Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Kees van Wonderen is vaak voorbij gekomen en kan inmiddels van het lijstje af. Zijn assistent, Paul Simonis, is mogelijk veel interessanter. Een jonge talentvolle 'trainer in de dop' die je bij AZ goed zou kunnen gebruiken om op termijn hoofdtrainer te worden. Wil zelf geen hoofdtrainer van GAE worden, heeft Groningen afgeslagen als assistent en gaat mogelijk met Van Wonderen mee naar Heerenveen. Echter, als AZ interesse zou hebben zou hij een assistentrol hier misschien wel een stap vooruit vinden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3203
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Volendam heeft leuk aanvallend voetbal gespeeld onder Jonk maar daar is al een periode dat hij moeite heeft om de boel beter aan de praat te krijgen met dat herkenbaar voetbal.
Overigens, klopt het dat Wim Jonk destijds in 2015 toen hij in onmin met ajax leefde, zelf gesolliciteerd heeft om hoofd jeugdopleiding Aloys Wijnker op te volgen maar men dit binnen AZ niet zag zitten?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Robert Franssen?
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 13 apr 2022, 05:55 Maar dat mogen we bij Jansen niet? Dan hebben we voldoende punten voor een vierde plaats?
:wink:
Volgens mij heb ik aangegeven niet veel vertrouwen in Janssen te hebben …
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3203
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Jansen heeft niet bijster zo'n geweldig materiaal, enkel Karlsson en Pavlidis, de rest steekt niet boven de grijze middelmaat uit wat in de eredivisie rondloopt.
Echter er moet wel door een trainer een spelpatroon worden ingeslepen en gepoogd worden voetbal te spelen waar de filosofie van een club voor staat.
Daar is helaas niet aan voldaan en dan kunnen louter nog prestaties je op de been houden. Blijft dat ook uit wordt het inderdaad een moeilijke zaak.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Az564 schreef: 13 apr 2022, 08:02 Voor Shota Arveladze als voor Kluivert geldt hetzelfde beiden in de leer hebben gezeten bij van Gaal. Mijn verwachting is dan ook dat Louis ook als klankbord kan gaan dienen voor de beiden heren. Zo haal je dus expertise in huis, daarnaast is de grote naam van beiden heren een mogelijkheid om de hiërarchie tussen staf en spelers groep te herstellen. Beiden heren zullen de details van het spelletje goed kunnen overbrengen op de jonge spelers. Lukkien in de combinatie voor de de veldtrainingen en de aanvallende spelopvatting.

Voor Schaars en voor Martens geldt dat beiden jonge trainers zijn, waarin ik een grote toekomst zie. Martens bewijst bij Jong AZ dat hij meerdere strategieën en tactieken kan toepassen.

Schaars staat er heel goed op binnen PSV en de knvb. Hij is al vanaf zijn spelers tijd bezig met tactiek en strategie (Arne Slot type). Bij PSV speelt hij aanvallend voetbal en bij Jong Oranje leert hij vooral hoe het soms ook echt niet moet. Voor beiden geldt jonge trainers, dus ''een ouwe rot'' welke ik dan voor langere tijd bij AZ zie zitten zou dan een welkome versterking zijn.

Een rehabilitatie van Cocu in combinatie met Lukkien is dan ook nog een optie. Hoewel jij vindt dat Cocu kampioen van de armoede was vond ik dat persoonlijk wel meevallen. Zijn PSV was overigens niet te vergelijking met de selecties die ajax heeft gehad in de Europese campagnes dus ik weet niet zo zeker of hij dan slecht heeft gepresteerd in Europa. Bij Derby heeft hij in eerste instantie best wat voetbal erin gekregen alleen moest de realiteitszin er weer in om herkenbaar kick 'n rush te gaan spelen.

Jouw suggestie Jonk zou ook kunnen maar of hij sterker is dan de de bovengenoemde ''opties'' in combinatie met Lukkien, dat weet ik niet. Maar Jonk zou je inderdaad ook kunnen proberen. Al heb deze variant liever iemand met een verleden bij AZ, het CV van Jonk en Jansen is misschien uitgebreider maar niet heel veel beter.

Hopelijk heb ik je zo een beetje een inkijkje kunnen geven in mijn gedachtegang over deze namen.
Louis heeft écht niet de tijd om even de juiste tactieken en spelprincipes uit te leggen aan Shota en Kluivert. Dat kan je vergeten. Beide hebben overigens géén noemenswaardige resultaten behaald als trainer.

Martens heeft, nogmaals, 6 a 7x gewonnen met een prima Jong AZ. Lijkt me heel erg evident dat hij er niet klaar voor is. Als we Schaars (of Martens) aanstellen zitten we minimaal nog 2/3 jaar naar beginnersfouten te kijken op tactisch gebied die niet altijd lekker uitpakken. Dan kan je net zo goed Jansen laten zitten. We zijn geen RKC ofzo. Schaars zit nog niet eens bij PSV-1 als assistent op de bank maar als assistent bij -18!

Cocu heeft bij Derby ook gewoon niet goed gepresteerd, net zoals bij Fener. Bij PSV was het ook niet om aan te zien. Elke keer winnen in de laatste minuten met vreselijk voetbal. Snap niet hoe deze opties nog beter zijn dan Jansen.

Jonk is hoofd jeugdopleiding geweest van ajax en nu al 3 jaar trainer bij Volendam, waar ze met het jaar sterker worden. Jansen is ook beginnend coach maar lijkt niet erg leergierig te zijn, wat dan wel weer jammer is.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Joostess schreef: 13 apr 2022, 08:05 Kees van Wonderen is vaak voorbij gekomen en kan inmiddels van het lijstje af. Zijn assistent, Paul Simonis, is mogelijk veel interessanter. Een jonge talentvolle 'trainer in de dop' die je bij AZ goed zou kunnen gebruiken om op termijn hoofdtrainer te worden. Wil zelf geen hoofdtrainer van GAE worden, heeft Groningen afgeslagen als assistent en gaat mogelijk met Van Wonderen mee naar Heerenveen. Echter, als AZ interesse zou hebben zou hij een assistentrol hier misschien wel een stap vooruit vinden.
Leuke suggestie, ken hem niet. Maar ik pleit al langer voor een tactisch sterke trainer of assistent. Wat voegt zo'n Goudmijn nou toe bijvoorbeeld? Zit Jansen daar met Goudmijn iets te bespreken rond de 60e minuut. Brengen ze Sowah en Aboukhlal er in....
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 13 apr 2022, 16:50 Leuke suggestie, ken hem niet. Maar ik pleit al langer voor een tactisch sterke trainer of assistent. Wat voegt zo'n Goudmijn nou toe bijvoorbeeld? Zit Jansen daar met Goudmijn iets te bespreken rond de 60e minuut. Brengen ze Sowah en Aboukhlal er in....
Tsja, wat moeten ze anders.. De bank is dusdanig triest dat zelf Pep Guardiola niet op andere opties komt.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

SchoorlAZ schreef: 13 apr 2022, 16:50 Leuke suggestie, ken hem niet. Maar ik pleit al langer voor een tactisch sterke trainer of assistent. Wat voegt zo'n Goudmijn nou toe bijvoorbeeld? Zit Jansen daar met Goudmijn iets te bespreken rond de 60e minuut. Brengen ze Sowah en Aboukhlal er in....
Nou. Die Goudmijn is toevallig wel coach geweest van zaalvoetbalclub FC Marlene uit Heerhugowaard. Het bierteam van de fam. Molenaar. :lol: :lol: En dat staat goed op je cv hoor. =P~
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Roadman schreef: 13 apr 2022, 18:21 Nou. Die Goudmijn is toevallig wel coach geweest van zaalvoetbalclub FC Marlene uit Heerhugowaard. Het bierteam van de fam. Molenaar. :lol: :lol: En dat staat goed op je cv hoor. =P~
Je kan zeggen wat je wil, maar heeft toch best wat prijzen gepakt met Marlene. Maar ja, dat zegt natuurlijk niks over zijn (potentiële) kwaliteiten als veldtrainer. Denk dat hij daarin tekort schiet.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SchoorlAZ schreef: 13 apr 2022, 16:48 Louis heeft écht niet de tijd om even de juiste tactieken en spelprincipes uit te leggen aan Shota en Kluivert. Dat kan je vergeten. Beide hebben overigens géén noemenswaardige resultaten behaald als trainer.

Martens heeft, nogmaals, 6 a 7x gewonnen met een prima Jong AZ. Lijkt me heel erg evident dat hij er niet klaar voor is. Als we Schaars (of Martens) aanstellen zitten we minimaal nog 2/3 jaar naar beginnersfouten te kijken op tactisch gebied die niet altijd lekker uitpakken. Dan kan je net zo goed Jansen laten zitten. We zijn geen RKC ofzo. Schaars zit nog niet eens bij PSV-1 als assistent op de bank maar als assistent bij -18!

Cocu heeft bij Derby ook gewoon niet goed gepresteerd, net zoals bij Fener. Bij PSV was het ook niet om aan te zien. Elke keer winnen in de laatste minuten met vreselijk voetbal. Snap niet hoe deze opties nog beter zijn dan Jansen.

Jonk is hoofd jeugdopleiding geweest van ajax en nu al 3 jaar trainer bij Volendam, waar ze met het jaar sterker worden. Jansen is ook beginnend coach maar lijkt niet erg leergierig te zijn, wat dan wel weer jammer is.
Laten we dan Jonk proberen, maar in de eerste alinea van mijn initiële post draag ik andere aan om eerst te verleiden tot een overeenkomst.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 13 apr 2022, 16:53 Tsja, wat moeten ze anders.. De bank is dusdanig triest dat zelf Pep Guardiola niet op andere opties komt.
Lijkt me wel een erg grote hyperbool.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

differentcook schreef: 13 apr 2022, 10:33 Robert Franssen?
Niemand denkt aan hem, terwijl ik denk dat AZ hem, net als Pascal Jansen eerder, ziet als mogelijke opvolger
we can come an end
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Misschien Ron Jans? Heeft nog een contract voor een jaar bij Twente. Deed het bij Zwolle erg goed en presteert met Twente ook weer erg goed. Geen ideaale trainer, maar veel opties hebben we niet.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Shota-Arveladze schreef: 14 apr 2022, 09:06 Misschien Ron Jans? Heeft nog een contract voor een jaar bij Twente. Deed het bij Zwolle erg goed en presteert met Twente ook weer erg goed. Geen ideaale trainer, maar veel opties hebben we niet.
De opties zijn legio.
Maar is er wel een nieuwe trainer nodig en zo ja, is Jans beter dan Jansen?
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3203
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik denk nog steeds als AZ dan aan een nieuwe trainer denkt en het weer over een ander boeg wil gooien aan Wim Jonk.
Zijn contract loopt af. Hoewel Jan Smit stellig is dat Jonk zijn contract verlengd bij promotie naar de Eredivisie, tempert Jonk zelf nog de verwachtingen ook al zijn er besprekingen over contractverlenging.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het zou toch echt onbestaanbaar zijn als onder andere Huiberts zou besluiten om Jansen eruit te gooien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 14 apr 2022, 13:38 Het zou toch echt onbestaanbaar zijn als onder andere Huiberts zou besluiten om Jansen eruit te gooien.
Ja, dan zou hij eerst moeten besluiten zichzelf eruit te gooien.
Maar dat zou jammer zijn iig voor de verkopen.
Hij heeft overignes ook best goede aankopen gedaan, maar ook herhaaldelijk gefaald.
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Bombaman schreef: 13 apr 2022, 19:42 Je kan zeggen wat je wil, maar heeft toch best wat prijzen gepakt met Marlene. Maar ja, dat zegt natuurlijk niks over zijn (potentiële) kwaliteiten als veldtrainer. Denk dat hij daarin tekort schiet.
Och. Dat is nu wel duidelijk geworden toch #-o
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 14 apr 2022, 08:28 Niemand denkt aan hem, terwijl ik denk dat AZ hem, net als Pascal Jansen eerder, ziet als mogelijke opvolger
Niet te hopen. De man komt net kijken. Heeft een jaartje 019 gedaan, nooit betaald voetbal. Heeft m.i. zich absoluut dit seizoen niet onderscheiden als een potentiele opvolger. Buiten het feit dat je je moet afvragen daar überhaupt de capaciteiten voor heeft. En heeft hij zijn papiertje al wel daar voor ? Dat is mij nl niet bekend.
Plaats reactie