Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Maxhuijp schreef: 09 feb 2021, 14:46 Eens over Cocu dat als je het in Nederland maakt niets betekent voor daar buiten. Alleen als je Cocu en Arveladze vergelijkt heeft Cocu het al eens geprobeerd in Nederland. Arveladze heeft een keer ontslag genomen in Turkije en is 1 keer na een halfjaar ontslagen volgens mij. Daarna is die naar zijn laatste club gegaan waar die kampioen werd. Van Galen noemde deze twee opties maar ik vind van beide trainers hun CV nou niet echt geweldig.
Arveladze
Als hoofdtrainer:
2 jaar Kayserispor, 3 jaar Kasimpasa en dan een half jaartje Trabzonspor, een half jaartje Maccabi en dan 3 jaar in Oezbekistan. Wat dat allemaal waard is dat is natuurlijk een totaal andere vraag.

Als assistent:

2 jaar bij AZ en niet volledig in officiële capaciteit volgens mij.

Cocu

Als hoofdtrainer

1x 12 wedstrijden als interim bij PSV, vervolgens een seizoen PSV onder 19, daaropvolgend 4 jaar hoofdtrainer van PSV, 2 maanden Fenerbahce en 1 jaar en 2-3 maanden bij Derby County. Het niveau waarop Cocu trainer is geweest is dus hoger, maar de variatie is miniem en de dienstverbanden korter.

Als assistent:
3 jaar bij PSV
1 jaar bij PSV onder 19
4 jaar bij het Nederlands Elftal (dit was mij niet eens opgevallen destijds).


Bij Arveladze zet ik een groot vraagteken, bij Cocu vraag ik mij af of hij stiekem niet de ideale assistent is in plaats van de ideale eindverantwoordelijke.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Maxhuijp schreef: 09 feb 2021, 14:46 Eens over Cocu dat als je het in Nederland maakt niets betekent voor daar buiten. Alleen als je Cocu en Arveladze vergelijkt heeft Cocu het al eens geprobeerd in Nederland. Arveladze heeft een keer ontslag genomen in Turkije en is 1 keer na een halfjaar ontslagen volgens mij. Daarna is die naar zijn laatste club gegaan waar die kampioen werd. Van Galen noemde deze twee opties maar ik vind van beide trainers hun CV nou niet echt geweldig.
Cocu is in Nederland 3x kampioen geworden met PSV. En tweemaal tot coach van het jaar benoemd.

De meeste trainers in de Eredivisie kunnen dit CV niet overleggen.

Lijkt me toch een prima CV, los van of dit de juiste trainer op dit moment is voor AZ.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

elmo schreef: 09 feb 2021, 15:15 Cocu is in Nederland 3x kampioen geworden met PSV. En tweemaal tot coach van het jaar benoemd.

De meeste trainers in de Eredivisie kunnen dit CV niet overleggen.

Lijkt me toch een prima CV, los van of dit de juiste trainer op dit moment is voor AZ.
Ja als je het zo bekijkt staat het mooi inderdaad! Mee eens. Maar dan nog merk je ook dat kampioen van Nederland niet heel veel zegt gezien zijn periode daarna. En ook zoals door Zuivelduivel al Frank de Boer genoemd.. Al zijn er natuurlijk ook meer factoren die meespelen in succes
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

DeZuivelDuivel schreef: 09 feb 2021, 14:57
Bij Arveladze zet ik een groot vraagteken, bij Cocu vraag ik mij af of hij stiekem niet de ideale assistent is in plaats van de ideale eindverantwoordelijke.
Tja, als je het zo allemaal opnoemd voel ik daar ook wel wat voor. Dan zijn we er uit! Nieuwe assistent is gevonden, Bel jij Max;)?

Ik denk dat Janssen daar trouwems ook wel wat moeite mee heeft. Als assistent is het toch heel wat anders. Ookal is het dezelfde ploeg. Maar dat is weer een ander onderwerp
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

*Jansen
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Als Cocu komt moet ie ook zijn oude pruik weer opzetten :lol:

Ik zie ook wel wat in hem als assistent, maar welke topper gaan we dan als eindverantwoordelijke krijgen? Cocu als hoofdcoach is misschien ook wat te bescheiden qua uitstraling.

Met een nieuwe coach zie ik het liefst ook een nieuwe staf. Flinke opfrissing.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Mooiste zou zijn als Louis zijn oude club nog wil helpen en 'the kids' nog een klein half seizoen zijn wijze lessen bijbrengt.
Hij mag van mij daarna nog zo'n Jonk klaarstomen zodat die dan echt beslagen ten ijs het roer kan overnemen bij een topclub als AZ.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

AlkmaarForever schreef: 09 feb 2021, 15:34 *Jansen
Spijt me..
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

capefear schreef: 09 feb 2021, 16:25 Mooiste zou zijn als Louis zijn oude club nog wil helpen en 'the kids' nog een klein half seizoen zijn wijze lessen bijbrengt.
Hij mag van mij daarna nog zo'n Jonk klaarstomen zodat die dan echt beslagen ten ijs het roer kan overnemen bij een topclub als AZ.
Wat zou hij het mooi vinden ! En hij zou het zeer terecht vinden natuurlijk
dat men weer bij hem aanklopt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

G-Vak schreef: 09 feb 2021, 16:43 Wat zou hij het mooi vinden ! En hij zou het zeer terecht vinden natuurlijk
dat men weer bij hem aanklopt.
Van mij mag hij wel 'shinen' hoor.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Fred Grim van RKC zou in beeld zijn als nieuwe trainer.
Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Arsene Wenger. Maar die is ook al 71.
Glory Hunter
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Fred Grim als hoofdtrainer past niet bij de topclub die AZ graag wil zijn. Wel vakkundig maar mist daarvoor de uitstraling. Denk dat ze hem graag als assistent willen.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

lowietje schreef: 12 feb 2021, 21:44 Fred Grim als hoofdtrainer past niet bij de topclub die AZ graag wil zijn.
Ik zou na Jansen en Slot misschien een trainer kiezen die iets meer dominant is. Bovenop zijn spelers zit. Zeker bij Jansen krijg ik het gevoel alsof alles besproken wordt met een kopje thee.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ik zou liever Verbeek dan weer terug willen ipv Grim.
Als assistent prima, maar dan houd het wel op.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Verbeek terug willen kost je wel 100 forumcredits, maar dat terzijde. Ik vind Grim wel een kundige, gedreven man die een beperkt team leuk laat voetballen. In de rol van assistent naast een grotere naam lijkt hij mij wel ideaal.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 13 feb 2021, 09:55 Verbeek terug willen kost je wel 100 forumcredits, maar dat terzijde. Ik vind Grim wel een kundige, gedreven man die een beperkt team leuk laat voetballen. In de rol van assistent naast een grotere naam lijkt hij mij wel ideaal.
Verbeek verschrikkelijk!

Grim doet het inderdaad heel goed met beperkte middelen en vak een jonge groep spelers. Laat het team verzorgd en goede voetbal op de mat leggen.

Of hij als assistent verder wil is natuurlijk de vraag nu hij al enkele jaren op eigen benen staat. Een duo aan het hoofd is een gevaar zie Van Basten en Pastoor.

Grim naast bijvoorbeeld Jonk een optie? Ik vrees van niet.

Geen idee wat AZ van plan is. Huiberts zal wel weer met een verrassend iemand komen.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Verbeek heeft voor mij flink kudos verdiend bij dat akkefietje bij ajax met Esteban toendertijd. Nog steeds kippenvel als ik dat terugkijk.
mAgNaVoX oDySsEy
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

pAuluZ schreef: 13 feb 2021, 10:40 Verbeek heeft voor mij flink kudos verdiend bij dat akkefietje bij ajax met Esteban toendertijd. Nog steeds kippenvel als ik dat terugkijk.
Dat is zo. Maar geen reden om hem als trainer voor de groep te zetten.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Verbeek was verschrikkelijk....

Maar wel de laatste trainer die een prijs pakte met AZ, zal die goals van Maher en Altidore nooit vergeten...
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie