Mwah, het werkt deels ook wel. Er is nu al meer aandacht voor AZ vanuit Amerika op de sociale media, bijvoorbeeld alles aangaande Djordje Mihailovic. En AZ wordt nu dus bij meer spelers als mogelijk interessante stap genoemd bij geruchten dus ook als een wat meer serieuze overzeese optie voor een overstap gezien. AZ wordt steeds een beetje minder alleen een regionale club zo. De status verandert echt wel, al gaat het met kleine stapjes.
Max Huiberts / Technisch Beleid III
-
- Invaller
Niet te snel opgeven die jonge gasten. Verhuur kan zomaar de beslissing zijn waardoor ze een extra stap weten te maken (denk bijv. aan Haps).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." 

-
- Fanatic
De Jong en Buurmeester is echt gokken. Die hebben nog helemaal niets laten zien op het hoogste niveau en zijn heel jong nog. De Jong is ook veel meer een aanvallende middenvelder, daar hebben we met de Wit en Mihailovic al een prima bezetting (was lekker als ook Evjen daar nog had kunnen spelen bij nood

Backup Reijnder en Clasie is nu: Bazoer en Buurmeester. Het is te bidden dat zij dit drukke programma ongeschonden door komen. Maar dat lijkt mij haast onmogelijk daar Clasie het NL elftal liet schieten omdat zijn lichaam dat niet trok.
Edit: ik vind dit dus weer typisch voor onze Maxino Huiberts.
-
- Barry
Persoonlijk vind ik Schouten op dit moment het grootste talent. Maar die is nog iets jonger. Het middenveld is tricky zeker, maar Maxino vind ik het nu vooral in de voorhoede.AZ fanatic 4-life schreef: ↑19 jan 2023, 08:27 De Jong en Buurmeester is echt gokken. Die hebben nog helemaal niets laten zien op het hoogste niveau en zijn heel jong nog. De Jong is ook veel meer een aanvallende middenvelder, daar hebben we met de Wit en Mihailovic al een prima bezetting (was lekker als ook Evjen daar nog had kunnen spelen bij nood). Koopmeiners heeft veel meer vlieguren gemaakt, is wat ouder en deed het best aardig in de minuten die hij kreeg. Assist groningen uit
. Dus puur als backup voor het middenveld leek mij dit niet het moment om hem zijn speelminuten te gunnen door hem te verhuren. Dat wordt overigens door AZ ook al heel lang tegen gehouden, dus had nu ook nog wel een half jaartje gekund.
Backup Reijnder en Clasie is nu: Bazoer en Buurmeester. Het is te bidden dat zij dit drukke programma ongeschonden door komen. Maar dat lijkt mij haast onmogelijk daar Clasie het NL elftal liet schieten omdat zijn lichaam dat niet trok.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 19 jan 2023, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- differentcook
- Georg
Leuke, wie weet een blijver, Maxino.AZ fanatic 4-life schreef: ↑19 jan 2023, 08:27 De Jong en Buurmeester is echt gokken. Die hebben nog helemaal niets laten zien op het hoogste niveau en zijn heel jong nog. De Jong is ook veel meer een aanvallende middenvelder, daar hebben we met de Wit en Mihailovic al een prima bezetting (was lekker als ook Evjen daar nog had kunnen spelen bij nood). Koopmeiners heeft veel meer vlieguren gemaakt, is wat ouder en deed het best aardig in de minuten die hij kreeg. Assist groningen uit
. Dus puur als backup voor het middenveld leek mij dit niet het moment om hem zijn speelminuten te gunnen door hem te verhuren. Dat wordt overigens door AZ ook al heel lang tegen gehouden, dus had nu ook nog wel een half jaartje gekund.
We moeten we bedenken dat AZ geen club is die vergaande zekerheden kan kopen en veel basismateriaal kwaliteit langdurig tevreden kan houden op de bank.
we can come an end
Buurmeester is een klasse beter dan Koopmeiners, die op zijn assist tegen Groningen na nog nooit wat heeft toegevoegd in het eerste.AZ fanatic 4-life schreef: ↑19 jan 2023, 08:27 De Jong en Buurmeester is echt gokken. Die hebben nog helemaal niets laten zien op het hoogste niveau en zijn heel jong nog. De Jong is ook veel meer een aanvallende middenvelder, daar hebben we met de Wit en Mihailovic al een prima bezetting (was lekker als ook Evjen daar nog had kunnen spelen bij nood). Koopmeiners heeft veel meer vlieguren gemaakt, is wat ouder en deed het best aardig in de minuten die hij kreeg. Assist groningen uit
- salmonyappi
- Harde Kern
-
- Fanatic
En dit meet jij op basis van zijn wedstrijden in jong AZ? Dat geeft veelal een vertekend beeld namelijk.
Koopmeiners maakt het elftal niet sterker, nee. Maar kan wel redelijk meekomen en af en toe een potje mee doen bij noodgevallen. Of Buurmeester dat ook kan is maar afwachten (gokken dus).
-
- Fanatic
Ik denk dat AZ deze spelers dat laatste half jaartje nog wel had kunnen behouden. Ontevreden was Koopmeiners al. Van de zomer mocht hij niet weg omdat Bazoer niet fit genoeg was...differentcook schreef: ↑19 jan 2023, 11:53 Leuke, wie weet een blijver, Maxino.
We moeten we bedenken dat AZ geen club is die vergaande zekerheden kan kopen en veel basismateriaal kwaliteit langdurig tevreden kan houden op de bank.
-
- Barry
Lijkt me helder dat Bazoer de noodoptie is. Maar het wordt inderdaad tijd om Buurmeester ook wat minuten te geven om te zien hoe dat ervoor staat. Al zal er puntje bij paaltje toch weer met Yuki of deWit naar het middeveld worden geschoven.AZ fanatic 4-life schreef: ↑19 jan 2023, 13:12 En dit meet jij op basis van zijn wedstrijden in jong AZ? Dat geeft veelal een vertekend beeld namelijk.
Koopmeiners maakt het elftal niet sterker, nee. Maar kan wel redelijk meekomen en af en toe een potje mee doen bij noodgevallen. Of Buurmeester dat ook kan is maar afwachten (gokken dus).
-
- Fanatic
Bazoer alleen is wel heel dun. En buiten dat heeft hij nog maar heel weinig laten zien tot op heden.SimonPoulsen schreef: ↑19 jan 2023, 13:30 Lijkt me helder dat Bazoer de noodoptie is. Maar het wordt inderdaad tijd om Buurmeester ook wat minuten te geven om te zien hoe dat ervoor staat. Al zal er puntje bij paaltje toch weer met Yuki of deWit naar het middeveld worden geschoven.
Dat laatste vrees ik dus ook. Mees de Wit, Dani de Wit of Yuki op 6/8 kan echt niet (als je mee wilt gaan doen om het kampioenschap).
Overdrijf niet zo met je “een klasse beter”.
Die jongen laat ook niet zien klaar voor het grote werk te zijn. Bij jong heeft ie zo nu en dan een leuk moment maar en zelden een hele wedstrijd goed, meer is het niet. Daarnaast zijn het ook nog eens andere type spelers op verschillende posities. Als hij een klasse beter had geweest had hij in ieder geval een prominentere rol gehad bij het eerste.
- differentcook
- Georg
Aan het begin van het seizoen werden de wingbacks (door de ruimere regels mbt wisselmogelijkheden) standaard gewisseld zodat we de hele wedstrijd daar mensen langs de lijnen hadden sjeezen (vandaar ook de kwalitatief sterke dubbele bezetting denk ik). Nu Hatzidiakos moet aantreden in het centrum is er weer een rechtsback nodig.elmo schreef: ↑21 jan 2023, 10:26 Laten we hopen dat er eindelijk eens een 'normale' rechtsback wordt toegevoegd aan de selectie.
Eentje die allereerst goed kan verdedigen.
Hatzidiakos (start seizoen) en Sugawara komen in mijn ogen veel tekort voor die positie bij AZ. Hopelijk dat Jurre van Aken de komende periode kan doorgroeien naar AZ 1. Tot die tijd lijkt mij een aankoop broodnodig.
we can come an end
Buurmeester laat bij Jong AZ zien dat hij over veel meer potentie beschikt dan Koopmeiners. Laatstgenoemde hobbelde jaren anoniem mee bij Jong AZ, terwijl Buurmeester bij vlagen echt goede dingen laat zien. Dus ja, ik vind Buurmeester echt een klasse beter.Wildcat schreef: ↑19 jan 2023, 16:01 Overdrijf niet zo met je “een klasse beter”.
Die jongen laat ook niet zien klaar voor het grote werk te zijn. Bij jong heeft ie zo nu en dan een leuk moment maar en zelden een hele wedstrijd goed, meer is het niet. Daarnaast zijn het ook nog eens andere type spelers op verschillende posities. Als hij een klasse beter had geweest had hij in ieder geval een prominentere rol gehad bij het eerste.
Bij Jong AZ kan je prima de potentie inschatten, waar Koopmeiners er zelfs daar nooit echt bovenuit stak, zie je Buurmeester daar echt goede dingen doen.AZ fanatic 4-life schreef: ↑19 jan 2023, 13:12 En dit meet jij op basis van zijn wedstrijden in jong AZ? Dat geeft veelal een vertekend beeld namelijk.
-
- Co
Bij een beetje een stoere uitspraak van Hans Kraay jr. Over dat PSV niet bij AZ hoeft aan te kloppen voor Karlsson lees ik her en der dat PSV Huiberts gepolst zou hebben voor de functie van TD.
-
- Barry
Dan heeft Huiberts z'n bingokaart ook vol. ajax, psv, en onze vrienden uit Rotterdam. Dikke vette nee maal 3.DeZuivelDuivel schreef: ↑23 jan 2023, 11:30 Bij een beetje een stoere uitspraak van Hans Kraay jr. Over dat PSV niet bij AZ hoeft aan te kloppen voor Karlsson lees ik her en der dat PSV Huiberts gepolst zou hebben voor de functie van TD.
Dit is ook weer onzin, je roept dingen met een stelligheid alsof het de enige waarheid is.
Ik heb vaak spelers van AZ 1 gezien die in het eerste gewoon prima spelers waren en dat zelfde seizoen bij Jong AZ mee deden en daar totaal niet tot de betere behoorde. En andersom heb ik jongens bij Jong AZ gezien die altijd veel lieten zien en uiteindelijk niet eens een kans in het eerste hebben gekregen en nu in de KKD of lager spelen.
Buurmeester heeft leuke momenten, maar qua constant niveau laat hij ook niet veel zien. Koopmeiners speelde gewoon heel stabiel en was nooit slecht ook maar is niet het type speler dat met flashy bewegingen zichzelf in de kijker speelt of veel in scoringspositie komt. Daarbij wil ik niet zeggen dat Koopmeiners beter of slechter is, maar de "klasse" verschil waar jij het over hebt is zwaar overdreven.
Tuurlijk is er geen 100% garantie, dat is er nooit. Dat heb je bij transfers ook niet. Maar je kan natuurlijk wel een aardige inschatting maken van iemand die bij Jong AZ acteert. Buurmeester is zeker ook niet constant, dat zie je mij ook nergens zeggen. Maar qua potentie is het een veel betere voetballer dan Koopmeiners. Zoals ik aangaf laat hij vlagen van zijn klasse zien. Dat het nog beter moet, eens. Bij Buurmeester zie ik de potentie om een nuttige speler te zijn voor AZ 1. Bij Koopmeiners heb ik dat nooit gezien. Vandaar dat ik stel dat ik hem een klasse beter vind. Dat jij daar verder anders over denkt is jouw mening.Wildcat schreef: ↑23 jan 2023, 13:00 Dit is ook weer onzin, je roept dingen met een stelligheid alsof het de enige waarheid is.
Ik heb vaak spelers van AZ 1 gezien die in het eerste gewoon prima spelers waren en dat zelfde seizoen bij Jong AZ mee deden en daar totaal niet tot de betere behoorde. En andersom heb ik jongens bij Jong AZ gezien die altijd veel lieten zien en uiteindelijk niet eens een kans in het eerste hebben gekregen en nu in de KKD of lager spelen.
Buurmeester heeft leuke momenten, maar qua constant niveau laat hij ook niet veel zien. Koopmeiners speelde gewoon heel stabiel en was nooit slecht ook maar is niet het type speler dat met flashy bewegingen zichzelf in de kijker speelt of veel in scoringspositie komt. Daarbij wil ik niet zeggen dat Koopmeiners beter of slechter is, maar de "klasse" verschil waar jij het over hebt is zwaar overdreven.
Heeft Zeist niet ook al paar keer Max gepolst (met hetzelfde resultaat)?SimonPoulsen schreef: ↑23 jan 2023, 11:40 Dan heeft Huiberts z'n bingokaart ook vol. ajax, psv, en onze vrienden uit Rotterdam. Dikke vette nee maal 3.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"