Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

differentcook schreef: 22 jul 2022, 13:12 Heeft iemand nog ergens gehoord of gelezen waarom Maarten Martens naast Pascal Jansen zat in de dugout? Waren er nog assistenttrainers op vakantie?
Was Goudmijn erbij? Weet iemand wat zijn rol is? Ik kan weinig bedenken. Link ook met twee petten op.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Langedijk schreef: 24 jul 2022, 20:47 Ik leg daarna toch uit waarom ik dat vind. Je moet er niet 1 zin uitplukken. Noem mij 1 voorbeeld van een vrouw die met succes een volledig mannenteam aanstuurt. En in een (voetbal)wereld van lager opgeleiden uit verschillende culturen is dat nog lastiger.
Ik krijg niet de indruk dat Pascal Janssen heel veel aansturing heeft als we al anderhalf jaar naar hetzelfde kansloze gebrei zitten te kijken. Daarnaast durft hij geen topspelers te laten banken of jeugdspelers in te brengen, veel zinnigs tijdens interviews heeft hij tevens niet te melden. Trainers met gezag heeft AZ sinds Verbeek niet meer gehad (al was dat uiteindelijk ook geen succes in de kleedkamer).

Een vrouwelijke trainer hoeft geen probleem te zijn, maar dan moet niemand heilig zijn, jeugd de kans krijgen, gezag hebben, ze moet tactisch zijn onderlegd en risico's durven nemen. Zelfs de mannelijke trainer van de oranjeleeuwinnen voldoet niet aan deze vereisen.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik snap beide kanten wel.

Als je goed genoeg bent dan zou je geslacht niet uit moeten maken.
Echter loopt de voetbalwereld in bepaalde dingen nog ontzettend achter dat zie je bijvoorbeeld ook bij de ontzettende moeite die men heeft bij homoseksualiteit in de voetballerij (en ja ook het racisme en de bekrompen normen en waarden die door de internationale voetballerij soms nog wel eens voorrang krijgen).
Het vrouwenvoetbal als een bestaand iets wordt door velen al nauwelijks getolereerd, laat staan dat men staat te springen om een vrouwelijke trainer de kans te geven.

Persoonlijk zou ik een vrouwelijke trainer al wat logischer vinden dan een vrouwelijke speler, omdat trainen toch een ander soort vak is, waarvoor je intrinsieke fysieke kracht niet zo'n rol speelt. Toch kan ik ook best begrijpen dat het op dit moment nog wel een stapje te moeilijk gaat zijn.

Je ziet dat bij Helena Costa bijvoorbeeld, die wel als scout aan de bak kon, maar als eerste vrouwelijke coach in Frankrijk het niet bijzonder lang heeft uitgehouden. Corinne Diacre heeft het langer volgehouden, maar is inmiddels ook weer terug in het vrouwenvoetbal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Denniz schreef: 25 jul 2022, 11:26 Was Goudmijn erbij? Weet iemand wat zijn rol is? Ik kan weinig bedenken. Link ook met twee petten op.
Volgens mij is Goudmijn in beeld geweest, Franssen niet. Maar ik kan me vergissen.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

hihacorner schreef: 26 jul 2022, 14:29 Volgens mij is Goudmijn in beeld geweest, Franssen niet. Maar ik kan me vergissen.
Goudmijn en Franssen deden beiden mee aan de stadswandeling. Martens niet. Oftewel ik denk dat een van beide heren slechts een wedstrijddagje verhinderd was.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

hihacorner schreef: 28 jul 2022, 14:39 Goudmijn en Franssen deden beiden mee aan de stadswandeling. Martens niet. Oftewel ik denk dat een van beide heren slechts een wedstrijddagje verhinderd was.
Martens zat toen op de bank omdat Franssen ontbrak wegens ziekte. Dat was de reden, niks meer, niks minder. Daarnaast heeft Boulahrouz een stapje terug gedaan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 24 jul 2022, 14:42 Oke boomer. Ga eens mee met de tijd!
Waarom? Ik zie dat ook niet werken in de conservatieve voetbalwereld. Dat heeft niks met Wiegman zelf te maken of haar visie op voetbal, maar meer op hoe de voetbalwereld in elkaar zit. Ze gaat bovendien een partij druk op haar schouders krijgen. Dat moet je niet willen. Ze kan beter in alle rust beginnen bij De Graafschap oid, als ze het uberhaupt al ambieert.

Daarnaast is het ook onmogelijk in te schatten of ze capable is. Het niveauverschil is in alle opzichten zo groot dat we geen enkel referentiekader hebben.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

AZ 4 Life schreef: 28 jul 2022, 14:44 Martens zat toen op de bank omdat Franssen ontbrak wegens ziekte. Dat was de reden, niks meer, niks minder. Daarnaast heeft Boulahrouz een stapje terug gedaan.
Om welke rede?
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

072 schreef: 28 jul 2022, 14:49Om welke rede?
Ik dacht iets meer tijd voor de familie, maar pin me daar niet op vast.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

072 schreef: 28 jul 2022, 14:49Om welke rede?
Zijn fanatisme en winnaarsmentaliteit (getuige zijn uitbarsting in de kleedkamer tijdens de rust tegen RKC) pasten niet goed in het ideale schoonzonenbeleid van AZ.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 28 jul 2022, 15:50 Zijn fanatisme en winnaarsmentaliteit (getuige zijn uitbarsting in de kleedkamer tijdens de rust tegen RKC) pasten niet goed in het ideale schoonzonenbeleid van AZ.
Onzin
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZ 4 Life schreef: 28 jul 2022, 16:02Onzin
Je weet niet wat de reden was, maar je weet wel -zonder enige verdere onderbouwing- dat dit onzin is?
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

072 schreef: 28 jul 2022, 14:49Om welke rede?
Omdat Boulahrouz wel wat van voetbal afweet natuurlijk :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Jammer, was de enige die wat energie probeerde te brengen… Mocht nog wel wat kleedkamer speeches doen wat mij betreft.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bombaman schreef: 28 jul 2022, 16:13 Je weet niet wat de reden was, maar je weet wel -zonder enige verdere onderbouwing- dat dit onzin is?
Zit niet zo stom te roddelen man
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 28 jul 2022, 17:58 Zit niet zo stom te roddelen man
Het was sarcasme. Dat moet je leren herkennen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 28 jul 2022, 18:10 Het was sarcasme. Dat moet je leren herkennen.
Nou zo ondenkbaar is het ook weer niet :lol:
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 28 jul 2022, 16:13 Je weet niet wat de reden was, maar je weet wel -zonder enige verdere onderbouwing- dat dit onzin is?
Ik weet wel wat de reden was. Dat ving ik toen op. Volgens mij was dat vanwege prive-omstandigheden. Lees: Meer tijd voor het thuisfront. Ergens in die richting lag het. Heb het niet meer 100% onthouden.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Jansen eruit, meteen Dennis Haar halen van Cambuur. Martin Haar en Robbemond als Assistenten
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ok, ga ik ook een poging doen: Cocu en Martens samen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Plaats reactie