Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Voor :wink:
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Twijfel!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Begin eens met een gezamenlijk bekertoernooi - en kijk hoe dat valt.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 28 aug 2020, 05:54 Begin eens met een gezamenlijk bekertoernooi - en kijk hoe dat valt.
Daarin zullen de clubs hun B-elftal opstellen, zeker als dat naast de huidige wedstrijden komt.

Zolang Nederland z'n eigen Europese tickets behoud sta ik niet negatief tegenover een BeNe-liga. AZ zal een vaste deelnemer zijn, en dus zou dat financiëel gunstig kunnen zijn.
Voor de clubs die daardoor niet meer op het hoogste niveau zullen spelen is het natuurlijk wel een heel slecht idee, want die gaan er sportief en financiëel ver op achteruit.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 28 aug 2020, 06:57 Daarin zullen de clubs hun B-elftal opstellen, zeker als dat naast de huidige wedstrijden komt.

Zolang Nederland z'n eigen Europese tickets behoud sta ik niet negatief tegenover een BeNe-liga. AZ zal een vaste deelnemer zijn, en dus zou dat financiëel gunstig kunnen zijn.
Voor de clubs die daardoor niet meer op het hoogste niveau zullen spelen is het natuurlijk wel een heel slecht idee, want die gaan er sportief en financiëel ver op achteruit.
Maar hoe gaat dit financieel nou zoveel gunstiger zijn dan de huidige eredivisie? Waar moet dat extra geld vandaan komen? Alleen van TV-gelden? Gaan sponsors hier massaal bovenop duiken?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 28 aug 2020, 07:49 Maar hoe gaat dit financieel nou zoveel gunstiger zijn dan de huidige eredivisie? Waar moet dat extra geld vandaan komen? Alleen van TV-gelden? Gaan sponsors hier massaal bovenop duiken?
Ze zeggen van wel:
Nos.nl schreef:Onderzoek in eerdere fases wees uit dat het volledige profvoetbal in de Lage Landen sportief en financieel baat zou hebben bij een samensmelting van beide competities. In januari, tijdens de laatste bijeenkomst over de Beneliga, becijferde Deloitte dat er tussen de 250 en 400 miljoen euro verdiend kan worden aan tv-contracten en marketing.
Maar dat is dus enkel voor de deelnemers. Diegenen die er naast vallen, zullen er wellicht flink op achteruit gaan. Die komen terecht in een uitgeholde competitie die enorm aan aantrekkingskracht verliest. Voor de Jong-elftallen is het ook nadelig. Er zal dan een nieuwe Eredivisie komen bestaande uit de overblijvers en een aantal uit de keuken divisie. De rest gaat dan weer samen met de huidige tweede divisie en daar zullen dan ook de Jong-elftallen in terechtkomen. Sowieso komt er een flinke kloof. Maar dat is maar goed ook. Een club als Volendam wordt dan nog armer en dan is het makkelijker om daar hun grootste talenten weg te roven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De sponsorinkomstenbvan de 18 Belgische en 18 Nederlandse ploegen zouden in zon BeNe Liga dus verdeeld gaan worden over een competitie met de 18 of 20 beste ploegen uit beide landen. Oftwel je kleedt de onderste ploegen nog meer uit ten behoeve van de (sub) topclubs. Daarnaast gaat de uefa natuurlijk nooit akkoord met behoudt van de 10 Europese tickets voor een competitie van 18 of 20. Op papier klinkt het allemaal leuk, maar uiteindelijk zitten er zoveel belangen, haken en ogen aan dat ik het niet zie gebeuren. Een BeNe Beker lijkt me een prima compromis.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 28 aug 2020, 09:46 Daarnaast gaat de uefa natuurlijk nooit akkoord met behoudt van de 10 Europese tickets voor een competitie van 18 of 20.
Waarom niet? De UEFA geeft Europese tickets aan de nationale bonden, en die mogen vervolgens zelf bepalen hoe ze hun nationale competitie organiseren.
Er zijn wel meer landen die slechts 8-10 teams hebben in hun hoogste divisie en die krijgen ook gewoon 4 of 5 Europese tickets.

Als je bij de UEFA een ranglijst inlevert van de 10 Nederlandse clubs en de Belgen doen dat van de 8 Belgische clubs, dan hebben beide gewoon recht op hun eigen 5 Europese tickets. Dat er in die ranglijst dan wedstrijden zitten tegen clubs uit een ander land hoeft ook geen probleem te zijn. In Zwitserland doet Vaduz uit Liechtenstein ook soms mee in de hoogste divisie, en die resultaten tellen gewoon mee voor de ranglijst waarnaar de Zwitserse Europese tickets verdeeld worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 27 aug 2020, 21:18Voor :wink:
Oprotten met die Belgen! :wink:

Serieus, bakken met oliedomme hooligans uit Antwerpen, Brussel, etc. Dus allemaal verplichte combi's. Ook nog eens in fakking België, dus ver weg. Zeer waarschijnlijk minder Europese tickets dan nu, wat vooral voor ons nadelig is. En er valt niks meer weg te roven bij Volendam, want geen talent wil daar nog voetballen. Van mij hoeft t niet. Ik heb helemaal niks met die clubs.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 28 aug 2020, 10:23 Oprotten met die Belgen! :wink:

Serieus, bakken met oliedomme hooligans uit Antwerpen, Brussel, etc. Dus allemaal verplichte combi's. Ook nog eens in fakking België, dus ver weg. Zeer waarschijnlijk minder Europese tickets dan nu, wat vooral voor ons nadelig is. En er valt niks meer weg te roven bij Volendam, want geen talent wil daar nog voetballen. Van mij hoeft t niet. Ik heb helemaal niks met die clubs.
Dat zal vooral de discussie zijn. Rationeel en objectief zal het prima zijn voor de deelnemers, emotioneel en gevoelswaardig heeft het minder waarde.

Maar klopt, Charleroi uit is echt ver.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 28 aug 2020, 10:23 Oprotten met die Belgen! :wink:

Serieus, bakken met oliedomme hooligans uit Antwerpen, Brussel, etc. Dus allemaal verplichte combi's. Ook nog eens in fakking België, dus ver weg. Zeer waarschijnlijk minder Europese tickets dan nu, wat vooral voor ons nadelig is. En er valt niks meer weg te roven bij Volendam, want geen talent wil daar nog voetballen. Van mij hoeft t niet. Ik heb helemaal niks met die clubs.
En daarnaast is het voor een groot deel van de Nederlandse clubs nadelig. Clubs uit het rechterrijtje eredivisie verdwijnen naar de 1e divisie en een deel van de 1e divisie verdwijnt naar de 2e divisie. En de kans is heel groot dat er ook Nederlandse clubs failliet gaan. Toevallig zit AZ nu aan de goede kant van de streep, maar ik gun fans van andere clubs ook dat ze in een mooie competitie mogen voetballen. Ik hoop dat die BENELUX zooi er nooit komt. Een gezamenlijk bekertoernooi een keer uitproberen prima, maar geen gezamenlijke competitie.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 28 aug 2020, 11:26 En daarnaast is het voor een groot deel van de Nederlandse clubs nadelig. Clubs uit het rechterrijtje eredivisie verdwijnen naar de 1e divisie en een deel van de 1e divisie verdwijnt naar de 2e divisie. En de kans is heel groot dat er ook Nederlandse clubs failliet gaan. Toevallig zit AZ nu aan de goede kant van de streep, maar ik gun fans van andere clubs ook dat ze in een mooie competitie mogen voetballen. Ik hoop dat die BENELUX zooi er nooit komt. Een gezamenlijk bekertoernooi een keer uitproberen prima, maar geen gezamenlijke competitie.
Daar doelde ik met mijn opmerking over Volendam ook op.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 28 aug 2020, 11:26 En daarnaast is het voor een groot deel van de Nederlandse clubs nadelig. Clubs uit het rechterrijtje eredivisie verdwijnen naar de 1e divisie en een deel van de 1e divisie verdwijnt naar de 2e divisie. En de kans is heel groot dat er ook Nederlandse clubs failliet gaan. Toevallig zit AZ nu aan de goede kant van de streep, maar ik gun fans van andere clubs ook dat ze in een mooie competitie mogen voetballen. Ik hoop dat die BENELUX zooi er nooit komt. Een gezamenlijk bekertoernooi een keer uitproberen prima, maar geen gezamenlijke competitie.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat Luxemburg hierbij aansluit......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 28 aug 2020, 08:10 Ze zeggen van wel:
Dat zeiden ze in Groot Brittannië ook voorafgaand aan het Brexit referendum, maar daar bleek/blijkt na afloop niet zoveel van te kloppen. Daar is ty oen keihard gelogen over bepaalde feiten. Die onderzoeken bewijzen gewoon wat ze willen bewijzen in dit soort gevallen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 28 aug 2020, 10:23 Oprotten met die Belgen! :wink:

Serieus, bakken met oliedomme hooligans uit Antwerpen, Brussel, etc. Dus allemaal verplichte combi's. Ook nog eens in fakking België, dus ver weg. Zeer waarschijnlijk minder Europese tickets dan nu, wat vooral voor ons nadelig is. En er valt niks meer weg te roven bij Volendam, want geen talent wil daar nog voetballen. Van mij hoeft t niet. Ik heb helemaal niks met die clubs.
België is niet ver weg dat is gewoon feitelijk onzin, zeker in voetballand. Er zijn een redelijk aantal clubs dat voor een groot deel van de competitie zelfs dichterbij ligt/makkelijker te bereiken is.

Vanuit Alkmaar gezien ligt de verst gelegen club dan wat verder weg, maar zelfs dat is nog niet 'echt' heel ver. Voor een groot deel van de competitie is dat om het even of dichter bij. En zeker als je het met de 5 grote competities bekijkt vallen de afstanden gewoon in het niet.

Ter vergelijking: in Engeland vinden ze Leeds-Manchester een Derby, dat is een afstand van +- 72 kilometer. Dat zou in deze situatie PSV(VVV)-Genk een derby maken. Willem 2(NAC) - Antwerpen, Fortuna-Genk, Fortuna-Luik. Om maar niet te spreken over de afstanden die gewoon vrij gelijk zijn. de afstand naar Gent/Brugge/Oostende/Genk/Mechelen/Brussel is voor het gros van de competitie hetzelfde als die naar Fortuna of net wat verder en net wat verder is dan de afstand die men gewend was om naar Roda JC/MVV te rijden. Standard ligt dan nog niet bijzonder veel verder dan MVV(niet dat dat momenteel een eredivisie club is).

Dan houd je 2 'awaydays' over die echt daadwerkelijk een stuk verder weg liggen in Kortrijk en Charleroi. Nou die reizen duren met de auto op dit moment van de dag respectievelijk 3 uur en 13 minuten en 3 uur en 20 minuten. (Wat vanuit Alkmaar gezien de route ook geld voor Kortrijk en Brugge). Maar met alle respect wederom naar de competitie gekeken. Kerkrade(Roda)-Groningen was een rit van 3 uur en 25 minuten Kerkrade-Leeuwarden 3 uur en 15 minuten.

De enige manier waarop er 'echt' een grotere afstand wordt bereikt dan de Nederlandse competitie ooit gewoon heeft gevonden is als vanuit Belgische kant een club als Virton zou promoveren. dan ben je namelijk 4-4 1/2 uur op pad. En dat is dan te vergelijken met de afstand Londen/Southampton/Brighton- Manchester/Liverpool/Leeds. En dan bestaan er dus nog grotere afstanden, afstanden die in Engeland,Frankrijk, Duitsland, Italië etc. doodnormaal zijn.


Afsluitend:
Bovenstaande verandert niet wezenlijk als je de eerste divisie mee gaat nemen in Nederland.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 28 aug 2020, 12:17 Volgens mij is het niet de bedoeling dat Luxemburg hierbij aansluit......
Het begint met Belgie en Nederland en voor je het weet wil heel Europa meedoen. Zo is het met de EU ook gegaan :roll:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 28 aug 2020, 14:30 Dat zeiden ze in Groot Brittannië ook voorafgaand aan het Brexit referendum, maar daar bleek/blijkt na afloop niet zoveel van te kloppen. Daar is ty oen keihard gelogen over bepaalde feiten. Die onderzoeken bewijzen gewoon wat ze willen bewijzen in dit soort gevallen.
Tja, Deloitte is op zich een respectabele partij. Als sponsor bereik je dan bijna 30 mio mensen, dat is toch - zeker vanuit België bekeken - een grote schaalvergroting.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 28 aug 2020, 14:51 Het begint met Belgie en Nederland en voor je het weet wil heel Europa meedoen. Zo is het met de EU ook gegaan :roll:
Die tendens is er nu toch al. De grote clubs willen de CL toch omvormen tot één Europese competitie.
Als je geen midweekse duels meer hebt kan je zo een competitie inrichten met 24 clubs. Qua tv-geld zou dat een bom zijn want dan zullen de nationale competities in de grote landen ook worden afgeroomd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

multatuli schreef: 28 aug 2020, 14:51 Het begint met Belgie en Nederland en voor je het weet wil heel Europa meedoen. Zo is het met de EU ook gegaan :roll:
Hoe willen ze dat doen met niet EU-spelers? In België moeten ze volgens mij "slechts" een modaal salaris verdienen terwijl hier zelfs AZ niet zomaar zulke spelers kan binnenhalen. Nu zouden de regels in België wel veranderen maar dit bied ze natuurlijk wel een voordeel.

Bijkomend probleem is dat het draagvlak in Wallonië waarschijnlijk erg afneemt als Eupen weer op het tweede niveau speelt, Charleroi degradeert en Standard Luik nog lager komt te eindigen. Als we op transfermarkt.nl kijken zien we dat AZ wat marktwaarde betreft alleen Club Brugge boven zich heeft staan (al is de groep tussen AZ en Utrecht wel heel groot) dus waarschijnlijk zal het dan gaan tussen ajax en PSV om de titel. Met Brugge in plaats van AZ/Feyenoord als belangrijkste uitdager. Als de Europese resultaten tegenvallen zijn ook de Vlamingen het ook snel zat

Sportief wel leuk voor ons, maar we worden geen topcompetitie en de beloftes gaan tegenvallen
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Plaats reactie