Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 04 okt 2022, 08:47 Zit iedereen er eigenlijk al een beetje hetzelfde in?

De kans op een (serieuze) prijs is dit seizoen echt aanzienlijk.

De klassieke top 3 is duidelijk in transitie (nieuwe trainers, veel nieuwe spelers) en bij AZ staat alles rustig en kan het eigenlijk alleen nog maar beter worden.
Ik vind het ..vroeg. Ik ben natuurlijk dolblij dat AZ nu bovenaan staat en de vooruitzichten zijn positief. Dat gezegd hebbende, nu is AZ nu ook echt -the team to beat-. En dat zo vroeg in het seizoen. Die rol heeft in het verleden (uitzondering kampioensjaar van Gaal, maar zelfs dat jaar had een rampstart) AZ niet lekker gelegen. Misschien had ik zelfs wel liever gehad dat we anoniem meehobbelden in de top 3 om dan in maart toe te slaan nadat je bijna alle topwedstrijden hebt gehad. Dat is lekker werken vanuit de underdog. Maar goed. Als Jansen de mindset goed kan houden en iedereen scherp kan houden op de koppositie tot april, dan zijn we weer iets dichterbij predikaat topclub gekomen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Leeuwenhart schreef: 05 okt 2022, 08:44 Misschien had ik zelfs wel liever gehad dat we anoniem meehobbelden in de top 3 om dan in maart toe te slaan nadat je bijna alle topwedstrijden hebt gehad. Dat is lekker werken vanuit de underdog.
Ligt er ook aan wat voor soort spelers je hebt. Zo'n Karlsson, Odgaard, kerkez maar volgens mij ook zo'n Dani vinden het denk ik heerlijk als de spotlights er volop staan in plaats vanuit de schaduw mee te hobbelen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Antti Opdam schreef: 04 okt 2022, 11:12 Prima, maar zie je ons ook - grote - kanshebber op een prijs?
JA!!! Ik wel :D. Als bescheiden kanshebber dan...

Grote verschil met de laatste paar seizoenen is dat AZ nu wel van de 'kleintjes' wint. En kijkende naar de concurrentie is dat kennelijk nog niet zo makkelijk. Dat zijn een bak met extra punten. Daarnaast laat AZ duidelijk zien dat ze niet minder zijn in de duels met ajax, PSV en Feijenoord. ajax en PSV overtuigen helemaal niet, Feijenoord is gelijkwaardig dus met een beetje geluk houdt de crisis in Amsterdam en Eindhoven nog even aan en kunnen wij zomaar ineens in het voorjaar nog serieus meedoen.

Idem in de beker. Beetje geluk met de loting en thuis kan AZ sowieso van iedereen winnen. Goede scheidsrechter in de finale en prijs is binnen :P

Conference League was ik nooit zo zeker van maar als Feijenoord het vorig jaar kon dan kan AZ het ook. Opnieuw, je moet een beetje geluk hebben met de loting en op alle drie de fronten moeten spelers uiteraard ook heel blijven. En hebben we met een beetje geluk nog een nieuwe topper in huis met Mihailovic of Vanheusden die ons nog sterker maakt.

Dan zie ik ons zomaar de triple winnen. Al is 1 van deze 3 ook goed :D
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Leeuwenhart schreef: 05 okt 2022, 08:44 Ik vind het ..vroeg. Ik ben natuurlijk dolblij dat AZ nu bovenaan staat en de vooruitzichten zijn positief. Dat gezegd hebbende, nu is AZ nu ook echt -the team to beat-.
Ploegen die naar Alkmaar komen graven zich nu al helemaal in en hebben totaal geen zin om te voetballen. Nog meer ingraven lijkt me haast niet mogelijk dus dat Team to beat imago lijkt me niet zo'n probleem.

Lijkt me ook niet dat ajax, PSV of Feijenoord, die nog wel willen voetballen, AZ altijd hebben onderschat. Die zullen toch altijd al de motivatie hebben gehad om AZ te verslaan? Dat wordt nu ook niet meer lijkt me.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Joostess schreef: 05 okt 2022, 08:57 Ploegen die naar Alkmaar komen graven zich nu al helemaal in en hebben totaal geen zin om te voetballen. Nog meer ingraven lijkt me haast niet mogelijk dus dat Team to beat imago lijkt me niet zo'n probleem.

Lijkt me ook niet dat ajax, PSV of Feijenoord, die nog wel willen voetballen, AZ altijd hebben onderschat. Die zullen toch altijd al de motivatie hebben gehad om AZ te verslaan? Dat wordt nu ook niet meer lijkt me.
Ik bedoelde daarmee ook niet zozeer de tegenstanders mee maar wat dat met de ploeg zelf doet. Je speelt plotseling een ander spel want je kunt je niet meer aan anderen ‘ophangen’. Er gaat gegarandeerd een mindere fase komen - blijf je dan (moeizaam) je wedstrijdjes winnen, pak je een prijs. Een brede hongerige selectie is essentieel.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 05 okt 2022, 08:31 Een zekere dosis bluf is niets mis mee, dat schept immers ook een bepaalde verantwoording om te leven naar je uitspraken.
Louis zet zich hiermee ook altijd op scherp. Het geeft geen pas om te roepen dat AZ kampioen gaat worden, maar er is niets mis als spelers stellen dat ze wel het elftal hebben om hiervoor te strijden. Dat eerste is arrogantie en dat tweede is bluf gestoeld op realiteit.
Maar gewoon eens roepen: 'dit jaar willen we voor de KNVB beker gaan'. Dat is heel tastbaar en wel realistisch.
En zet misschien ook eens gezonde druk op de staf en spelers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 05 okt 2022, 15:25 Maar gewoon eens roepen: 'dit jaar willen we voor de KNVB beker gaan'. Dat is heel tastbaar en wel realistisch.
En zet misschien ook eens gezonde druk op de staf en spelers.
Kerkez zegt toch ook in de telegraaf dat bij AZ het gevoel heerst dat er dit seizoen serieus geconcurreerd kan worden met de traditionele top-drie."We hebben van ajax gewonnen en ik ben er van overtuigd dat we met hen, maar ook met PSV en Feyenoord kunnen wedijveren. Dat is voor mij niet eens een vraag, het is gewoon de realiteit."

Hiermee geeft hij toch indirect aan voor de prijzen te gaan en daarmee het zelfde als jij hierboven stelt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 05 okt 2022, 15:25 Maar gewoon eens roepen: 'dit jaar willen we voor de KNVB beker gaan'. Dat is heel tastbaar en wel realistisch.
En zet misschien ook eens gezonde druk op de staf en spelers.
Ik vind dat je daar elk jaar voor moet gaan, eigenlijk. En dat zullen ze ook wel proberen en nastreven lijkt me. Ik weet niet wat het voor mij toevoegt als ze het hardop uitspreken. Ik krijg daar geen extra kick van.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 05 okt 2022, 16:35 Ik vind dat je daar elk jaar voor moet gaan, eigenlijk. En dat zullen ze ook wel proberen en nastreven lijkt me. Ik weet niet wat het voor mij toevoegt als ze het hardop uitspreken. Ik krijg daar geen extra kick van.
Het is voor mij de toevoeging dat er een bepaalde focus, wilskracht heerst. Noem het 'topsportklimaat'.
En laat Max Huiberts dat maar eens uitspreken.
Want we eindigen de laatste 10-15 jaar wel hoog in de competitie, maar echt tastbare prijzen levert het dan zelden op.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Ferry schreef: 05 okt 2022, 18:10 Want we eindigen de laatste 10-15 jaar wel hoog in de competitie, maar echt tastbare prijzen levert het dan zelden op.
Daarvoor missen we simpel weg 50 mln voor op de begroting...
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZDC schreef: 05 okt 2022, 18:13 Daarvoor missen we simpel weg 50 mln voor op de begroting...
Welnee. We hebben (inmiddels) het vermogen om best vaak van PSV, Feyenoord of ajax te winnen. Of in ieder geval niet te verliezen.
Dat zou wat vaker de bekerfinale spelen toch moeten kunnen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 06 okt 2022, 06:05 Dat zou wat vaker de bekerfinale spelen toch moeten kunnen?
Kon ook.

Vorig jaar stond je in de halve finale en lootte je een sterk ajax.

Je moet ook een beetje geluk hebben.

Gemiddeld genomen doet AZ het toch prima in de beker?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We staan net een keer bovenaan. Na 8 van de 34 wedstrijden. Het is dan wel erg voorbarig om gelijk te gaan roepen dat je voor de titel gaat. Eerst maar eens tot doel stellen een aantal speelronden bovenaan te staan. Met Utrecht uit en Feyenoord thuis op het programma is dat voorlopig genoeg.

Een TD hoeft daar overigens helemaal geen uitspraken over te doen in de media, waarom zou hij er extra druk op gaan leggen?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 06 okt 2022, 07:44 We staan net een keer bovenaan. Na 8 van de 34 wedstrijden. Het is dan wel erg voorbarig om gelijk te gaan roepen dat je voor de titel gaat.
Eens.

Aan de andere kant heb ik vóór dit seizoen al gezegd dat je kansen op een prijs best groot zijn.

(Of woorden van gelijke strekking.)

On topic: Max heeft dus heel goed werk geleverd.

(Wat nuances daargelaten.)
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Panta sprak in het NHD van vandaag (o.b.v. persconferentie gisteren neem ik aan) dat de groepsdynamiek nu ook beter is i.v.m. vorig jaar, o.a. door andere spelers. Zou hier hiermee bedoelen het vertrek van 'rotte appels' Aboukhlal of Letschert? Doet wel meteen denken aan het 'totale mens principe' dat Van Gaal altijd oppert, ook wel fijn dat bij AZ vaak de jongens uit de jeugd welbespraakt zijn (als onderdeel opleiding / selectie criteria) wat hopelijk ook zorgt voor een sociale sfeer. Een Odgaard/Mees/Lahdo lijken ook prima in de groep te passen qua houding/omgang.

Nu is het tijd voor Max om ook een paar contracten te verlengen en/of op te waarderen.
2023 (aflopend):
Verhulst
2024
Clasie, zal 33 zijn bij einde contract dus kan nog wel even zo doorlopen en zien we dan wel hoe of wat.
Buurmeester (verlengen, kan Clasie hopelijk vervangen in 1-2 jaar tijd)
Dani (wanneer Mihailovic voldoet, misschien Dani verkopen van de zomer - verlengen voor hogere transfersom mag ook)
Evjen (verlengen s.v.p.)
Panta (verkopen v/d zomer als hij weg wilt)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MB80 schreef: 06 okt 2022, 08:04 Panta sprak in het NHD van vandaag (o.b.v. persconferentie gisteren neem ik aan) dat de groepsdynamiek nu ook beter is i.v.m. vorig jaar, o.a. door andere spelers. Zou hier hiermee bedoelen het vertrek van 'rotte appels' Aboukhlal of Letschert? Doet wel meteen denken aan het 'totale mens principe' dat Van Gaal altijd oppert, ook wel fijn dat bij AZ vaak de jongens uit de jeugd welbespraakt zijn (als onderdeel opleiding / selectie criteria) wat hopelijk ook zorgt voor een sociale sfeer. Een Odgaard/Mees/Lahdo lijken ook prima in de groep te passen qua houding/omgang.
Aboukhlal lag toch wel goed in de groep?

Of bedoel je 'rotte appels' Wijndal en Midtsjo? Die al een (half) jaar meer druk bleken met een transfer, omdat ze wel 'klaar' waren met AZ en het idee dat ze hogerop konden?

Óf waren het toch Sowah en Poku?!

Overigens lijken Odgaard, Mees en Lahdo mij ook niet meteen types die je al te lang op de bank moeten laten zitten. Althans, het zijn wel karakters.

- tot zover een rondje speculeren; misschien dat iemand het nog eens na kan vragen -
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 06 okt 2022, 07:48 Aan de andere kant heb ik vóór dit seizoen al gezegd dat je kansen op een prijs best groot zijn.
Met een andere doelman
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 06 okt 2022, 09:24 Aboukhlal lag toch wel goed in de groep?

Of bedoel je 'rotte appels' Wijndal en Midtsjo? Die al een (half) jaar meer druk bleken met een transfer, omdat ze wel 'klaar' waren met AZ en het idee dat ze hogerop konden?

Óf waren het toch Sowah en Poku?!

Overigens lijken Odgaard, Mees en Lahdo mij ook niet meteen types die je al te lang op de bank moeten laten zitten. Althans, het zijn wel karakters.

- tot zover een rondje speculeren; misschien dat iemand het nog eens na kan vragen -
Het is altijd zo makkelijk voor sporters om prestaties te verklaren met een simpele oneliner, ze moeten toch wat zeggen op die eindeloze vragen. Iets met sfeer, druk, duidelijkheid, flow, mindset werkt altijd. Darters zijn er het beste in, in hoeverre je dat sport kan noemen. De ene week wordt de druk ze teveel en de andere week gebruiken ze de druk om boven zichzelf uit te stijgen, afhankelijk van of ze gewonnen hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 06 okt 2022, 11:48 Het is altijd zo makkelijk voor sporters om prestaties te verklaren met een simpele oneliner, ze moeten toch wat zeggen op die eindeloze vragen. Iets met sfeer, druk, duidelijkheid, flow, mindset werkt altijd. Darters zijn er het beste in, in hoeverre je dat sport kan noemen. De ene week wordt de druk ze teveel en de andere week gebruiken ze de druk om boven zichzelf uit te stijgen, afhankelijk van of ze gewonnen hebben.
Mooie opmerkingen =D>
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 06 okt 2022, 10:05 Met een andere doelman
Dat onderwerp negeer ik voorlopig. Althans, doe pogingen daartoe.

Ik merk overigens dat als de verdediging hem maar voldoende uit de wind houdt het niet tot al te veel brokken hoeft te leiden.

In de eindfase van de competitie (als het niveau echt omhoog gaat) verwacht ik die overigens wel.
Plaats reactie