Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 09 aug 2022, 14:03 Voor Boadu en Stengs hebben we de hoofdprijs gevangen.
Op het moment dat ze debuteerden in Oranje (Boadu met een doelpunt), een opgaande lijn te pakken hadden, iedereen over hen praatte, AZ met aantrekkelijk spel meestreed voor het landskampioenschap en CL ticket en Frenkie en de Ligt voor megabedragen weggingen dacht ik aan bedragen van 40 miljoen (pp) of hoger.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 aug 2022, 14:35 Op het moment dat ze debuteerden in Oranje (Boadu met een doelpunt), een opgaande lijn te pakken hadden, iedereen over hen praatte, AZ met aantrekkelijk spel meestreed voor het landskampioenschap en CL ticket en Frenkie en de Ligt voor megabedragen weggingen dacht ik aan bedragen van 40 miljoen (pp) of hoger.
Volgens mij ben je je knipoog vergeten 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 aug 2022, 16:10 Volgens mij ben je je knipoog vergeten 😉
Nee hoor, dit is het
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 09 aug 2022, 14:35 Op het moment dat ze debuteerden in Oranje (Boadu met een doelpunt), een opgaande lijn te pakken hadden, iedereen over hen praatte, AZ met aantrekkelijk spel meestreed voor het landskampioenschap en CL ticket en Frenkie en de Ligt voor megabedragen weggingen dacht ik aan bedragen van 40 miljoen (pp) of hoger.
40M voor beide samen is niet eens gelukt nu ;-)

Bizarre bedragen, alleen gingen Frenkie en de ligt 1) naar een topclub, 2) vanuit een topclub 3) met een top jaar als club en 4) top als speler, als in dragend (bijv Koopmeiners, Bizot wel) Geen van alle gaat op voor Boadu of Stengs, zelfs niet in 2019/2020.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Zou wel een drama zijn om Jesper kwijt te raken, Bullaude naar Feyenoord en verder weinig meer halen.

Dan heb je ipv de kers op de taart (Bullaude) en een top 3/4 (?) selectie ineens weer een jaar met Dani op 10 en (waarschijnlijk) wisselvallige Brederode/Lahdo op links mocht Karlsson vertrekken, plek 5-7 team.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

MB80 schreef: 09 aug 2022, 22:07 Zou wel een drama zijn om Jesper kwijt te raken, Bullaude naar Feyenoord en verder weinig meer halen.
En pavlidis nog weg...
Dan wederom big fail van Max.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

pAuluZ schreef: 09 aug 2022, 22:12 En pavlidis nog weg...
Dan wederom big fail van Max.
Dan zegt ie rustig; we hebben er voor gekozen om deze transfers intern op te vangen met jongens uit de eigen jeugdopleiding die hebben aangetoond er klaar voor te zijn. En met Jens (Odgaard) en Maykal (Lahdo) extra opties op die posities.

Ik hoor het hem zo zeggen in zijn einde transferwindow interview als hij weer glunderend in die camera lens staat te kijken van “zo, ik heb deze puzzel weer slim en kundig weten te leggen”
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nu is het tijd dat Max laat zien dat hij Bullaude weet binnen te halen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik verwacht nog wel een konijn van Max. Als je Veerman toch ziet spelen......Al begrijp ik best dat 5 Mio voor AZ de max was.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Rjansen17 schreef: 10 aug 2022, 06:09 Ik verwacht nog wel een konijn van Max. Als je Veerman toch ziet spelen......Al begrijp ik best dat 5 Mio voor AZ de max was.
Beter komt er nog een konijntje uit de hoed. Vind dat hij het aardig heeft gedaan maar als dit alles is is dat wel matig
Van Alkmaar begint de victorie
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 10 aug 2022, 07:32 Dat zou kunnen, maar dat zou alleen maar erger zijn. Ten eerste omdat dan écht duidelijk is dat Slot de scoutingslijst van AZ meegenomen heeft. Dat zou zelfs arbeidsrechterlijk 'strafbaar' kunnen zijn. Ten tweede zou dat niets afdoen aan de woorden van Lowietje dat Max dan voor lul zou staan. Sterker, dan staat ie nog meer voor lul, want dan is er bewust met hem gespeeld en is hij dus bewust niet serieus genomen.

Als ik dan gisteren naar Joey Veerman kijk en zie hoe hij PSV naar zijn hand zet, terwijl wij hem makkelijk hadden kunnen hebben als Max een weekje eerder was geweest (en dus niet voor een miljoentje extra de transfer van Koopmeiners vertraagde), dan doet dat best een beetje zeer. Dat gevoel wil ik straks niet met Bullaude hebben en al helemaal niet terwijl ie naar een directe concurrent ging.
Dat scoutinglijst fabeltje kan nu wel weer de ijskast in hoor. Strafbaar zelfs, dan heb je echt een te hoge pet van de scouting van AZ. Want dit zijn natuurlijk verre van onder de radar spelers. Die staan in heel europa op de lijsten.

Feyenoord heeft serieuze ambities, een gaat flink los op de markt. Betalen hier en daar wel flink teveel maar blijkbaar hebben ze dat ervoor over. Omdat ze hebben gezien dat investeren ook heel veel kan opleveren. Die ambities sprak Eenhoorn ook uit vorig jaar, maar moet nog wel even waargemaakt worden door max en co. Maarja als je er donderdag uitgaat, kan je hele plan alweer de sloot in. "Jammer" en over tot de orde van de dag.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 09 aug 2022, 22:01 40M voor beide samen is niet eens gelukt nu ;-)

Bizarre bedragen, alleen gingen Frenkie en de ligt 1) naar een topclub, 2) vanuit een topclub 3) met een top jaar als club en 4) top als speler, als in dragend (bijv Koopmeiners, Bizot wel) Geen van alle gaat op voor Boadu of Stengs, zelfs niet in 2019/2020.
En 5) met een veel hoger basissalaris. Want de facto is het betalen van transfersommen eigenlijk het afkopen van de contracten die spelers hebben. Hoe waardevoller het contract, hoe hoger de afkoopsom. Daarom wordt door Feyenoord Malacia ook voor veel geld verkocht: die zat ook bij Feyenoord hoog in de boom, veel hoger dan de hoogste boom bij AZ.

Uiteraard komt daar dan nog bij de potentiële waarde die een speler voor de club zou kunnen hebben (dus od deze een dragende speler is is dan van belang) en het 'wat de gek ervoor geeft' gaat ook op. Maar het af te kopen contract is de enige constante in het verhaal.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 10 aug 2022, 07:51 Want dit zijn natuurlijk verre van onder de radar spelers. Die staan in heel europa op de lijsten.
Als je op Bullaude doelt, dan betwijfel ik dat. AZ is daar al lange tijd mee bezig en ben nergens tegen gekomen dat buiten 't Argentijnse River en een Braziliaanse club, er vanuit Europa interesse was. Mocht daadwerkelijk Feyenoord er met deze speler vandoor gaan is het voorwerk echt door AZ gedaan en heeft het niet voldoende doorgezet om het tot een overgang te laten komen. Ik verwacht spierballenwerk van Huiberts en zich niet te laten overschaduwen door die Rotterdamse club die zich weer op heeft weten te werken met al die Alkmaarse invloeden. Huiberts was al het lachertje met die clausule van Wijndal waardoor ajax een overgang kon bewerkstelligen, als nu ook nog Feyenoord met het grootste transfertarget aan de haal gaat maakt Huiberts een wel zeer slechte beurt bij haar supporters.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik lig er nog niet zo zeer wakker van als Feyenoord Bullaude haalt.
Maar het feit dat we al met een been uit de conference league liggen tegen een team als Dundee, Max blijkbaar al maanden bezig is met een 10 en hij het niet voor elkaar gekregen heeft om een tweede optie te zoeken vind ik veel schrijnender.

Er hoeft wat mij betreft niet frivool gekocht te worden zoals ze dat in Rotterdam misschien lijken te doen. Maar je zou op sommige plekken toch een extra optie kunnen gebruiken, zeker gezien afgelopen seizoen en het mogelijke vertrek van nog 1 of 2 van je sterkhouders.

Het is overigens ook aan het uitgaande front nog wat stil.
Wat gaan we bijvoorbeeld dit jaar met o.a. Letschert en Duin doen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 10 aug 2022, 11:14 Als je op Bullaude doelt, dan betwijfel ik dat. AZ is daar al lange tijd mee bezig en ben nergens tegen gekomen dat buiten 't Argentijnse River en een Braziliaanse club, er vanuit Europa interesse was. Mocht daadwerkelijk Feyenoord er met deze speler vandoor gaan is het voorwerk echt door AZ gedaan en heeft het niet voldoende doorgezet om het tot een overgang te laten komen. Ik verwacht spierballenwerk van Huiberts en zich niet te laten overschaduwen door die Rotterdamse club die zich weer op heeft weten te werken met al die Alkmaarse invloeden. Huiberts was al het lachertje met die clausule van Wijndal waardoor ajax een overgang kon bewerkstelligen, als nu ook nog Feyenoord met het grootste transfertarget aan de haal gaat maakt Huiberts een wel zeer slechte beurt bij haar supporters.
Ik meen dat Bullaude een tijdje terug al bij ajax op de radar stond. Dat er verder geen interesse kenbaar is gemaakt in het nieuws zegt vrij weinig toch. Slot is al 1.5 jaar weg en toch alsmaar feyenoord aanhalen en dat wij slachtoffer zijn vind ik n beetje klein. Laat AZ zelf eens de daad bij het woord voegen inderdaad. En binnen de mogelijkheden met een sterk elftal (+trainer) op de proppen te komen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 10 aug 2022, 07:51 Dat scoutinglijst fabeltje kan nu wel weer de ijskast in hoor. Strafbaar zelfs, dan heb je echt een te hoge pet van de scouting van AZ. Want dit zijn natuurlijk verre van onder de radar spelers. Die staan in heel europa op de lijsten.
Tuurlijk staan dergelijke spelers op scoutingslijsten van vele clubs, ik betwijfel echter of een speler als deze op de scoutingslijst bij Feyenoord terecht is gekomen via het eigen uitgeklede scoutingsapparaat. Wel toevallig dat het steeds Feyenoord is die 'onze' targets wegkaapt. Ongeacht of ze op vele andere lijstjes staan is dat gegeven gewoon al niet kosjer. Overigens eens met de post van ZuivelDuivel na degene van jou waar ik nu op reageer.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

072 schreef: 10 aug 2022, 06:52 Beter komt er nog een konijntje uit de hoed. Vind dat hij het aardig heeft gedaan maar als dit alles is is dat wel matig
Hij begon goed, maar als onder zijn beleid we worden uitgeschakeld door Dundee, transferdoelwitten niet kunnen worden binnen gehaald en tot overmaat van ramp mogelijk nog een sterkhouder vertrekt heeft hij heel hard gefaald!
Maar laten we even niet van deze doemscenario uitgaan. Donderdag plaatsen we ons voor Europees, de dagen erna komt die veelgenoemde 10 en het basis elftal met al die teruggekeerde geblesseerde/zieken doet gewoon bovenin mee.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 10 aug 2022, 12:18 Hij begon goed, maar als onder zijn beleid we worden uitgeschakeld door Dundee, transferdoelwitten niet kunnen worden binnen gehaald en tot overmaat van ramp mogelijk nog een sterkhouder vertrekt heeft hij heel hard gefaald!
Maar laten we even niet van deze doemscenario uitgaan. Donderdag plaatsen we ons voor Europees, de dagen erna komt die veelgenoemde 10 en het basis elftal met al die teruggekeerde geblesseerde/zieken doet gewoon bovenin mee.
Hij heeft er eindelijk eens voor gezorgd dat er op tijd werd ingekocht. Wijndal is vervangen door Kerkez en De Wit, Midtsjo is vervangen door Bazoer, Vanheusden is als grote belofte gekomen als extra optie en Odgaard is ook al directe versterking voor de basis gehaald in een vroeg stadium. Heb je Lahdo nog voor de breedte. In dit zin ben je er ten opzichte van vorig jaar op vooruitgegaan en is er redelijk tot goed gehandeld op de transfermarkt. De grote pech is alleen dat je vijf basisspelers mist, waaronder je drie beste spelers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 10 aug 2022, 07:32 Als ik dan gisteren naar Joey Veerman kijk en zie hoe hij PSV naar zijn hand zet, terwijl wij hem makkelijk hadden kunnen hebben als Max een weekje eerder was geweest (en dus niet voor een miljoentje extra de transfer van Koopmeiners vertraagde), dan doet dat best een beetje zeer. Dat gevoel wil ik straks niet met Bullaude hebben en al helemaal niet terwijl ie naar een directe concurrent ging.
Precies mijn gedachten (al moet je met een beperkt budget jezelf altijd begrenzen, je kunt niet werken met verschuivende grenzen)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 10 aug 2022, 12:43 De grote pech is alleen dat je vijf basisspelers mist, waaronder je drie beste spelers.
I.d.d dat was pech, maar het kan niet zo zijn dat van drie spelers alles afhangt. Tegen zowel Dundee als Go Ahead Eagles stond een elftal wat alle creativiteit mist om die verdedigingen uit elkaar te spelen. Toch niet bepaald wereldclubs als je het mij vraagt. Een elftal wat bovenin mee wil doen zal zeker in de breedte wel iets te bieden moeten hebben. Verder vind ik het een gevaarlijk standpunt om in Vanheusden al een dominante schakel te zien. Die jongen komt van ver, voor die op zijn oude niveau is (als hij dat redt) zijn we mogelijk al weer maanden verder. Nogmaals het is te hopen dat we donderdag een Europees avontuur veilig stellen anders zullen bakken stront over onze TD gekiept worden want we zijn bepaald nog niet klaar om een rol van betekenis te kunnen spelen.
Plaats reactie