Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Nog steeds wordt telkens weer gewezen op het feit dat Stengs nog zo jong is en nog moet groeien, en zo ook voor Boadu; dat ze tijd moeten krijgen om hun “exceptionele” kwaliteiten tot ontplooiing te laten komen en dat je ze daarom niet moet wisselen. Geldt dat zelfde dan niet voor Druijf? De Wit, Gudmundsson? Ook nog jong. Waarom niet Druijf een bepaalde periode opstellen? Het viel me op dat als Druijf in een wedstrijd niet bracht wat ie moest brengen iedereen over hem heen viel. “Niet goed genoeg voor AZ” e.d. Wat ik niet begrijp is die willekeur. Waarom Boadu wel en Druijf niet even laten aanklooien, waarom krijgt de één een seizoen de tijd en de ander nog geen hele wedstrijd? Argumenten als “Maar Boadu scoort wel” gaat niet op als je kijkt naar hoeveel tijd hij daar voor heeft gekregen, terwijl Druijf ook heeft gescoord, en nog wel hele belangrijke goals in Europa bij een korte invalbeurt.
Dat is wat mij en vele andere hier stoort. En dat dan zonder op de man te spelen. Gewoon feitelijk naar de situatie kijkend.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Als je scherp luistert naar Eenhoorn in de Podcast67 dan noemt hij geen speler behalve Ferdy Druijf. Eén van de meest memorabele wedstrijden noemt hij die in Den Haag tegen Partizan waar AZ aan gelijkspel genoeg had en tot zo´n tien minuten voor tijd met tien man na rood Boadu met 0-2 achter stond. Maar door twee bijzondere goals van Ferdy Druijf alsnog een gelijkspel uit het vuur sleepte en alles wat AZ was in Den Haag dol maakte. Ook noemde hij de ontsnapping tegen Viktoria Pilzen door toedoen van Druijf.

In de leiding van AZ was er dus wel waardering voor Druijf. Huiberts heeft niet voor niets zijn contract twee-/driemaal opgewaardeerd. Slot ging in Manchester aan Druijf voorbij terwijl werkelijk iedereen hem aan de aftrap verwachtte na de schorsing van Boadu en zijn escapegoals. Dat vond ik een ongelooflijke rotstreek van hem. Eigenlijk onbegrijpelijk dat niemand Slot dit vooraf heeft belet al weten wij daar het fijne niet van. Ik weet wel dat Druijf toen ie dit daags voor de wedstrijd vernam er kapot van was. Een enthousiaste gast die alles gaf voor AZ en dan zo 'beloond' wordt! Het zijn de akelige kanten van de topsport zeker!!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 16 mei 2021, 08:35 Nog steeds wordt telkens weer gewezen op het feit dat Stengs nog zo jong is en nog moet groeien, en zo ook voor Boadu; dat ze tijd moeten krijgen om hun “exceptionele” kwaliteiten tot ontplooiing te laten komen en dat je ze daarom niet moet wisselen. Geldt dat zelfde dan niet voor Druijf? De Wit, Gudmundsson? Ook nog jong. Waarom niet Druijf een bepaalde periode opstellen? Het viel me op dat als Druijf in een wedstrijd niet bracht wat ie moest brengen iedereen over hem heen viel. “Niet goed genoeg voor AZ” e.d. Wat ik niet begrijp is die willekeur. Waarom Boadu wel en Druijf niet even laten aanklooien, waarom krijgt de één een seizoen de tijd en de ander nog geen hele wedstrijd? Argumenten als “Maar Boadu scoort wel” gaat niet op als je kijkt naar hoeveel tijd hij daar voor heeft gekregen, terwijl Druijf ook heeft gescoord, en nog wel hele belangrijke goals in Europa bij een korte invalbeurt.
Dat is wat mij en vele andere hier stoort. En dat dan zonder op de man te spelen. Gewoon feitelijk naar de situatie kijkend.
Dat zelfde geld voor het argument dat ze "teleurgesteld" zijn over mislopen ek" of een "mentale tik" zouden krijgen bij een wissel of weekje op de bank. Terwijl de rest van de selectie dat wekenlijks meemaakt tot frustraties aan toe. Zijn hun minderwaardig ofzo, moeten andere wijken voor de tere zieltjes die men toptalenten noemt?

Die streek van Slot in Manchester was inderdaad bijna misdadig. Maar iemand een keer wisselen gaat te ver na 20 wanprestaties.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 16 mei 2021, 08:35 Nog steeds wordt telkens weer gewezen op het feit dat Stengs nog zo jong is en nog moet groeien, en zo ook voor Boadu; dat ze tijd moeten krijgen om hun “exceptionele” kwaliteiten tot ontplooiing te laten komen en dat je ze daarom niet moet wisselen. Geldt dat zelfde dan niet voor Druijf? De Wit, Gudmundsson? Ook nog jong. Waarom niet Druijf een bepaalde periode opstellen? Het viel me op dat als Druijf in een wedstrijd niet bracht wat ie moest brengen iedereen over hem heen viel. “Niet goed genoeg voor AZ” e.d. Wat ik niet begrijp is die willekeur. Waarom Boadu wel en Druijf niet even laten aanklooien, waarom krijgt de één een seizoen de tijd en de ander nog geen hele wedstrijd? Argumenten als “Maar Boadu scoort wel” gaat niet op als je kijkt naar hoeveel tijd hij daar voor heeft gekregen, terwijl Druijf ook heeft gescoord, en nog wel hele belangrijke goals in Europa bij een korte invalbeurt.
Dat is wat mij en vele andere hier stoort. En dat dan zonder op de man te spelen. Gewoon feitelijk naar de situatie kijkend.
Mooi verwoord =D>
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2021, 08:54 Dat zelfde geld voor het argument dat ze "teleurgesteld" zijn over mislopen ek" of een "mentale tik" zouden krijgen bij een wissel of weekje op de bank. Terwijl de rest van de selectie dat wekenlijks meemaakt tot frustraties aan toe. Zijn hun minderwaardig ofzo, moeten andere wijken voor de tere zieltjes die men toptalenten noemt?

Die streek van Slot in Manchester was inderdaad bijna misdadig. Maar iemand een keer wisselen gaat te ver na 20 wanprestaties.
Precies.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 16 mei 2021, 08:35 Argumenten als “Maar Boadu scoort wel” gaat niet op als je kijkt naar hoeveel tijd hij daar voor heeft gekregen, terwijl Druijf ook heeft gescoord, en nog wel hele belangrijke goals in Europa bij een korte invalbeurt.
Ik ga grotendeels met je eens. Maar ik kan me voorstellen dat je wel een speler de voorkeur geeft als hij het team beter laat voetballen. Dat weet ik niet altijd met Druijf. Voetballend kan/moet het wel beter. Maar dat geldt zeker ook voor Boadu.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 16 mei 2021, 11:15 Ik ga grotendeels met je eens. Maar ik kan me voorstellen dat je wel een speler de voorkeur geeft als hij het team beter laat voetballen. Dat weet ik niet altijd met Druijf. Voetballend kan/moet het wel beter. Maar dat geldt zeker ook voor Boadu.
Druijf is voetballend juist beter dan Boadu en hij laat juist ook de spelers om hem heen beter functioneren.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 mei 2021, 11:54 Druijf is voetballend juist beter dan Boadu en hij laat juist ook de spelers om hem heen beter functioneren.
Toch weet ik dat niet zeker, ik heb hem echt te weinig gezien en de momenten dat hij wel een (kleine) kans kreeg waren niet echt om naar huis te schrijven. Maar ik vind het echt jammer dat hij niet elke wedstrijd een half uur kreeg en hier nog gewoon speelde.

Manchester was echt de grootste streek, daarmee is veel kapot gemaakt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2021, 12:06 Toch weet ik dat niet zeker, ik heb hem echt te weinig gezien en de momenten dat hij wel een (kleine) kans kreeg waren niet echt om naar huis te schrijven. Maar ik vind het echt jammer dat hij niet elke wedstrijd een half uur kreeg en hier nog gewoon speelde.

Manchester was echt de grootste streek, daarmee is veel kapot gemaakt.
Boadu heeft welgeteld 0 assists geleverd dit seizoen, dus de lat ligt niet erg hoog voor een eventuele vervanger En ik kan me ook nauwelijks meevoetballende hoogstandjes heugen die niet resulteerde in een doelpunt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 16 mei 2021, 12:06 Toch weet ik dat niet zeker, ik heb hem echt te weinig gezien en de momenten dat hij wel een (kleine) kans kreeg waren niet echt om naar huis te schrijven. Maar ik vind het echt jammer dat hij niet elke wedstrijd een half uur kreeg en hier nog gewoon speelde.

Manchester was echt de grootste streek, daarmee is veel kapot gemaakt.
Ik weet het wel zeker, want ik heb Druijf verl wedstrijden zien spelen bij Jong AZ, NEC en nu bij KV Mechelen. En Druijf is een speler die op verschillende manieren aangespeeld kan worden, een goede balcontrole heeft en ook een medespeler in stelling kan brengen. Kwaliteiten die Boadu veel minder heeft. AZ heeft ook veel meer aan ern type Druijf spits dan aan een type Boadu spits.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Druijf geeft net de assist op 1-0 van KV Mechelen tegen Standard.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nou Max, vertoon je kunsten maar en verkoop Boadu voor het hoogst mogelijk haalbare bedrag nu hij op papier de mensen nog kan foppen met zijn statistieken en versterk met de transferinkomsten de as voor de komende jaren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2021, 14:36 Nou Max, vertoon je kunsten maar en verkoop Boadu voor het hoogst mogelijk haalbare bedrag nu hij op papier de mensen nog kan foppen met zijn statistieken en versterk met de transferinkomsten de as voor de komende jaren.
ja, en lampen om die schaduw van de truss weg te werken.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jack schreef: 16 mei 2021, 14:39 ja, en lampen om die schaduw van de truss weg te werken.
Dat kan altijd erbij :wink:

Aangezien je toch weet dat jongens willen vertrekken zou ik als AZ inzetten op zo'n 60 miljoen aan transferinkomsten minimaal, daar moet AZ echt wel even mee vooruit kunnen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2021, 14:43 Dat kan altijd erbij :wink:

Aangezien je toch weet dat jongens willen vertrekken zou ik als AZ inzetten op zo'n 60 miljoen aan transferinkomsten minimaal, daar moet AZ echt wel even mee vooruit kunnen.
Ik denk dat AZ inzet op 1 goeie deal (Teun voor pak hem beet 15-20 miljoen) en vervolgens hoog in de boom gaat zitten als clubs bijvoorbeeld Owen, Midtsjo of 1 van de anderen willen hebben. Als AZ 1 grote transfer doet, hebben we de zaken financieel weer prima op orde volgens mij. Als 020 dan voor Owen komt dan daar de hoofdprijs (20 miljoen+) voor vragen. Maar nog veel liever voor die hoofdprijs naar bijvoorbeeld Spanje of Italië

Ben ook benieuwd wat er met Marco (Bizot) gebeurt, die heeft een uitstekende 2e seizoenshelft achter de rug en nog maar en contract voor 1 jaar
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 16 mei 2021, 16:30 Ik denk dat AZ inzet op 1 goeie deal (Teun voor pak hem beet 15-20 miljoen) en vervolgens hoog in de boom gaat zitten als clubs bijvoorbeeld Owen, Midtsjo of 1 van de anderen willen hebben. Als AZ 1 grote transfer doet, hebben we de zaken financieel weer prima op orde volgens mij. Als 020 dan voor Owen komt dan daar de hoofdprijs (20 miljoen+) voor vragen. Maar nog veel liever voor die hoofdprijs naar bijvoorbeeld Spanje of Italië

Ben ook benieuwd wat er met Marco (Bizot) gebeurt, die heeft een uitstekende 2e seizoenshelft achter de rug en nog maar en contract voor 1 jaar
Je kan spelers ook niet eindeloos bij de club houden helaas. Koopmeiners zal zelf ook willen, maar dat zal voor Bizot, Stengs en Boadu ook gelden denk ik. (Of ze het nu verdienen of niet). Als Stengs en Boadu volgend seizoen weer hun productie halveren dan heb je een dure pyrhus overwinning behaald door ze te behouden. Dan kun je met 20 miljoen per speler gewoon meerdere jaarbegrotingen binnenhalen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Weinig nieuws eigenlijk. Alleen de intentie om te verlengen met Albert.

Xhaka en Sabitzer gaan ook rond in de geruchtenmolen van Roma. Mooie club + bedrag komt vanzelf wel voor Teun, de transfermolen moet eerst even opstarten.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Max heeft nog genoeg te doen:
Verkopen voor een mooie prijs: Koopmeiners, Wijndal en in mindere mate Stengs en Boadu
''Verlengen'': Svensson ( [-o<), BMI (overnemen van Stoke), Gudmundsson (2022) en Oosting (2022).
Doorselecteren/afscheid van nemen: Aboukhlal, Hatzidiakos
Ver gaan om te behouden: Midtsjo [-o<
Verhuren KKD: Taabouni,

Misschien ook wel goed om bepaalde jongens wat langer vast te leggen, er zijn nu best wat spelers met 2022/2023 contracten waaronder bepaalde 'top' talenten. Daar moet je eigenlijk afscheid van nemen of gaan verlengen want volgende zomer is men met een 1-jarig contract veel minder waard.

Overigens wel complimenten voor het alvast vroege vastleggen van Beukema en het verlengen van Reijnders!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 27 mei 2021, 19:20
Ver gaan om te behouden: Midtsjo [-o<
Niet voor Svensson :wink: ?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie