Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 26 nov 2021, 12:25 Op zich aardig eens met dit lijstje, alleen zit er wel een apart verhaal aan deze constateringen, namelijk dat we het de laatste twee a drie jaar defensief gezien juist heel goed doen. Al is het dit seizoen wel minder dan die twee/drie jaar hiervoor. We kregen weinig goals en kansen tegen, hielden in de topwedstrijden de nul en scoorden ook hoog qua aantal cleansheets. Dat doe je niet met een centrum dat er helemaal geen klote van kan. Met Wuytens en Vlaar stond het inderdaad vrij goed, terwijl ook Panta echt wel progressie heeft geboekt. Leden als Letschert, Van der Linden, Weigelt, Bergsma etc waren natuurlijk wel missers van de bovenste plank.
Bergsma was volgens mij transfervrij overgenomen en die was in 1e instantie ook voor Jong AZ. Dus dat is amper echt een miskoop te noemen. Letschert was ook transfervrij maar die heeft AZ wel aardig wat punten gekost dus die kun je wel rustig als miskoop bestempelen. Weigelt was wel de nummer 1 miskoop van dit stel. Die heeft wel aardig wat geld gekost en kon er echt helemaal niets van. Ik vraag mij nog steeds af wie die gescout heeft.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

AZ 4 Life schreef: 26 nov 2021, 12:25 We kregen weinig goals en kansen tegen, hielden in de topwedstrijden de nul en scoorden ook hoog qua aantal cleansheets. Dat doe je niet met een centrum dat er helemaal geen klote van kan.
In mijn optiek was Wuytens erg goed. Niet opvallend, maar voetballend en positioneel heel erg sterk.

En vergeet ook de rol van Bizot, Koopmeiners en in iets mindere mate Midtsjø niet.

Het is inderdaad hopen dat er de komende jaren een aantal eigen jeugdspelers gaan doorbreken. In Jong AZ en o.18 spelen een aantal zeer interessante verdedigers. Niet voor niets heeft Jong AZ op 1 na het minst aantal tegengoals.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Beetje offtopic, sorry MO7, maar Arne Slot was altijd bezig met de buitenspelers, dat die terug gingen sprinten bij balverlies. Ik denk dat ook dat met name de reden was dat we toen vaak een cleansheet hadden, daardoor stonden we weer compact, en werd het makkelijker voor de verdediging. Stengs en Idrissi waren harde werkers zonder bal (veel sprints, veel meters), ook al oogde dat niet altijd zo (flegmatiek aan de bal, met name Stengs).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 26 nov 2021, 13:55 In mijn optiek was Wuytens erg goed. Niet opvallend, maar voetballend en positioneel heel erg sterk.

En vergeet ook de rol van Bizot, Koopmeiners en in iets mindere mate Midtsjø niet.

Het is inderdaad hopen dat er de komende jaren een aantal eigen jeugdspelers gaan doorbreken. In Jong AZ en o.18 spelen een aantal zeer interessante verdedigers. Niet voor niets heeft Jong AZ op 1 na het minst aantal tegengoals.
Wuytens is zwaar onderschat en te gemakkelijk weg gedaan, Vlaar had al veel eerder vervangen moeten worden en sorry, maar Hatzidiakos overtuigde toen al totaal niet en ondanks dat het er beter op geworden is, overtuigd hij nog altijd niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 26 nov 2021, 16:08 Wuytens is zwaar onderschat en te gemakkelijk weg gedaan, Vlaar had al veel eerder vervangen moeten worden en sorry, maar Hatzidiakos overtuigde toen al totaal niet en ondanks dat het er beter op geworden is, overtuigd hij nog altijd niet.
Wuytens is niet door Max weg gedaan, maar wilde zelf graag terug naar België vanwege zijn familie. Netjes dat AZ daar aan meegewerkt heeft. Wel een enorm gemis inderdaad want ik vind ook dat hij zwaar onderschat werd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 26 nov 2021, 14:23 Beetje offtopic, sorry MO7, maar Arne Slot was altijd bezig met de buitenspelers, dat die terug gingen sprinten bij balverlies. Ik denk dat ook dat met name de reden was dat8 we toen vaak een cleansheet hadden, daardoor stonden we weer compact, en werd het makkelijker voor de verdediging. Stengs en Idrissi waren harde werkers zonder bal (veel sprints, veel meters), ook al oogde dat niet altijd zo (flegmatiek aan de bal, met name Stengs).
Even offtopic reageren, maar hier heb je helemaal gelijk in. Stengs werkte bijvoorbeeld verdedigend heel hard. De vastheid aan de bal en de dominantie van AZ heeft ontzettend veel verbloemd. Denk maar aan Dailey Blind bij ajax, die valt ook iedere keer door de mand als er een keer écht moet worden verdedigd.

