Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 11 nov 2022, 11:03 Dat geldt niet voor trainers. Slot heeft niks 'illegaals' gedaan. Of het netjes was, was een tweede.
Het feit dat je niet in strijd handelt met het Wetboek van Strafrecht hoeft nog niet te zeggen dat je ethisch correct handelt.

Vreemdgaan is ook niet illegaal. De vriendin van je beste vriend neuken mag ook (mits met wederzijdse instemming natuurlijk).

De vraag of het netjes is kan je heel simpel beantwoorden en kunnen we gewoon uitspreken: nee. Sterker nog: ik vind het immoreel en slecht.

Arne Slot heeft een slechte daad gepleegd en heeft - voor zover we kunnen aannemen - een heel troebel moreel kompas. Daar had een Sywert - achtige behandeling bij gepast.

Het gaat ook om daadwerkelijke belangen. Er zijn mensen voor hun inkomen afhankelijk en/of geestelijk welzijn afhankelijk van de sportieve en financiële prestaties van AZ. Er is vertrouwen in je geuit. Je hebt kansen gekregen. Je hebt een keurige arbeidsverhouding. En dan doe je dit.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 11 nov 2022, 10:44 Ik vind het prima dat iemand zich oriënteert op de arbeidsmarkt, maar dat doe je - bij voorkeur - niet lopende het seizoen en bij de naaste concurrent. En áls je dat al doet vind ik dat je daar eerlijk over moet zijn.
Tja, hoe ver strekt dat voor de werknemer? Het is een tijdelijke overeenkomst.
En als de club van hem af wil, moeten ze dan ook zo integer zijn? :P
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 11 nov 2022, 11:17 Vreemdgaan is ook niet illegaal. De vriendin van je beste vriend neuken mag ook (mits met wederzijdse instemming natuurlijk).

De vraag of het netjes is kan je heel simpel beantwoorden en kunnen we gewoon uitspreken: nee. Sterker nog: ik vind het immoreel en slecht.
Oh, ik kreeg eerder de indruk dat je het niet zo'n probleem zou vinden als je vriendin en Hobie samen bezig zouden zijn. :-)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 11 nov 2022, 11:20 Oh, ik kreeg eerder de indruk dat je het niet zo'n probleem zou vinden als je vriendin en Hobie samen bezig zouden zijn. :-)
:lol:

Daar hebben we gewoon een normaal gesprek over.

Al zou ik daar zo langzamerhand wel meer problemen in zien. Wat moet ze met zo'n duikelaar? En wat zegt dat dan over mij?

Aan de andere kant: hij is natuurlijk wel eerste keeper van AZ. Geld, status ... Misschien woont hij zelfs wel in de villawijk van Langedijk.

Probeer daar maar eens nee tegen te zeggen ...
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 11 nov 2022, 11:27 Wat moet ze met zo'n duikelaar?
De 'buikduik' van Hobie is reeds befaamd!

On topic: de schaduwtrainer moet in staat zijn om tijdig harde keuzes te durven maken en een niet-functionerende keeper op tijd eruit te halen rn niet week in, week uit blunders te laten maken. Als Jansen vorig jaar rond de winterstop Vindahl er uit had gehaald, had ie een halfjaar lang het niveau van Hobie kunnen aanschouwen en had Max kunnen inzien dat degelijke keeper prioriteit #1 zou zijn.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 11 nov 2022, 11:40 Als Jansen vorig jaar rond de winterstop Vindahl er uit had gehaald, had ie een halfjaar lang het niveau van Hobie kunnen aanschouwen en had
den we nu geen Europees voetbal gespeeld.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 11 nov 2022, 11:17 Het feit dat je niet in strijd handelt met het Wetboek van Strafrecht hoeft nog niet te zeggen dat je ethisch correct handelt.
Er is een reden waarom 'illegaal' tussen aanhalingstekens staat. Ik beantwoord gewoon een vraag. Een terechte vraag bovendien, omdat er voor spelers wél een regel is dat je zonder toestemming van je huidige club niet over een transfer mag praten met andere clubs als je nog een doorlopend contract hebt van langer dan een half jaar. Een coach staat het gewoon vrij om met andere clubs te spreken, ongeacht contractstatus.

Als jij de wijsneus uit wil hangen met niet ter zaken doende vergelijkingen, is dat aan jou. Maar leg me geen woorden in de mond over ethiek gaarne.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 11 nov 2022, 14:17 den we nu geen Europees voetbal gespeeld.
Mogelijk, maar met Hobie wonnen we ook van ajax. Ik zie AZ van vorig seizoen ook met Hobie wel in staat om minimaal 1 vd 2x te kunnen winnen van Vitesse en Heerenveen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 11 nov 2022, 15:01 Er is een reden waarom 'illegaal' tussen aanhalingstekens staat. Ik beantwoord gewoon een vraag. Een terechte vraag bovendien, omdat er voor spelers wél een regel is dat je zonder toestemming van je huidige club niet over een transfer mag praten met andere clubs als je nog een doorlopend contract hebt van langer dan een half jaar. Een coach staat het gewoon vrij om met andere clubs te spreken, ongeacht contractstatus.

Als jij de wijsneus uit wil hangen met niet ter zaken doende vergelijkingen, is dat aan jou. Maar leg me geen woorden in de mond over ethiek gaarne.
In hoeverre vind je dat iemand daar echt volledig vrij in staat?

Ik vind het prima dat je een juridische vergelijking maakt en wat minder prima dat je vervolgens maar weer een matige jij-bak op tafel legt, maar misschien kan je ook gewoon op de inhoud van het onderwerp ingaan en een oordeel vellen.

Dan hoef ik je ook geen woorden in de mond te leggen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 11 nov 2022, 15:03 Mogelijk, maar met Hobie wonnen we ook van ajax. Ik zie AZ van vorig seizoen ook met Hobie wel in staat om minimaal 1 vd 2x te kunnen winnen van Vitesse en Heerenveen.
Als er - zoals tegen PSV - geen bal op doel wordt geschoten is er een kans aanwezig.

:wink:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 14 nov 2022, 08:54 Als er - zoals tegen PSV - geen bal op doel wordt geschoten is er een kans aanwezig.

:wink:
Misschien is Jansen een nog betere trainer dan we denken qua psychologie.
Door Hobie op doel te zetten weten alle spelers (na RKC) dat ze er ALLES aan moeten doen om schoten op het doel te voorkomen, zeker tegen PSV ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ-073 schreef: 14 nov 2022, 09:16 Misschien is Jansen een nog betere trainer dan we denken qua psychologie.
Door Hobie op doel te zetten weten alle spelers (na RKC) dat ze er ALLES aan moeten doen om schoten op het doel te voorkomen, zeker tegen PSV ;-)
=D> :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 07 nov 2022, 13:33 Maar zover zijn we nog niet.

Want hoe kijken we bijvoorbeeld naar dit dossier als plots weer van PSV wordt gewonnen en we weer derde of vierde staan?
Acht dagen is het plots weer wat rustiger hier ...

Jansen heeft de kerst weer gehaald.

Het wordt een hele interessante tweede seizoenshelft. Waar we - met een nieuwe keeper - de triple kunnen pakken.

Alex Kroes kijkt mee vanaf de directiekamer.

Het wordt het half jaar van de waarheid.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Jij met je triple. O ja, dat moesten we niet serieus nemen.
Wanneer heeft een Nederlandse ploeg voor het laatst een triple gehaald?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 15 nov 2022, 14:20 Jij met je triple. O ja, dat moesten we niet serieus nemen.
Wanneer heeft een Nederlandse ploeg voor het laatst een triple gehaald?
Het gaat natuurlijk niet om het letterlijk binnenhalen van alle prijzen.

Maar wel dat je in elk der toernooien waarin het deelneemt een hele serieuze kans maakt. Als je deze zomer een normale keeper had gehaald zeker.

Wanneer is het voor het laatst dat AZ een dergelijke kans had? 1981?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Toen stond er een team dat zich met de besten kon meten en waren we geen opleidingsclub.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 15 nov 2022, 17:42 Toen stond er een team dat zich met de besten kon meten en waren we geen opleidingsclub.
Ok. Anders geformuleerd: in welk toernooi acht jij ons nu - zo goed als - kansloos?

We hebben dit (kalender)jaar al alle toppers gewonnen ...
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 15 nov 2022, 19:09 Ok. Anders geformuleerd: in welk toernooi acht jij ons nu - zo goed als - kansloos?

We hebben dit (kalender)jaar al alle toppers gewonnen ...
Telt Feyenoord thuis niet mee?
In principe is AZ op geen van de drie fronten volkomen kansloos. Toch acht ik de kans dat er eindelijk weer eens een prijs gepakt wordt klein. De KNVB-beker lijkt het meest haalbaar. In de Conference League krijg je in de eindfase met veel sterkere tegenstanders te maken en om in de competitie als eerste te eindigen zijn we helaas te wisselvallig. Met een goeie betrouwbare keeper en wellicht met Vanheusden/BMI centraal achterin zouden we wat constanter kunnen zijn maar dat we de hele top drie na 34 wedstrijden voor blijven lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Maar het gaat er niet om of we één prijs weten te pakken. Ik reageerde op jouw veronderstelling dat het er drie zouden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 15 nov 2022, 23:26 Maar het gaat er niet om of we één prijs weten te pakken. Ik reageerde op jouw veronderstelling dat het er drie zouden kunnen zijn.
Tja en dat kan ook nog steeds en vind die kans aanwezig. Ofwel groter dan +/- 3%.

Ik had echt anders geredeneerd als we in een competitie hadden gezeten waar je in beginsel niet van iedereen kan winnen. Nationaal zijn ajax en PSV voorheen sterker geweest, maar die zijn dit jaar te pakken. En internationaal zit je in een toernooi met relatieve laagvliegers en waarbij de hoogvliegers het doorgaans niet heel serieus nemen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

3% ? ? Dat is wel een heel klein kansje.

Ik durf wel te wedden met je, 3 tegen 100, dat AZ niet de triple gaat pakken.
Plaats reactie