Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

fcvictorie schreef: 14 jul 2021, 20:25 Volgens mij zijn toch echt Martins Indi, Beukema en Pavlidis vastgelegd.
Poe poe
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 14 jul 2021, 21:22 Enigzins meekunnen, met achtereenvolgens een 2e en 3e plaats?
Wel eens dat het eerder had gekund……..
Zo zwart/wit is het niet en dat weet je zelf ook wel, daarnaast gaat het zoals gezegd om een breder aantal factoren en competities waarin gestreden wordt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:32 Zoals dat John van den Brom bijvoorbeeld de door ons supporters bejubelde Teun Koopmeiners gewoon MOEST inzetten
De zelfoverschatting van sommige supporters, te schattig gewoon of misschien wel heel erg zielig.

En een arrogante klap in het gezicht van Teun die er gewoon keihard voor werkte en zijn kans samen met staf om hem heen heeft opgebouwd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 14 jul 2021, 21:50 De zelfoverschatting van sommige supporters, te schattig gewoon of misschien wel heel erg zielig.

En een arrogante klap in het gezicht van Teun die er gewoon keihard voor werkte en zijn kans samen met staf om hem heen heeft opgebouwd.

Wat is er arrogant aan te noemen dat Koopmeiners destijds niet het vertrouwen van John van de Brom kreeg? Dat is gewoon een feit. Marko Vejinovic raakte geblesseerd en daardoor kon van den Brom niets anders dan Koopmeiners een kans geven. Achteraf heeft Koopmeiners het zelfs zo goed gedaan dat je met de kennis van nu zou kunnen stellen dat Vejinovic nooit aangetrokken had hoeven worden, maar daar had ik het helemaal niet over.

Dat Koopmeiners in de jeugd al geliefd was bij supporters heeft dan ook niets met zelfoverschatting te maken? Ik zeg ook nergens dat de supporters ook maar iets te maken gehad hebben met de ontwikkeling van Teun dus snap ook niet hoe dat een klap in het gezicht van Teun kan zijn. Op diezelfde wijze zijn er supporters die nu al geloven in spelers als Barasi en Poku of nog een veel beter voorbeeld: Peer Koopmeiners. Op dit moment lijkt deze staf wél direct de kans aan een aantal jongens te willen bieden en dat zou alleen maar goed zijn.

En volgens mij ging de post in zijn geheel erin dat het (althans naar mijn mening) goed is dat de jeugd dus inderdaad zoals het er nu uit ziet wat directer de kans krijgt om zich te laten zien.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 14 jul 2021, 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Is het nou eigenlijk echt zo verkeerd om gewoon dat geld te incasseren en nu even één stap terug te doen om er straks twee of drie voorwaarts te maken? Je zult competitief moeten blijven voor Europese kwalificatie, maar dat kan ook door nu eerst aan het geraamte te werken en de jeugd de kans te geven. Dan kun je in de winter alsnog bijsturen als het heel dramatisch gaat.

Maar over het algemeen heb ik begrepen dat AZ Europese gelden helemaal niet direct meeneemt in de begroting (m.a.w. het budget is ongeacht kwalificatie hetzelfde als de buffers goed zitten) en daarmee zou een tussenjaar waar talenten zich ontwikkelen toch geen schande zijn? Daarnaast zouden het in theorie niet onze talenten zijn als er niet voldoende potentie voor een top vijf plek in zou zitten toch :wink: ?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Geen geld uitgeven als het niet nodig is. Op rechtsvoor kunnen 2 spelers uit de voeten, daar hoeft dus niemand te komen. Tenzij je Evjen gelijk bij het oud vuil wilt gooien.

Wijndal is nog niet weg, enige twijfelgeval is op dit moment rechtsachter, omdat daar naast Yuki geen volwaardig alternatief lijkt te zijn. En dan nog hoef je daar geen 5 miljoen aan te spenderen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 23:28 Als je 60 miljoen binnen sleept mag er toch wel een vierde af, als je weet dat je op sommige posities je qua niveau behoorlijk moet inleveren en zo de sportieve lijn niet meer kan continueren. Als de vervangers er nu echt heel dicht tegen aan zouden zitten heb je gelijk, maar we gaan gedurende het seizoen echt in de problemen komen op beide backposities en rechts voorin.
Dit is precies wat ik eerder bedoelde: elk jaar hebben we deze transfer-discussie, en elk jaar is er grote angst dat we “enorm gaan inleveren op kwaliteit”. En elk jaar komt het weer goed. Als er écht iemand nodig is zal AZ daar heus voor zorgen. Zie Pavlidis. Maar juist het “oplossen binnen eigen gelederen” (zoals Evjen nu de opvolger van Stengs gaat worden bijv. ; geef die jongen een kans) is wat AZ nastreeft. Ik vind dat mooi; mooier dan dat wilde feyenoord-gedrag van geld uitgeven wat je niet hebt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ben_Side schreef: 14 jul 2021, 23:28 Als je 60 miljoen binnen sleept mag er toch wel een vierde af, als je weet dat je op sommige posities je qua niveau behoorlijk moet inleveren en zo de sportieve lijn niet meer kan continueren. Als de vervangers er nu echt heel dicht tegen aan zouden zitten heb je gelijk, maar we gaan gedurende het seizoen echt in de problemen komen op beide backposities en rechts voorin.
Dus als je bedrag x krijgt, moet je dan per se 25% daarvan uitgeven? Zo werkt het niet. Als het niet hoeft, dan geef je dat geld niet uit. Rechtsback kan ik me best in vinden, rechtsbuiten niet. Linksback pas als Wijndal weg is. Idem voor de keeper. Maar dan hoef je niet meteen 15 miljoen uit te geven voor 3 posities 'omdat je toch 60 miljoen binnen hebt gekregen'.
Compete to complete
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 22:19 Wat is er arrogant aan te noemen dat Koopmeiners destijds niet het vertrouwen van John van de Brom kreeg? Dat is gewoon een feit. Marko Vejinovic raakte geblesseerd en daardoor kon van den Brom niets anders dan Koopmeiners een kans geven. Achteraf heeft Koopmeiners het zelfs zo goed gedaan dat je met de kennis van nu zou kunnen stellen dat Vejinovic nooit aangetrokken had hoeven worden, maar daar had ik het helemaal niet over.

Dat Koopmeiners in de jeugd al geliefd was bij supporters heeft dan ook niets met zelfoverschatting te maken? Ik zeg ook nergens dat de supporters ook maar iets te maken gehad hebben met de ontwikkeling van Teun dus snap ook niet hoe dat een klap in het gezicht van Teun kan zijn. Op diezelfde wijze zijn er supporters die nu al geloven in spelers als Barasi en Poku of nog een veel beter voorbeeld: Peer Koopmeiners. Op dit moment lijkt deze staf wél direct de kans aan een aantal jongens te willen bieden en dat zou alleen maar goed zijn.

En volgens mij ging de post in zijn geheel erin dat het (althans naar mijn mening) goed is dat de jeugd dus inderdaad zoals het er nu uit ziet wat directer de kans krijgt om zich te laten zien.
Ik reageerde alleen op de grootspraak dat supporters er voor gezorgt hebben dat jeugd opgesteld werd/word. In mijn ogen is dit pertinent niet waar. Ik durf zelfs te stellen dat het is eerder andersom is, de roep (ik noem het zelfs gejank) van supporters om extra versterkingen is elk jaar enorm.

Ja jeugd krijgt gelukkig veel meer de kans en dat is alleen de verdienste van de visie die uit gezet is door AZ en keuzes voor mensen die die visie wilden uitvoeren. Vlak de rol van Brom in het proces dan ook niet uit. Die stond altijd klaar de jeugd te begeleiden en kansen te geven. Hij paste qua dat precies in de visie van AZ en heeft de overgangsperiode van +-20% jeugd naar +-60% jeugd heel goed ingevuld.
Ik ken de haat naar hem toe (nooit gesnapt trouwens), maar hij heeft wel zijn nek uitgestoken om elk jaar niet alleen voor de aankopen te gaan en rol van jeugd groter te maken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Van VI:
Recordseizoen tekent zich af voor superkoopman AZ
09.30 uur

Transfers zijn voor AZ een goudmijn. Want weer haalt de Alkmaarse club dubbele cijfers qua transferopbrengsten. Voor het dertiende seizoen op rij slaat de balans zwaar positief uit. Een nieuw recordjaar tekent zich af.

Olympique Lyon is volgens L'Équipe afgehaakt voor Myron Boadu. AS Monaco ligt daarmee op pole position om de spits voor zich te winnen, waarbij wordt gesproken over een bedrag van vijftien miljoen euro. Mocht die overgang zijn beslag krijgen, dan incasseert AZ deze zomer een slordige dertig miljoen. Want Calvin Stengs is met zijn overgang naar OGC Nice Boadu al voor een vergelijkbare afkoopsom voorgegaan richting de Cote d'Azur.

De Franse euro's voor Stengs, en dus mogelijk ook nog Boadu, maken de transferbalans van AZ nog mooier. De Alkmaarse club toont zich een ware koopman die het goud weet te herkennen en vervolgens goed weet te verkopen. De laatste tien jaar werd immers nimmer meer dan drie miljoen euro uitgegeven aan een speler, terwijl elk jaar meer dan tien miljoen werd geïncasseerd.

Topvijf uitgaande AZ-transfers
Vincent Janssen Tottenham Hotspur 22 miljoen
Alireza Jahanbakhsh Brighton 19 miljoen
Guus Til Spartak Moskou 18 miljoen
Calvin Stengs OGC Nice 15 miljoen
Oussama Idrissi Sevilla 12 miljoen

Deze zomer levert de eigen jeugd (Boadu en Stengs) de Noord-Hollanders de nodige miljoenen op. Met de verwachte dertig miljoen en de nog mogelijke transfer van Teun Koopmeiners naar Atalanta Bergamo wordt het financiële topseizoen 2018/19 qua transfers overtroffen. Toen stroomde bijna dertig miljoen richting Alkmaar. De transfer van Alireza Jahanbakhsh naar Brighton & Hove Albion vormde daarvan tweederde, waar de verhuizing van Wout Weghorst naar VfL Wolfsburg ruim tien miljoen opleverde.

De dubbele cijfers qua inkomsten zijn de laatste jaren eerder regel dan uitzondering. Een zomer geleden tikte Sevilla twaalf miljoen euro af voor Oussama Idrissi, die in janari 2018 voor twee miljoen euro was weggehaald bij FC Groningen. In 2019 incasseerde AZ achttien miljoen euro voor Guus Til. De middenvelder vertrok naar het Russische Spartak Moskou. De zomer van 2016 leverde het transferrecord op. Tottenham Hotspur had meer dan twintig miljoen euro over voor Vincent Janssen.

Het seizoen 2017/18 was een mager jaar wat transferinkomsten betreft, al leverden de overgangen van Ridgeciano Haps (Feyenoord), Derrick Luckassen (PSV) en Ben Rienstra (SC Heerenveen) toch nog dubbele cijfers op (11 miljoen). Het seizoen 2008/09 was het laatste jaar dat minder dan tien miljoen euro werd geïncasseerd aan transferopbrengsten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Kilkenny schreef: 15 jul 2021, 07:19 Geen geld uitgeven als het niet nodig is. Op rechtsvoor kunnen 2 spelers uit de voeten, daar hoeft dus niemand te komen. Tenzij je Evjen gelijk bij het oud vuil wilt gooien.

Wijndal is nog niet weg, enige twijfelgeval is op dit moment rechtsachter, omdat daar naast Yuki geen volwaardig alternatief lijkt te zijn. En dan nog hoef je daar geen 5 miljoen aan te spenderen.
Als AZ daadwerkelijk vaker 3-5-2 gaat spelen lijkt het mij sterk dat er een rechtsbuiten en/of rechtsback aangetrokken worden. Sugawara of een andere speler kan dan de rechtermiddenvelder positie invullen. Oosting zou deze rol aan de linkerkant kunnen vervullen bij een vertrek van Wijndal.

De enige 'echte' aankopen die ik AZ nog zie doen zijn vervangers voor Bizot en Wijndal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 jul 2021, 07:54 Ik reageerde alleen op de grootspraak dat supporters er voor gezorgt hebben dat jeugd opgesteld werd/word. In mijn ogen is dit pertinent niet waar. Ik durf zelfs te stellen dat het is eerder andersom is, de roep (ik noem het zelfs gejank) van supporters om extra versterkingen is elk jaar enorm.

Ja jeugd krijgt gelukkig veel meer de kans en dat is alleen de verdienste van de visie die uit gezet is door AZ en keuzes voor mensen die die visie wilden uitvoeren. Vlak de rol van Brom in het proces dan ook niet uit. Die stond altijd klaar de jeugd te begeleiden en kansen te geven. Hij paste qua dat precies in de visie van AZ en heeft de overgangsperiode van +-20% jeugd naar +-60% jeugd heel goed ingevuld.
Ik ken de haat naar hem toe (nooit gesnapt trouwens), maar hij heeft wel zijn nek uitgestoken om elk jaar niet alleen voor de aankopen te gaan en rol van jeugd groter te maken.
Dan heb je snel gereageerd op iets dat je dacht dat er stond, maar er niet stond, simpel zat.
Je tweede opmerking is iets meer voor het oud-trainers topic.

OT:

Ik ben fan van de persoon Sugawara, beetje cult mag wel. Maar zelfs al zou je hem solo het vertrouwen geven mist Jong AZ ook nog een meer dan degelijke rechtsback. Wat voor een rechtsback is nog maar de vraag, maar die heb je in ieder geval nodig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 jul 2021, 08:29 Dan heb je snel gereageerd op iets dat je dacht dat er stond, maar er niet stond, simpel zat.
Je tweede opmerking is iets meer voor het oud-trainers topic.

OT:

Ik ben fan van de persoon Sugawara, beetje cult mag wel. Maar zelfs al zou je hem solo het vertrouwen geven mist Jong AZ ook nog een meer dan degelijke rechtsback. Wat voor een rechtsback is nog maar de vraag, maar die heb je in ieder geval nodig.
Er stond toch echt MOET , maar ach laten we het lekker hangen, komen we toch niet uit.

OT: Hoe heet jongen die inviel voor Sugawara, ik dacht Berkhout of zoiets? Speelde best wel goed toch?
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 15 jul 2021, 08:44 Er stond toch echt MOET , maar ach laten we het lekker hangen, komen we toch niet uit.

OT: Hoe heet jongen die inviel voor Sugawara, ik dacht Berkhout of zoiets? Speelde best wel goed toch?
Jorn Berkhout. Van origine een RCV, maar kan ook als rechtsback uit de voeten. Zit echt wel potentie in die jongen, vrij harde verdediger. Speelt nu inderdaad best leuk, ook eind vorig seizoen met z'n debuut wel prima. Leeftijdscategorie lager zit Daniel Beukers, dat is echt een pure rechtsback in de O18. speelt ook in de vertegenwoordigende elftallen van NL. Is nog 17, maar zie ik over 2 jaar wel de stap naar het eerste maken. Haalt altijd een hoog niveau in de jeugd.
Compete to complete
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 jul 2021, 08:44 Er stond toch echt MOET , maar ach laten we het lekker hangen, komen we toch niet uit.

OT: Hoe heet jongen die inviel voor Sugawara, ik dacht Berkhout of zoiets? Speelde best wel goed toch?
Okay een laatste dan ook al heb ik het daarna nog duidelijker gemaakt: Er stond 'moest' maar dat 'moest' omdat Vejinovic geblesseerd raakte en er niet veel andere keuze was. Dat is deels taal en deels een beetje kennis van de stand van zaken destijds. Dat supporters vooraf vertrouwen in Koopmeiners hadden heeft dus niks met het woordje 'moest' in die zin te maken.

Die discussie is overigens actueel omdat nu de vraag opdoemt of broertje Peer direct de basis in zou kunnen en wat je van AZ kunt verwachten op de transfermarkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 jul 2021, 09:16 Okay een laatste dan ook al heb ik het daarna nog duidelijker gemaakt: Er stond 'moest' maar dat 'moest' omdat Vejinovic geblesseerd raakte en er niet veel andere keuze was. Dat is deels taal en deels een beetje kennis van de stand van zaken destijds. Dat supporters vooraf vertrouwen in Koopmeiners hadden heeft dus niks met het woordje 'moest' in die zin te maken.

Die discussie is overigens actueel omdat nu de vraag opdoemt of broertje Peer direct de basis in zou kunnen en wat je van AZ kunt verwachten op de transfermarkt.

Yes moest my bad :roll:

De vraag van Peer is hetzelfde als met Teun, hij wordt door de hele staf en alles binnen AZ klaar gestoomd om er te staan (dat is uiteindelijk de bedoeling van de club). Maar omdat er ook een gezonde onderlinge concurrentie strijd gaande is tussen spelers kan het zomaar zijn dat hij het alleen met invalbeurten moet doen. Wij als supporters weten (jammer genoeg) niet precies de afwegingen waarom er wel of niet voor een speler wordt gekozen. (ook al zijn er veel supporters die het heel zeker weten en dat laten weten ook, vooral als het niet hun voorkeur is :lol:).
Ik geloof dat de afweging van Max aan de kant van de jeugd staat maar dat hij tegelijkertijd een buitkans niet laat varen als hij denkt AZ te kunnen versterken.

We wachten het lekker af, zou ik zeggen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 15 jul 2021, 10:22 Yes moest my bad :roll:

De vraag van Peer is hetzelfde als met Teun, hij wordt door de hele staf en alles binnen AZ klaar gestoomd om er te staan (dat is uiteindelijk de bedoeling van de club). Maar omdat er ook een gezonde onderlinge concurrentie strijd gaande is tussen spelers kan het zomaar zijn dat hij het alleen met invalbeurten moet doen. Wij als supporters weten (jammer genoeg) niet precies de afwegingen waarom er wel of niet voor een speler wordt gekozen. (ook al zijn er veel supporters die het heel zeker weten en dat laten weten ook, vooral als het niet hun voorkeur is :lol:).
Ik geloof dat de afweging van Max aan de kant van de jeugd staat maar dat hij tegelijkertijd een buitkans niet laat varen als hij denkt AZ te kunnen versterken.

We wachten het lekker af, zou ik zeggen.
Het feit, dat talenten afgelopen jaren bijna geen speeltijd in het 1e hebben gekregen, spreekt voor zich.
Als AZ Peer echt had willen klaarstomen, hadden ze hem vorig seizoen op zijn minst een paar keer in het 1e kunnen laten invallen.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 22:51 Is het nou eigenlijk echt zo verkeerd om gewoon dat geld te incasseren en nu even één stap terug te doen om er straks twee of drie voorwaarts te maken? Je zult competitief moeten blijven voor Europese kwalificatie, maar dat kan ook door nu eerst aan het geraamte te werken en de jeugd de kans te geven. Dan kun je in de winter alsnog bijsturen als het heel dramatisch gaat.

Maar over het algemeen heb ik begrepen dat AZ Europese gelden helemaal niet direct meeneemt in de begroting (m.a.w. het budget is ongeacht kwalificatie hetzelfde als de buffers goed zitten) en daarmee zou een tussenjaar waar talenten zich ontwikkelen toch geen schande zijn? Daarnaast zouden het in theorie niet onze talenten zijn als er niet voldoende potentie voor een top vijf plek in zou zitten toch :wink: ?
Helemaal mee eens. De wens/noodzaak om geld uit te geven simpelweg omdat het geld er is vind ik vrij ondoordacht. De afgelopen twintig jaar is AZ de voornaamste uitdager van de gevestigde orde juist door slim beleid.

Ik denk dat het juist verstandig is om voorzichtig te zijn met geld uit geven. De verleiding is wellicht groot om grote uitgaven te doen maar de historie leert dat dit lang niet altijd leidt tot succes.

Sowieso, er is wellicht geld om grote eenmalige uitgaven te doen in de vorm van een transfersom. De structurele uitgaven in de vorm van loonkosten kan niet zo maar omhoog aangezien de structurele inkomsten niet stijgen.

Een dure aankoop ervaart ook extra druk om te presteren. Juist als de verwachten hoog liggen valt het vaak tegen. En andersom, een speler met een lagere transfersom kan meer in de luwte zich aanpassen aan zijn nieuwe club en daardoor succesvol zijn.

De gevolgen van de corona crisis moeten allemaal nog blijken. Het kan zo maar dat we komende winter weer een lockdown komt. Het kan geen kwaad om een appeltje voor de dorst te hebben. Bovendien, als andere clubs in de problemen komen kan dat kansen bieden voor AZ om spelers voor een gereduceerd tarief over te nemen. Als je wat geld achter de hand hebt kan je altijd inspelen op kansen die zich voordoen en kan je proactief handelen in plaats van reactief.

Clubs weten ook dat AZ geld heeft dus de prijzen zullen stijgen. Ik hoop en verwacht dat de club altijd kritisch is of ze value for money krijgen.

Sportief gezien denk ik dat ook zonder veel versterkingen er een prima ploeg staat. Een aanval met Karlsson, Pavlidis en Gudmundsson is nog steeds uitstekend bijvoorbeeld. Zo ook de rest van de ploeg. Alleen op de back posities is het krap. Maar ik vertrouw de clubleiding dat ze kritisch zijn en de langer termijn in het oog houden.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 15 jul 2021, 11:51 Het feit, dat talenten afgelopen jaren bijna geen speeltijd in het 1e hebben gekregen, spreekt voor zich.
Als AZ Peer echt had willen klaarstomen, hadden ze hem vorig seizoen op zijn minst een paar keer in het 1e kunnen laten invallen.
Vorig jaar mag je wat mij betreft niet meerekenen omdat er op het gehele gedoe rond Corona geen beleid was te maken. Immers hadden waarschijnlijk meerdere spelers weggegaan als het seizoen gewoon afgemaakt was ipv gestaakt.
Er was/is dus in weze een soort talenten opstopping, en daardoor zijn Peer en anderen wat vertraagd.
Misschien is het wel ten goede, ze hebben een jaar extra kunnen oefenen voor het echte werk.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 15 jul 2021, 08:11 Als AZ daadwerkelijk vaker 3-5-2 gaat spelen lijkt het mij sterk dat er een rechtsbuiten en/of rechtsback aangetrokken worden. Sugawara of een andere speler kan dan de rechtermiddenvelder positie invullen.
Je mag toch hopen dat AZ het systeem potentieel alleen speelt tegen 'sterkere' tegenstanders. Overigens pakte dit tegen Vitesse totaal verkeerd uit. Zonde, anders had je nu wellicht voorronde CL gespeeld.

Dat Janssen het nu probeert in de oefencampagne lijkt me eerder een gevolg bij de afwezigheid van goede backs en de aanwezigheid van meerdere CV's. Kortom: wanneer komt die rechtsback Max?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie