Wie is jouw favoriete speler bij AZ?

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Wie is je favoriete speler?

Marco Bizot
0
Geen stemmen
Ron Vlaar
2
5%
Jonas Svensson
1
3%
Owen Wijndal
5
13%
Fredrik Midtsjø
17
45%
Teun Koopmeiners
8
21%
Calvin Stengs
1
3%
Myron Boadu
1
3%
Oussama Idrissi
1
3%
Een ander. Reageer om je favoriete (cult-)held te vermelden.
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 38
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Teun Koopmeiners. Nog steeds onderschat. Hij gaat echt een hele grote worden. Beheerst alle onderdelen van het spel. Volgend seizoen de onbetwiste leider van AZ
Volgend jaar april weten we meer
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Ik twijfel tussen Midtsjo en Koopmeiners , maar ga dan uiteindelijk ook voor Koopmeiners omdat die volgens mij meer potentie heeft. Zeldzaam complete voetballer met een fantastische wedstrijd mentaliteit en pas net 20 geworden, een sieraad voor de club waarvan we hopelijk nog lang kunnen genieten.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jahanbakhsh en Weghorst, hun taak binnen het team is verreweg het moeilijkst om goed uit te voeren (beslissend zijn) en ze doen het prima met goed rendement en nemen het team ook nog eens op sleeptouw met hun spel.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Momenteel geniet ik het meest van Midstjö. Tomeloze energie, verfijnde techniek gekoppeld aan een goede duelkracht, heerst op het middenveld. Ik hoop dat hij nog lang behouden kan blijven voor AZ
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

De poll (en daarmee waarschijnlijk het hele topic) verdient een nieuwe ronde.

Momenteel is mijn favoriete speler Midtsjø. In interviews geniet ik het meest van Til.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 08 mar 2018, 12:29 De poll (en daarmee waarschijnlijk het hele topic) verdient een nieuwe ronde.

Momenteel is mijn favoriete speler Midtsjø. In interviews geniet ik het meest van Til.
Sluit ik me bij aan (misschien Midtsjø ex aequo met Jahanbakhsh, en eervolle vermeldingen voor Svensson en Bizot, maar dan wordt het al een aardig rijtje)
we can come an end
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Geest van Dirk schreef: 08 mar 2018, 09:35 Jahanbakhsh en Weghorst, hun taak binnen het team is verreweg het moeilijkst om goed uit te voeren (beslissend zijn) en ze doen het prima met goed rendement en nemen het team ook nog eens op sleeptouw met hun spel.
Wat grote onzin. De rol van een Midtsjo in de manier hoe hij hem uitvoert is veel belangrijker, het hele veld bestrijken, alle ruimtes klein en gaten dicht lopen houden zodat de tegenstanders geen tijd hebben om na te denken en onze matige verdediging uit de wind houden. Weghorst mist 80%
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Als het in de voorhoede zo makkelijk was, dan zou elke speler daar wel kunnen spelen en werd er niet het hoogst betaald voor de aanvallers. Het is gewoon een feit. Voorin lopen je beste voetballers en ze staan daar omdat ze dingen moeten kunnen doen die middenvelders en verdedigers niet kunnen. Scoren, 1 tegen 1, snelheid. Je kunt als middenvelder of verdediger zonder deze kwaliteiten toch een goede wedstrrijd spelen. Een aanvaller moet minstens 2 van deze kwaliteiten bezitten, anders redt je het niet.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Geest van Dirk schreef: 09 mar 2018, 17:22 Als het in de voorhoede zo makkelijk was, dan zou elke speler daar wel kunnen spelen en werd er niet het hoogst betaald voor de aanvallers. Het is gewoon een feit. Voorin lopen je beste voetballers en ze staan daar omdat ze dingen moeten kunnen doen die middenvelders en verdedigers niet kunnen. Scoren, 1 tegen 1, snelheid. Je kunt als middenvelder of verdediger zonder deze kwaliteiten toch een goede wedstrrijd spelen. Een aanvaller moet minstens 2 van deze kwaliteiten bezitten, anders redt je het niet.
En welke van die kwaliteiten bezit Weghorst? Precies ja.. vraag jezelf af. Hoe goed ging het voordat Midtsjo er stond en er na. Denk hij echt het grootste verschil maakt.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

leszz schreef: 10 mar 2018, 09:18 En welke van die kwaliteiten bezit Weghorst? Precies ja.. vraag jezelf af. Hoe goed ging het voordat Midtsjo er stond en er na. Denk hij echt het grootste verschil maakt.
Wel in combinatie met Koopmeiners , die vullen elkaar fantastisch aan.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

1keerraken schreef: 10 mar 2018, 12:39 Wel in combinatie met Koopmeiners , die vullen elkaar fantastisch aan.
Ja heb hem zelden zonder Koopmeiners zien spelen. Één wedstrijd met Seuntjes en dat was de beste wedstrijd van het seizoen van AZ en van hem. Maar dat kan ook toeval zijn
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

1. Midtsjo
2. Svensson
3. Jahanbakhsh
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

leszz schreef: 10 mar 2018, 09:18 En welke van die kwaliteiten bezit Weghorst? Precies ja.. vraag jezelf af. Hoe goed ging het voordat Midtsjo er stond en er na. Denk hij echt het grootste verschil maakt.
Luister, Midtsjo is een klasbak en momenteel echt belangerijk voor AZ. Het is wel tekent voor een aanvaller dat wanneer er zoals bij Weghorst twee van de door mij genoemde kwaliteiten ontbreken dat er al snel kritiek blijft op zijn functioneren als aanvaller (niet terecht vind ik). Een middenvelder kan gewoon goed spelen zonder deze eigenschappen en ook de waardering hiervoor krijgen.

Maar goed, het topic is wie is je favoriete speler en ik heb aangegeven waarom. Goed fuctionerende aanvallers hebben bij mij altijd een streepje voor om de redenen die ik aangaf. Weghorst en Jahanbakhsh zijn heel belangerijk in dit AZ en daarom zie ik ze graag spelen. Neem niet weg dat ik ook vind dat Midtsjo enorm belangerijk vind voor AZ, misschien functioneerd hij zelfs beter als middenvelder voor AZ, dan Weghorst en Alireza doen als aanvallers, maar zijn doen het ook wekelijks erg goed en zijn daarbij ook regelmatig beslissend (wat het moeilijkste onderdeel is voor een voetballer), dat zit (nog) niet zo in het spel van Midtsjo en daarom zijn zij mijn favoriete spelers.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef: 22 mei 2006, 15:07 Het woord 'publiekslieveling' is de laatste tijd meerdere keren gevallen. Vandaar dat het me wel aardig leek om eens een polletje te openen met de vraag wie dat nu eigenlijk echt is. Barry van Galen was de onomstreden held van het Alkmaarse publiek. Maar wie is dat nu?

Bij het opstellen van dit lijstje heb ik gekeken naar het feit hoe vaak een speler wordt toegezongen, hoe diegene bij de supporters ligt, etc. etc.
Wat GMT toen ook stelde. Wie is nu je favoriete speler? Bij 'een ander' graag motiveren. Stemmen en een top 3 opgeven zoals eerder gebeurd is ook leuk. Gewoon nieuwsgierig!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik heb gekozen voor Wijndal. Hij heeft veel flair en is zowel letterlijk als figuurlijk als een raket naar voren geschoten dit seizoen. Topper! Op 2 en 3 respectievelijk Midtsjø en Idrissi.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb op Midtsjø gestemd.

Het valt me op dat iemand zonder toelichting op een andere speler heeft gestemd. Interessant!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 18 jun 2020, 20:31 Ik heb op Midtsjø gestemd.

Het valt me op dat iemand zonder toelichting op een andere speler heeft gestemd. Interessant!
“Iemand” op een “andere speler” ? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 18 jun 2020, 23:19 “Iemand” op een “andere speler” ? 🤔
Een ander. Reageer om je favoriete (cult-)held te vermelden.

Zie poll.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Waar ik in het verleden bijna altijd met gemak er 1 op kon noemen omdat die er op 1 of andere manier bovenuit stak (bijv. Vincent Janssen in zijn laatste jaar, Alireza in zijn laatste jaar,) is dat nou een stuk lastiger omdat dit AZ ontzettend veel kwalitatief hele goede en sympathieke spelers heeft o.a. Bizot, Vlaar, Svensson, Wijndal, Koopmeiners, Stengs, Boadu, Druijf en uiteraard Idrissi, steken er voor mij 2 net bovenuit, dat zijn Evjen en Midtsjo. Evjen vooral omdat wat ik van hem gezien heb, heel veel van verwacht (binnen 2 jaar is hij veruit de beste speler van AZ met oogstrelend voetbal) en Midtsjo vanwege zijn karakter en omdat hij op dit moment de motor van AZ is. Vanwege wat hij al voor AZ betekent heeft afgelopen 2 seizoen gaat mijn stem uiteraard naar hem. Maar alle eerder genoemden ben ik ook groot fan van. Ik weet dat het niet gaat gebeuren, maar ik hoop op een wonder zodat er na Wuijtens niemand meer vertrekt. Dat alle spelers tegen elkaar zeggen: "die titel had afgelopen seizoen van ons moeten zijn, maar dan blijven we met zijn allen om die titel in het nieuwe seizoen wel te pakken en daarbij gaan we voor samen voor de groepsfase championsleague".
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik kies Teun Koopmeiners onze zeer veelzijdige sterkhouder en aanvoerder. In alle opzichten zeer belangrijk voor ons team. Verdedigend, middenveld, spel verdelend, opbouw, rust aan de bal, en niet te vergeten bijna 100% score bij penaltys!

Midtsjö zie ik ook ontzettend graag. En de versnelling van onze 'Mbappé' Mryn Boadu vind ik schitterend om te zien. Idrissi met zijn dreiging. Stengs met zijn balbehandeling, sierlijke houding en loop en zijn (steek)passing. Onze backs Wijndal en Svensson met hun loopacties over 60 m. Ga zo maar door. We hebben een verdomd dynamisch en mooi elftal om te zien als het loopt!

Als alle sterkhouders blijven en voor Wuytens een direct inzetbare fysiek sterke verdediger met snelheid en goed in opbouw wordt gehaald hebben we een rete goed elftal Dan zou ik het zelfs niet erg vinden als alle pijlen op de competitie worden gezet. Dan maar een jaartje geen focus op Europees voetbal. Alles voor die unieke kans met dit elftal op de hoofdprijs in ons land. Het kampioenschap in 2021!
Plaats reactie