Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

sister of mercy schreef: 18 sep 2021, 15:55 Begin nu toch een beetje bang te worden. Nog niet zo lang geleden heb ik geopperd om Boularouz in de technische staf op te nemen, en wat gebeurt er.......
Opper ook even dat Messi komt
"One swallow does not make a summer"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

sister of mercy schreef: 18 sep 2021, 20:27 Ja en Jansen heeft gigantisch veel ervaring als hoofdcoach en zeker ook veel bereikt🥴🥴
Jansen had in ieder geval nog jarenlang etvaring als trainer. Mensen willen nu al Martens doorschuiven die pas 2 a 3 jaar als hulptrainer bezig is. Bouhlarouz heeft helemaal geen enkele ervaring. Vind het een vreemde zet dat hij nu al bij het 1e zit.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Welke spelers werden in de laatste 10 jaar nou echt beter nadat ze meer dan 1 seizoen slecht tot matig speelden? Aboukhlal/Dos Santos/Gudmundsson discussie is al vaak gevoerd, maar vroeg mij af bij welke speler dit beleid (om te laten staan) nou wel succes gehad heeft? Kon niet zo snel op een naam komen.
"One swallow does not make a summer"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Shota-Arveladze schreef: 19 sep 2021, 10:20 Welke spelers werden in de laatste 10 jaar nou echt beter nadat ze meer dan 1 seizoen slecht tot matig speelden? Aboukhlal/Dos Santos/Gudmundsson discussie is al vaak gevoerd, maar vroeg mij af bij welke speler dit beleid (om te laten staan) nou wel succes gehad heeft? Kon niet zo snel op een naam komen.
Ik denk dat je dan uitkomt bij Berghuis.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 19 sep 2021, 06:39 Jansen had in ieder geval nog jarenlang etvaring als trainer. Mensen willen nu al Martens doorschuiven die pas 2 a 3 jaar als hulptrainer bezig is. Bouhlarouz heeft helemaal geen enkele ervaring. Vind het een vreemde zet dat hij nu al bij het 1e zit.
Jansen had ook enkel ervaring als hulptrainer/hoofd jeugdopleidingen en dan een seizoen of twee als trainer van Jong PSV wat je misschien ook niet helemaal voor vol moet aanzien.

Ik ben ook ontzettend benieuwd hoeveel hij nou daadwerkelijk op het veld gestaan heeft bij PSV aangezien daar allemaal ex profvoetballers in diezelfde tijd hun trainingsuren hebben gedraaid (denk aan Van Nistelrooy en Ooijer bijvoorbeeld).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het meest stomme is. Dat men predikt aan een elftal van de toekomst te willen bouwen.
Maar in praktijk wordt er alleen maar gekozen voor middelmaat zonder groeipotentie of financiele restwaarde.

Staan we straks onderaan, en hebben we helemaal niemand verder ontwikkelt. Tel uit je winst.

Taabouni en Barasi niet verlengt.
Gudmundsson loopt gratis weg.
Reijnders, Beukema en Evjen verpieteren op de bank.
Europeesvoetbal met 10mil + aan inkomsten staat zwaar op de tocht


Beleid of visie is helemaal zoek.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 19 sep 2021, 16:34 Beleid of visie is helemaal zoek.
Maar btw, een maand geleden hadden we volgens menigeen hier nog een 'Champions League waardige' directie...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 19 sep 2021, 16:34 Het meest stomme is. Dat men predikt aan een elftal van de toekomst te willen bouwen.
Maar in praktijk wordt er alleen maar gekozen voor middelmaat zonder groeipotentie of financiele restwaarde.

Staan we straks onderaan, en hebben we helemaal niemand verder ontwikkelt. Tel uit je winst.

Taabouni en Barasi niet verlengt.
Gudmundsson loopt gratis weg.
Reijnders, Beukema en Evjen verpieteren op de bank.
Europeesvoetbal met 10mil + aan inkomsten staat zwaar op de tocht


Beleid of visie is helemaal zoek.
Helemaal mee eens. Juist de spelers die onze toekomst zouden moeten zijn worden niet of verkeerd gebruikt. Alleen Poku krijgt elke keer speeltijd, terwijl juist die er niet aan toe is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 19 sep 2021, 16:34 Het meest stomme is. Dat men predikt aan een elftal van de toekomst te willen bouwen.
Maar in praktijk wordt er alleen maar gekozen voor middelmaat zonder groeipotentie of financiele restwaarde.

Staan we straks onderaan, en hebben we helemaal niemand verder ontwikkelt. Tel uit je winst.

Taabouni en Barasi niet verlengt.
Gudmundsson loopt gratis weg.
Reijnders, Beukema en Evjen verpieteren op de bank.
Europeesvoetbal met 10mil + aan inkomsten staat zwaar op de tocht


Beleid of visie is helemaal zoek.
Dat probleem heb ik hier ook mee.
Daadwerkelijk inzetten op de jeugd is ook daadwerkelijk inzetten op de jeugd.

Niet dit half half verhaal met dan veelal onbegrijpelijke wissels.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2021, 17:09 Dat probleem heb ik hier ook mee.
Daadwerkelijk inzetten op de jeugd is ook daadwerkelijk inzetten op de jeugd.

Niet dit half half verhaal met dan veelal onbegrijpelijke wissels.
Jansen zet ook niet in op de jeugd.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het grootste probleem is toch gewoon dat je met Jansen, Goudmijn en Franssen een heel erg lichtgewicht staf hebt? Er had één ervaren trainer bij moeten zitten die het klappen van de zweep kent. Iemand die de consequenties van bepaalde keuzes op basis van ervaring beter kan inschatten en de hoofdtrainer kan behoeden voor bijvoorbeeld die rare wissels.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 13:20
Iemand die de consequenties van bepaalde keuzes op basis van ervaring beter kan inschatten en de hoofdtrainer kan behoeden voor bijvoorbeeld die rare wissels.
Als je iemand nodigt hebt om de hoofdtrainer van rare wissels te behoeden.
Heb je dan niet gewoon een slechte hoofdtrainer?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SimonPoulsen schreef: 20 sep 2021, 14:37 Als je iemand nodigt hebt om de hoofdtrainer van rare wissels te behoeden.
Heb je dan niet gewoon een slechte hoofdtrainer?
Dat kan ook natuurlijk. Laat ik het er op houden dat hij onervaren is en nog wat ondersteuning kan gebruiken.
Of AZ daarvoor de juiste plek is…..

Maar als je dan een staf samenstelt, zet er dan ook iemand bij die gepokt en gemazeld is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3201
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Als ik nu Til al 9 keer heb zien scoren voor Feyenoord en Jahanbakhsh toch alweer nuttig zie spelen op rechts, vind ik dat Huiberts toch wel een flater heeft begaan. Feyenoord dat eigenlijk geen cent te makken heeft en AZ met alweer 50 miljoen erbij op de bank. Het gemis aan scorend vermogen was vorig seizoen eigenlijk al te zien en je kon op je klompen aan voelen dat dit alleen maar erger zou gaan worden. Van jongens als de Wit, Gudmundsson, daar wisten we immers van dat ze dit onderdeel (scoren) niet echt in de voetjes hebben, Evjen is wel duidelijk daar zien ze niets in en lijkt me trouwens ook niet de speler die het netje veel zal laten bollen, Aboukhlal heeft veelal ruzie met de bal, Pavlidis moet nog maar het niveau van AZ zien te halen en kijkt een beetje onzeker uit zijn oogjes en Poku is nog lang geen speler voor het eerste.
Kortom de echte pijnpunten liggen en lagen voorin. Het scenario leuk voetballen tot aan de 16 maar verder geen vuist kunnen maken had Huiberts eigenlijk kunnen verwachten maar heeft er om onduidelijke redenen niets aan gedaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Deze TD kan redelijk verkopen maar verder eigenlijk niets. Dat is mijn conclusie na al die jaren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 22 sep 2021, 21:47 Als ik nu Til al 9 keer heb zien scoren voor Feyenoord en Jahanbakhsh toch alweer nuttig zie spelen op rechts, vind ik dat Huiberts toch wel een flater heeft begaan. Feyenoord dat eigenlijk geen cent te makken heeft en AZ met alweer 50 miljoen erbij op de bank.
Die gasten pakken 1,5 tot 2 mio per speler. Is ver boven het salarishuis. Feyenoord kan dan geen transfersommen betalen maar heeft nog wel een begroting (40 mio) waarmee het wel deze salarissen kan betalen.

