Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jammer van AFAS inderdaad, topsponsor geweest. En zijn andersom dankzij AZ echt ook landelijk bekend geworden.

Als de nieuwe hoofdsponsor maar geen gokkantoor wordt.

Of komt het RedBull spook weer uit de roddelkast?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dit hoeft geen slecht nieuws te betekenen. Eenhoorn geeft ook aan dat Afas AZ de kans geeft om verder te ontwikkelen. Voor mijn gevoel was Afas een zeer mooie en betrouwbare partner maar stroomde de miljoenen hierdoor niet persé binnen. Maar dat weet ik niet zeker.

Als we nou echt structurele stappen willen maken moet je nu echt een grote vis binnenhalen. Met de huidige economische explosie van welvaart is het daarvoor ook meer de tijd dan ooit.

Bijkomend voordeel is dat het Victoriestadion eindelijk geboren kan worden.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 02 nov 2021, 09:31 Jammer van AFAS inderdaad, topsponsor geweest. En zijn andersom dankzij AZ echt ook landelijk bekend geworden.

Als de nieuwe hoofdsponsor maar geen gokkantoor wordt.

Of komt het RedBull spook weer uit de roddelkast?
De drie RB-geruchten kunnen weer uit de kast ja; Rapper Boer, Red Bull en Red Ball. Misschien weet de Rode Baron meer :wink: .
Hup AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 02 nov 2021, 09:34 De drie RB-geruchten kunnen weer uit de kast ja; Rapper Boer, Red Bull en Red Ball. Misschien weet de Rode Baron meer :wink: .
Ross Bob :roll:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 02 nov 2021, 09:32 Eenhoorn geeft ook aan dat Afas AZ de kans geeft om verder te ontwikkelen.
Dat klinkt mij meer als verkooppraat.

Tenzij er al onderhandelingen zijn met een andere hoofdsponsor/naamgever lijkt me niet dat AZ afscheid neemt van een geldschieter. Ik neig toch dat dit een éénzijdige actie van Afas is (dat ze niet aanblijven in een andere vorm, ander soort partnership, is wat dat betreft veelzeggend) en het zal denk ik al een heel huzarenstuk zijn om evenveel uit de markt te halen. Geen prettige timing gezien de wat mindere sportieve resultaten en het voor de buitenwereld niet officiële tussenjaar.

Het is een aanname maar ik ga er toch vanuit dat AZ al maanden weet dat het contract niet verlengd zou worden. Je bent meestal toch wel sneller om verlenging hiervan aan te kondigen. Vandaar wellicht de terughoudendheid in het uitgeven van de transferinkomsten wetende dat er miljoenen de komende jaren verdwijnen aan de structurele inkomstenkant.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Vind het een vreemd moment voor deze stap tenzij er al afspraken zijn met een grotere stap.
We zitten nou niet echt in de bloeiperiode van dit AZ.

Vond persoonlijk de stap van kledingmerk echt een achteruitgang. Toen was het zogenaamd ook een stap naar de top.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 02 nov 2021, 09:53 Dat klinkt mij meer als verkooppraat.

Tenzij er al onderhandelingen zijn met een andere hoofdsponsor/naamgever lijkt me niet dat AZ afscheid neemt van een geldschieter. Ik neig toch dat dit een éénzijdige actie van Afas is (dat ze niet aanblijven in een andere vorm, ander soort partnership, is wat dat betreft veelzeggend) en het zal denk ik al een heel huzarenstuk zijn om evenveel uit de markt te halen.
Het zijn allemaal aannames. Maar ik kan me ook goed indenken dat AZ zoekt naar een grotere vis om nog meer uit de markt te halen. Ik ken de markt niet voldoende, maar het lijkt mij - uit de losse pols - ook niet onmogelijk.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ is sterk en ambitieus.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 02 nov 2021, 10:35 Het zijn allemaal aannames. Maar ik kan me ook goed indenken dat AZ zoekt naar een grotere vis om nog meer uit de markt te halen. Ik ken de markt niet voldoende, maar het lijkt mij - uit de losse pols - ook niet onmogelijk.
Lijkt mij ook dat AZ op zoek is naar een grotere vis. Afas is een mooi bedrijf maar niet kapitaalkrachtig genoeg om elk seizoen met miljoenen te strooien.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

If Red Bull, dan begrijp en vergeef ik de term tussenjaar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Het post AFAS tijdperk zat er natuurlijk een keer aan te komen. Het wereldkundig maken daarvan is in dit geval getimed, wat er op zou kunnen duiden dat er al nieuwe spelers zijn.
Die grote investeerder wellicht, die uit Rotjeknor is weggehold vanwege dat proletenvolk daar. :wink:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 02 nov 2021, 09:41 Ross Bob :roll:
:mrgreen:

@Kuifje, het zou inderdaad best verkooptaal kunnen zijn om geen gezichtsverlies te leiden. Toch mist AZ vooral de stap naar de top omdat we geen Ziggo's of Brainports hebben. Terwijl we toch een goed imago hebben. AZ moet er op zijn minst voor gaan om een grote vis binnen te hengelen.

Zou overigens niets tegen Bitcoin als sponsor hebben, die zijn net zo erg uit op winst en speculatie als een willekeurig Nederlandse bank, Verzekeringsmaatschappij, Shell of alle belastingontduikende rijkaards. Zolang de overheid dat soort wanpraktijken toe blijft staan kan je er net zo goed wat van meepikken, dan komt het tenminste nog eens goed terecht.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Na twaalf seizoenen kiezen beide partijen ervoor elkaar de ruimte te geven om verder te groeien. Voor AZ betekent dit dat het op zoek gaat naar nieuwe partners voor het shirt, stadion en de jeugdopleiding.

Met andere woorden :
De rek is eruit, wederzijds, en mijn gevoel zegt dat AZ snel met een grote naam naar buiten treedt.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Wat ik via via heb begrepen is dat AZ stadion en shirt los wil verkopen. Zou meer opleveren. Kan een reden zijn dat AFAS niet verder wilde, want die zijn de oude constructie gewend.

Persoonlijk denk ik dat AZ al iets achter de hand heeft, en dat AFAS de kans heeft gekregen een hoger bod te doen, en daarvoor heeft bedankt. Voor AFAS was dit namelijk de beste vorm van reclame, daar kap je niet zomaar mee.
Everton: Pride of Merseyside
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Vrijwel alle Eredivisieclubs hebben inmiddels een deal met een wedkantoor, AZ heeft een deal met Unibet gesloten stond laatst een keer in vi. Unibet moet echter nog een tijdje op het strafbankje zitten voor zij ook de Nederlandse markt mag betreden. Volgens mij tot de zomer van 2022 en dat valt dus perfect samen met het eind van de deal van AFAS. Ik vermoed dus dat het Unibet gaat worden.

Wat ik wel jammer vind is dat het erop lijkt dat AFAS zich geheel terugtrekt uit AZ, hoewel dat niet met zoveel woorden wordt gezegd. Hopelijk blijven ze toch nog bijv. aan de jeugd verbonden. Ben wel benieuwd waarom AFAS eruit stapt. Heeft een nieuwe, op handen zijnde, deal met een andere sponsor ze verrast?
Laatst gewijzigd door Grifo op 02 nov 2021, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Goed nieuws! Het is nog vroeg om dit aan te kondigen, dus het lijkt er totaal niet op dat dit AZ verrast en dat ze nog alles uit de kast hebben willen trekken om Afas te behouden. De gebezigde tekst duidt daar ook niet op, dat lijkt mij geen Bullshit. Er wordt duidelijk ruimte voor groei gecreëerd. Ik denk dat er al het e.e.a. in kannen en kruiken is. De kans is aanwezig dat er nu op het internationale netwerk van Billy Bean gekapitaliseerd gaat worden. Misschien dat Wijndal ook verleidt gaat worden tot contractverlenging met betrekking tot grote plannen voor volgend seizoen en dat er daarom ook nu niet veel dure aankopen gedaan zijn omdat er komende zomer (veel) meer mogelijk is. Het eventuele aantrekken van Joey Veerman en de daarbij genoemde bedragen die door AZ geboden zouden zijn, geven misschien een goede indicatie in welke prijsniveau AZ zich wil gaan begeven.

Zo, lekker enthousiast begonnen. Als 50% van mijn verwachtingen blijft staan ben ik al tevreden :wink:
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 02 nov 2021, 13:29 Goed nieuws! Het is nog vroeg om dit aan te kondigen, dus het lijkt er totaal niet op dat dit AZ verrast en dat ze nog alles uit de kast hebben willen trekken om Afas te behouden. De gebezigde tekst duidt daar ook niet op, dat lijkt mij geen Bullshit. Er wordt duidelijk ruimte voor groei gecreëerd. Ik denk dat er al het e.e.a. in kannen en kruiken is. De kans is aanwezig dat er nu op het internationale netwerk van Billy Bean gekapitaliseerd gaat worden. Misschien dat Wijndal ook verleidt gaat worden tot contractverlenging met betrekking tot grote plannen voor volgend seizoen en dat er daarom ook nu niet veel dure aankopen gedaan zijn omdat er komende zomer (veel) meer mogelijk is. Het eventuele aantrekken van Joey Veerman en de daarbij genoemde bedragen die door AZ geboden zouden zijn, geven misschien een goede indicatie in welke prijsniveau AZ zich wil gaan begeven.

Zo, lekker enthousiast begonnen. Als 50% van mijn verwachtingen blijft staan ben ik al tevreden :wink:
:D =D>
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 02 nov 2021, 13:29 Goed nieuws! Het is nog vroeg om dit aan te kondigen, dus het lijkt er totaal niet op dat dit AZ verrast en dat ze nog alles uit de kast hebben willen trekken om Afas te behouden. De gebezigde tekst duidt daar ook niet op, dat lijkt mij geen Bullshit. Er wordt duidelijk ruimte voor groei gecreëerd. Ik denk dat er al het e.e.a. in kannen en kruiken is. De kans is aanwezig dat er nu op het internationale netwerk van Billy Bean gekapitaliseerd gaat worden. Misschien dat Wijndal ook verleidt gaat worden tot contractverlenging met betrekking tot grote plannen voor volgend seizoen en dat er daarom ook nu niet veel dure aankopen gedaan zijn omdat er komende zomer (veel) meer mogelijk is. Het eventuele aantrekken van Joey Veerman en de daarbij genoemde bedragen die door AZ geboden zouden zijn, geven misschien een goede indicatie in welke prijsniveau AZ zich wil gaan begeven.

Zo, lekker enthousiast begonnen. Als 50% van mijn verwachtingen blijft staan ben ik al tevreden :wink:
Is jouw favoriete boek 1001 nacht of de sprookjes van Grimm? :?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 02 nov 2021, 14:41 Is jouw favoriete boek 1001 nacht of de sprookjes van Grimm? :?
Afbeelding
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dat verklaart veel. Suikerbieten hebben ook geen verstand van voetbal :lol:
Plaats reactie