Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 11:53 Misschien dit, misschien dit niet 8)
Na tien keer een linksback te hebben benaderd die beter is dan de eigen jeugd. Werd duidelijk dat iedere back met een beetje niveau voor speeltijd kiest en niet achter Wijndal op de bank wil plaats nemen (en de verhuurde Ouwejan voor evt volgende jaar). De andere categorie van gearriveerde spelers vind het bankzit salaris niet hoog genoeg en gaan liever op de 3e plek bij een topclub zitten.

Ik weet het natuurlijk niet maar een zak geld is niet alles.
Ik snap eigenlijk niet zoveel van je verhaal…….

Ik heb het al 10x gezegd, en blijf het zeggen: Ouwejan komt niet meer terug. Irritant dat ie maar steeds weer als optie wordt genoemd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Metalingus schreef: 25 sep 2021, 18:45 Het blijft ook een raar spelletje. Op basis van expected goals had PSV dik moeten winnen van Willem 2. Een eigen goal en een ketser van Drommel en ze pakken de volle winst. Grim weet het aardig neer te zetten maar het is echt geen wonderploeg ineens.
Dat klopt maar buiten ajax, is het ook niet zo geweldig gesteld met de eredivisieclubs.
Een goede serie neerzetten en je staat gewoon bij de bovenste plaatsen, alleen of AZ er nog toe in staat is zoals het dat deed vorig seizoen na een stroef begin, is de vraag.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou ja, de verkoop van Koopmeiners was de genadeklap. Een stroef begin is volkomen logisch.

Gezeik zoals Letschert nu veroorzaakt door niet met het team mee terug te reizen, dat kun je eigenlijk niet gebruiken. Ben benieuwd hoe AZ daar mee om gaat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wat een enkele goede huurling /aankoop kan doen bewijst oud AZer Guus Til wel bij Feyenoord.
Die hebben wel een goed scorende middenvelder met een productie van 11 goals alweer voor zijn huidige club, dan hoef je nog niet eens een echte centrumspits in je elftal te hebben. Precies waar het hier al enkele seizoenen (eigenlijk na zijn vertrek) aan ontbreekt, want dat is en blijft een van de zwakste schakels binnen dit elftal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Til maakt er weer 2 en wij zitten naar die idioot De Wit te gluren
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 25 sep 2021, 20:53 Wat een enkele goede huurling /aankoop kan doen bewijst oud AZer Guus Til wel bij Feyenoord.
Die hebben wel een goed scorende middenvelder met een productie van 11 goals alweer voor zijn huidige club, dan hoef je nog niet eens een echte centrumspits in je elftal te hebben. Precies waar het hier al enkele seizoenen (eigenlijk na zijn vertrek) aan ontbreekt, want dat is en blijft een van de zwakste schakels binnen dit elftal.
Het blijft bijzonder dat dergelijke spelers als Til na een geslaagde start in Nederland (inclusief debuut Oranje), volkomen mislukken in het buitenland en bij terugkomst in Nederland meteen weer belangrijk zijn en zelfs weer Oranje halen. Ik denk dat het dan niet zozeer aan de voetballende kwaliteiten ligt, maar dat het iets mentaal/gewenning is. Misschien zouden zaakwaarnemers hun spelers is beter moeten voorbereiden op het spelen en leven in het buitenland en ze ook daar intensiever begeleiden. Ze krijgen er tenslotte meer dan genoeg voor betaald.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 25 sep 2021, 18:48 Ik snap eigenlijk niet zoveel van je verhaal…….

Ik heb het al 10x gezegd, en blijf het zeggen: Ouwejan komt niet meer terug. Irritant dat ie maar steeds weer als optie wordt genoemd.
Je wil bij een nieuwe club toch enigszins een vooruitzicht hebben toch. Witry denkt bij zichzelf ik kan Sugawara wel aan dus die komt. Maar ik denk dat er maar weinig denken ik speel Wijndal uit de basis (dus die komen niet)

De spelers die wel willen komen om op de bank te zitten zijn waarschijnlijk niet van de hoogste kwaliteit. Dus dan kan je als TD net zo goed oplossen met een Oosting of een andere jeugd speler.

Een speler halen om in Jong AZ te spelen is nog dommer, (misschien als het een echt talent is) waarom leid je dan op.

Ik vind het nogal een krachtenveld waar Max in moet opereren. Ik durf te wedden dat er opties klaar stonden voor het geval Wijndal weg zou gaan. Maar dat die zelfde opties geen genoegen nemen met een jaar op de bank. Dus uiteindelijk zijn er genoeg redenen om niets te doen.

Ouwejan noem ik omdat hij ook nog onder contract staat, hoe onwaarschijnlijk het ook is dat hij terugkomt, ik zou er als mogelijke nieuwe speler naar kijken en mezelf afvragen of dit mijn kansen op speeltijd in de weg kan staan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 25 sep 2021, 20:53 Wat een enkele goede huurling /aankoop kan doen bewijst oud AZer Guus Til wel bij Feyenoord.
Die hebben wel een goed scorende middenvelder met een productie van 11 goals alweer voor zijn huidige club, dan hoef je nog niet eens een echte centrumspits in je elftal te hebben. Precies waar het hier al enkele seizoenen (eigenlijk na zijn vertrek) aan ontbreekt, want dat is en blijft een van de zwakste schakels binnen dit elftal.
Er zit wel een seizoen met een gedeelde 1e plaats en een derde plaats tussen na het vertrek van Til. Zo slecht is zijn vervanger dus niet.

Ik ben het met je eens dat een goeie aankoop veel verschil kan maken. Max heeft blijkbaar die sweetspot niet gevonden of niet binnen kunnen halen.

Iedereen lijkt wel helemaal gek te worden hier, de combinatie veel geld slechte start zorgt voor de grootste paniek verhalen :lol:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 22:37 Er zit wel een seizoen met een gedeelde 1e plaats en een derde plaats tussen na het vertrek van Til. Zo slecht is zijn vervanger dus niet.

Ik ben het met je eens dat een goeie aankoop veel verschil kan maken. Max heeft blijkbaar die sweetspot niet gevonden of niet binnen kunnen halen.

Iedereen lijkt wel helemaal gek te worden hier, de combinatie veel geld slechte start zorgt voor de grootste paniek verhalen :lol:
Guus heeft er nu al meer in liggen bij Feyenoord dan die ''vervanger" in 2,5 seizoenen AZ. Hoe triest is dat. En tis nog een Amsterdammer ook.

En ja soms slaan we een beetje door met zn allen. Maar er staat dit jaar wel echt veel op het spel. Zeker de positie van AZ tov Feyenoord is erg belangrijk met het oog op Europees voetbal en de bijbehorende miljoenen. Plek 3 is gegarandeerd Europees voetbal, plek 4 is playoffs + 18 voorrondes (of een gunstige bekerwinnaar). Daarnaast heeft Fey scandinavie ook gevonden i.p.v. de domme aankopen van de laatste jaren en zal de concurrentie (om bijv een speler als Bjorkan) in de toekomst stevig zijn. AZ had een flinke slag gemaakt, maar dreigt nu die slag wel heel knullig weer uit handen te geven. Zon kans krijg je voor mijn gevoel niet nogmaals op korte termijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 22:21
Een speler halen om in Jong AZ te spelen is nog dommer, (misschien als het een echt talent is) waarom leid je dan op.
Is dat zo dom als Jong AZ weinig kwaliteit herbergt? Haal dan gewoon een goede verdediger, middenvelder, aanvaller die daarna naar AZ 1 doorstromen. Dan kun je er nog op verdienen ook.

We hebben inmiddels ook wel in de gaten dat niet iedere speler van Jong AZ automatisch doorgaat naar AZ 1.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

SimonPoulsen schreef: 25 sep 2021, 23:31 Guus heeft er nu al meer in liggen bij Feyenoord dan die ''vervanger" in 2,5 seizoenen AZ. Hoe triest is dat. En tis nog een Amsterdammer ook.

En ja soms slaan we een beetje door met zn allen. Maar er staat dit jaar wel echt veel op het spel. Zeker de positie van AZ tov Feyenoord is erg belangrijk met het oog op Europees voetbal en de bijbehorende miljoenen. Plek 3 is gegarandeerd Europees voetbal, plek 4 is playoffs + 18 voorrondes (of een gunstige bekerwinnaar). Daarnaast heeft Fey scandinavie ook gevonden i.p.v. de domme aankopen van de laatste jaren en zal de concurrentie (om bijv een speler als Bjorkan) in de toekomst stevig zijn. AZ had een flinke slag gemaakt, maar dreigt nu die slag wel heel knullig weer uit handen te geven. Zon kans krijg je voor mijn gevoel niet nogmaals op korte termijn.
Wat ik al eerder schreef; "Kapitaalvernietiging van de bovenste plank " en dat wordt getolereerd blijkbaar. We zullen het gaan meemaken. en of je daarna, alsjeblieft je seizoenskaart wil verlengen. [-X
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

FugAZi schreef: 25 sep 2021, 22:21

De spelers die wel willen komen om op de bank te zitten zijn waarschijnlijk niet van de hoogste kwaliteit. Dus dan kan je als TD net zo goed oplossen met een Oosting of een andere jeugd speler.

Een speler halen om in Jong AZ te spelen is nog dommer, (misschien als het een echt talent is) waarom leid je dan op.

Wat !!!! Dus in jouw beleving moeten we gewoon spelers van de selectie, die gehaald zijn voor, in dit geval "aanvallende middenvelder " effe in een paar weekjes ombouwen tot links back ? Is dan de volgende stap dat we Evjen gaan ombouwen in een paar weken als bv. linksback of zo omdat we daar hebben verzuimd iemand als back up te halen en de reguliere speler bv zwaar geblesseerd is ? Wat een waanzin. #-o

Natuurlijk moet je spelers halen voor Jong om die daar te laten spelen en klaar te stomen voor de selectie. Niet alle knulletjes van uit de regio clubs van 12 jaar en zo gaan naar de selectie. Ook daar ga je spelers halen als je team niet in balans is. Dus never nooit een selectiespeler ombouwen voor een andere positie omdat jij als TD hebt gefaald om daar adequaat invulling aan te geven en het af te schuiven op je coach.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 25 sep 2021, 23:31 Guus heeft er nu al meer in liggen bij Feyenoord dan die ''vervanger" in 2,5 seizoenen AZ. Hoe triest is dat. En tis nog een Amsterdammer ook.

En ja soms slaan we een beetje door met zn allen. Maar er staat dit jaar wel echt veel op het spel. Zeker de positie van AZ tov Feyenoord is erg belangrijk met het oog op Europees voetbal en de bijbehorende miljoenen. Plek 3 is gegarandeerd Europees voetbal, plek 4 is playoffs + 18 voorrondes (of een gunstige bekerwinnaar). Daarnaast heeft Fey scandinavie ook gevonden i.p.v. de domme aankopen van de laatste jaren en zal de concurrentie (om bijv een speler als Bjorkan) in de toekomst stevig zijn. AZ had een flinke slag gemaakt, maar dreigt nu die slag wel heel knullig weer uit handen te geven. Zon kans krijg je voor mijn gevoel niet nogmaals op korte termijn.
Het gaat er toch om hoe het geheel draait, daarbij maakt het feitelijk niet uit wie de doelpunten maakt. Een 2de plek halen bewijst dat gewoon.

Ik ben overigens heel blij voor Til, dat bewijst ook dat de juiste speelstijl kiezen als je naar het buitenland ga heel veel uitmaakt.

Feyenoord bewijst met zijn aankopen dat het een hogere financiële aantrekkingskracht heeft op spelers van een hogere categorie met zijn salarishuis dat ver boven dat van AZ ligt.

In mijn ogen staat er juist niet zoveel op het spel, je hebt met deze begroting niks te verliezen, ik vind het geen gezichtsverlies als Feyenoord en Utrecht(dat al jaren aan het bouwen is) en misschien zelfs een paar andere clubs is een jaar of zelfs een paar jaar boven je eindigen. Ik hoop het natuurlijk niet maar feitelijk is het verschil qua begroting niet zo groot (behalve met Feyenoord dan)

Het gaat mij om continuïteit, de levensader is niet Europees voetbal halen. De levensader is de jeugdopleiding en het slimme beleid, dus ik geloof dat AZ makkelijker op veert uit een paar mindere jaren.

Dat AZ (terecht) naar boven is geschreven en best wel een grote bek heeft (gehad) is toch alleen maar mooi, ik heb er met volle teugen van genoten. Je huid zo duur mogelijk verkopen dat is topsport. (al had ik wel Wijndal aan ajax verkocht) Dat AZ zijn interne rangen moet herschikken (AZ heeft nog nooit zoveel spelers onder contract gehad) is in mijn ogen absoluut geen falen en al helemaal niet met deze begroting.

Nu eerst maar hopen dat we ons weer richting top 6 weten terug te knokken en dat het tenminste weer gaat lopen. Ik zou het domste vinden Jansen te ontslaan en paniek aankopen te doen. (Veerman was in mijn ogen een poging een speler van 8 miljoen voor 5 te kunnen krijgen, Max dacht Heerenveen net zo kunnen piepelen als de Italianen met AZ hebben gedaan met Koopmeiners.)
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 26 sep 2021, 07:37 Wat !!!! Dus in jouw beleving moeten we gewoon spelers van de selectie, die gehaald zijn voor, in dit geval "aanvallende middenvelder " effe in een paar weekjes ombouwen tot links back ? Is dan de volgende stap dat we Evjen gaan ombouwen in een paar weken als bv. linksback of zo omdat we daar hebben verzuimd iemand als back up te halen en de reguliere speler bv zwaar geblesseerd is ? Wat een waanzin. #-o

Natuurlijk moet je spelers halen voor Jong om die daar te laten spelen en klaar te stomen voor de selectie. Niet alle knulletjes van uit de regio clubs van 12 jaar en zo gaan naar de selectie. Ook daar ga je spelers halen als je team niet in balans is. Dus never nooit een selectiespeler ombouwen voor een andere positie omdat jij als TD hebt gefaald om daar adequaat invulling aan te geven en het af te schuiven op je coach.
Ja hoor, prima te volgen. Spelers bij AZ worden allemaal in de jeugd op meerdere posities ingezet.
Het vaste positie denken is echt totaal achterhaald. Van Gaal loopt er afgelopen woensdag flink over op te scheppen dat Martens een van Gaal speler is omdat hij meerder functies heeft moeten uitvoeren.
Oosting als back-up kan prima, vergeet niet dat AZ al heel veel speelt met 3 achterop in een wedstrijd. Dat betekent dat Oosting feitelijk veel meer op natuurlijke positie staat dan alleen achterop (waar hij ook als linksbuiten zou komen om te helpen).
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 07:45 Het gaat er toch om hoe het geheel draait, daarbij maakt het feitelijk niet uit wie de doelpunten maakt. Een 2de plek halen bewijst dat gewoon.
Dat ben ik niet met je eens. AZ heeft sinds het vertrek van Til nooit meer een speler op die positie gehad met scorend vermogen.
Je hebt het over "een 2de plek halen bewijst dat", alleen als je daar toen een veel scorende middenvelder had gehad waren we waarschijnlijk niet 2e, maar 1e geworden.
We vergeten schijnbaar snel, dat ook in de goede periode we Slot, maar ook Jansen, nog hoorden zeggen, 'we moeten doeltreffender worden en afstand nemen uit de vele kansen die we creëren om de tegenstander niet het gevoel te geven nog terug te kunnen komen'
Zowel bij ajax als nu bij Feyenoord is de belangrijkste speler, de aanvallende middenvelder achter de spits.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 26 sep 2021, 05:23 Is dat zo dom als Jong AZ weinig kwaliteit herbergt? Haal dan gewoon een goede verdediger, middenvelder, aanvaller die daarna naar AZ 1 doorstromen. Dan kun je er nog op verdienen ook.

We hebben inmiddels ook wel in de gaten dat niet iedere speler van Jong AZ automatisch doorgaat naar AZ 1.
Misschien als het een echt talent is schrijf ik, dat is ook wel gedaan, Poku en Reijnders zijn voorbeelden.

Ik had begrepen dat de opleiding zo is ingericht dat 10% - 25% het eerste haalt en dat 95% betaald voetbal haalt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 26 sep 2021, 08:02 Dat ben ik niet met je eens. AZ heeft sinds het vertrek van Til nooit meer een speler op die positie gehad met scorend vermogen.
Je hebt het over "een 2de plek halen bewijst dat", alleen als je daar toen een veel scorende middenvelder had gehad waren we waarschijnlijk niet 2e, maar 1e geworden.
We vergeten schijnbaar snel, dat ook in de goede periode we Slot, maar ook Jansen, nog hoorden zeggen, 'we moeten doeltreffender worden en afstand nemen uit de vele kansen die we creëren om de tegenstander niet het gevoel te geven nog terug te kunnen komen'
Zowel bij ajax als nu bij Feyenoord is de belangrijkste speler, de aanvallende middenvelder achter de spits.
Ik blijf het hokjes denken vinden. Er zijn meerdere oplossingen en mogelijkheden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 08:06 Ik blijf het hokjes denken vinden. Er zijn meerdere oplossingen en mogelijkheden.
Niet echt. Alles valt en staat met scorend vermogen. Je kunt nog zo dominant zijn (en dat zijn we dit huidige seizoen veelal nog, op die wedstrijd tegen Twente na), als je de kansen niet afmaakt of geen afstand kunt nemen wordt iedere wedstrijd een moeilijk verhaal, hoe slecht ook een tegenstander in de wedstrijd zit.
Het is feitelijk een repeterend verhaal want dit loopt al even bij AZ en daar had Huiberts feitelijk op moeten anticiperen, je kon al op je klompen aan voelen dat met aanvallende spelers als de Wit, Gudmundsson, Aboukhlal, Evjen, Duin we het scorend moeilijk zouden krijgen en dat op dat vlak middenvelders als Midtsjo en Clasie al helemaal weinig de middenlijn over komen. Omdat men bij AZ juist met statistieken werken en hierop scouten zou je verwachten dat ze op dat vlak juist ander soort spelers hadden aangetrokken. (spelers die de trekker over kunnen halen)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 26 sep 2021, 08:42 Niet echt. Alles valt en staat met scorend vermogen.
Zie mijn post van eergister
- Waar is het scorende vermogen? Met het vertrek van Boadu en Koopmeiners lever je snel 30-40 goals per jaar in.
Pavlidis gaat er met een beetje goede wil 10-15 maken. Karlsson wellicht ook. En dan houdt het bij wel een beetje op. De Wit niet, Midstjo niet. Clasie niet. Aboukhlal niet.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 07:45
Feyenoord bewijst met zijn aankopen dat het een hogere financiële aantrekkingskracht heeft op spelers van een hogere categorie met zijn salarishuis dat ver boven dat van AZ ligt.

In mijn ogen staat er juist niet zoveel op het spel, je hebt met deze begroting niks te verliezen, ik vind het geen gezichtsverlies als Feyenoord en Utrecht(dat al jaren aan het bouwen is) en misschien zelfs een paar andere clubs is een jaar of zelfs een paar jaar boven je eindigen. Ik hoop het natuurlijk niet maar feitelijk is het verschil qua begroting niet zo groot (behalve met Feyenoord dan)
Met de huidige Europese inkomsten is het niet dat je even een paar jaar geen Europees voetbal haalt en dat daarna wel weer even inhaalt. Die voorsprong die je had op Feyenoord, Utrecht etc. was echt goud waard en moeten we zeker niet zomaar weggooien. Met voorsprong bedoel ik onder andere een gunstige coëfficiënt waar loting en prijzengeld mee worden bepaald. Een aantrekkingskracht op de internationale markt en ook voor jeugdspelers. Dan lopen de nieuwe Karlsson's en Midtsjo's volgende jaren in Utrecht en Rotterdam (chargeer). En niet te vergeten een inkomsten bron die zon beetje 8-14 miljoen oplevert direct en indirect.

Maar als je vindt dat er weinig op het spel staat, dan houdt het snel op. Meedoen is belangrijker dan winnen blijkbaar. Als AZ dezelfde opvatting zou hebben van ''met onze begroting maakt het eigenlijk niet uit hoe hoog we eindigen" als jij mag het dat wel even communiceren.

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 07:45 Het gaat mij om continuïteit, de levensader is niet Europees voetbal halen. De levensader is de jeugdopleiding en het slimme beleid, dus ik geloof dat AZ makkelijker op veert uit een paar mindere jaren.

Dat AZ (terecht) naar boven is geschreven en best wel een grote bek heeft (gehad) is toch alleen maar mooi, ik heb er met volle teugen van genoten. Je huid zo duur mogelijk verkopen dat is topsport. (al had ik wel Wijndal aan ajax verkocht) Dat AZ zijn interne rangen moet herschikken (AZ heeft nog nooit zoveel spelers onder contract gehad) is in mijn ogen absoluut geen falen en al helemaal niet met deze begroting.
Zie je nou echt niet dat Europees voetbal een gigantisch belangrijk aandeel heeft gehad dat de jeugdopleiding zoveel geld kon opleveren? En daar was een goede mix van aankopen en eigen jeugd voor nodig. Die wedstrijden tegen Napoli, Manu en Sociedad hebben zoveel bijgedragen aan het worden van international en de verkoopwaarde van meerdere spelers. Zonder Europees voetbal verkoop je niemand boven de 8-10 miljoen.

Kortsamengevat: De jeugdopleiding is de levensader van de club(eens), maar deze profiteert heel erg sterk van het hebben van een kwalitatief goed elftal (dan kunnen ze makkelijker inpassen en zich daaraan optrekken) en het Europese podium (waar ze zich kunnen ontwikkelen en laten zien voor (jong) oranje en de buitenlandse markt). Continuiteit is juist het instant houden van wat je nu hebt bereikt. En van focus op Jeugd is op dit moment helemaal geen sprake.
Plaats reactie