Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 09 nov 2022, 12:27 Oké. Maar is dit topic niet bedoeld om met nieuwe namen te komen die mogelijk op de stoel van trainer bij AZ belanden?
Wat vinden jullie van Slot of Van Gaal?

:wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 12:50 Goh, weet je het zeker? De ene heeft 20 prijzen gewonnen en de andere heeft een Europese finale gehaald en zou landskampioen met AZ zijn geworden.
Je moet prestaties en functioneren in relatie tot de situaties kunnen zien en fase van een loopbaan. Anders wordt het plat koe in de kont kijken en nietszeggend neuzelen.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 12:52 Wat vinden jullie van Slot of Van Gaal?

:wink:
Helaas zijn beiden niet meer in beeld en in dienst bij AZ.

Eenhoorn/Huiberts en Slot nooit meer.

Truus zegt Van Gaal in je mand na het WK en er pas uit als ik dat aangeef.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 09 nov 2022, 12:50 Boulahrouz, die Jansen kent, zegt over hem dat hij "bezeten is, haast angstaanjagend". Dan is zo'n opmerking van ZuivelDuivel '"Hij heeft toch die 'het is wel goed zo' / ' het komt wel goed hoor' uitstraling" op basis van wat hij zelf voelt bij wat hij van Jansen ziet echt van een grote treurnis (helemaal als hij dan nog het woord 'nuance' in de mond neemt)
Het is treurnis hoe makkelijk sommige mensen overtuigd zijn en dat dan proberen in te zetten om argumenten van anderen die ze niet eens begrijpen proberen weg te zetten.

Je kunt ook als een bezetene overkomen als je nachten door haalt met analyses, je flink in de papieren zit, constant in contact bent met mensen. Dat zegt alleen niet direct iets over hoe je de boodschap overbrengt, hoe spraakzaam je bent, wat je opvatting is, of je zelfreflectie hebt.

Het kan best dat Jansen achter gesloten deuren heel anders is, maar je ziet het niet terug in zijn selectiebeleid, zijn opstellingen en maar sporadisch in zijn wissels.

Het belangrijkste is ook hoe het zich uit in resultaten en progressie in het team.

Maar nog belangrijker is om te begrijpen dat mensen mogelijk een andere voorkeur hebben, mogelijk naar andere dingen kijken, een andere opvatting hebben.

Ik ben fan van AZ, niet van Jansen. Wanneer AZ niet rendeert dan is er niets mis met wijzen op wat je naar persoonlijke smaak liever zou zien.

Dat ik uberhaupt de moeite neem om iedere keer dit soort reacties te typen voor de Jansen fan club die hem blind een 10 geeft ongeacht hoe het gaat. Tja misschien komt daar een opmerking over nuance vandaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 09 nov 2022, 13:18 Dat ik uberhaupt de moeite neem om iedere keer dit soort reacties te typen voor de Jansen fan club die hem blind een 10 geeft ongeacht hoe het gaat. Tja misschien komt daar een opmerking over nuance vandaan.
Overdrijven en overschreeuwen helpt je zaak inhoudelijk niet. Ik heb Jansen voorlopig een 7 gegeven (toen de poll na ajax werd opgetuigd)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 09 nov 2022, 12:52 Je moet prestaties en functioneren in relatie tot de situaties kunnen zien en fase van een loopbaan. Anders wordt het plat koe in de kont kijken en nietszeggend neuzelen.
Jansen heeft nog niks gepresteerd. Dus in welke relatie we het ook bekijken, Van Gaal en Slot zijn op dit moment veel betere trainers.

Jansen is nu in totaal 4 jaar hoofdtrainer zonder al te bijzondere prestaties. Van Gaal had na 4 jaar al 10 prijzen gewonnen. Slot is 6 jaar jonger en pas 3 jaar hoofdtrainer maar ook hij heeft al meer gepresteerd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 13:35 Jansen heeft nog niks gepresteerd. Dus in welke relatie we het ook bekijken, Van Gaal en Slot zijn op dit moment veel betere trainers.

Jansen is nu in totaal 4 jaar hoofdtrainer zonder al te bijzondere prestaties. Van Gaal had na 4 jaar al 10 prijzen gewonnen. Slot is 6 jaar jonger en pas 3 jaar hoofdtrainer maar ook hij heeft al meer gepresteerd.
Het wordt nu wel weer erg doel redeneren, maar ik vind dat Slot - qua resultaten - ook nog niets noemenswaardigs gepresteerd heeft.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 13:46 Het wordt nu wel weer erg doel redeneren, maar ik vind dat Slot - qua resultaten - ook nog niets noemenswaardigs gepresteerd heeft.
Over Slot waren we het wel eens. Maar je kunt toch niet met droge ogen beweren dat Jansen ook maar in de buurt komt van Slot en met name Van Gaal? Ja, qua puntenaantal bij AZ, als we alle wedstrijden in een kermistoernooi meetellen.

Buiten dat is Slot qua eindresultaten ook gewoon beter:

- Landskampioen met AZ (ja, ik tel hem gewoon)
- Finale CoL met Feyenoord
- Overwintering EL met Feyenoord
- Trainer van het Jaar
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 13:58 Over Slot waren we het wel eens. Maar je kunt toch niet met droge ogen beweren dat Jansen ook maar in de buurt komt van Slot en met name Van Gaal? Ja, qua puntenaantal bij AZ, als we alle wedstrijden in een kermistoernooi meetellen.

Buiten dat is Slot qua eindresultaten ook gewoon beter:

- Landskampioen met AZ (ja, ik tel hem gewoon)
- Finale CoL met Feyenoord
- Overwintering EL met Feyenoord
- Trainer van het Jaar
Ja. Ik ga wel met droge ogen beweren dat Jansen in de buurt komt van Slot.

De prestaties bij Feyenoord heb ik allemaal besproken, maar zijn - bezijden de hangen/wurgen-uitschakeling van een gehavend OM - allemaal conform begroting en niets om interessant om over te doen of opgewonden over te raken. Nationaal heeft hij nog helemaal niets laten zien en zat hij bijna een jaar (!) zonder knappe overwinning.

Dat hij Trainer van het Jaar is geworden heeft niets met daadwerkelijke prestaties te maken, maar met gepapegaai van de media. Schmidt, Jans, Oosting, Van Wonderen of Ten Hag had het moeten worden. Zeker de eerste vier waren aanzienlijk beter dan Slot bezig en hebben meer uit hun team gehaald.

Maar goed. Die doen het niet zo leuk in de media en dan houdt alles een beetje op.

Met name Schmidt is daar slachtoffer van geworden. Die praatte en wisselde volgens de media raar en dus ben je slecht. Maar was wat mij betreft was hij de beste trainer vorig jaar. Zei ik overigens toen ook al. Twee prijzen gepakt tegen een team met een veel grotere begroting en bijna kampioen geworden. Telkens ongelukkig Europees uitgeschakeld door teams waar je in principe van kan/mag verliezen (Monaco, Sociedad, Benfica en Leicester). Maar goed. Echte resultaten tellen niet als je niet leuke grapjes maakt in de perskamer.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 14:10 Ja. Ik ga wel met droge ogen beweren dat Jansen in de buurt komt van Slot.
Altijd al gedacht dat je een zware drinker was :wink:

Slot heeft inderdaad een aardige loting gehad in de CoL maar ploegen als Marseille, Slavia, Union, Maccabi en Partizan staan gewoon in de top 100 van de ranking. Jansen verliest van Rijeka, Bodo, Dundee en Apollon.

Nationaal wint Slot inderdaad zelden van (sub)toppers maar wel met redelijk voetbal van alle kleine clubs. Jansen verliest al 2 jaar met dramatisch voetbal veel van die kleine potjes en wint af en toe van de (sub)toppers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 15:18 Altijd al gedacht dat je een zware drinker was :wink:
:lol:

Alleen in het weekend. Soms.

Op woensdagochtend ben ik vrij helder. Denk ik. Maar het kan natuurlijk ook een waanidee door overmatig gebruik zijn.

Hoe het ook zij. Als we dan toch gaan kersen plukken:

Feyenoord heeft alleen al dit seizoen ook gewoon verloren van Sturm Graz, twee keer gelijk gespeeld tegen Midtjylland en slordig punten laten liggen tegen Heerenveen, NEC en Fortuna.

Tot zover je goede resultaten tegen kleinere clubs.

Maar goed. Dit is allemaal wat off topic, want Slot zal inderdaad geen trainer meer worden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 16:39 Op woensdagochtend ben ik vrij helder. Denk ik.
Als je in de namiddag nog denkt dat het ochtend is dan weet ik wel genoeg :lol:

Of zit je in een andere tijdzone?
Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 16:39 Feyenoord heeft alleen al dit seizoen ook gewoon verloren van Sturm Graz, twee keer gelijk gespeeld tegen Midtjylland en slordig punten laten liggen tegen Heerenveen, NEC en Fortuna.
Midtjylland wint met 5-1 van Lazio. Heerenveen staat 8e. En je kunt altijd een keer punten verspelen als het niet meezit. Had AZ ook tegen NEC. Maar bij Feyenoord zijn het uitzonderingen en AZ wint structureel nooit eenvoudig van kleine clubs.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 16:51 Als je in de namiddag nog denkt dat het ochtend is dan weet ik wel genoeg :lol:

Of zit je in een andere tijdzone?

Midtjylland wint met 5-1 van Lazio. Heerenveen staat 8e. En je kunt altijd een keer punten verspelen als het niet meezit. Had AZ ook tegen NEC. Maar bij Feyenoord zijn het uitzonderingen en AZ wint structureel nooit eenvoudig van kleine clubs.
Als je laat opstaat kan alles ochtend lijken.

Maar we kunnen nu allerlei potjes tegenover elkaar gaan zetten, maar ik weet niet of dat veel zin heeft. Als er weer mooie data (ranglijsten met puntgemiddelden met begrotingen) etc. verschijnt pakken we hier wel weer op door.

In mijn geval zal ik waarschijnlijk dan weer op zoek gaan naar andere data die de prestaties van Slot ondermijnen.

Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat ik hem overschat vind, maar - boven alles - een heel slecht mens. En dat wordt mij te vaak onderbelicht. Zolang die slechte kant niet normaal wordt belicht hak ik maar door op zijn sportieve prestaties.

Lang verhaal kort: ik ben niet objectief in deze.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 17:22 Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat ik hem overschat vind, maar - boven alles - een heel slecht mens.
Dat is wel het ergste waarvan je kunt worden beticht. Wat precies maakt hem een heel slecht mens in jouw ogen?
(als we Slot als een schaduwtrainer beschouwen, dan blijft het ontopic)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 09 nov 2022, 17:35 Dat is wel het ergste waarvan je kunt worden beticht. Wat precies maakt hem een heel slecht mens in jouw ogen?
(als we Slot als een schaduwtrainer beschouwen, dan blijft het ontopic)
De manier waarop hij bij AZ vetrokken is, hoe hij daar - op korte termijn en lange termijn - op gereageerd en gereflecteerd heeft en hoe hij vervolgens lijkt (!) om te zijn gegaan met alle kennis en ervaring die hij van AZ gehad heeft.

Het stuit tegen nogal wat kernwaarden in: eerlijk, integer, betrouwbaar, dankbaar, zelfkritisch.

Ik vind het (zover ik het kan inschatten) oprecht een heel eng en naar mens.

Slechter in de voetballerij ken ik ze eigenlijk niet.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 17:43 De manier waarop hij bij AZ vetrokken is, hoe hij daar - op korte termijn en lange termijn - op gereageerd en gereflecteerd heeft en hoe hij vervolgens lijkt (!) om te zijn gegaan met alle kennis en ervaring die hij van AZ gehad heeft.

Het stuit tegen nogal wat kernwaarden in: eerlijk, integer, betrouwbaar, dankbaar, zelfkritisch.

Ik vind het (zover ik het kan inschatten) oprecht een heel eng en naar mens.

Slechter in de voetballerij ken ik ze eigenlijk niet.
Marino P. doet niet veel onder voor die kale kwallebak.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 17:43 De manier waarop hij bij AZ vetrokken is, hoe hij daar - op korte termijn en lange termijn - op gereageerd en gereflecteerd heeft en hoe hij vervolgens lijkt (!) om te zijn gegaan met alle kennis en ervaring die hij van AZ gehad heeft.

Het stuit tegen nogal wat kernwaarden in: eerlijk, integer, betrouwbaar, dankbaar, zelfkritisch.

Ik vind het (zover ik het kan inschatten) oprecht een heel eng en naar mens.

Slechter in de voetballerij ken ik ze eigenlijk niet.
Met de scouting lijst van AZ in de achterzak.....
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 09 nov 2022, 17:46 Marino P. doet niet veel onder voor die kale kwallebak.
Die laatste is een engerd. Slot heeft zich nooit negatief uitgelaten over AZ naar mijn weten. Ik vind het alles behalve eng of een slecht mens. Of hij toendertijd netjes heeft gehandeld rond zijn vertrek is natuurlijk een ander verhaal. Al kennen wij daar dan weer niet alle details van, maar de schijn heeft hij wel tegen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 13:35 Jansen is nu in totaal 4 jaar hoofdtrainer zonder al te bijzondere prestaties.
Vier jaar? Ga je lekker... HIj is aangesteld op 5 december 2020. Nu kan ik misschien een rekenfout maken, maar hij zit hier volgens mij nog geen twee jaar. Hij heeft slechts één volledig seizoen gedraaid, met een uitgekleed elftal wel te verstaan. Je weet wel, dat elftal zonder Boadu, Stengs, Koopmeiners, Svensson, Bizot en Vlaar (grotendeels).
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 09 nov 2022, 18:31 Vier jaar? Ga je lekker... HIj is aangesteld op 5 december 2020. Nu kan ik misschien een rekenfout maken, maar hij zit hier volgens mij nog geen twee jaar. Hij heeft slechts één volledig seizoen gedraaid, met een uitgekleed elftal wel te verstaan. Je weet wel, dat elftal zonder Boadu, Stengs, Koopmeiners, Svensson, Bizot en Vlaar (grotendeels).
Ja, 4 jaar :roll: time flies when you're having fun
we can come an end
Plaats reactie