Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Onzin-lijst. Het houdt geen rekening met gekochte spelers. Als PSV een 16-jarige koopt van Helmond, die vervolgens een aantal jaren op de Herdgang dumpt om hem uiteindelijk weer te verpatsen aan RKC dan is dit zogenaamd een door PSV opgeleide speler.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 26 okt 2021, 22:14 Onzin-lijst. Het houdt geen rekening met gekochte spelers. Als PSV een 16-jarige koopt van Helmond, die vervolgens een aantal jaren op de Herdgang dumpt om hem uiteindelijk weer te verpatsen aan RKC dan is dit zogenaamd een door PSV opgeleide speler.
In dat opzicht wrl netjes dat AZ boven Manchester City staat. Want die halen aan de lopende band overal jeugdspelers weg.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

kuifje schreef: 26 okt 2021, 22:14 Onzin-lijst. Het houdt geen rekening met gekochte spelers. Als PSV een 16-jarige koopt van Helmond, die vervolgens een aantal jaren op de Herdgang dumpt om hem uiteindelijk weer te verpatsen aan RKC dan is dit zogenaamd een door PSV opgeleide speler.
As per UEFA definition, training clubs are those where footballers have played for at least three years between the ages of 15 and 21. The season during which players celebrated their 15th and 21st birthday are also included.
Het gaat om de "31 European top divisions". Ik vind het wel een interessante lijst.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Jack schreef: 27 okt 2021, 08:08 Het gaat om de "31 European top divisions". Ik vind het wel een interessante lijst.
Ik wil eigenlijk zeggen dat AZ een stuk hoger dient te staan aangezien ze amper spelers halen bij andere BVO’s. Schrap die bij andere clubs en hun cijfers zullen veel lager uitkomen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Uiteindelijk denk ik wel dat we nu voorzichtig de balans mogen opmaken van Huiberts de afgelopen jaren. Ik vind zijn verkopen erg goed, maar zijn aankopen lijken van een bedenkelijk niveau.
Als je kijkt naar alle inkopen laatste 2 jaar, dan schrik je je kapot.
Ik zal de spelers classificeren op basis van het niveau top 3 aanvallen. Dus deze spelers zouden een toevoeging moeten zijn voor Feyenoord en misschien ook PSV.

Aankopen die geen toevoeging zijn voor deze clubs zijn:

Zakaria
Evjen
Witry
De Wit
Gudmundsson
Sugawara
Vindahl-Jensen
Letschert
Leeuwin
Pavlidis (niet helemaal zeker nog)
Beukema (ook nog niet helemaal zeker)
Weigelt
BMI

Spelers die wel met dit niveau meekunnen zijn:

Karlsson
Clasie(?)
Mis ik iemand?

Daarnaast zou je dit rijtje ook kunnen leggen naast een club als FC Utrecht of Vitesse en je dan afvragen of deze spelers daar dragende spelers zouden zijn.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Clasie en Gudmundsson mogen in jeder geval in het zelfde rijtje, bepaal jij maar welke.

Maar mooi opgesomd, het is een drama. De scouts mogen ook wel een andere baan gaan zoeken, niet alleen Huiberts natuurlijk

Trouwens Evjen valt nog te verdedigen. De “Speler van het jaar van Noorwegen van een jaar of 19 ook wel bekend op alle lijstjes als supertalent waar de grote Europese clubs ook een gooi naar deden” binnen halen is extreem goed gedaan door Huiberts.

Dat hij nu een complete inzinking heeft is niet Huiberts zijn schuld.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Alles wat zich nu ontvouwt zag je al van mijlen aankomen. Gewoon wanbeleid van de bovenste plank (onze bank is niveau helmond sport). En dan is iedereen nog fit op dit moment. Als Wijndal en/of Karlsson wegvallen met een blessure wordt linkerrijtje een uitdaging.

En dan moeten we ook nog vrezen dat Karlsson, Wijndal en Midtsjo volgende zomer gaan vertrekken, terwijl max nog bezig is om het vertrek van Druijf en Ouwejan op te vangen.

Deze winter moet max echt gaan ingrijpen, de gaten in de selectie vullen en anticiperen op de toekomst. Zeker nu AZ duidelijk maakt dat er op korte termijn geen jeugd gaat doorbreken. Anders blijf je de komende tijd achter de feit aan lopen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 30 okt 2021, 21:31 Clasie en Gudmundsson mogen in jeder geval in het zelfde rijtje, bepaal jij maar welke.

Maar mooi opgesomd, het is een drama. De scouts mogen ook wel een andere baan gaan zoeken, niet alleen Huiberts natuurlijk

Trouwens Evjen valt nog te verdedigen. De “Speler van het jaar van Noorwegen van een jaar of 19 ook wel bekend op alle lijstjes als supertalent waar de grote Europese clubs ook een gooi naar deden” binnen halen is extreem goed gedaan door Huiberts.

Dat hij nu een complete inzinking heeft is niet Huiberts zijn schuld.
Maar wel een probleem in de begeleiding door de technische staf.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Alleen al het feit dat Nick van Aart nog steeds bij AZ werkt weerhoudt mij van het idee dat Huiberts vol volwaardig kan worden aangezien.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 30 okt 2021, 21:31 Trouwens Evjen valt nog te verdedigen. De “Speler van het jaar van Noorwegen van een jaar of 19 ook wel bekend op alle lijstjes als supertalent waar de grote Europese clubs ook een gooi naar deden” binnen halen is extreem goed gedaan door Huiberts.

Dat hij nu een complete inzinking heeft is niet Huiberts zijn schuld.
Oneens, Evjen wil al 2 windows lang verhuurd worden, omdat hij gewoon nooit een wedstrijd speelt. Dat is ook terecht want hij is (nog?) niet goed genoeg.
Maar ik vindt het daarom ook niet zo gek dat Evjen niets beter wordt, of moet dat ineens gaan omslaan vanuit het niets?

Tal van clubs stonden in de rij voor hem om hem te huren. Maar Huiberts kiest er onder het mom van "hij is een belangrijke speler voor ons" voor om hem niet te verhuren.
De echte reden is natuurlijk gewoon dat hij zn zaakjes niet op orde heeft, en daarom Evjen niet kan verhuren omdat er dan helemaal geen aanvallers in de selectie meer over blijven.

Huiberts is gewoon aardig de weg kwijt, en de situatie van Evjen vind ik daar een tekenend voorbeeld van.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 30 okt 2021, 22:13 Alleen al het feit dat Nick van Aart nog steeds bij AZ werkt weerhoudt mij van het idee dat Huiberts vol volwaardig kan worden aangezien.
Vind dat de bezem sowieso een keer door de technische begeleiding van het eerste heen mag.
Maar goed dat roep ik al een tijdje...

Zou Van Aart eigenlijk een zegje mogen doen bij het binnenhalen van een nieuwe doelman? Zou veel verklaren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ondertussen is het 100 procent duidelijk: AZ zit in een tussenjaar en dat gaat waarschijnlijk meerdere tussenjaren worden.

Er is te weinig kwaliteit en een trainer die maar 1 opstelling kent waarbij hij niet de juiste spelers weet op te stellen. Max heeft zeer slecht ingekocht:
Vindahl, slechter dan Verhulst
Beukema geen basisspeler
Witry geen basisspeler
Pavlidis staat wel in de basis maar hoort daar niet thuis.

Enige logische is om jonge spelers speeltijd te gaan geven (o.a. Beukema, Reijnders, Peer, Evjen, Oosting (10 of spits) , Taabouni, Barasi, Poku) zodat deze spelers zich gaan ontwikkelen en er over 2 jaar weer een knap team staat. Over 2 maanden De Wit, Gudmundsson, Aboukhlal, en Letschert verkopen. Einde seizoen nieuwe trainer aanstellen, Pavlidis en Bmi verkopen en een paar goede aankopen doen.

Als supporter accepteren dat het dit jaar niets wordt. Met geluk misschien play offs voor Europees voetbal.

Als je verliest van een kleurloos Groningen en met veel moeite en geluk wint van de hekkesluiter dan sta je er als club heel slecht voor.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

multatuli schreef: 31 okt 2021, 01:20 Ondertussen is het 100 procent duidelijk: AZ zit in een tussenjaar en dat gaat waarschijnlijk meerdere tussenjaren worden.

Er is te weinig kwaliteit en een trainer die maar 1 opstelling kent waarbij hij niet de juiste spelers weet op te stellen. Max heeft zeer slecht ingekocht:
Vindahl, slechter dan Verhulst
Beukema geen basisspeler
Witry geen basisspeler
Pavlidis staat wel in de basis maar hoort daar niet thuis.

Enige logische is om jonge spelers speeltijd te gaan geven (o.a. Beukema, Reijnders, Peer, Evjen, Oosting (10 of spits) , Taabouni, Barasi, Poku) zodat deze spelers zich gaan ontwikkelen en er over 2 jaar weer een knap team staat. Over 2 maanden De Wit, Gudmundsson, Aboukhlal, en Letschert verkopen. Einde seizoen nieuwe trainer aanstellen, Pavlidis en Bmi verkopen en een paar goede aankopen doen.

Als supporter accepteren dat het dit jaar niets wordt. Met geluk misschien play offs voor Europees voetbal.

Als je verliest van een kleurloos Groningen en met veel moeite en geluk wint van de hekkesluiter dan sta je er als club heel slecht voor.

Vind 'met geluk meedoen voor playoffs' wel heel overdreven met Midtsjö, Karlsson en Wijndal in de basis. Het is niet alsof andere subtoppers zulke spelers hebben rondlopen.
Ook denk ik dat Koopmeiners, Oosting en Evjen niet goed genoeg zijn en zullen worden voor het niveau wat AZ ambieert.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Oh, we zitten in een tusseneeuw. Had dat even eerder gezegd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 31 okt 2021, 05:59 Vind 'met geluk meedoen voor playoffs' wel heel overdreven met Midtsjö, Karlsson en Wijndal in de basis. Het is niet alsof andere subtoppers zulke spelers hebben rondlopen.
Ook denk ik dat Koopmeiners, Oosting en Evjen niet goed genoeg zijn en zullen worden voor het niveau wat AZ ambieert.
Ik heb dit seizoen 1 hele goede wedstrijd gezien (Utrecht) en voor de rest net aan voldoende, matig tot zelfs slecht. Je kunt beter een sterk team hebben, dan een zwak team met een paar toppers er in.

Of Koopmeiners, Oosting en Evjen wel of niet de kwaliteit hebben, zul je pas zeker weten als je ze voldoende speeltijd hebt gegeven. Oosting heeft bij RKC trouwens al bewezen de eredivisie prima aan te kunnen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 30 okt 2021, 21:25 Uiteindelijk denk ik wel dat we nu voorzichtig de balans mogen opmaken van Huiberts de afgelopen jaren. Ik vind zijn verkopen erg goed, maar zijn aankopen lijken van een bedenkelijk niveau.
Als je kijkt naar alle inkopen laatste 2 jaar, dan schrik je je kapot.
Ik zal de spelers classificeren op basis van het niveau top 3 aanvallen. Dus deze spelers zouden een toevoeging moeten zijn voor Feyenoord en misschien ook PSV.

Aankopen die geen toevoeging zijn voor deze clubs zijn:

Zakaria
Evjen
Witry
De Wit
Gudmundsson
Sugawara
Vindahl-Jensen
Letschert
Leeuwin
Pavlidis (niet helemaal zeker nog)
Beukema (ook nog niet helemaal zeker)
Weigelt
BMI

Spelers die wel met dit niveau meekunnen zijn:

Karlsson
Clasie(?)
Mis ik iemand?

Daarnaast zou je dit rijtje ook kunnen leggen naast een club als FC Utrecht of Vitesse en je dan afvragen of deze spelers daar dragende spelers zouden zijn.
Ik vind dat je te hard bent voor Sugawara die daadwerkelijk een ontwikkeling door maakt en zeker niet bij de minsten op het veld hoort de laatste tijd. Verhulst is overigens toch ook wel een aankoop ondanks dat het ooit eigen jeugd was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 31 okt 2021, 10:24 Ik vind dat je te hard bent voor Sugawara die daadwerkelijk een ontwikkeling door maakt en zeker niet bij de minsten op het veld hoort de laatste tijd. Verhulst is overigens toch ook wel een aankoop ondanks dat het ooit eigen jeugd was.
Ja, eens. Yuki moet nog beter verdedigen maar laat groei zien.

Verder wel helemaal eens met SchoorlAZ. Huiberts bakt er weinig van samen met zijn scouting. Ze willen continu voor een dubbeltje op de eerste rang zitten om vervolgens te denken dat van ieder dubbeltje wel een kwartje te maken. Het is geen toeval dat Karlsson als enige al wel heeft bewezen iets toe te voegen, die kostte ook flink wat geld.

Als je telkens maar 20% van je transferopbrengsten herinvesteert in je selectie en er even twee jaar geen grote jeugdtalenten zijn dan kom je dus uit op een middelmatige selectie die heel wisselvallig presteert. Dan moet je of geduld hebben of je moet in de winter een kwaliteitsinjectie doen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik geloof best in Witry en Beukema, maar dan moeten ze wel een serieuze kans krijgen. Ik word agressiever van het gelul dat Pavlidis zo lang nodig had om zich aan te passen vanwege het niveau en tempo van AZ. Vrijwel niemand speelt zo langzaam, het niveau is tranentrekkend en zoveel meer wedstrijden speelt AZ ook niet ten opzichte van Willem II. Wederom interessantdoenerij om niks. Dat is volgens mij wat AZ momenteel typeert.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 31 okt 2021, 10:53 Ik geloof best in Witry en Beukema, maar dan moeten ze wel een serieuze kans krijgen. Ik word agressiever van het gelul dat Pavlidis zo lang nodig had om zich aan te passen vanwege het niveau en tempo van AZ. Vrijwel niemand speelt zo langzaam, het niveau is tranentrekkend en zoveel meer wedstrijden speelt AZ ook niet ten opzichte van Willem II. Wederom interessantdoenerij om niks. Dat is volgens mij wat AZ momenteel typeert.
Witry vind ik ook lang geen slechte indruk maken maar Yuki doet het goed en Wijndal passeer je niet. Beukema staat nu 3e in de hierarchie achter BMI en Panta en moet zijn kans pakken als 1 van de 2 geblesseerd raakt.

Je boosheid omtrent Paffie kan ik niet helemaal plaatsen. Het is op ons niveau kiezen of delen: als Paffie net zo snel was als Boadu dan had ie geen 2 miljoen gekost. Gister speelde hij prima en was hij belangrijk met twee goals, en is daarmee de meest waardevolle speler. Dit terwijl nog lang niet alles goed gaat en hij nog genoeg kansen mist.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je begrijpt mij denk ik verkeerd. Ik verwijt Pavlidis niks, ik stoor mij alleen enorm aan het lulverhaal van de technische staf waarom hij zogenaamd langzaam gebracht zou moeten worden. Bij 020 hebben ze daar ook zo'n handje van om te benadrukken hoe bijzonder ze wel niet zijn door een aankoop in het begin geen/weinig speeltijd te geven. In het huidige AZ is dat helemaal potsierlijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie