Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Misschien kunnen ze met BAM op het shirt gaan spelen als een soort tegemoetkoming :lol:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

AZ is rond met Unibet en moet alsnog verder zoeken naar nieuwe hoofdsponsor

Alles wees erop dat Betcity de nieuwe hoofdsponsor van AZ zou worden, maar het gokbedrijf heeft zich alsnog teruggetrokken. De beoogde vierjarige verbintenis tussen beide partijen zal er niet komen, meldt het Noordhollands Dagblad.

AFAS was twaalf jaar lang hoofdsponsor van de Alkmaarders en had ook zijn naam verbonden aan het stadion en het trainingscomplex van de club, maar kondigde vroeg in dit seizoen zijn afscheid aan. Betcity was in beeld als opvolger en koerste begin februari al af op een akkoord met AZ.

Een overeenkomst tussen AZ en concurrent Unibet heeft echter roet in het eten gegooid, bevestigt men tegenover het Noordhollands Dagblad. 'Die afspraken bleken niet verenigbaar met een hoofdsponsorschap van Betcity', klinkt het.

Betcity blijft niet met lege handen achter en wordt hoofdsponsor van promovendus FC Volendam. Wie AFAS op gaat volgen bij AZ, moet nog blijken.

Ik moet het nog eerst zien of we een fatsoenlijke hoofdsponsor vinden :roll:
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Teleurstellend dat het klopt dat onze club in zee wilde gaan met een gokbedrijf. Zoiets moet je toch niet willen, ook al betalen ze goed.
Seizoenkaarthouder
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 14 mei 2022, 19:07 Teleurstellend dat het klopt dat onze club in zee wilde gaan met een gokbedrijf. Zoiets moet je toch niet willen, ook al betalen ze goed.
Twee zelfs.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ook leuke boodschap richting Unibet. Ja we wilde eigenlijk van jullie af, maar dat lukte niet.

Wanneer maken jullie die miljoen over?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het Unibet-stadion……je schaamt je toch kapot.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeProfessor
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 21:08

De grootste clubs hebben een forex of gokbedrijf als sponsor. Het is maar reclame.
Zegt nee tegen verbranden van bomen voor biomassa
Zegt nee tegen ondemocratische NGOs
Zegt nee tegen Euro
Zegt nee tegen centraal bankieren
Zegt nee tegen woke terreur
Zegt dus nee tegen Linkse politiek

Voor gelijke kansen en voor vrijheid.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeProfessor schreef: 15 mei 2022, 07:48 De grootste clubs hebben een forex of gokbedrijf als sponsor.
Dat vind ik een vrij slechte motivering. Je hebt ook nog zoiets als je maatschappelijke functie.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heeft dit overigens niet ook met de diversificatie van sponsoring te maken?
Of heb ik gedroomd dat AZ dat aan het proberen was?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ferry schreef: 15 mei 2022, 09:01 Dat vind ik een vrij slechte motivering. Je hebt ook nog zoiets als je maatschappelijke functie.
Ok, dan ben ik benieuwd (vanuit die motivering) wat je vind van Amstel als een van onze grootste sponsors?
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Leeuwenhart schreef: 15 mei 2022, 10:23 Ok, dan ben ik benieuwd (vanuit die motivering) wat je vind van Amstel als een van onze grootste sponsors?
Het gaat erom dat AZ een merk is dat staat voor iets. Je moet niet je merk willen koppelen aan een gokbedrijf waar louche figuren omheen hangen. En het klopt, het zou ook raar zijn om als sportclub met een biermerk op je shirt te gaan voetballen. Persoonlijk vind ik een gokbedrijf nog een tikje erger. Ik vind het teleurstellend dat iemand als Eenhoorn daaroverheen stapt puur voor het geld. Je merknaam is belangrijker.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Leeuwenhart schreef: 15 mei 2022, 10:23 Ok, dan ben ik benieuwd (vanuit die motivering) wat je vind van Amstel als een van onze grootste sponsors?
Dat ben ik ten dele met je eens. Ik had het gister met mijn vader erover. Ik zou me er alleen goed bij voelen als AZ met betcity bijvoorbeeld een campagne/actie zouden doen tegen gokverslaving.
Dat zie je bij Amstel en Heineken natuurlijk wel - met hun don't drink & drive campagnes.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ferry schreef: 15 mei 2022, 10:44 Dat ben ik ten dele met je eens. Ik had het gister met mijn vader erover. Ik zou me er alleen goed bij voelen als AZ met betcity bijvoorbeeld een campagne/actie zouden doen tegen gokverslaving.
Dat zie je bij Amstel en Heineken natuurlijk wel - met hun don't drink & drive campagnes.
Dit is toch heel erg lastig merk ik bij mezelf. Kijk TOTO voert ook nu actief campagne tegen gokverslaving, hartstikke prima, maar in diezelfde campagne voeren ze eigenlijk ook reclame voor zichzelf. Alleen Postbus 51 voert in die zin echt maatschappelijk bewuste reclame. Ik vind het echt hartstikke leuk om een gokje te wagen, evenals een biertje op zijn tijd. Zelfde geld voor een jointje. Dat we die zaken gelegaliseerd kunnen gebruiken voor onze ontspanning vind ik echt een groot goed. De schaduwkant erachter zijn natuurlijk de verslavingen en de macht en het geld. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Persoonlijk denk ik 50/50.

Omdat we in een kapitalistisch systeem leven, gaat het uiteindelijk gaat het voor een bedrijf om de knaken en hoe je dat dan zo kunt verkopen dat mensen zich daar goed bij voelen. De enige reden waarom groen, eco, vegan en bewust nu ineens mainstream is, is ironisch genoeg omdat dat nú wel geld oplevert. 20 jaar geleden niet. Sign of The Times.

Kunnen we hier een realistisch voorbeeld opnoemen van een grote internationale maatschappelijk bewuste sponsor die AZ echt op de kaart kan zetten? Ik kan er geen één noemen namelijk, behalve dan namen zoals AFAS die qua geld toch in de middenregio blijken te zitten, anders was AZ wel met hen doorgegaan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Leeuwenhart schreef: 15 mei 2022, 11:35 Kunnen we hier een realistisch voorbeeld opnoemen van een grote internationale maatschappelijk bewuste sponsor die AZ echt op de kaart kan zetten? Ik kan er geen één noemen namelijk, behalve dan namen zoals AFAS die qua geld toch in de middenregio blijken te zitten, anders was AZ wel met hen doorgegaan.
Ik denk dat AZ niet snel een internationale naam aan zich zal weten te binden. Daarvoor is AZ - helaas- qua sponsoring gezien niet interessant genoeg.
Het sponsorship van AZ zal ook lang niet zoveel opleveren als onze vrienden uit Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven.
Het zal eerder een bedrijf worden dat qua grootte vergelijkbaar is met AFAS.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De supporters die Owen aan het afzeiken in Utrecht waren zijn ook geen mensen waar je je als sponsor mee wilt identificeren
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Een stukje van de sponsorpuzzel...
Zegt mij vooral dat ze geen andere/betere konden vinden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 15 mei 2022, 13:13 Een stukje van de sponsorpuzzel...
Zegt mij vooral dat ze geen andere/betere konden vinden.
Jezus, na Huiberts hebben we er nog eentje die zijn zaakjes niet op orde heeft.
Lijkt wel of wat we in die 7 seizoenen hebben opgebouwd ineens aan het afbreken zijn.
Waar is dat ambitieus AZ gebleven waar nog niet zo lang geleden de media niet meer sprak over een top3 maar over een top4
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Inderdaad. Ik dacht dat AZ steeds een stap voorwaarts wilde maken. Ik ben bang dat zo'n uitspraak 2 stappen terug en drie vooruit alleen is voor tijd te kopen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

DeProfessor schreef: 15 mei 2022, 07:48 De grootste clubs hebben een forex of gokbedrijf als sponsor. Het is maar reclame.
Je onderschrift zegt genoeg. 🙁
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jippie, nog 3 jaar die lelijke goedkope letters op de gevel

Eenhoorn moet zich kapot schamen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie