Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Hier mijn lijstje.

1: Verbeek
2: Jol
3: Van Hanegem
4: Rutte
5: Mourinho (omdat ik er een 5de bij wou hebben en omdat hij ooit gezegt heeft dat hij AZ een mooie club vind.)
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
Ray_X
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2007, 08:31
Locatie: Alkmaar

Mourinho verdiende trouwens bij Chelsea zo'n 7,21 miljoen euro per seizoen. Ik vraag me serieus af of DS een degelijk bedrag zou neerleggen voor een trainer. Lijkt me niet.
Gebruikersavatar
fAZstlex
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2008, 11:52
Locatie: wormerveer

je bedoelen Pim Verbeek ?
want Gertjan Verbeek zal niet komen denk ik
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Verbeek hoeft niet van mij. Aardige vent, maar nog niks bijzonders gepresteerd. Heerenveen had de afgelopen seizoenen (en tot dit seizoen) de 4e begroting van de Eredivisie maar kwam de afgelopen 2 jaar niet verder dan de 6e en de 5e plek. Dus naar vermogen gepresteerd, maar ook niks méér. En dat heb je toch nodig als je met de nu 4e begroting van Nederland kampioen wilt worden. Dan denk ik dus eerder aan Rutten in Nederland. Of Van Marwijk, maar dat is meer om zijn AZ verleden. Of dan nog (mits haalbaar) Jol. Maar zeker geen buitenlandse coach.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
johan99
Dagjesmens
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:55
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef:Verbeek hoeft niet van mij. Aardige vent, maar nog niks bijzonders gepresteerd. Heerenveen had de afgelopen seizoenen (en tot dit seizoen) de 4e begroting van de Eredivisie maar kwam de afgelopen 2 jaar niet verder dan de 6e en de 5e plek. Dus naar vermogen gepresteerd, maar ook niks méér. En dat heb je toch nodig als je met de nu 4e begroting van Nederland kampioen wilt worden. Dan denk ik dus eerder aan Rutten in Nederland. Of Van Marwijk, maar dat is meer om zijn AZ verleden. Of dan nog (mits haalbaar) Jol. Maar zeker geen buitenlandse coach.
Wat dacht je van Ton Boot i.c.m. Martin Haar, maximaal mannen, laat zijn ploegen altijd aanvallend spelen en weet hoe aleten en voetballers getraind moeten worden. Blijven we leuke persconferenties houden, het is ook een man met persoonlijkheid.
Forza AZ
AZ de club van de toekomst
Mr. W
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2007, 17:11

johan99 schreef:[..]


Wat dacht je van Ton Boot i.c.m. Martin Haar, maximaal mannen, laat zijn ploegen altijd aanvallend spelen en weet hoe aleten en voetballers getraind moeten worden. Blijven we leuke persconferenties houden, het is ook een man met persoonlijkheid.
Ton Boot = basketbal coach => lijkt me helemaal niks als voetbaltrainer.
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

We kunnen wel een nieuwe trainer willen (wat misschien ook wel gerechtvaardigd is) LvG maakt er nu ook een potje van met verkeerde aankopen, wissels enz, maar met deze selectie win je niet veel als er geen nieuwe spelers komen ? Wat kan 1 transferperiode wel niet doen zie Feyenoord en AZ
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Mr. W schreef:[..]


Ton Boot = basketbal coach => lijkt me helemaal niks als voetbaltrainer.
Ton Boot = Iemand die alles wat hij aanraakt in goud kan veranderen => Een optie om hem bij de technische staf te halen van AZ. Is misschien een heel goede assistent, of als een soort van supervisor boven de technische staf.
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Padre schreef:[..]


Ton Boot = Iemand die alles wat hij aanraakt in goud kan veranderen => Een optie om hem bij de technische staf te halen van AZ. Is misschien een heel goede assistent, of als een soort van supervisor boven de technische staf.
Ik opteer voor Boot als adviseur, Jol als hoofdtrainer met als assistent Van 't Schip. Dan kan Van Gaal het zinkende schip verlaten. Dit alles in het kader van de nieuwe zilvervlootrekening van Dirk.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Huysegems
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2005, 12:58
Locatie: Alkmaar

ik denk dat Jol niet echt haalbaar is, die wacht op een europese topclub anders was hij eerder naar PSV gegaan lijkt mij. Verbeek is reeël alleen weet niet of het een versterking is ten opzichte van LvG. Adriaanse terug halen zal geweldig zijn alleen heb ik het idee dat we concurrentie hebben uit 020 als het gaat om Co als trainen.
Mr. W
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2007, 17:11

Padre schreef:[..]


Ton Boot = Iemand die alles wat hij aanraakt in goud kan veranderen => Een optie om hem bij de technische staf te halen van AZ. Is misschien een heel goede assistent, of als een soort van supervisor boven de technische staf.
Volgens mij is Boot een goede coach op het mentale vlak, maar hij zou nooit bij AZ kunnen functioneren als hoofdcoach zoals hij bij 020 (basketbal) heeft gedaan. Voetbaltactisch is van Gaal hem veruit de baas. Hij heeft volgens mij ook geen diploma's dus hoeven we het helemaal niet over deze man te hebben. Ik zou het zeer jammer vinden als van Gaal na dit seizoen weg zou gaan, wat hij vorig jaar geflikt heeft doet iemand hem niet zomaar na. Op het transferbeleid is echter wel een hoop aan te merken, waarom steinsson weg als je koenders als alternatief hebt bijv.
Gebruikersavatar
platohw94
Herry en/of Berry
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2004, 15:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik zie de naam van Aad de Mos nog niet voorbij komen. Iemand met internationale ervaring die bij Vitesse met beperkte middelen toch niet slecht presteert.

Ik vraag met af of het probleem niet alleen bij de coach zit. Tot nu toe zijn de nieuwe spelers niet directe aanwinsten gebleken en ook na een gewennings periode, zijn ze nog niet los gekomen.

Wanneer gaat Dirk conclusies verbinden aan dit seizoen?
Kort samengevat:
- Transfer periode afgelopen zomer was AZ de grote verliezer.
- AZ is de zomer periode de big spender geweest.
- Met arveladze en Koevermans heeft AZ zo'n beetje al z'n scorend vermogen weg laten gaan.
- Het spel is niet beter geworden, spelers ook niet. De karakteristieke stijl van AZ is verdwenen.
- Resultaten zijn er tot nog toe ook niet.
- Problemen van vorig seizoen zijn er nog steeds (geen mentale weerbaarheid, geen leider, belangrijke wedstrijden worden allemaal verloren)

Het allerbelangrijkste voor mij is echter; ik zie geen beterschap in de nabije toekomst.

Laat Dirk die 18M in z'n zak houden. Een nieuwe trainer zoeken en een nieuwe TD (Co mischien?) Zeg dat ze maximaal 18M mogen uitgeven. AZ heeft het nooit hoeven te hebben van grote transfer bedragen uitgeven om toch verfrissend voetbal te spelen met jongens die buiten Noord Holland geen grote faam hebben.

Is dit een seizoen van stilstand voor de sprong naar de top of is dit het seizoen na de mislukte sprong en moeten we opnieuw gaan bouwen?
Een verkochte wedstrijd kan je niet winnen.
Gebruikersavatar
fAZstlex
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2008, 11:52
Locatie: wormerveer

Huysegems schreef:ik denk dat Jol niet echt haalbaar is, die wacht op een europese topclub anders was hij eerder naar PSV gegaan lijkt mij. Verbeek is reeël alleen weet niet of het een versterking is ten opzichte van LvG. Adriaanse terug halen zal geweldig zijn alleen heb ik het idee dat we concurrentie hebben uit 020 als het gaat om Co als trainen.
MvB traint hopelijk toch 020, dus Co mag van mij terugkomen
Gebruikersavatar
johan99
Dagjesmens
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:55
Locatie: Alkmaar

Padre schreef:[..]


Ton Boot = Iemand die alles wat hij aanraakt in goud kan veranderen => Een optie om hem bij de technische staf te halen van AZ. Is misschien een heel goede assistent, of als een soort van supervisor boven de technische staf.
Ik zei ook Ton Boot i.c.m. Martin Haar.
Forza AZ
AZ de club van de toekomst
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

Wetzel en Allach presteren zeer goed en dan hoor ik dat ze niet eens boven de 200 000 hebben uitgegeven :shock: Hebben we Amrabat ook meteen binnen, Brands moet heel snel ophoepelen, Louis al helemaal, ze lachen ons uit in de media omdat Louis meer bezig is met Zeist dan AZ
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

fAZstlex schreef:je bedoelen Pim Verbeek ?
want Gertjan Verbeek zal niet komen denk ik
Waarom niet? Heeft hij Real en Inter al getraind dan? Gert Jan komt met kwijlende tong naar ons aangerend
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

Ray_X schreef:Mourinho verdiende trouwens bij Chelsea zo'n 7,21 miljoen euro per seizoen. Ik vraag me serieus af of DS een degelijk bedrag zou neerleggen voor een trainer. Lijkt me niet.
Met 4.5 miljoen bij ons neemt ie ook wel genoegen hoor, kan hij WEER bewijzen dat hij beter is dan degene wie hij moest tolken :wink:
Gebruikersavatar
Ray_X
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2007, 08:31
Locatie: Alkmaar

AZalkmaarforlive schreef:[..]


Met 4.5 miljoen bij ons neemt ie ook wel genoegen hoor, kan hij WEER bewijzen dat hij beter is dan degene wie hij moest tolken :wink:
Daar zit wat in! Ik vind hem qua stijl wel bij AZ passen. Ik denk dat hij in 3 a 4 jaar wel veel kan realiseren. AZ in ieder geval naar een hoger niveau brengen (lees: CL-waardig niveau).
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

Frank Rijkaard kan ook, gaat weg bij Barca, heeft de uitsraling om toppers aan te trekken, gefaald bij Sparta en je zal hem met GEEN 1 woord over zijn ex-club 020 horen!!
Gebruikersavatar
fraz
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:14
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Nog een optie: Glen De Boeck van Cercle Brugge. Misschien nog een beetje jong en onervaren, maar als speler kende hij het klappen van de zweep. Hij laat bij Cercle een groep veelal middelmatige voetballers goed voetbal spelen en staat daarmee derde in de Belgische competitie met veruit het meeste gescoorde doelpunten (43). Dit is minstens vergelijkbaar met wat Wetzel nu in Nederland met VVV presteert.

Overigens ben ik van mening dat de huidige malaise voor een belangrijk deel veroorzaakt is/wordt door Van Gaal. Belangrijkste redenen hiervoor zijn het niet correct omgaan met zijn topscorer (waardoor deze dus is vertrokken) en het niet in staat blijken om zijn ploeg duidelijke patronen op het veld te laten leggen (ook vorig jaar niet!).
Plaats reactie