Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 01 sep 2021, 14:26 In de zomer van 2015 vertrokken er zes basisspelers met Esteban, Berghuis, Gudelj, A. Johannsson, Poulsen en Hoedt. Daarnaast vertrok Gouweleeuw ook nog eens in de winterstop van dat seizoen. Uiteindelijk werden we vierde. We hebben dus wel eens eerder met dit bijltje gehakt. En daarnaast geeft Schoorl het perfect weer. We hebben voor drie van de vijf vertrokken basiskrachten directe vervangers gehaald en twee hebben we intern opgevangen. Dat Reijnders en Clasie nu een kans krijgen is niet raar. Reijnders speelde een uitstekende voorbereiding en ook Clasie kan het niet verleerd zijn. Op rechtsbuiten moet ik het inderdaad nog maar zien, maar we hebben daar twee talenten die dit seizoen hun kans moeten pakken.
Wel 4e op 25 en 22 punten afstand van ajax en PSV, en Vitesse was toen nog 9e en doen nu gewoon mee.

Maar verder met je eens, er is geen reden voor paniek. De clubs op plek 8 t/m 18 in de Eredvisie kunnen er eigenlijk allemaal geen klote van en moet je gewoon winnen. Maar het kan ook een keer de verkeerde kant opvallen en dan moeten we op tijd ingrijpen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 01 sep 2021, 16:48 Als de komende 2 jaar door wat voor reden dan ook, er geen transfers zijn. Dan is potje alleen al leeg met het bijpassen van het begroting
Dat is echt he-le-maal niet waar. AZ draait bij een regulier seizoen (zonder Europees voetbal) ongeveer 3-5 miljoen negatief. Bij een seizoen met Europees voetbal draait men zelfs licht positief. Daarnaast bezat AZ al reserves.
En dat stadiondak betaal je in een twintigtal jaren terug.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 01 sep 2021, 15:34 Taabouni
Maar hoe functioneert hij bij balbezit tegenstander? Ik vrees dat op dat vlak overlopen wordt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik kon zn interview prima volgen tot hij zei dat.
"Clasie heeft natuurlijk bewezen makkelijk mee te kunnen in de top van de eredivisie" :lol:
"Oosting heeft een geweldige voorbereiding gedraaid op de linksback positie" (niet zijn schuld, maar gewoon niet waar)

Hij noemt Taabouni gelukkig wel, maar Barasi bijvoorbeeld helemaal niet.

Natuurlijk een vrij kritiekloos interview vanuit aztv. Er blijven toch wel wat vragen liggen die een iets scherpere journalist van bijvoorbeeld VI wel zou oppakken.
-Zoals het verhaal rond Veerman, duidelijk teken richting de huidige middenvelders
-De contractverleningen van bepaalde spelers
-Het gebrek aan een plan b
-De situatie rond Evjen die maar geen speeltijd krijgt, maar tegelijkertijd niet mag vertrekken
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 01 sep 2021, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 01 sep 2021, 17:10 Ik kon zn interview prima volgen tot hij zei dat.
[..]
Het is natuurlijk ook wel lekker makkelijk & veilig - voor de eigen camera een verhaaltje afdraaien. Er wordt geen kritische vraag gesteld...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 01 sep 2021, 17:06 Dat is echt he-le-maal niet waar. AZ draait bij een regulier seizoen (zonder Europees voetbal) ongeveer 3-5 miljoen negatief. Bij een seizoen met Europees voetbal draait men zelfs licht positief. Daarnaast bezat AZ al reserves.
En dat stadiondak betaal je in een twintigtal jaren terug.
Ik denk dat ze maximaal 20 op de bank hebben staan, dat vind ik best broos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 01 sep 2021, 17:14 Het is natuurlijk ook wel lekker makkelijk & veilig - voor de eigen camera een verhaaltje afdraaien. Er wordt geen kritische vraag gesteld...
Er werden geen kritische vragen gesteld dat hoeft ook niet voor de eigen tv, maar veel problematischer vind ik dat er geen vragen die ook maar enige diepgang konden brengen werden gesteld.

Het beste dat ik uit dit interview heb kunnen halen is dat Olympiacos dus een hongerbod gedaan heeft en dat Brest dat in ieder geval heeft overtroffen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De transfers zorgen voor een relatief zorgeloos AZ. Dat is heel wat waard. Dan kan alle aandacht naar de sportieve prestaties.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

kuifje schreef: 01 sep 2021, 17:07 Maar hoe functioneert hij bij balbezit tegenstander? Ik vrees dat op dat vlak overlopen wordt.
Als ik zeg dat hij met zijn kwaliteiten bij ajax al meer kans had gekregen in het eerste, zeg ik dan iets vreemds?
Je moet zo'n speler de kans geven want straks kan Max verlenging op zijn buik schrijven.
Weet het niet zeker, maar in 2019 was volgens mij Taabouni in de voorbereiding de meest scorende speler.
Huiberts gaf toen al aan "Mo heeft afgelopen jaar laten zien dat hij dicht tegen de A-selectie zit, dat is als zeventienjarige bijzonder. Om die reden hebben we hem uitgenodigd om de voorbereiding met het eerste mee te draaien. Ook tijdens deze voorbereiding laat hij zien zich snel aan het niveau van de A-selectie aan te passen."
We zijn nu 2 jaar verder en volgens mij heeft zijn spel in Jong er niet veel onder geleden en is hij nog steeds de smaakmaker.
Daarbij heb je met Midtsjo en Clasie, spelers die niet heel ver naar voren trekken en prima achter Taabouni de defensieve taken uitvoeren.
Laat je hem nog een heel seizoen buiten het eerste vrees ik echt dat we hem kwijt gaan raken.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 01 sep 2021, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DeZuivelDuivel schreef: 01 sep 2021, 17:49 Er werden geen kritische vragen gesteld dat hoeft ook niet voor de eigen tv, maar veel problematischer vind ik dat er geen vragen die ook maar enige diepgang konden brengen werden gesteld.

Het beste dat ik uit dit interview heb kunnen halen is dat Olympiacos dus een hongerbod gedaan heeft en dat Brest dat in ieder geval heeft overtroffen.
Klopt. Er worden door die interviewer nooit kritische vragen gesteld. Ook niet aan Jansen over het team, spelers of de wedstrijd. Toch wel een behoorlijk gemis. Een interviewer die geen kritische vragen stelt en een beetje naar de mond praat van degene die hij interviewt kun je missen. Wordt niet ook niet gewaardeerd door AZ denk ik. Het is hun eigen medium. En……wie betaald ….bepaalt.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

FugAZi schreef: 01 sep 2021, 17:22 Ik denk dat ze maximaal 20 op de bank hebben staan, dat vind ik best broos.
Dat weet je helemaal niet. Maar, ook al zou dat zo zijn; er zijn dagen dat ik het niet in mijn portemonnaie heb :D .
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

FugAZi schreef: 01 sep 2021, 17:22 Ik denk dat ze maximaal 20 op de bank hebben staan, dat vind ik best broos.
20 miljoen is bizar veel geld voor een bedrijf met bijvoorbeeld 1000 werknemers, ook voor AZ. Denk alleen niet dat ze zoveel op de bank hebben, dit geld komt in termijnen. Normaalgesproken gaat een bedrijf dit investeren, in het geval van AZ dus waarschijnlijk in spelers, maar vastgoed kan ook. Op de bank levert het niet zoveel op. Andere optie is dividend uitkeren.
We shall never surrender!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

RAZ schreef: 01 sep 2021, 19:39 20 miljoen is bizar veel geld voor een bedrijf met bijvoorbeeld 1000 werknemers, ook voor AZ. Denk alleen niet dat ze zoveel op de bank hebben, dit geld komt in termijnen. Normaalgesproken gaat een bedrijf dit investeren, in het geval van AZ dus waarschijnlijk in spelers, maar vastgoed kan ook. Op de bank levert het niet zoveel op. Andere optie is dividend uitkeren.
1000? Ik denk nog geen 500, maar dat zal in het jaarverslag staan. Daarmee wil ik niet zeggen dat 20 miljoen bizar veel is. Dat hangt er van af. Een andere optie is aflossen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 31 aug 2021, 23:05 Kopen, kopen, kopen. Hét toverwoord, dé oplossing voor………voor wat eigenlijk? Wat gaat er nou precies mis?
Ik krijg jeuk van je reacties. Zó ongefundeerd. Je roept maar wat. Ik heb geen zin om er verder per opmerking op in te gaan, óók omdat het werkelijk bulkt van de typfouten; letters vergeten, hoofdletters vergeten, foute namen.
Mooi dat je ook eens jeuk hebt en jammer dat je niet inhoudelijk regeert en ja ik heb s' ochtends mijn bril wel eens niet op. Kopen is geen toverwoord, maar als je 5 internationals de deur uit ziet lopen en je hebt ze zelf niet achter de hand dan is kopen de enige weg om je publiek kwaliteit te leveren. Daar is ajax 4 jaar geleden al achter gekomen en......
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ferry schreef: 01 sep 2021, 16:08 Ik vind dat je topsport bedrijft om beter te worden. Als club/organisatie. Met 50 miljoen aan binnengekomen transfergelden had ik gehoopt dat er meer geld zou worden aangewend om beter te worden. Door directe versterkingen te halen die het elftal objectief beter maken.
Dat je dat niet doet, zegt mij veel. Ook van een directie die topsport en top 4 predikt.
Nog steeds geen idee wat de doelstelling en daarmee het beleid van het voetbalbedrijf AZ is ? Zo niet, kijk dan naar het interview van Huiberts.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Rjansen17 schreef: 02 sep 2021, 06:24 Mooi dat je ook eens jeuk hebt en jammer dat je niet inhoudelijk regeert en ja ik heb s' ochtends mijn bril wel eens niet op. Kopen is geen toverwoord, maar als je 5 internationals de deur uit ziet lopen en je hebt ze zelf niet achter de hand dan is kopen de enige weg om je publiek kwaliteit te leveren. Daar is ajax 4 jaar geleden al achter gekomen en......
Er zijn toch 4 vervangers gekocht ? Dat ze, volgens jou, na 2 wedstrijden, niet al het nivo hebben van de spelers die zijn vertrokken is een onderbuik gevoel en zegt wat over jouw waarnemingsvermogen. Laat ze eerst eens een paar wedstrijden spelen voordat je zegt een oordeel geeft. En wat 020 hier mee te maken heeft ??? [-X #-o
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 01 sep 2021, 18:22 Als ik zeg dat hij met zijn kwaliteiten bij ajax al meer kans had gekregen in het eerste, zeg ik dan iets vreemds?
Je moet zo'n speler de kans geven want straks kan Max verlenging op zijn buik schrijven.
Weet het niet zeker, maar in 2019 was volgens mij Taabouni in de voorbereiding de meest scorende speler.
Huiberts gaf toen al aan "Mo heeft afgelopen jaar laten zien dat hij dicht tegen de A-selectie zit, dat is als zeventienjarige bijzonder. Om die reden hebben we hem uitgenodigd om de voorbereiding met het eerste mee te draaien. Ook tijdens deze voorbereiding laat hij zien zich snel aan het niveau van de A-selectie aan te passen."
We zijn nu 2 jaar verder en volgens mij heeft zijn spel in Jong er niet veel onder geleden en is hij nog steeds de smaakmaker.
Daarbij heb je met Midtsjo en Clasie, spelers die niet heel ver naar voren trekken en prima achter Taabouni de defensieve taken uitvoeren.
Laat je hem nog een heel seizoen buiten het eerste vrees ik echt dat we hem kwijt gaan raken.
Ik vind ook wel dat Taabouni minuten verdient maar snap ook wel dat je moet waken over het evenwicht in de ploeg. Bij Jong staat hij ook steeds aan de buitenkant en dat is volgens mij toch omdat hij onvoldoende inhoud heeft om zijn verdedigende taken uit te voeren. Ben het er mee eens dat hij aan de bal zeker niet uit de toon zal vallen en zelfs een meerwaarde kan zijn. Maar er wordt veel gevraagd bij AZ van voorhoedespelers. Mee druk zetten, afjagen, mee inzakken bij balverlies. Dat red je niet met enkel twee controleurs. Die kunnen zeker wat opvangen maar niet voortdurend. Enfin, laten we maar starten met invalbeurtjes van twintig minuten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 31 aug 2021, 07:32 Die prachtige 3e plek hebben we vaak behaald omdat Feyenoord, Utrecht en Vitesse het af laten weten. Het is al een behoorlijke tijd geleden dat AZ in topvorm was en echt goed voetbal speelde.
Wat een flauwekul! :lol:
Doe ze de groeten in de *ren*.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Roadman schreef: 02 sep 2021, 08:32 Nog steeds geen idee wat de doelstelling en daarmee het beleid van het voetbalbedrijf AZ is ? Zo niet, kijk dan naar het interview van Huiberts.
Daarom begin ik met 'ik vind'.
Plaats reactie