Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16279
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Je gaat bijna hopen dat Max net zolang door biedt, als op een veiling, tot Feyenoord afhaakt. Dat is natuurlijk volstrekt niet handig, zeker financieel niet, maar alleen maar om Feyenoord de loef af te steken.

Ik heb het al eens eerder gezegd: vroeger had ik van de trad. top 3 nog wel enige sympathie voor Feyenoord. ajax (en PSV) heb ik altijd al een hekel aan gehad, maar Feyenoord spant de kroon en staat gestaag gestegen vet op 1 nu.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 10 aug 2022, 13:00 I.d.d dat was pech, maar het kan niet zo zijn dat van drie spelers alles afhangt. Tegen zowel Dundee als Go Ahead Eagles stond een elftal wat alle creativiteit mist om die verdedigingen uit elkaar te spelen. Toch niet bepaald wereldclubs als je het mij vraagt. Een elftal wat bovenin mee wil doen zal zeker in de breedte wel iets te bieden moeten hebben. Verder vind ik het een gevaarlijk standpunt om in Vanheusden al een dominante schakel te zien. Die jongen komt van ver, voor die op zijn oude niveau is (als hij dat redt) zijn we mogelijk al weer maanden verder. Nogmaals het is te hopen dat we donderdag een Europees avontuur veilig stellen anders zullen bakken stront over onze TD gekiept worden want we zijn bepaald nog niet klaar om een rol van betekenis te kunnen spelen.
Probleem is dat je al twee creatieve sterkhouders voorin mist met Odgaard en Karlsson, terwijl ook Bazoer een creatieve speler genoemd mag worden. Als je daar Bullaude nog bij zou rekenen dan zou je in principe voldoende creatieve spelers voor de basis moeten hebben. Het jammere is alleen dat drie daarvan geblesseerd/ziek zijn, terwijl de vierde inderdaad een probleem is op de transfermarkt.

Vanheusden is, van wat ik van de kenners begreep, wel een speler die van achteruit indribbelt en zo een overtal weer te creeren op het middenveld. Dat helpt ook al een hoop. Yuki zorgt daarnaast nog eens voor aanvallende impulsen vanuit de rechtsback positie, iets dat je nu met Panta niet hebt.

Kortom, de afwezigen hebben wel degelijk een grote en serieuze weerslag op het gebrek aan creativiteit. Je kan enkel verwijten dat hij wellicht (de details kennen we niet) niet doortastend genoeg is geweest bij Bullaude, maar dat blijft gissen. Maar met die vijf geblesseerden/zieken had de wereld er al heel anders uitgezien.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6595
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 10 aug 2022, 14:59 Kortom, de afwezigen hebben wel degelijk een grote en serieuze weerslag op het gebrek aan creativiteit. Je kan enkel verwijten dat hij wellicht (de details kennen we niet) niet doortastend genoeg is geweest bij Bullaude, maar dat blijft gissen. Maar met die vijf geblesseerden/zieken had de wereld er al heel anders uitgezien.
Dat zal allemaal wel. Maar mag ook geen excuus (meer) zijn om beter te presteren tegen Dundee en Kowet. Je bent een professioneel bedrijf dat topsport wil bedrijven.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZ 4 Life schreef: 10 aug 2022, 14:59 Probleem is dat je al twee creatieve sterkhouders voorin mist met Odgaard en Karlsson, terwijl ook Bazoer een creatieve speler genoemd mag worden. Als je daar Bullaude nog bij zou rekenen dan zou je in principe voldoende creatieve spelers voor de basis moeten hebben. Het jammere is alleen dat drie daarvan geblesseerd/ziek zijn, terwijl de vierde inderdaad een probleem is op de transfermarkt.

Vanheusden is, van wat ik van de kenners begreep, wel een speler die van achteruit indribbelt en zo een overtal weer te creeren op het middenveld. Dat helpt ook al een hoop. Yuki zorgt daarnaast nog eens voor aanvallende impulsen vanuit de rechtsback positie, iets dat je nu met Panta niet hebt.

Kortom, de afwezigen hebben wel degelijk een grote en serieuze weerslag op het gebrek aan creativiteit. Je kan enkel verwijten dat hij wellicht (de details kennen we niet) niet doortastend genoeg is geweest bij Bullaude, maar dat blijft gissen. Maar met die vijf geblesseerden/zieken had de wereld er al heel anders uitgezien.
Morgen zijn Yuki en Bazoer er bij. Zitten beiden in de wedstrijdselectie voor morgen.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Een verliespartij tegen Dundee afschuiven op Huiberts is wat gemakkelijk. Dat was meer een collectief falen. Ook met deze selectie moet je er gewoon makkelijk van kunnen winnen. En wat betreft het Bullaude verhaal: laat lekker naar Feyenoord gaan. Zo'n jongen kan ook ontzettend tegen gaan vallen. Ik zie liever de Jong of Odgaard spelen. Bazoer erbij en je kan zowel de Wit als Reijnders gewoon lekker laten banken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 10 aug 2022, 14:59 Vanheusden is, van wat ik van de kenners begreep, wel een speler die van achteruit indribbelt en zo een overtal weer te creeren op het middenveld. Dat helpt ook al een hoop. Yuki zorgt daarnaast nog eens voor aanvallende impulsen vanuit de rechtsback positie, iets dat je nu met Panta niet hebt.
Dat deed Beukema ook voordat ie naar AZ kwam, en in zijn eerste wedstrijden voor AZ. Dat doet ie nu nog zelden. Als je vanuit controle en zekerheid denkt en speelt, zal dat ook met Vanheusden snel over zijn vrees ik.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dipsaus schreef: 10 aug 2022, 15:45

Ik zie liever de Jong of Odgaard spelen. Bazoer erbij en je kan zowel de Wit als Reijnders gewoon lekker laten banken.
Dat gaat deze laffe trainer nooit doen. En die trainer is aangesteld door deze TD. Dus ja, de schuld van Huiberts.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16279
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 aug 2022, 20:57 Dat gaat deze laffe trainer nooit doen. En die trainer is aangesteld door deze TD. Dus ja, de schuld van Huiberts.
Wat is het leven heerlijk simpel als je ééndimensionaal denkt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
lowietje
Fanatic
Berichten: 515
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Ik vermoed zomaar dat Huiberts ook niet erg gelukkig is met deze trainer. Je kunt hem alleen moeilijk ontslaan na het winnen van de play offs. Als ze Dundee niet overleven zou het weleens exit Jansen kunnen zijn.
Seizoenkaarthouder
DeProfessor
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 21:08

Ik snap dat afleren van indribbelen niet. Natuurlijk moet je zekerheden inbouwen, maar juist door een overtal te creëren, krijg je kansen. Achterin rondtikken heeft de slechtste rendement-risico verhouding; je kunt nooit scoren maar wel door een fout een tegengoal krijgen.
Zegt nee tegen verbranden van bomen voor biomassa
Zegt nee tegen ondemocratische NGOs
Zegt nee tegen Euro
Zegt nee tegen centraal bankieren
Zegt nee tegen woke terreur
Zegt dus nee tegen Linkse politiek

Voor gelijke kansen en voor vrijheid.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1261
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

DeProfessor schreef: 10 aug 2022, 22:47 Ik snap dat afleren van indribbelen niet. Natuurlijk moet je zekerheden inbouwen, maar juist door een overtal te creëren, krijg je kansen. Achterin rondtikken heeft de slechtste rendement-risico verhouding; je kunt nooit scoren maar wel door een fout een tegengoal krijgen.
Het geeft ook te maken met de beperkte beweging middenveld, vaak komen zij, Midtsjo, naar de bal, en dan beginnen zij, Reijnders en toen Midtsjo met een onnodige dribbel nog op eigen helft. Dat beperkt, naast de eigen durf, de inspeelpass. Breder vrijlopen is veel doeltreffender.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 10 aug 2022, 20:57 Dat gaat deze laffe trainer nooit doen. En die trainer is aangesteld door deze TD. Dus ja, de schuld van Huiberts.
Dat heeft niks met lafheid te maken maar met verstand. Bazoer opstellen zou ridicuul zijn, die heeft nog een te grote achterstand om hem nu direct op te stellen in de basis.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 10 aug 2022, 18:02 Dat deed Beukema ook voordat ie naar AZ kwam, en in zijn eerste wedstrijden voor AZ. Dat doet ie nu nog zelden. Als je vanuit controle en zekerheid denkt en speelt, zal dat ook met Vanheusden snel over zijn vrees ik.
Dat viel wel mee, dat is nooit zijn sterke punt geweest. Hij is niet voor niets altijd omschreven als een type Jaap Stam en niet als een type Frank de Boer.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 07:40 Dat heeft niks met lafheid te maken maar met verstand. Bazoer opstellen zou ridicuul zijn, die heeft nog een te grote achterstand om hem nu direct op te stellen in de basis.
Ik bedoel in de situatie dat iedereen wedstrijdfit is. Dan gaat hij De Wit nog steeds niet vervangen door een serieuze voetballer zodat het weer leuk wordt om naar te kijken.

Waarom heeft Bazoer trouwens een achterstand? Het is medio augustus, hij is betaald voetballer en heeft de hele zomer kunnen trainen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 11 aug 2022, 08:18 Ik bedoel in de situatie dat iedereen wedstrijdfit is. Dan gaat hij De Wit nog steeds niet vervangen door een serieuze voetballer zodat het weer leuk wordt om naar te kijken.

Waarom heeft Bazoer trouwens een achterstand? Het is medio augustus, hij is betaald voetballer en heeft de hele zomer kunnen trainen.
Groepstraining en wedstrijdfitheid is wel even wat anders dan rondjes rennen door het bos. Ik weet dat hij wel een tijdje mee heeft getraind bij Utrecht, dus dat scheelt dan wel weer, alleen weet ik niet hoe lang dat is geweest. Hij heeft daar naar mijn weten geen wedstrijden gespeeld.

Als Fedde de Jong zich blijft ontwikkelen zal hij gewoon gaan spelen, daar maak ik me niet zo druk om. Zeker als je met Bazoer straks een fysiek sterke speler erbij hebt. Dat maakt het ook makkelijk om een jongeling op te stellen.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

lowietje schreef: 10 aug 2022, 21:41 Ik vermoed zomaar dat Huiberts ook niet erg gelukkig is met deze trainer. Je kunt hem alleen moeilijk ontslaan na het winnen van de play offs. Als ze Dundee niet overleven zou het weleens exit Jansen kunnen zijn.
Doelstelling niet gehaald, wedstrijden zijn niet om aan te zien, weinig ontwikkeling bij individuele spelers gezien. Geen jeugd inpassen.

Redenen genoeg om hem op straat te zetten. Daar doet 1 knappe wedstrijd in de play offs niets aan af.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Waar ik me de afgelopen jaren, tot op de dag van vandaag, aan ergers is dat AZ bij hoog en bij laag blijft zeggen dat ze “structureel bij de top 4 aan willen sluiten”. Er zijn ook wel eens uitspraken gedaan over het winnen van prijzen x keer per x seizoen. Die weet ik niet precies meer.
Wat ik bedoel is dat ik het beleid niet kan koppelen aan die uitspraken. Vorig jaar vijfde maar met deze selectie gaan we echt niet veel beter zijn dan dat seizoen. Een club die écht bij de top 4 wilt horen had vorig jaar wel door gepakt met Joey Veerman of nu met Bullaude. Volledig vertrouwen op de jeugd is niet genoeg.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Jossiek schreef: 11 aug 2022, 11:34 Waar ik me de afgelopen jaren, tot op de dag van vandaag, aan ergers is dat AZ bij hoog en bij laag blijft zeggen dat ze “structureel bij de top 4 aan willen sluiten”. Er zijn ook wel eens uitspraken gedaan over het winnen van prijzen x keer per x seizoen. Die weet ik niet precies meer.
Wat ik bedoel is dat ik het beleid niet kan koppelen aan die uitspraken. Vorig jaar vijfde maar met deze selectie gaan we echt niet veel beter zijn dan dat seizoen. Een club die écht bij de top 4 wilt horen had vorig jaar wel door gepakt met Joey Veerman of nu met Bullaude. Volledig vertrouwen op de jeugd is niet genoeg.
Oh ja… dan hoort daar ook de aanstelling van een trainer bij. Ooit was AZ, niet heel lang terug trouwens, een club die een trainer van naam aanstelde. LvG waar daar een goed voorbeeld van, er kwamen spelers om onder hem te trainen. Nou laten we zeggen dat Pascal die X-factor niet echt heeft. 🫣
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Jossiek schreef: 11 aug 2022, 11:34 Waar ik me de afgelopen jaren, tot op de dag van vandaag, aan ergers is dat AZ bij hoog en bij laag blijft zeggen dat ze “structureel bij de top 4 aan willen sluiten”. Er zijn ook wel eens uitspraken gedaan over het winnen van prijzen x keer per x seizoen. Die weet ik niet precies meer.
Wat ik bedoel is dat ik het beleid niet kan koppelen aan die uitspraken. Vorig jaar vijfde maar met deze selectie gaan we echt niet veel beter zijn dan dat seizoen. Een club die écht bij de top 4 wilt horen had vorig jaar wel door gepakt met Joey Veerman of nu met Bullaude. Volledig vertrouwen op de jeugd is niet genoeg.
De selectie van dit seizoen is aantoonbaar sterker dan die van vorig seizoen, alleen zijn vijf basisspelers geblesseerd. Toevallig behoren een aantal daarvan ook nog eens tot je beste spelers.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 13:16 De selectie van dit seizoen is aantoonbaar sterker dan die van vorig seizoen, alleen zijn vijf basisspelers geblesseerd. Toevallig behoren een aantal daarvan ook nog eens tot je beste spelers.
Daar ben ik het zeker mee eens hoor maar er zijn van die dingen waarvan ik vind dat het niet bij een club hoort die uitspreekt bij de beste 4 clubs van NL te horen.
Aanstelling huidige trainer, aankopen die in eerste instantie veelbelovend leken te zijn maar op dit moment geeft het nog niet écht een warm gevoel zeker als ik naar de concurrentie kijk.
Stel dat we er vanavond uit liggen kunnen we dat toch niet weer als pech omschrijven?
Maar goed, positief kijkend, de transferperiode is nog niet af dus misschien komt er nog wat uit de hoge hoed.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Plaats reactie