan geen lange termijn beleid zijn.
Plaats reactie