@AZ 4 life: deels met je eens, maar Koopmeiners heeft heel vaak één van de twee functionerende CV's (Wuytens, Vlaar) moeten vervangen, waardoor het team op het middenveld ontzettend werd verzwakt. Indirect heeft het dus genoeg gekost.

Met 1 écht goede CV erbij hadden we kampioen geworden in het coronajaar, ben ik van overtuigd.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 26 nov 2021, 18:24 Even offtopic reageren, maar hier heb je helemaal gelijk in. Stengs werkte bijvoorbeeld verdedigend heel hard. De vastheid aan de bal en de dominantie van AZ heeft ontzettend veel verbloemd. Denk maar aan Dailey Blind bij ajax, die valt ook iedere keer door de mand als er een keer écht moet worden verdedigd.

@AZ 4 life: deels met je eens, maar Koopmeiners heeft heel vaak één van de twee functionerende CV's (Wuytens, Vlaar) moeten vervangen, waardoor het team op het middenveld ontzettend werd verzwakt. Indirect heeft het dus genoeg gekost.

Met 1 écht goede CV erbij hadden we kampioen geworden in het coronajaar, ben ik van overtuigd.
Het gemis van Koopmeiners toen, vertaald zich ook terug naar het gemis van Koopmeiners nu.
Je mist hem namelijk eigenlijk op twee plekken.
Dat is ook waarom ik stiekem waar anderen op een rechtsbuiten hopen, toch echt op een speler zoals een Patrick Berg (of andere naam die de rol vergelijkbaar in kan vullen) die hetzelfde type als Koopmeiners is. Dat zou ontzettend veel op kunnen lossen. Tuurlijk kun je ook Reijnders de kans geven, maar dan mis je weer achtervang. Een stevige centrumverdediger + een stevige middenvelder zijn voor mij dus een must in de winter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 26 nov 2021, 20:15 Het gemis van Koopmeiners toen, vertaald zich ook terug naar het gemis van Koopmeiners nu.
Je mist hem namelijk eigenlijk op twee plekken.
Dat is ook waarom ik stiekem waar anderen op een rechtsbuiten hopen, toch echt op een speler zoals een Patrick Berg (of andere naam die de rol vergelijkbaar in kan vullen) die hetzelfde type als Koopmeiners is. Dat zou ontzettend veel op kunnen lossen. Tuurlijk kun je ook Reijnders de kans geven, maar dan mis je weer achtervang. Een stevige centrumverdediger + een stevige middenvelder zijn voor mij dus een must in de winter.
De positie van verdedigende middenvelder is ook 1 van de belangrijkste posities in het team. Om die reden zou Patrick Berg ook de 1e aankoop zijn waarop ik zou inzetten. De spil waar een heel elftal omheen draait.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 26 nov 2021, 20:28 De positie van verdedigende middenvelder is ook 1 van de belangrijkste posities in het team. Om die reden zou Patrick Berg ook de 1e aankoop zijn waarop ik zou inzetten. De spil waar een heel elftal omheen draait.
Nou is dit niet het schaduwelftal topic, maar het gaat mij dus vooral om het type speler en hoe je dat op moet vangen.
Ik vond en vind dat Clasie dat gewoon niet (goed genoeg) doet. Ik was dan (misschien om andere redenen) net als MO7 er volkomen op tegen om zijn contract zo te verlengen, maar zeker om hem als basisspeler aan te wijzen. De Oranje potentie zie ik bij die jongen helaas toch écht niet meer. Het is zeker niet zo ernstig als mijn bezwaren tegen BMI, maar toch heeft hij de kans ook van mij gekregen en het gewoon niet een seizoenshelft lang waar weten te maken.

Het naampje doet er wat mij betreft dan verder nog niet zo toe als er maar goed gescout is, die speler mag dus ook best een andere naam dragen, zolang deze maar een goede bijdrage kan leveren. Zeker ook met het oog op een uiteindelijk vertrek van Midtsjö, dat ik eerder met Reijnders opgevangen zie worden dan dat het vertrek van Koopmeiners dat zal worden op de lange termijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 26 nov 2021, 13:55 In mijn optiek was Wuytens erg goed. Niet opvallend, maar voetballend en positioneel heel erg sterk.

En vergeet ook de rol van Bizot, Koopmeiners en in iets mindere mate Midtsjø niet.

Het is inderdaad hopen dat er de komende jaren een aantal eigen jeugdspelers gaan doorbreken. In Jong AZ en o.18 spelen een aantal zeer interessante verdedigers. Niet voor niets heeft Jong AZ op 1 na het minst aantal tegengoals.
Eens hoor. Verdedigen doe je ook met zijn allen. Wilde alleen aangeven dat als je echt clowns hebt staan achterin dat je defensief wel kwetsbaarder zou zijn. Al werd er toen ook al veel geklaagd over onze defensie. Dat vond ik toen zeker niet altijd terecht.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 26 nov 2021, 12:30 Bergsma was volgens mij transfervrij overgenomen en die was in 1e instantie ook voor Jong AZ. Dus dat is amper echt een miskoop te noemen. Letschert was ook transfervrij maar die heeft AZ wel aardig wat punten gekost dus die kun je wel rustig als miskoop bestempelen. Weigelt was wel de nummer 1 miskoop van dit stel. Die heeft wel aardig wat geld gekost en kon er echt helemaal niets van. Ik vraag mij nog steeds af wie die gescout heeft.
Of ze veel gekost hebben maakt niet zo heel veel uit, het gaat erom dat ze zijn gehaald, mede met het oog op het eerste. Door hen te halen werden anderen niet gehaald en heb je dus feitelijk met een stel kneuzen gezeten.
MB80
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ik mag toch hopen dat AZ flink doorgaat selecteren in de winterstop: Letschert, hatzidiakos (voldoet niet), Gudmundsson (aflopend contract) en Aboukhlal verkopen.Terwijl Beukema en Evjen meer speeltijd verdienen daarna.

Vervolgens 2 directe versterkingen (rechtsbuiten sowieso) halen plus een linksback om alvast te wennen om Wijndal van de zomer te vervangen.

Dan kan het team hopelijk alvast wennen en volgend jaar misschien weer top 3 spelen…
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3240
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sinds 2015 is AZ een top 4 club geweest waaronder 2x een 4e, 3x een derde en 1x een 2e eindpositie te hebben behaald.
Niet alleen sportief maar ook financieel qua uitgaande transfers behaalde het grote successen en kan het zich op dat gebied gerust meten met een club als PSV.

In de periode van de Brom werd er nog goed binnen de club gescout met voltreffers als onder meer Janssen, Berghuis, Idrissi, Jahanbakhsh, Weghorst die samen zo'n 70 miljoen in het laadje brachten. Daarna kwam de eigen gouden lichting met Til, Boadu, Koopmeiners en Stengs die AZ 64 miljoen opbrachten.
Kortom zowel sportief als financieel behoort AZ al enkele seizoenen tot de top van de eredivisie.

Moet dan de ziens en handelswijze van AZ , met al die successen van de afgelopen 7 jaar en de daarbij behorende verkregen status niet omhoog?
Was het niet vragen om problemen van de technisch directeur om maar even te denken dat je het vertrek van 5 sterkhouders grotendeels met spelers van de huidige selectie kon vervangen, waarover notabene al gerede twijfels bestonden of die wel het vereiste niveau aan konden. Denk aan Clasie, Gudmundsson, Aboukhlal. En moeten harde werkers als de Wit en Midtsjo ineens de kar trekken die dat niet kunnen. Had de geldbuidel niet wat forser opengetrokken moeten worden door bijv. dan maar het volledige bedrag van Bizot aan een jong, groot keeperstalent als Maduka Okoye te besteden in plaats van Peter Vindahl-Jensen die laat zien niet veel beter te zijn dan tweede keeper Verhulst.
Kortom, kun je als technisch directeur nog steeds het zelfde handelen als 7 seizoenen geleden als het geld binnen heeft geklotst en de sportieve successen er waren, had daar ook geen groei moeten plaats vinden? Een eenmanszaakje dat uitgroeit tot een groot bedrijf kan ook niet meer op zijn fiets de klanten bezoeken daar komen dan ook meer financiële risico's bij kijken. Een speler als Wijndal die in de top van de eredivisie speelt zou nog altijd 15 miljoen of meer hebben opgeleverd, door juist met de hand op de knip te zitten en niet het spelersniveau op peil te houden of zelfs te versterken, gaan spelers uiteindelijk veel minder opleveren en blijkt goedkoop uiteindelijk duurkoop.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 29 nov 2021, 10:34 Ik mag toch hopen dat AZ flink doorgaat selecteren in de winterstop: Letschert, hatzidiakos (voldoet niet), Gudmundsson (aflopend contract) en Aboukhlal verkopen.Terwijl Beukema en Evjen meer speeltijd verdienen daarna.

Vervolgens 2 directe versterkingen (rechtsbuiten sowieso) halen plus een linksback om alvast te wennen om Wijndal van de zomer te vervangen.

Dan kan het team hopelijk alvast wennen en volgend jaar misschien weer top 3 spelen…
Ik snap nog altijd niet waarom je 'sowieso' een rechtsbuiten gaat halen als je daar al iemand als Evjen kwijt kan.
Overigens: vind er maar eens eentje.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 29 nov 2021, 12:11 Ik snap nog altijd niet waarom je 'sowieso' een rechtsbuiten gaat halen als je daar al iemand als Evjen kwijt kan.
Overigens: vind er maar eens eentje.
Beste is om een speler te halen die net als Karlsson zowel op links- als rechtsbuiten kan spelen. Sowieso is er nog wel een speler nodig voor als Karlsson of Evjen geblesseerd raken of geschorst zijn. Aboukhlal kan echt niet meer op dit niveau.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3240
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 29 nov 2021, 12:11 Ik snap nog altijd niet waarom je 'sowieso' een rechtsbuiten gaat halen als je daar al iemand als Evjen kwijt kan.
Dan hoor ik toch graag waarom jij denkt dat Evjen even de problemen op rechts kan uitpoetsen?
Die fout hebben we ook al gemaakt met Gudmundsson en om straks bij iedere speler te gaan roepen 'ja maar ze komen beter tot hun recht op 10'.
Zover ik begrepen heb is men serieus bezig om in de winterstop een rechtsbuiten te halen , dat zal toch niet voor niets zijn?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

MB80 schreef: 29 nov 2021, 10:34 Ik mag toch hopen dat AZ flink doorgaat selecteren in de winterstop: Letschert, hatzidiakos (voldoet niet), Gudmundsson (aflopend contract) en Aboukhlal verkopen.Terwijl Beukema en Evjen meer speeltijd verdienen daarna.

Vervolgens 2 directe versterkingen (rechtsbuiten sowieso) halen plus een linksback om alvast te wennen om Wijndal van de zomer te vervangen.

Dan kan het team hopelijk alvast wennen en volgend jaar misschien weer top 3 spelen…
Als je Beukema en Evjen noemt dan hoor je ook Reijnders te noemen, is ook een schande dat deze jongen die al vaak heeft laten zien bij de beste 11 te horen telkens met 20 minuutjes speeltijd tevreden moet zijn.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik vraag mij echt af wat er in de winter gaat gebeuren om dit team aan te sterken. Ik zou even niet weten wat de oplossing is, ik zie namelijk AZ geen middenvelder halen voor de plek van Clasie gezien Reijnders er ook nog is. Reijnders kan in mijn optiek veel toevoegen op die positie en dat wordt alleen maar meer als hij meer speeltijd krijgt.

Rechtsbuiten heb je Evjen die nu een glimps laat zien van wat hij kan, hij voegt ook scorendvermogen aan de voorhoede toe. Een extra rechtsbuiten is leuk maar niet noodzakelijk meer als Evjen zijn kans nu echt krijgt.

Centraal achterin zou er nog een optie bij kunnen.

Het is meer dat Jansen nu de juiste keuzes gaat maken qua spelers.

Zet Gudmundsson op de plek van De Wit, Evjen op rechts, Reijnders op de plek van Clasie, Beukema laat direct zien beter te zijn dan wat er nu centraal staat. Ook Witry brengt wat meer loopvermogen en strijd in het veld dan Sugawara, geef hem een tijd de kans. Tevens heeft hij bewezen redelijk veel te scoren voor een rechtsback, laten we dat nou net nodig hebben.
Je hebt echt wel enorm veel handige rasvoetballers tot je beschikking, jongens die de voetbaltaal begrijpen en elkaar vanzelf gaan begrijpen.
Het kan zo mooi zijn als je de juiste mensen gebruikt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 29 nov 2021, 13:24 Ik vraag mij echt af wat er in de winter gaat gebeuren om dit team aan te sterken. Ik zou even niet weten wat de oplossing is, ik zie namelijk AZ geen middenvelder halen voor de plek van Clasie gezien Reijnders er ook nog is. Reijnders kan in mijn optiek veel toevoegen op die positie en dat wordt alleen maar meer als hij meer speeltijd krijgt.

Rechtsbuiten heb je Evjen die nu een glimps laat zien van wat hij kan, hij voegt ook scorendvermogen aan de voorhoede toe. Een extra rechtsbuiten is leuk maar niet noodzakelijk meer als Evjen zijn kans nu echt krijgt.

Centraal achterin zou er nog een optie bij kunnen.

Het is meer dat Jansen nu de juiste keuzes gaat maken qua spelers.

Zet Gudmundsson op de plek van De Wit, Evjen op rechts, Reijnders op de plek van Clasie, Beukema laat direct zien beter te zijn dan wat er nu centraal staat. Ook Witry brengt wat meer loopvermogen en strijd in het veld dan Sugawara, geef hem een tijd de kans. Tevens heeft hij bewezen redelijk veel te scoren voor een rechtsback, laten we dat nou net nodig hebben.
Je hebt echt wel enorm veel handige rasvoetballers tot je beschikking, jongens die de voetbaltaal begrijpen en elkaar vanzelf gaan begrijpen.
Het kan zo mooi zijn als je de juiste mensen gebruikt.
Na het vertrek van 'de 5 sterkhouders' nu weer 5 wissels in de basis. Gek hé dat er geen ingespeeld team meer staat. Dat was de laatste jaren juist een sterk punt. Weinig wissels en een groot deel van de ploeg die al in de jeugd met elkaar samen speelde. Nu hebben ze allemaal eenzelfde kleur shirtje aan, maar het lijken soms wel vreemdelingen van elkaar. Jansen moet heel snel met dit materiaal een vaste basis gaan neer zetten.

Dus zoals vaker wordt gedaan bij een crisis of wisseling van trainer eerst de basis op orde brengen. Dat begint met de verdediging. Minder of geen goals tegen betekent minder snel puntenverlies. Met onze te trage achterhoede dan maar iets defensiever dan AZ normaliter doet.

Ons middenveld is eigenlijk al heel defensief. Midtsjö en Clasie spelen vooral controlerend en brengen in aanvallende zin nauwelijks iets in. Zij komen vrijwel nooit dichtbij de 16 van de tegenstander, laat staan dat zij er in komen. Met en speelt De Wit op het middenveld zou je denken. Maar die gast loopt meer Pavlidis in de spits in de weg dan dat hij op het middenveld speelt. De Wit is eigenlijk de verdedigende spits die de centrumverdedigers van de tegenpartij het in dribbelen en inspelen bemoeilijkt. In aanvallende zin komt hij wel in de 16, maar heeft daar veel te weinig rendement mee. Door Gudmundsson op tien te zetten krijg je wel meer voetballend vermogen op het middenveld.

Voorin wil Jesper Karlsson het mannetje zijn dat mij nu echt begint te irriteren. Speelt weinig functioneel en haalt hele rare fratsen uit. Ongepast in de huidige crisis. Pavlidis werkt zich een slag in de rondte maar bereikt daarmee veel te weinig en straalt dat ook uit. Een en al treurnis. Elke wedstrijd een kwartier voor tijd naar de kant halen helpt hem ook niet in zijn vertrouwen. Op rechts heeft Evjen eindelijk een wedstrijd de kans gekregen en met zijn goal AZ aan een belangrijk gelijkspel in de ECL geholpen. Maar is dat nu zijn doorbraak?

Met een inzakkende verdediging zou je eigenlijk minimaal één snelle speler voorin moeten hebben. Die hebben we nu niet, want of die heeft de kwaliteit niet (Aboukhlal) of is nog te licht (Poku). Jansen heeft hen aan het begin van het seizoen uit geprobeerd, maar dat bracht niet het gewenste effect. Dus als je nu een aanvaller als directe versterking wilt halen moet die wel snel zijn zodat je hem in de diepte kan gebruiken. Onze huidige aanvallers gaan nauwelijks diep omdat dat ook geen zin heeft. Dus alle ballen moeten in de voeten en vandaar uit moet er een actie of goede pass komen. Voorspelbaar en dus een voor tegenstander makkelijker te verdedigen. Eén van de euvels van de huidige malaise.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 29 nov 2021, 12:20 Dan hoor ik toch graag waarom jij denkt dat Evjen even de problemen op rechts kan uitpoetsen?
Die fout hebben we ook al gemaakt met Gudmundsson en om straks bij iedere speler te gaan roepen 'ja maar ze komen beter tot hun recht op 10'.
Zover ik begrepen heb is men serieus bezig om in de winterstop een rechtsbuiten te halen , dat zal toch niet voor niets zijn?
Alsof de laatste paar technische keuzes van AZ zo slim waren.
Ik heb een eigen visie en daar ben ik consequent in.
Naar mijn optiek liggen de problemen van AZ niet nu en niet in de toekomst op rechtsbuiten, maar in de totale organisatie en de balans van de as van het team. Centraal achterin en op het middenveld dus.

Als je nu een rechtsbuiten haalt kun je iets van 5 spelers afschrijven, dat gaat nergens over.
Daarnaast nogmaals moet die rechtsbuiten wel beschikbaar zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie