Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

kuifje schreef: 22 nov 2021, 18:39 Vrancken doet het wel goed bij KVM. Jammer voor Druijf dat hij het ook niet echt in hem ziet zitten.
Is die van Charleroi dan ook niet een optie?
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

DeZuivelDuivel schreef: 22 nov 2021, 12:32 Schreuder even wat nader bekeken vanwege de wonderlijke criteria van de heren hierboven:

Schreuder heeft maar twee seizoenen op zijn naam staan als hoofdtrainer, voor de rest was hij altijd assistent.
Bij Hoffenheim is hij voortijdig opgestapt, bij Twente heeft hij de op dat moment laagste ranglijst positie in jaren weten te behalen alvorens hij naar Hoffenheim vertrok.
Grote kans dat hij een top assistent is, maar niet goed genoeg om als hoofdtrainer te fungeren.
Schreuder heeft wel met goede trainers samengewerkt en heeft daarnaast ook nog maar relatief kort zijn trainerspapieren. Bij Twente is hij als 'assistent op papier' 3e geworden maar was hij in de praktijk de hoofdtrainer. Seizoen daarna haalde hij zijn diploma en eindigde, voor het eerst als 'hoofdtrainer op papier', op een 10e plek. Die lage positie was ook omdat de club in financiële problemen zat/kwam en 6 punten in mindering kreeg. Dat is dan lastig scoren voor een trainer.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Persoonlijk zie ik het liefst Cees van Wonderen komen. Man met bewezen capaciteit en duidelijke visie. Ook leuk dat hij geboren bergenaar is. Toch denk ik dat AZ terug gaat vallen op zijn oude gewoonte om een trainer met naam te halen. Om de Semi topclubstatus nieuw leven in te blazen. Daarom denk ik dat Philip Cocu de volgende trainer word.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heeft Wim Jonk geen aflopend contract bij FC Volendam?
Staat toch voor aanvallend verzorgd combinatievoetbal, is nog steeds rancuneus op onze concurrent (wat op zich nooit slecht is) en zou leuk uitpakken als dan ook Veerman nog komt om zijn ideeën voor de nodige diepgang op het veld uit te voeren.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 23 nov 2021, 11:00Heeft Wim Jonk geen aflopend contract bij FC Volendam?
Volgens transfermarkt wel, "vermoedelijk 30 jun. 2022".
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 22 nov 2021, 18:39 Vrancken doet het wel goed bij KVM.
1,5 maand geleden zat hij nog op de schopstoel. Het kan verkeren...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 23 nov 2021, 14:33 1,5 maand geleden zat hij nog op de schopstoel. Het kan verkeren...
Dat pleit dan wel hij een crisissituatie kan managen en het tij kan keren.

Hij werd vroeger ook al gelinkt aan andere teams. Genk volgens mij, maar die gingen toen voor Brom omdat Vrancken niet wilde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Binnen Nederland zie ik eigenlijk alleen Wim Jonk als optie. Dat is echt een trainer die in het profiel van AZ past. Heeft oog voor jeugd, is niet bang hen door te laten stromen en laat zijn ploeg leuk voetballen. Is bovendien al behoorlijk ervaren. Niet per se als hoofdtrainer, maar heeft praktisch alle functies wel doorlopen. Van topvoetballer, tot jeugdtrainer, tot hoofd jeugdopleiding naar hoofdtrainer. Zou veruit mijn favoriet zijn.

Namens als Ultee ben ik totaal niet van onder de indruk.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 26 nov 2021, 21:12 Binnen Nederland zie ik eigenlijk alleen Wim Jonk als optie. Dat is echt een trainer die in het profiel van AZ past. Heeft oog voor jeugd, is niet bang hen door te laten stromen en laat zijn ploeg leuk voetballen. Is bovendien al behoorlijk ervaren. Niet per se als hoofdtrainer, maar heeft praktisch alle functies wel doorlopen. Van topvoetballer, tot jeugdtrainer, tot hoofd jeugdopleiding naar hoofdtrainer. Zou veruit mijn favoriet zijn.

Namens als Ultee ben ik totaal niet van onder de indruk.
Jonk heeft hetzelfde profiel als Jansen alleen dan een ajax achtergrond en meer bewezen.
Dat kan of heel goed gaan, of nét zo fout.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZ 4 Life schreef: 26 nov 2021, 21:12 Namens als Ultee ben ik totaal niet van onder de indruk.
Waarom niet?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik had verwacht dat John van 't Schip hier al genoemd zou zijn.

https://www.vi.nl/nieuws/van-t-schip-tr ... elkaar#_=_

In ieder geval een ervaren Nederlandse trainer uit een voetbalschool met vergelijkbare ideeën als AZ. Maar is hij als trainer ook zo? Zegt u 't maar!
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bombaman schreef: 27 nov 2021, 08:17Waarom niet?
Omdat hij met Fortuna 17e staat. Als hij zo goed was had hij daar niet gestaan. Alle promovendie staan met gemak boven hem. Wanprestatie dus. Daarnaast voetbal Fortuna ook heel anders, veel meer op de omschakeling en in een ander systeem.

Als je Jansen (terecht) afrekent op resultaat geldt dat ook voor hem.

Jij ziet een wereldtrainer in hem, want?
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 27 nov 2021, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 27 nov 2021, 09:25 Ik had verwacht dat John van 't Schip hier al genoemd zou zijn.

https://www.vi.nl/nieuws/van-t-schip-tr ... elkaar#_=_

In ieder geval een ervaren Nederlandse trainer uit een voetbalschool met vergelijkbare ideeën als AZ. Maar is hij als trainer ook zo? Zegt u 't maar!
Nou, volgens mij bakte die er met Zwolle helemaal niets van. Over gokjes gesproken..
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bob Ross schreef: 27 nov 2021, 10:12 Omdat hij met Fortuna 17e staat. Als hij zo goed was had hij daar niet gestaan. Alle promovendie staan met gemak boven hem. Wanprestatie dus. Daarnaast voetbal Fortuna ook heel anders, veel meer op de omschakeling en in een ander systeem.

Als je Jansen (terecht) afrekent op resultaat geldt dat ook voor hem.

Jij ziet een wereldtrainer in hem, want?
Wat een aanvallende houding Bob. Ik vraag gewoon waarom AZ 4 Life niet gecharmeerd is van Ultee. Ik heb nergens gezegd dat ik hem een wereldtrainer vind.

Maar we zullen donderdag zien of het inderdaad zo'n prutser is als jij beweert. Gezien de selectiewaardes zouden we deze wedstrijd makkelijk moeten kunnen winnen.

Maar ach, verlies is ook niet zo erg in een tussenjaartje. We worden immers al bijna 2 decennia verwend door ons provincieclubje en zijn daardoor behoorlijk boven onze stand gaan leven.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 27 nov 2021, 09:25 Ik had verwacht dat John van 't Schip hier al genoemd zou zijn.

https://www.vi.nl/nieuws/van-t-schip-tr ... elkaar#_=_

In ieder geval een ervaren Nederlandse trainer uit een voetbalschool met vergelijkbare ideeën als AZ. Maar is hij als trainer ook zo? Zegt u 't maar!
Net zoveel geloof in als ik in Hatzidiakos heb.

Van 't Schip vind ik meer van de school Frank de Boer oftewel: wel aanwezig, maar geen resultaten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bombaman schreef: 27 nov 2021, 11:05 Wat een aanvallende houding Bob. Ik vraag gewoon waarom AZ 4 Life niet gecharmeerd is van Ultee. Ik heb nergens gezegd dat ik hem een wereldtrainer vind.

Maar we zullen donderdag zien of het inderdaad zo'n prutser is als jij beweert. Gezien de selectiewaardes zouden we deze wedstrijd makkelijk moeten kunnen winnen.

Maar ach, verlies is ook niet zo erg in een tussenjaartje. We worden immers al bijna 2 decennia verwend door ons provincieclubje en zijn daardoor behoorlijk boven onze stand gaan leven.
Mooi, ben het met alles wat je zegt helemaal eens! Zo zie je maar weer dat zo'n forum toch wat realiteitszin bij kan brengen.

P.s. niet boos worden als we winnen he. Accepteer de nederlaag van een eventuele winst dan gewoon.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZ 4 Life schreef: 26 nov 2021, 21:12 Binnen Nederland zie ik eigenlijk alleen Wim Jonk als optie. Dat is echt een trainer die in het profiel van AZ past. Heeft oog voor jeugd, is niet bang hen door te laten stromen en laat zijn ploeg leuk voetballen. Is bovendien al behoorlijk ervaren. Niet per se als hoofdtrainer, maar heeft praktisch alle functies wel doorlopen. Van topvoetballer, tot jeugdtrainer, tot hoofd jeugdopleiding naar hoofdtrainer. Zou veruit mijn favoriet zijn.

Namens als Ultee ben ik totaal niet van onder de indruk.
Eens! Denk dat dit elftal een trainer nodig heeft die in de wereldtop heeft gespeeld.
Iemand die respect afdwingt / verdiend bij het team en de spelers wél iets kan leren.
Jonk is iemand die graag attractief aanvallend voetbal wil spelen en er een duidelijke speelwijze en visie op nahoudt.
Laatst gewijzigd door Bertje op 28 nov 2021, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik vind Kees van Wonderen ook wel een goede trainer voor AZ. Doet het dit seizoen erg goed met Go Ahead Eagles. Heeft visie, probeert Go Ahead aanvallend te laten spelen. Al veel ervaring opgedaan als assistent bij o.a. Koeman en Ten Hag in het verleden. Ik denk dat spelers wel tegen hem opkijken gezien zijn verleden bij verschillende eredivisie clubs en ook Oranje. Heeft alleen nog een tweejarig contract in Deventer.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 27 nov 2021, 10:12 Omdat hij met Fortuna 17e staat. Als hij zo goed was had hij daar niet gestaan. Alle promovendie staan met gemak boven hem. Wanprestatie dus. Daarnaast voetbal Fortuna ook heel anders, veel meer op de omschakeling en in een ander systeem.

Als je Jansen (terecht) afrekent op resultaat geldt dat ook voor hem.

Jij ziet een wereldtrainer in hem, want?
Ultee komt uit mijn koker. Natuurlijk gelden resultaten ook voor hem. Maar kijk ook even waar hij mee moet werken. En waar Jansen mee mag werken.

Ik heb een paar ESPN documentaires over Fortuna/Ultee bekeken en daarin zie je een gedrevenheid bij hem. Ook diepgaand de tegenstander analyseren, tactiek erop aanpassen en goed omgaan met de groep. En een bepaalde frisheid en plezier die ik niet veel zie bij trainers.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bel Dickie maar weer, we hebben de lekkerste bitterballen van de Eredivisie. Dan hebben we nog een half jaar om een fatsoenlijk alternatief te vinden.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie