Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

kuifje schreef: 15 aug 2021, 09:20 Wat heeft Arveladze dan bewezen als trainer? Cocu is drie keer niets, Lampard heeft alleen maar in de top gezeten (plus door de mand gevallen bij Chelsea) en Gatusso is een ééncellige schreeuwlelijk à la Verbeeck.
Arveladze heeft heel nauw samengewerkt met van Gaal en heeft als assistent van hem het landskampioenschap gewonnen en heeft het ook redelijk gedaan in Turkije. Cocu zou ik niet afschrijven deed het goed bij PSV, wel met realistisch voetbal. Bij Derby ging het eerst goed tot Rooney aan de stoelpoten begon te zagen. Gatusso heeft het niet verkeerd gedaan bij Napoli, misschien heeft deze ploeg wel een schreeuwlelijk nodig, er zit intrinsiek weinig strijd in.

Van de beschikbare opties is Eddie Howe mijn favoriet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 15 aug 2021, 11:04 Cocu zou ik niet afschrijven deed het goed bij PSV, wel met realistisch voetbal.
realistisch = saai voetbal. Nee dank je.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 15 aug 2021, 10:14 Tja, wat had Slot bewezen? Wat had Jansen bewezen?
Slot had bij Cambuur al hoge ogen gegooid en bepaalde de hele strategie bij AZ onder VD Brom. Hij gaat dit Feyenoord ook goed op de rit krijgen. Denk dat hij vorig seizoen al wist dat dit eraan kwam en eieren voor zijn geld wilde kiezen.

Voor Jansen is dit het jaar van de waarheid, vorig seizoen met een ingespeeld elftal en veel aanwezig talent mogen spelen. Nu moet hij met minder materiaal ook een team neerzetten. Vooralsnog door de mand gezakt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Az564 schreef: 15 aug 2021, 11:04 Arveladze heeft heel nauw samengewerkt met van Gaal en heeft als assistent van hem het landskampioenschap gewonnen en heeft het ook redelijk gedaan in Turkije. Cocu zou ik niet afschrijven deed het goed bij PSV, wel met realistisch voetbal. Bij Derby ging het eerst goed tot Rooney aan de stoelpoten begon te zagen. Gatusso heeft het niet verkeerd gedaan bij Napoli, misschien heeft deze ploeg wel een schreeuwlelijk nodig, er zit intrinsiek weinig strijd in.

Van de beschikbare opties is Eddie Howe mijn favoriet.
Assistent van Van Gaal is letterlijk pionnen dragen. En proberen te leren van de meester. Dat hij nadien niets speciaals heeft gepresteerd, zegt genoeg.

Howe heeft inderdaad een fijne reputatie maar een buitenlander in een overwegend Nederlandstalige omgeving die ook nog eens niet de competitie en de clubs kent?

En kom op een schreeuwlelijk. Na drie keer brullen halen ze hun schouders op.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

kuifje schreef: 15 aug 2021, 11:18 Assistent van Van Gaal is letterlijk pionnen dragen. En proberen te leren van de meester. Dat hij nadien niets speciaals heeft gepresteerd, zegt genoeg.

Howe heeft inderdaad een fijne reputatie maar een buitenlander in een overwegend Nederlandstalige omgeving die ook nog eens niet de competitie en de clubs kent?

En kom op een schreeuwlelijk. Na drie keer brullen halen ze hun schouders op.
Ik snap je punt t.a.v. Arveladze. Ik zie dat wel anders en verwacht sowieso dat hij een betere job zal doen dan Pascal.

Wat betreft Gatusso die liet Napoli heel behoorlijk spelen. Het punt van schreeuwen, tsja dat werkt al jaren bij atletico Madrid en Liverpool. Het kan je stijl niet zijn, maar het kan effectief wel werken.

Het argument een van een buitenlander vind ik niet opgaan, kan juist heel verfrissend werken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 15 aug 2021, 11:14 Slot bepaalde de hele strategie bij AZ onder VD Brom. Hij gaat dit Feyenoord ook goed op de rit krijgen. Denk dat hij vorig seizoen al wist dat dit eraan kwam en eieren voor zijn geld wilde kiezen.
Ik ben toch blij dat jij overal bij zit...
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Howe wist inderdaad met relatief beperkte middelen goed te presteren. Maar ik zou iemand met een achtergrond bij Midtjylland of Brentford ook wel zien zitten. Ik heb namelijk mijn vraagtekens hoe vernieuwend AZ momenteel echt bezig is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 15 aug 2021, 11:43 Ik ben toch blij dat jij overal bij zit...
Bron = Ben Rienstra
En dat nog uit de periode dat hij basisspeler was dus niets te klagen had.
Slot deed alle wedstrijdbesprekingen, net zoals Dennis Haar dat deed en nu nog steeds doet.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Eddie Howe vind ik een interessante suggestie. Maar ik zie het niet gebeuren.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Vanmorgen zat Giovanni van Bronckhorst bij dat ochtendprogramma van ESPN, daar werd hem gevraagd of hij aan de gang zou willen gaan als trainer van bv Heerenveen. Dat leek hem niks maar hij zag zichzelf vooral bij de betere clubs van NL. Hij zei dat hij eigenlijk alleen voor ajax, PSV, Feyenoord of AZ zou willen werken. Op een of andere manier zou ik daar meer vertrouwen in hebben dan Pascal Jansen, maar we zullen het er mee moeten doen.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 15 aug 2021, 12:19 Bron = Ben Rienstra
En dat nog uit de periode dat hij basisspeler was dus niets te klagen had.
Slot deed alle wedstrijdbesprekingen, net zoals Dennis Haar dat deed en nu nog steeds doet.
Jij zit vol bronnen de laatste tijd.

Eddie Howe is een leuke suggestie, maar ik zie AZ niet snel afscheid nemen van Jansen of hij moet nu alles gaan verliezen de komende tijd en dat lijkt mij dan toch echt een hele unieke prestatie met deze selectie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 15 aug 2021, 18:32 Jij zit vol bronnen de laatste tijd.
Dit dateert nog van jaren terug. Is zo lang geleden dat ik nu de speler wel kan noemen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Fred Grim
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Cocu met Boulahrouz en Schaars.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Az564 schreef: 19 sep 2021, 16:48 Cocu met Boulahrouz en Schaars.
Waarom Cocu?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Kees van Wonderen. En bij Go Ahead Eagles loopt ook een talentvolle assistent die meteen mee kan.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ik heb zo'n 15 jaar geleden WMC D1/C1 getraind. Ervan uitgaande dat Jansen zo'n 4 ton op jaarbasis pakt heb ik een voorstel voor AZ: ik wil voor 25% van zijn salaris wel de nieuwe hoofdtrainer worden. Ik heb 3 jaar ervaring als eindverantwoordelijke van een team (langer dan Jansen) en ik durf wel een wedje te leggen dat ik betere resultaten boek.

@Max stuur maar een DM.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Shota-Arveladze schreef: 19 sep 2021, 18:56 Waarom Cocu?
Kom dan zelf even met een alternatief of een argument waarom Pascal de juiste trainer is. Maar als onderbouwing vrij en hij heeft in de top gewerkt. Boulahrouz erbij voor de pit die in Cocu zijn karakter ontbreekt en Stijn Schaars als aanvulling op beiden persoonlijkheden, Strategisch goed onderlegd.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Az564 schreef: 19 sep 2021, 20:24 Kom dan zelf even met een alternatief of een argument waarom Pascal de juiste trainer is.
Sorry hoor, was gewoon benieuwd :lol: :^o
"One swallow does not make a summer"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Joostess schreef: 19 sep 2021, 20:16 Kees van Wonderen. En bij Go Ahead Eagles loopt ook een talentvolle assistent die meteen mee kan.
Misschien Kees inderdaad of Fred Grim.
Giovanni van Bronckhorst is ook een goede, toch heb ik het liefste Grim denk ik.
Plaats reactie