Verder eens dat er zeker versterking bij had gemoeten maar dan wel binnen de financiële parameters.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 23 sep 2021, 08:19 Die gasten pakken 1,5 tot 2 mio per speler. Is ver boven het salarishuis. Feyenoord kan dan geen transfersommen betalen maar heeft nog wel een begroting (40 mio) waarmee het wel deze salarissen kan betalen.

Verder eens dat er zeker versterking bij had gemoeten maar dan wel binnen de financiële parameters.
Toch denk ik dat als je werkelijk bij de top 5 wil blijven horen je er op termijn (misschien nu al) niet meer komt met een max. aan 3 miljoen per speler.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 23 sep 2021, 09:29 Toch denk ik dat als je werkelijk bij de top 5 wil blijven horen je er op termijn (misschien nu al) niet meer komt met een max. aan 3 miljoen per speler.
Welke speler boven de 3, 4, 5 miljoen wil voor het salaris van AZ komen spelen en is veel beter dan wat je in een jaar zelf kan opleiden.

Op termijn zijn clubs met een grotere (potentiële) achterban in het voordeel. Qua dat is AZ de 7de club van Nederland.

Misschien zet AZ in op sparen en nog eens sparen om ergens in de (verre) toekomst alle grenzen op te rekken. ajax heeft dat ook gedaan, dat was tientallen jaren sparen met flinke zelf opgelegde grenzen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

FugAZi schreef: 23 sep 2021, 09:58 Welke speler boven de 3, 4, 5 miljoen wil voor het salaris van AZ komen spelen en is veel beter dan wat je in een jaar zelf kan opleiden.

Op termijn zijn clubs met een grotere (potentiële) achterban in het voordeel. Qua dat is AZ de 7de club van Nederland.

Misschien zet AZ in op sparen en nog eens sparen om ergens in de (verre) toekomst alle grenzen op te rekken. ajax heeft dat ook gedaan, dat was tientallen jaren sparen met flinke zelf opgelegde grenzen.
Ze hebben de vierde of de vijfde begroting dus daar mag en moet een selectie tegenover staan die daar aan voldoet.
Ik denk wel dat we kunnen stellen dat dit momenteel niet het geval is.

En inderdaad, meer uitgeven heeft geen zin.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 23 sep 2021, 09:58 Welke speler boven de 3, 4, 5 miljoen wil voor het salaris van AZ komen spelen en is veel beter dan wat je in een jaar zelf kan opleiden.
Op dat punt zitten we nu. Een groot deel van de supertalenten, zelf opgeleid, zijn verkocht, vertrokken, en er zijn minder supertalenten over die de stap naar het eerste kunnen zetten.
Dan is het kiezen uit twee: een (paar) jaar accepteren dat je even niet meedoet (je kunt immers niet elk jaar supertalenten produceren) en als supporter dit slikken, beseffen en accepteren; óf je geeft geld uit aan een paar werkelijke versterkingen.
Je zegt het zelf al: er zijn weinig tot geen spelers die voor AZ willen spelen in de bloei van hun carrière als ze daar niet flink voor worden betaald.
Dan zal het toch het eerste worden. En dat wordt een flink jaartje doorbijten op de fanpage…………….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie