Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 05 mei 2021, 08:57 Die kutkabouter moet lekker terug naar het sprookjesbos. Klaiber voor 6! Miljoen halen, een 4e spits erbij halen voor 22 miljoen, Idrissi huren terwijl je al 28 aanvallers hebt. En nu is het geld zogenaamd ineens op. Ik wil wijndal niet eens zien in dat lelijke shirt.

Dat hij ons telkens noemt is al veelzeggend. Als Wijndal een goed ek speelt is de interesse oneindig. Aan Max vertrouw ik wel toe dat hij er een mooi bedrag uit haalt, en ajax betaalt lekker 50%neuzenbelasting.
Ach maak je niet druk.

Dat huren van Idrissi was uiteraard bedoeld om aan het buitenland te laten zien dat een basisspeler bij AZ ook niet in de basis staat bij ajax. Nou heel leuk voor hem, Wout Weghorst bewijst al 3 jaar op rij dat een AZ speler het gewoon kan maken in het buitenland.

Wij verkopen doodleuk deze zomer alleen aan buitenlandse clubs en pakken een paar grote miljoensommen. Door het Real Madrid / Barcelona beleid in Abcoude beginnen ze 'm nu een beetje te knijpen. Volgend jaar zal AZ weer een stap dichter op ajax zitten, aangezien AZ zoals het er nu naar uit ziet niet gedwongen hoeft te verkopen, vanwege goed beleid.

Als Teun en Wijndal vertrekken, dan zullen er goede vervangers worden gehaald en spelen we volgend jaar voor de titel. Dat snapt Overmars ook en die moet door dit soort vreemde acties het gat zo groot mogelijk houden met PSV en AZ. Dat gaat hem volgens mij niet lukken, aangezien de grootste talenten van ons toch verkocht worden door de firma's Raiola en Wasserman :wink:.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 05 mei 2021, 08:57 Die kutkabouter moet lekker terug naar het sprookjesbos. Klaiber voor 6! Miljoen halen, een 4e spits erbij halen voor 22 miljoen, Idrissi huren terwijl je al 28 aanvallers hebt. En nu is het geld zogenaamd ineens op. Ik wil wijndal niet eens zien in dat lelijke shirt.

Dat hij ons telkens noemt is al veelzeggend. Als Wijndal een goed ek speelt is de interesse oneindig. Aan Max vertrouw ik wel toe dat hij er een mooi bedrag uit haalt, en ajax betaalt lekker 50%neuzenbelasting.
Idrissi zag er ook al niet uit in dat lelijke shirt. Wel triest om te zien dat een speler die vorig seizoen bij de top in de eredivisie zat dit jaar, 5 minuutjes mag invallen bij ajax. Ik denk niet dat hij veel plezier heeft beleefd aan dit half jaartje ajax. En Overmars is inderdaad weer raar bezig om AZ zo klein mogelijk te houden. Maar het mooie is dat wij als AZ supporters weten dat Max toch niet onder de marktwaarde aan ajax gaat verkopen. Wat dat betreft vind ik dat Max het prima doet als TD van AZ. Een stuk beter dan Stewart destijds, waarbij ik mij rot irriteerde dat een speler voor een fooi naar Amsterdam ging.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

elmo schreef: 05 mei 2021, 08:33 Aan de andere kant, hoe reeel is een kampioenschap nog? Een tweede plek lijkt realistischer, al is dat -met het AZ budget- al ambitieus/een heel knappe prestatie. Dan moet alles meezitten en moeten PSV en Feyenoord niet presteren naar de begroting/mogelijkheden.

Ik ben blij met de koers en keuzes van AZ.
Duidelijk is dat we al twee seizoenen er vlak tegen aan zitten En dit seizoen de pech kende dat het de eerste 5 wedstrijden niet op gang kwam.
Zoals het er naar uit ziet zullen met Wijndal en Koopmeiners er internationale klappers gemaakt kunnen worden en zie op Svensson na, er niet veel vertrekken.
Financieel zal met een verkoop van die twee (die goed in de internationale markt liggen als je leest van de belangstelling) er ook geen noodzaak meer zijn voor verder uitgaande transfers. Als daar goede vervangers voor zijn of komen, en Huiberts kan weer wat aan onze defensie bouwen, waar hij met Beukema al een goede zet heeft gedaan en wellicht daar nog van de Ven aan toevoegen zie ik niet in waarom we de lijn niet gewoon door kunnen trekken en zijn we daadwerkelijk wel een eredivisie concurrent van ajax en psv.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 05 mei 2021, 10:34 Duidelijk is dat we al twee seizoenen er vlak tegen aan zitten En dit seizoen de pech kende dat het de eerste 5 wedstrijden niet op gang kwam.
Zoals het er naar uit ziet zullen met Wijndal en Koopmeiners er internationale klappers gemaakt kunnen worden en zie op Svensson na, er niet veel vertrekken.
Financieel zal met een verkoop van die twee (die goed in de internationale markt liggen als je leest van de belangstelling) er ook geen noodzaak meer zijn voor verder uitgaande transfers. Als daar goede vervangers voor zijn of komen, en Huiberts kan weer wat aan onze defensie bouwen, waar hij met Beukema al een goede zet heeft gedaan en wellicht daar nog van de Ven aan toevoegen zie ik niet in waarom we de lijn niet gewoon door kunnen trekken en zijn we daadwerkelijk wel een eredivisie concurrent van ajax en psv.
Bizot zal ook gaan vertrekken. Daarnaast verlies je ook BMI zoals de vlag er nu bijhangt. Dan heb je het al over vijf basisspelers.

Daarnaast valt een vertrek van Stengs, Hatzidiakos, Boadu en Midtsjø ook niet uit te sluiten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 05 mei 2021, 11:34 Bizot zal ook gaan vertrekken. Daarnaast verlies je ook BMI zoals de vlag er nu bijhangt. Dan heb je het al over vijf basisspelers.

Daarnaast valt een vertrek van Stengs, Hatzidiakos, Boadu en Midtsjø ook niet uit te sluiten.
Hatzidiakos zal ook wel weten wat de fans van hem vinden en heeft zelf al aangegeven om een stap te willen maken als ik mij niet vergis?
Midtsjo kun je houden, maar misschien heeft hij juist een verlenging gepakt om AZ een goede transfersom te bieden

Goed punt wel, meer vertrekken kun je niet zomaar uitsluiten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 05 mei 2021, 11:34 Bizot zal ook gaan vertrekken. Daarnaast verlies je ook BMI zoals de vlag er nu bijhangt. Dan heb je het al over vijf basisspelers.

Daarnaast valt een vertrek van Stengs, Hatzidiakos, Boadu en Midtsjø ook niet uit te sluiten.
Waar baseer je op dat "Bizot zal gaan vertrekken"? Vorig seizoen stond ie in de belangstelling van enkele Spaanse clubs, maar dat heeft nergens toe geleid. Nu wel dan? Zo ja, moeten wij dan niet een nieuwe eerste keeper?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 05 mei 2021, 11:34 Bizot zal ook gaan vertrekken. Daarnaast verlies je ook BMI zoals de vlag er nu bijhangt. Dan heb je het al over vijf basisspelers.

Daarnaast valt een vertrek van Stengs, Hatzidiakos, Boadu en Midtsjø ook niet uit te sluiten.
Financieel gezien heb je 1 goeie transfer nodig. Met name Teun maar ook Owen zijn dan de 2 spelers met het meeste "financiële potentieel"
Daarna is er voor AZ geen financiële noodzaak meer en kun je qua transfersom proberen het onderste uit de kan te krijgen.

Mogelijk tegen beter weten in hoop ik dat AZ verder deze selectie bij elkaar kan houden, waarbij AZ dan wel voor zowel BMI als voor Teun (+ Owen?) naar een linksbenige versterking op zoek zal moeten
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 05 mei 2021, 11:34 Daarnaast verlies je ook BMI zoals de vlag er nu bijhangt.
Weet jij hier meer over?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 05 mei 2021, 16:41 Weet jij hier meer over?
Indi loopt in zijn laatste seizoen en Stoke wil enkel verkopen.
Stoke zal minimaal 2 miljoen willen ontvangen en dat is voor een club als AZ niet interessant gezien hij alweer 29 is en daardoor geen restwaarde meer heeft.
AZ investeert enkel miljoenenbedragen in jonge spelers met de verwachting die op termijn weer met winst door te kunnen verkopen.
Veel zal afhangen of er nog enige interesse bij Stoke voor Indi komt, anders zal de Championship club mogelijk hem voor de kostenpost dan nog verhuren gezien hij ook niet meer in het plaatsje van Michael O'Neill voorkomt. Bij Clasie werd destijds door Southampton na een verhuurperiode bij Feyenoord zijn contract ontbonden waardoor hij hier transfervrij kon komen.
Laatst gewijzigd door capefear op 05 mei 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 05 mei 2021, 18:04 Indi loopt in zijn laatste seizoen en Stoke wil enkel verkopen.
Stoke zal minimaal 2 miljoen willen ontvangen en dat is voor een club als AZ niet interessant gezien hij alweer 29 is en daardoor geen restwaarde meer heeft.
AZ investeert enkel miljoenenbedragen in jonge spelers met de verwachting die op termijn weer met winst door te kunnen verkopen.
Veel zal afhangen of er nog enige interesse bij Stoke voor Indi komt, anders zal de Championship club mogelijk hem voor de kostenpost dan nog verhuren gezien hij ook niet meer in het plaatsje van Michael O'Neill voorkomt.
Huiberts heeft toch aangegeven eraan te denken met BMI door te gaan. Dan was dit allemaal al bekend. Dacht en schat vooral in dat het salaris het grootste struikelblok zal zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 05 mei 2021, 18:23 Huiberts heeft toch aangegeven eraan te denken met BMI door te gaan. Dan was dit allemaal al bekend. Dacht en schat vooral in dat het salaris het grootste struikelblok zal zijn.
Klopt, maar hij zei wel nadrukkelijk dat het 'financieel haalbaar' moet zijn.
Destijds sprak hij ook zoiets over Clasie die hier toen transfervrij overkwam omdat zijn contract werd ontbonden. AZ gaat geen 2 a 2,5 miljoen aan een speler van 29 uitgeven met ook nog eens een bovenschaal salaris, waarvan de restwaarde nihil zal zijn.
Het zal volgens mij toch zo'n constructie moeten zijn anders komt een speler als van de Ven veel eerder in beeld.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik heb AZ nooit horen zeggen dat een speler perse restwaarde moet hebben.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16249
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 05 mei 2021, 19:41 Ik heb AZ nooit horen zeggen dat een speler perse restwaarde moet hebben.
Als we een of twee spelers uit de eigen opleiding lucratief kunnen verkopen is die noodzaak er inderdaad niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 05 mei 2021, 16:41 Weet jij hier meer over?
Nee dat niet. Weet niet anders dan in de media heeft gestaan, dat AZ hem graag behoudt, maar dat dat wel de nodige voeten in de aarde zal hebben op financieel vlak. Ik bedoelde meer dat je ervan uit moet gaan dat hij in principe vertrekt zolang er nog geen akkoord is
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 05 mei 2021, 15:54 Financieel gezien heb je 1 goeie transfer nodig. Met name Teun maar ook Owen zijn dan de 2 spelers met het meeste "financiële potentieel"
Daarna is er voor AZ geen financiële noodzaak meer en kun je qua transfersom proberen het onderste uit de kan te krijgen.

Mogelijk tegen beter weten in hoop ik dat AZ verder deze selectie bij elkaar kan houden, waarbij AZ dan wel voor zowel BMI als voor Teun (+ Owen?) naar een linksbenige versterking op zoek zal moeten
Het gaat er denk ik vooral om wat die jongens zelf willen. Normaliter spelen jongens twee á drie jaar hier en dan maken ze een stap. Dat plan wordt meestal zo uitgestippeld en is gunstig voor zowel speler als club. Al die jongens staan minimaal twee jaar in de basis en sommige al langer.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 05 mei 2021, 15:14 Waar baseer je op dat "Bizot zal gaan vertrekken"? Vorig seizoen stond ie in de belangstelling van enkele Spaanse clubs, maar dat heeft nergens toe geleid. Nu wel dan? Zo ja, moeten wij dan niet een nieuwe eerste keeper?
Uit eerste hand. Hij heeft aangegeven te willen vertrekken deze zomer, waarbij de bestemming hem niet zo heel veel uitmaakt. Zandbak zal het niet snel worden, maar hij staat zeker open voor mooie avonturen in Azië, Australië of Amerika. Hij wil nu nog een klapper maken, dat is zo afgesproken met AZ ook.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 06 mei 2021, 19:35 Uit eerste hand. Hij heeft aangegeven te willen vertrekken deze zomer, waarbij de bestemming hem niet zo heel veel uitmaakt. Zandbak zal het niet snel worden, maar hij staat zeker open voor mooie avonturen in Azië, Australië of Amerika. Hij wil nu nog een klapper maken, dat is zo afgesproken met AZ ook.
Oké dank je voor je antwoord. Duidelijk. Vorig seizoen liet ie dat al blijken en dat zal niet veranderd zijn.

Interessant wat AZ dan doet met de vacante keeperspositie na zijn vertrek. Ik neem aan dat er dan een nieuwe eerste keeper komt. Drommel zit al bij PSV. Unnerstall heeft de omgekeerde weg naar Twente al gekozen. Wat blijft over?

Een keeper die een AZ verleden heeft is Jay Gorter en heeft dit seizoen uitgeblonken in het doel bij GAE en een recordaantal keer de nul gehouden. Maar hij wordt eind van deze maand pas 21 jaar en heeft geen eredivisie ervaring. Zijn verdedigende maatje Sam Beukema van GAE is al binnen. Volgt de in de belangstelling van veel clubs staande Gorter ook na een vertrek van Bizot?
Met 1.90 m heeft hij in ieder geval wel de lengte die ik graag zie bij een AZ-keeper.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

He is back!
AZ haalt grote naam terug: Maarten Martens aan de slag als trainer van Jong AZ


NHD Vandaag om 06:50
ALKMAAR
Zeven jaar na zijn afscheid komt Maarten Martens terug naar AZ. De Belgische oud-speler, middenvelder in het kampioenselftal van 2009, wordt trainer van Jong AZ.

Martens (36) is een grote naam uit het recente verleden van AZ. Hij speelde 233 wedstrijden voor de club en maakte daarin vijftig doelpunten.

Martens kwam in 2006 over van RKC naar AZ en liet zich al snel gelden als stilist op de linkerflank. Hij zou de club jarenlang trouw blijven. En hoewel hij regelmatig geplaagd werd door blessures (onder meer een gescheurde kruisband) was hij zeer geliefd bij de supporters, vanwege zijn verfijnde manier van voetballen.

In zijn eerste seizoen bij AZ maakte Martens de dramatische afloop op de laatste speeldag mee, toen AZ de landstitel misliep door een nederlaag bij Excelsior. Twee jaar later kwam de revanche. Met Martens als basisspeler werd AZ in 2009 met overmacht landskampioen.

In januari 2014 vertok Martens bij AZ. Na 7,5 jaar Alkmaar vertrok hij naar PAOK Saloniki. Dat werd geen succes. Kort daarna sloot Martens zijn carrière af bij Cercle Brugge, waarna hij zich al snel stortte op trainerscursussen.

Vijf jaar geleden liep Martens, toen 31 jaar oud, daarom al eens stage in de jeugdopleiding van AZ. Het was maar een korte stage, vier dagen slechts, maar toch liet hij in die korte tijd een prima indruk achter. „Hij is een intelligente jongen die het snel begrijpt en goed kan lesgeven”, zei hoofd jeugdopleiding Paul Brandenburg destijds.

Club Brugge
Martens was in die tijd weer in zijn vertrouwde regio gaan wonen, het noordwesten van België. In ’de uithoek van België’, zoals hij die streek zelf noemt, werkte Martens de laatste jaren bij Club Brugge. Eerst als jeugdtrainer en dit seizoen als assistent-trainer van ’Club Nxt’, het onder 23-team van Club Brugge. Ook haalde hij zijn (Belgische) trainersdiploma voor het betaald voetbal.

Jong AZ wordt voor Martens zijn eerste baan als hoofdtrainer in het betaald voetbal.

AZ was op zoek naar een nieuwe trainer voor Jong AZ omdat het contract van Michel Vonk afliep en niet werd verlengd. Kenneth Goudmijn, bij de start van dit seizoen assistent van Vonk, heeft nog niet vereiste de papieren om hoofdtrainer te zijn.
Zeer sympathieke Belg en geweldige speler! Fijn dat AZ hem een plek geeft in zijn trainerscarrière. Met al zijn ervaring een goede aanwinst voor Jong AZ en op termijn wellicht het eerste!!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 07 mei 2021, 06:16 Zeer sympathieke Belg en geweldige speler!
Maar maakt hem dat tot een geschikte trainer van jong AZ? Geweldige speler inderdaad, maar wel een softie die ook veel meer uit zijn carrière had moeten halen.
Zo hebben ze in Eindhoven ook ooit die Luc Nelis weer binnen gehaald.
Zo'n Andries Jonker had ik liever gezien.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 05 mei 2021, 19:41 Ik heb AZ nooit horen zeggen dat een speler perse restwaarde moet hebben.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel zo'n speler nog moet kosten. Ik zie AZ geen 2,5 miljoen uitgeven voor een speler die na dit seizoen tegen de 30 aan loopt en dan ook nog voor AZ begrippen een topsalaris moet verdienen. Iemand van midden 20 kun je makkelijker kwijt/verkopen dan iemand van 30. Die geen restwaarde meer heeft. Het is en blijft een zakelijke wereld en dat is mede ook het succes van dit AZ. Het zal veel afhangen hoe soepel Stoke zich opstelt.
Laatst gewijzigd door capefear op 07 mei 2021, 07:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie