Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien is het een idee om deze clubs een beetje te volgen en zo te kunnen beoordelen of de prestaties beter worden. De eindstand van de huidige competities waar ze in deelnemen is dan de baseline om mee te beginnen. Misschien de marktwaarde van de selectie ook meenemen.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 15 mei 2021, 09:40 Misschien is het een idee om deze clubs een beetje te volgen en zo te kunnen beoordelen of de prestaties beter worden. De eindstand van de huidige competities waar ze in deelnemen is dan de baseline om mee te beginnen. Misschien de marktwaarde van de selectie ook meenemen.
Je zou de mods kunnen vragen er een apart topic voor aan te maken.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 12 mei 2021, 20:17 Global Football Alliance (GFA)
https://www.globalfootballalliance.com

...de clubs gevonden die meedoen:

Saint-Etienne (France),
Athletic Club Paradou (Algeria),
AZ Alkmaar (Netherlands),
Deportivo Independiente Medellín (Colombia),
Deportivo Toluca FC (Mexico),
FK Krasnodar (Russia),
Melbourne Victory FC (Australia),
New England Revolution (USA),
Standard de Liège (Belgium),
VFL Wolfsburg (Germany)
Wadi Degla SC (Egypt).
Villarreal CF (Spain)
Kawasaki Frontale (Japan)
Chapecoense (Brazil)
https://www.tribalfootball.com/articles ... ce-4374416

Crystal Palace is ook toegetreden. Benieuwd om te zien of de samenwerking ook enig effect heeft op deze transferzomer.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De UEFA keert tijdens het EK ook vergoedingen uit aan clubs voor het afstaan van hun spelers voor het EK. De vergoeding is afhankelijk van de duur van het toernooi van de betreffende spelers. Per speler keert de UEFA een bedrag van ongeveer achtduizend euro per dag uit
Tien dagen voor de start van het toernooi zijn de betaaldagen van start gegaan.

10dagen voorbereiden
+minimaal 16 dagen tot achtste finale

26 x ruim 8000k × 3 = ~650.000 Euro voor AZ minimaal.

Dat zijn toch hele serieuze bedragen die bij een begroting van 25+miljoen zeker meetellen. Beukema bijna voor niks.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Tot nu toe heb ik het nog niet zien terugkomen op het forum (dus wellicht heb ik een draadje gemist), maar dit is toch wel opmerkelijk nieuws:

https://www.vi.nl/pro/ontploffing-in-ze ... -nl-league

Vandaag staat er een artikel in de VI Pro, waarin de standpunten van de clubs in drie vragen uiteen worden gezet. Ik heb de antwoorden van Eenhoorn hieronder even onder elkaar gezet:

"
De NL League is geboren. De clubs namen afstand van de KNVB en willen met een eigen organisatie verder. ajax en Feyenoord stemden om uiteenlopende redenen tegen, maar de andere zestien Eredivisieclubs zien het helemaal zitten. Een rondgang langs de zestien ja-stemmers: Wat zijn de argumenten? Hoe nu verder met de KNVB? En hoe kijken de club naar de houding van ajax en Feyenoord?

Vraag 1: Uw club heeft voor gestemd voor de NL League. Wat zijn de belangrijkste argumenten?
AZ (Robert Eenhoorn)
'Meer daadkracht dan nu het geval is. Je hebt beslissingskracht nodig om je als league door te kunnen ontwikkelen. Dit is onder meer nodig om de waarde van het Nederlands voetbal substantieel te verhogen. We hebben sportieve ambities (zesde van Europa) en financiële ambities. Die zijn beter te realiseren via een league-model. De vijf sterkste competities in Europa (Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië) gingen ons niet voor niets al voor. Daarnaast willen we het betaald voetbal verder professionaliseren en toekomstbestendiger maken. De baas in eigen huis zijn geeft ook duidelijkheid aan derden.'

Vraag 2: Waarom willen de clubs verder in een eigen organisatie en hoe ziet uw club de rol van de KNVB in de toekomst?
AZ (Robert Eenhoorn)
'De rol van de KNVB zal veel meer faciliterend zijn (arbitrage en tuchtzaken). Belangen van de bond en het betaalde voetbal lopen nou eenmaal niet altijd synchroon. Dat is niet erg, als maar duidelijk wordt wie waar verantwoordelijk voor is.'

Vraag 3: ajax en Feyenoord zijn nog niet voor. Moeten zij zich niet gewoon neerleggen bij de overgrote meerderheid?
AZ (Robert Eenhoorn)
'De benodigde meerderheden zijn ruimschoots gehaald. Nu gaat het om de verdere uitwerking van de plannen. Daarbij streven we er naar om iedereen aangesloten te houden. Voor de duidelijkheid, de vijf procent Europese afdrachten is overigens niet nieuw of extra. Dat gebeurt nu sowieso ook al tot 2025. Dat hebben we drie jaar geleden in het kader van de veranderagenda al met elkaar afgesproken, net als de bescherming van jeugdopleidingen. Die afspraken willen we, om de "competitieve balans" in het Nederlandse voetbal te vergroten, na 2025 continueren. Dat is voor de lange termijn goed voor iedereen.'
"

De clubs lijken er dus voor te kiezen om zo'n beetje de taken van de KNVB over te nemen. In de 'werkgroep' zaten namens de topclubs o.a. Robert Eenhoorn en Toon Gerbrands. Het punt is nu echter wel dat Feyenoord en ajax -nog- niet meedoen. Tja, dat is wel een issue. ajax is voor het Nederlandse voetbal wel belangrijk, maar zij hebben de andere clubs ook nodig. Dat maakt het natuurlijk wel interessant. Als Feyenoord niet mee doet, tja... gaan ze lekker tegen zichzelf spelen in de nieuwe Kuip die nooit gebouwd gaat worden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 30 jun 2021, 18:03 Als Feyenoord niet mee doet, tja... gaan ze lekker tegen zichzelf spelen in de nieuwe Kuip die nooit gebouwd gaat worden.
Ouch. =D> Pak aan Feyenoord :lol: , nu die noor nog voor de neus wegkapen :P
Zou er wat spanning zijn ontstaan tussen AZ en 010? :roll:

Als je de 020 socialmedia mocht geloven was het een coupe van AZ en PSV om ajax financieel leeg te trekken, blijkt dus allemaal wel mee te vallen. Wat een gezeik zeg, Als ajax ieder jaar die 65 miljoen in ontvangst gaat nemen en het rechterrijtje laat stikken met wat kruimels gaat de competitie op heel korte termijn naar de klote.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 30 jun 2021, 18:12 Ouch. =D> Pak aan Feyenoord :lol: , nu die noor nog voor de neus wegkapen :P
Zou er wat spanning zijn ontstaan tussen AZ en 010? :roll:

Als je de 020 socialmedia mocht geloven was het een coupe van AZ en PSV om ajax financieel leeg te trekken, blijkt dus allemaal wel mee te vallen. Wat een gezeik zeg, Als ajax ieder jaar die 65 miljoen in ontvangst gaat nemen en het rechterrijtje laat stikken met wat kruimels gaat de competitie op heel korte termijn naar de klote.
Als ik het goed begrijp gaat het om 5% van de Europese inkomsten. Dat schijnt eerder ook al afgesproken te zijn, dus in zoverre verandert daar niet zoveel.

https://www.vi.nl/nieuws/kassa-rinkelt- ... er-dan-psv

Hier blijkt dat ajax ca 45€M heeft verdiend in de Europese competities. Concreet gezien zou dat betekenen dat ajax over afgelopen seizoen 2,25M€ afdraagt. Poeh poeh. Op een begroting van 100+M€. Daar zal ongetwijfeld ook het een en ander tegenover staan. Bijvoorbeeld het aanpassen van het competitieschema ten faveure van de Europese wedstrijden. Lijkt me prima. Aangezien ajax het Europees goed doet, mogen ze natuurlijk ook echt wel bepaalde eisen stellen. Met dit plan krijgen ze echter geen voorkeur en voordeeltjes meer vanuit de KNVB. Alleen dat al lijkt me een he-le gezonde en goede zaak.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 30 jun 2021, 18:03 Tot nu toe heb ik het nog niet zien terugkomen op het forum
Dat was me gisteren ook opgevallen, maar toen had ik alleen nog maar een berichtje op voetbalprimeur zien staan.

In ieder geval een goed punt dat de clubs het gepolder van de KNVB zat waren en tot een daadkrachtiger medium zijn gekomen. ajax en feyenoord komen nog wel aan boord, voor ajax is het alleen een centenkwestie (en dus eigenlijk geen probleem) en feyenoord komt wel binnenboord als er wat concessies voor jong feyenoord gedaan worden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Staan er nog concrete plannen in dat artikel over hoe de competitie georganiseerd gaat worden als de KNVB niet meer betrokken wordt? Bijvoorbeeld wat betreft speeltijden en dagen.

Op een ander forum (https://devoetbalkantine.nl/threads/het ... 935/page-6) staan dingen als nog verdere spreiding van de wedstrijden (dat kan haast niet anders dan wedstrijden op zondagavond en maandag betekenen), meer (belofte)-teams in de Eerste Divisie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het is een goed idee, dat kun je zien aan de reactie van de Amsterdammers die ik ook al in het anti 020 topic heb aangestipt.
Het is gewoon een stel egotrippers die echt niet het beste met de competitie voor hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 30 jun 2021, 21:06 Het is een goed idee, dat kun je zien aan de reactie van de Amsterdammers die ik ook al in het anti 020 topic heb aangestipt.
Het is gewoon een stel egotrippers die echt niet het beste met de competitie voor hebben.
Het overgrote deel is inderdaad simpelweg successupporter. Dat is niet erg als je nog op de basisschool zit, maar als je -laten we zeggen- de 16 gepasseerd bent, mag je hopen dat er iets verder wordt gedacht. Helaas is dat doorgaans niet het geval. Het eigen gewin gaat voor en de rest zoekt het maar uit... totdat 'de rest' plannen maakt zonder jou :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11135
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ volgt voorbeeld van Feyenoord en ajax: 'Cryptocurrency-markt is booming'

In navolging van Sparta, ajax en Feyenoord gaat nu ook AZ een partnerschap aan met een cryptocurrency-bedrijf. De Alkmaarders gaan tot medio 2024 in zee met Bitcoin Meester.

Via de officiële kanalen maakt AZ bekend dat het zich voor de komende drie jaar aan de Cryptocurrency Partner verbindt. Daarmee volgt het het voorbeeld van ajax en Feyenoord. Die twee clubs deelden ruim twee weken geleden hun samenwerking met Knaken.nl en willen de wereld van cryptovaluta onder de aandacht van hun achterban brengen. AZ wil hetzelfde.

Op de website van de club valt namelijk te lezen dat Michael Koster, commercieel directeur van AZ, in zijn nopjes is met de deal. "De cryptocurrency-markt is booming, met een exponentiële groei van gebruikers in de afgelopen jaren. Dat spreekt aan, maar juist in een nieuwe markt is enige sturing wel belangrijk. Niet iedereen is al goed bekend met cryptovaluta."

Ze willen het onder de aandacht brengen van de achterban? Hoezo? Moeten we straks in de schuldsanering. Koop liever fatsoenlijke spelers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 02 jul 2021, 06:42 Ze willen het onder de aandacht brengen van de achterban? Hoezo? Moeten we straks in de schuldsanering. Koop liever fatsoenlijke spelers.
Ik vind het ook een dubieuze sponsor, maar het zal AZ wel geld opleveren. Hopelijk zijn de AZ-fans zo slim dat ze zich niet laten verleiden tot het meedoen aan deze "piramide-spel" achtige praktijken.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik weet niet om welke cryptocurrency het gaat, maar in mijn ogen is de markt booming omdat er nu nog snel geld verdiend kan worden voordat regelgeving (komt traag op gang maar is al gaande) er een heleboel gaan afbreken.
Betalingen met en minen van Bitcoin verbruikt nu meer energie dan heel Italië, dit heeft wel wat alarmbellen doen rinkelen.

Persoonlijk vind ik het heel jammer dat AZ zich hier mee inlaat. Links om of rechtsom worden deze currency gebruikt om belastingen mee te ontwijken. Niet dat ik sommige personen geen meevaller zou gunnen, maar het zijn juist de grote bedrijven en rijke mensen die hier een slaatje uitslaan en er voor zorgen dat de gemeenschap (alle mensen) minder geld hebben voor bijvoorbeeld de zorg of het onderwijs.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 02 jul 2021, 08:49 Ik weet niet om welke cryptocurrency het gaat, maar in mijn ogen is de markt booming omdat er nu nog snel geld verdiend kan worden voordat regelgeving (komt traag op gang maar is al gaande) er een heleboel gaan afbreken.
Betalingen met en minen van Bitcoin verbruikt nu meer energie dan heel Italië, dit heeft wel wat alarmbellen doen rinkelen.

Persoonlijk vind ik het heel jammer dat AZ zich hier mee inlaat. Links om of rechtsom worden deze currency gebruikt om belastingen mee te ontwijken. Niet dat ik sommige personen geen meevaller zou gunnen, maar het zijn juist de grote bedrijven en rijke mensen die hier een slaatje uitslaan en er voor zorgen dat de gemeenschap (alle mensen) minder geld hebben voor bijvoorbeeld de zorg of het onderwijs.
Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar als het klopt dat het nu al meer energie verbruikt dan heel Italie (en dat zal alleen maar meer worden als de aantallen toenemen) dan zouden alle overheden dit keihard moeten verbieden vanwege het milieu. Wereldwijd zouden we juist minder energie moeten gaan gebruiken ipv meer. En zeker voor iets wat nutteloos is als bitcoin.

Mee eens dat AZ zich niet met dit soort zaken zou moeten inlaten. Dan liever wat minder geld dan dit soort wanpraktijken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11135
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 02 jul 2021, 07:08 Ik vind het ook een dubieuze sponsor, maar het zal AZ wel geld opleveren. Hopelijk zijn de AZ-fans zo slim dat ze zich niet laten verleiden tot het meedoen aan deze "piramide-spel" achtige praktijken.
Maar dat is het. Cryptovaluta zijn zeer risicovolle beleggingen waar vrijwel niemand kennis van heeft. En de gemiddelde voetbalsupporter staat al niet bekend om zijn hoge intelligentie. Ik werk zelf in het bankwezen maar dit trekt mij om uiteenlopende redenen totaal niet. AZ zou haar achterban juist moeten beschermen tegen dit soort zaken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 02 jul 2021, 09:22 Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar als het klopt dat het nu al meer energie verbruikt dan heel Italie (en dat zal alleen maar meer worden als de aantallen toenemen) dan zouden alle overheden dit keihard moeten verbieden vanwege het milieu.
In het kort: de blockchain houdt een grootboek (ledger) bij. En die wordt door computers in de wereld - decentraal- gecontroleerd. Dat gebeurt door het oplossen van een wiskundige formule. In ruil daarvoor kan je crypto's verdienen - en dan ben je aan het 'minen'. Er ontstaan daarmee ook weer nieuwe bitcoins.
Hoe complexer de formule, hoe meer crypto's. Er ontstaan dus cryptomining-centra met datakracht - om die formules op te lossen. En dat kost stroom.

Afbeelding
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar als het klopt dat het nu al meer energie verbruikt dan heel Italie (en dat zal alleen maar meer worden als de aantallen toenemen) dan zouden alle overheden dit keihard moeten verbieden vanwege het milieu.
Als je er jezelf niet in hebt verdiept dan is het beter om jezelf te onthouden van een commentaar. Het is nogal een simplistische conclusie: het kost energie, dus direct verbieden.

Het loont misschien voor jezelf om een nader onderzoek te doen. Op IT-technisch vlak is het complex maar de fundamentele insteek is voor een leek best te begrijpen: een decentraal, monetair systeem. Wellicht krijg je ook een beter beeld over het begrip “geld”.

Of je het er mee eens of niet, het past in lijn met de filosofie van AZ: vooruitstrevend.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Deze discussie valt volgens mij onder het topic 'Sponsoring' :).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

J.Krekel schreef: 02 jul 2021, 14:09 Als je er jezelf niet in hebt verdiept dan is het beter om jezelf te onthouden van een commentaar. Het is nogal een simplistische conclusie: het kost energie, dus direct verbieden.
Iemand legt uit wat het is en ik reageer daar op. En ja als iets niets nuttigs oplevert maar wel heel veel energie kost (dus veel grondstoffen kost en dus nadelig is voor het milieu) dan mag het wat mij betreft verboden worden. Als zijn uitleg niet klopt, had je ook daar op in kunnen gaan.
Plaats reactie