Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Definitief Marcel Brands naar Everton per 1 juni. Tijdelijk nemen drie man (Arnesen, John de Jong en Cocu) daar deze functie over.

Is Max Huiberts kandidaat om de plek van Brands in te nemen. Zo ja wordt dan het gerucht omtrent de TD van PEC Gerard Nijkamp naar AZ gevolgd?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 16 mei 2018, 14:23 Definitief Marcel Brands naar Everton per 1 juni. Tijdelijk nemen drie man (Arnesen, John de Jong en Cocu) daar deze functie over.

Is Max Huiberts kandidaat om de plek van Brands in te nemen. Zo ja wordt dan het gerucht omtrent de TD van PEC Gerard Nijkamp naar AZ gevolgd?
Ik weet dat woorden, in het bijzonder in de voetballerij, weinig waard zijn, maar Huiberts was wel erg duidelijk over dat hij bij AZ blijft.
we can come an end
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 16 mei 2018, 10:10 Als je gewoon kijkt naar de huidige talenten dan zijn die van ajax gewoon verder dan die van AZ. Dat hebben de topwedstrijden wel bewezen.
Naar mijn mening hebben de topwedstrijden dat helemaal niet bewezen, namelijk:
- bij de topwedstrijden doen niet alleen die talenten mee maar ook andere (dus oudere, meer ervaren) spelers.
- van onze talenten die ik benoemde waren Boadu en Stengs (toch wel de 2 grootste talenten) beide niet bij de topwedstrijden aanwezig door hun langdurige blessures.
Kortom de topwedstrijden als bewijs aanhalen gaat in dit geval niet op.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 17 mei 2018, 02:35 Naar mijn mening hebben de topwedstrijden dat helemaal niet bewezen, namelijk:
- bij de topwedstrijden doen niet alleen die talenten mee maar ook andere (dus oudere, meer ervaren) spelers.
- van onze talenten die ik benoemde waren Boadu en Stengs (toch wel de 2 grootste talenten) beide niet bij de topwedstrijden aanwezig door hun langdurige blessures.
Kortom de topwedstrijden als bewijs aanhalen gaat in dit geval niet op.
Dat kan helemaal juist zijn maar wat heeft ajax daar komend seizoen aan. Kluivert en de de Ligt willen alleen maar weg. Van de Beek is wel een absolute topper.
Vergelijk dat eens met de rust waar Max voor gezorgd heeft. Alle jeugdspelers uit het eerste liggen minimaal tot 2021 vast. Onze twee grootste talenten staan te trappelen om het komend seizoen definitief door te breken. Ik hoop dan ook op een seizoen 2018/2019 met Hatzidiakos, Koopmeiners, Ouwejan/Wijndal ,Til, Hoedemakers ,Helmer ,Boadu en Stengs in de basis.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 mei 2018, 02:35 Naar mijn mening hebben de topwedstrijden dat helemaal niet bewezen, namelijk:
- bij de topwedstrijden doen niet alleen die talenten mee maar ook andere (dus oudere, meer ervaren) spelers.
- van onze talenten die ik benoemde waren Boadu en Stengs (toch wel de 2 grootste talenten) beide niet bij de topwedstrijden aanwezig door hun langdurige blessures.
Kortom de topwedstrijden als bewijs aanhalen gaat in dit geval niet op.
Dan kunnen we over Boadu en Stengs dus ook nog geen uitspraken doen, er is namelijk geen referentiekader. Bovendien had ik het ook over de grote talenten die wel meededen, namelijk Til en Koopmeiners.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 17 mei 2018, 02:35 Kortom de topwedstrijden als bewijs aanhalen gaat in dit geval niet op.
En wat is jouw bewijs dan?

Dit is jouw stelling:

Voor De Ligt, vd Beek en De Jong hebben wij Til, Koopmeiners en Boadu.

De eerste twee zijn - nagenoeg - volwaardig international en kwamen tot de Uefa Cup finale. De derde vertrekt waarschijnlijk naar Barcelona.

Jij vindt dat die drie AZ talenten hetzelfde hebben laten zien?

En:

Stengs is zeker een groter talent dan Kluivert. Wat Stengs heeft laten zien was fenomenaal. Hij was die wedstrijden meteen de grote smaakmaker in het team en voor hem werd zelfs Alireza van zijn favoriete positie verbannen.

Stengs heeft welgeteld 4 play off wedstrijden en een halve competitiewedstrijd gespeeld. Daarin kwam hij tot 2 doelpunten tegen een uitgeblust Groningen (twee keer simpel 4-1). Hij speelde die wedstrijden heel goed, maar kan je op basis van zo'n 'reeks' stellen dat hij beter is dan Kluivert?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Naast het druk bezig zijn met talenten langer binden, is ondertussen ook de grote schoonmaak is volop in gang:

OUT: v Overeem, Olij (aangekondigd), Coutinho, Garcia, Veijnovic, v Rhijn.

IN: ?

Er zijn naast deze 6 zeker nog een stuk of 7 jongens die de club gaan verlaten. Ruimt aardig op, vraag me alleen af hoeveel spelers daar voor wilt terug halen en hoeveel er vanuit de jeugd geacht worden dit verlies op te vullen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

leszz schreef: 17 mei 2018, 11:18 Naast het druk bezig zijn met talenten langer binden, is ondertussen ook de grote schoonmaak is volop in gang:

OUT: v Overeem, Olij (aangekondigd), Coutinho, Garcia, Veijnovic, v Rhijn.

IN: ?

Er zijn naast deze 6 zeker nog een stuk of 7 jongens die de club gaan verlaten. Ruimt aardig op, vraag me alleen af hoeveel spelers daar voor wilt terug halen en hoeveel er vanuit de jeugd geacht worden dit verlies op te vullen.
Eentje. Er komt er eentje voor in de plaats. Een SUPERSPELER !!!
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Voorlopig zijn eigenlijk vooral jongens vertrokken waarvan een aantal mensen nog zouden zeggen 'goh die geef ik wel een tweede kans'.

Dus wat dat betreft is er nog zat werk aan de winkel.

V.d Linden, Van Eijden,Dos Santos,Opdam,Friday?,Rienstra? Bel Hassani?

Ik zet achter Rienstra Friday en Bel Hassani een vraagteken, bij Rienstra omdat hij het dit seizoen goed gedaan heeft bij Willem 2 en AZ toch een deel van de anderhalf miljoen zal willen terugverdienen, bij Friday zal het toch ook pijnlijk worden als deze gratis de deur uit wandeld. idem voor Bel Hassani.

Dat is zo'n 4.5 miljoen die door de shredder is gegaan namelijk en dat zal ook zijn effect hebben op het mogelijk aantrekken van spelers.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 17 mei 2018, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Jack schreef: 17 mei 2018, 11:20 Eentje. Er komt er eentje voor in de plaats. Een SUPERSPELER !!!
Nou vertel...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 17 mei 2018, 11:52 Ik zet achter Rienstra Friday en Bel Hassani een vraagteken, bij Rienstra omdat hij het dit seizoen goed gedaan heeft bij Willem 2 en AZ toch een deel van de anderhalf miljoen zal willen terugverdienen, bij Friday zal het toch ook pijnlijk worden als deze gratis de deur uit wandeld. idem voor Bel Hassani.

Dat is zo'n 4.5 miljoen die door de shredder is gegaan ....
Dat laatste - mocht het zo ver komen - is inderdaad wel een pijnlijke constatering. De komst van Rienstra was overigens nog een pijnlijk geintje van Stewart. De andere twee kunnen op het conto van Max.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 17 mei 2018, 08:16 En wat is jouw bewijs dan?

Dit is jouw stelling:

Voor De Ligt, vd Beek en De Jong hebben wij Til, Koopmeiners en Boadu.

De eerste twee zijn - nagenoeg - volwaardig international en kwamen tot de Uefa Cup finale. De derde vertrekt waarschijnlijk naar Barcelona.

Jij vindt dat die drie AZ talenten hetzelfde hebben laten zien?

En:

Stengs is zeker een groter talent dan Kluivert. Wat Stengs heeft laten zien was fenomenaal. Hij was die wedstrijden meteen de grote smaakmaker in het team en voor hem werd zelfs Alireza van zijn favoriete positie verbannen.

Stengs heeft welgeteld 4 play off wedstrijden en een halve competitiewedstrijd gespeeld. Daarin kwam hij tot 2 doelpunten tegen een uitgeblust Groningen (twee keer simpel 4-1). Hij speelde die wedstrijden heel goed, maar kan je op basis van zo'n 'reeks' stellen dat hij beter is dan Kluivert?
IK heb ook geen bewijs voor mijn stelling, maar ik reageerde op AZ4life die beweerde dat de topwedstrijden het bewijs waren dat onze talenten minder goed waren. Dat bestrijd ik.

Gelet op de naam ajax komen spelers van die club sneller/makkelijker bij het Nederlands elftal. Ik zeg niet dat Til en Koopmeiners beter zijn, maar ze doen niet veel voor die van ajax onder.

Je gelijk hebt, dat Stengs nog maar weinig wedstrijden gespeeld heeft, toch heeft hij in die wedstrijden zoveel indruk gemaakt dat iedereen kan zien dat hij een topper wordt (vooropgesteld dat hij goed terugkeert van zijn blessure en niet onevenredig vaak geblesseerd raakt in de toekomst). Wat ik van Stengs gezien heb (de dwingende manier van spelen en dat hij meteen de smaakmaker van het team was op het moment dat hij meedeed) zeggen mij genoeg. Dat vd Brom in het nieuwe seizoen Alireza naar links verplaatste om plaats te maken voor Stengs blijkt wel dat hij het ook in Stengs ziet zitten. Kluivert is natuurlijk ook een goede spelers, maar wordt daarnaast vanwege zijn naam en ajacied zijn ook wel heel erg gehyped. Kluivert is daarnaast ook nog erg wisselvallig.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Last Scout schreef: 17 mei 2018, 11:52 Voorlopig zijn eigenlijk vooral jongens vertrokken waarvan een aantal mensen nog zouden zeggen 'goh die geef ik wel een tweede kans'.

Dus wat dat betreft is er nog zat werk aan de winkel.

V.d Linden, Van Eijden,Dos Santos,Opdam,Friday?,Rienstra? Bel Hassani?

Ik zet achter Rienstra Friday en Bel Hassani een vraagteken, bij Rienstra omdat hij het dit seizoen goed gedaan heeft bij Willem 2 en AZ toch een deel van de anderhalf miljoen zal willen terugverdienen, bij Friday zal het toch ook pijnlijk worden als deze gratis de deur uit wandeld. idem voor Bel Hassani.

Dat is zo'n 4.5 miljoen die door de shredder is gegaan namelijk en dat zal ook zijn effect hebben op het mogelijk aantrekken van spelers.
Dat is een lastige inderdaad. Ik zou zeggen dat Rienstra zich wel weer in de kijker heeft gespeeld en 1.5 miljoen moet kunnen opbrengen, de andere twee 1 miljoen per persoon. Totaal 3.5 miljoen, 1 miljoen verlies.. ik teken ervoor, meer waard worden ze ook niet als we langer wachten. Soms moet je je verlies nemen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 17 mei 2018, 12:17 Dat laatste - mocht het zo ver komen - is inderdaad wel een pijnlijke constatering. De komst van Rienstra was overigens nog een pijnlijk geintje van Stewart. De andere twee kunnen op het conto van Max.
Daar komen overigens nog wat kleine bedragen bij, zo was Garcia ook niet gratis bijvoorbeeld. maar de bedragen van de eerder genoemde 3 zullen wel niet 100% accuraat zijn en dan zal je uiteindelijk door de bank genomen op ongeveer hetzelfde resultaat qua verlies komen.

Het is ook nog maar eens de vraag wat het huren van Krul,Van Rhijn en Vejinovic gekost heeft.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 17 mei 2018, 12:30 Gelet op de naam ajax komen spelers van die club sneller/makkelijker bij het Nederlands elftal. Ik zeg niet dat Til en Koopmeiners beter zijn, maar ze doen niet veel voor die van ajax onder.
Waar baseer je dat dan op? Op welke wedstrijden en momenten?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 mei 2018, 12:30 IK heb ook geen bewijs voor mijn stelling, maar ik reageerde op AZ4life die beweerde dat de topwedstrijden het bewijs waren dat onze talenten minder goed waren. Dat bestrijd ik.

Gelet op de naam ajax komen spelers van die club sneller/makkelijker bij het Nederlands elftal. Ik zeg niet dat Til en Koopmeiners beter zijn, maar ze doen niet veel voor die van ajax onder.

Je gelijk hebt, dat Stengs nog maar weinig wedstrijden gespeeld heeft, toch heeft hij in die wedstrijden zoveel indruk gemaakt dat iedereen kan zien dat hij een topper wordt (vooropgesteld dat hij goed terugkeert van zijn blessure en niet onevenredig vaak geblesseerd raakt in de toekomst). Wat ik van Stengs gezien heb (de dwingende manier van spelen en dat hij meteen de smaakmaker van het team was op het moment dat hij meedeed) zeggen mij genoeg. Dat vd Brom in het nieuwe seizoen Alireza naar links verplaatste om plaats te maken voor Stengs blijkt wel dat hij het ook in Stengs ziet zitten. Kluivert is natuurlijk ook een goede spelers, maar wordt daarnaast vanwege zijn naam en ajacied zijn ook wel heel erg gehyped. Kluivert is daarnaast ook nog erg wisselvallig.
Maar op basis van wat bestrijd je dat dan? Want ik zie Van de Beek en De Ligt namelijk gewoon zijn niveau halen in topwedstrijden, terwijl Koopmeiners en zeker Til dan door het ijs zakken. Is niet erg hoor gezien de leeftijd, maar wel gewoon een feit. Til zegt het notabene zelf. Kluivert is dan nog een licht twijfelgeval, alleen vind ik dat voorlopig nog geen toptalent. En niet alleen qua naam komen Ajacieden makkelijker in Oranje, ze zijn ook vaak gewoon beter. Dat bewijzen de uitgaande transfers meestal wel en de verdere loopbaan. Althans, tot op heden. Ik hoop dat Stengs en Boadu dat kunnen doorbreken. De topwedstrijden waren trouwens mede een bewijs en niet hét bewijs. Andere factoren zijn de prestaties in Europa en bij Oranje.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 17 mei 2018, 13:05

Het is ook nog maar eens de vraag wat het huren van Krul,Van Rhijn en Vejinovic gekost heeft.
Dat zijn huurbedragen en op die spelers zal je dus verder, bij vertrek, geen verlies lijden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 17 mei 2018, 14:43 Maar op basis van wat bestrijd je dat dan? Want ik zie Van de Beek en De Ligt namelijk gewoon zijn niveau halen in topwedstrijden, terwijl Koopmeiners en zeker Til dan door het ijs zakken. Is niet erg hoor gezien de leeftijd, maar wel gewoon een feit. Til zegt het notabene zelf. Kluivert is dan nog een licht twijfelgeval, alleen vind ik dat voorlopig nog geen toptalent. En niet alleen qua naam komen Ajacieden makkelijker in Oranje, ze zijn ook vaak gewoon beter. Dat bewijzen de uitgaande transfers meestal wel en de verdere loopbaan. Althans, tot op heden. Ik hoop dat Stengs en Boadu dat kunnen doorbreken. De topwedstrijden waren trouwens mede een bewijs en niet hét bewijs. Andere factoren zijn de prestaties in Europa en bij Oranje.
Transfers bewijzen niet echt vind ik. Het is maar net wat de gek er voor geeft. Engelse teams kopen zich een slag in de rondte en kijken volgens mij niet eens zo heel precies of iemand wel of geen topper is. Voldoet ie niet kan ie op de bank, of verhuurd worden, of weer afgedankt. Veel ajaxspelers die voor flinke bedragen zijn vertrokken hebben hun belofte ook niet waargemaakt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ Twello schreef: 17 mei 2018, 11:52 Nou vertel...
Wie het is weet ik natuurlijk niet. Dat weten de SUPERSCOUTS van AZ !!!!!
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 17 mei 2018, 18:05 Dat zijn huurbedragen en op die spelers zal je dus verder, bij vertrek, geen verlies lijden.
Nouja dat is nog altijd niet gratis? je betaald toch wel wat, daar waar je op andere spelers iets probeert te verdienen door aan/verkoop.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie