Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 apr 2021, 10:29 En dat er meer mensen naar de wedstrijden van AZ kijken lijkt me logisch. Daar zitten de seizoenskaarthouders tussen en mensen uit het hele land die zich dood vervelen.
En ook het feit dat FOX/ESPN AZ tot topclub heeft uitgeroepen, en daarom AZ nooit meer tegelijk speelt met ajax, PSV en Feyenoord zal wel zorgen voor extra kijkers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De nos meldt dat AZ al een contract heeft met Unibet:
https://nos.nl/artikel/2377061-bookmake ... -maak.html

"Na de glanzparade van de Toto is iedereen wel wakker", stelt een vertegenwoordiger van een concurrerend gokbedrijf. Hij wil niet bij naam genoemd wil worden en is niet de enige. Uit angst voor boetes of het afketsen van deals zijn bedrijven huiverig naar buiten te treden over hun geplande sponsoractiviteiten.

ajax en AZ hebben daarom nog niets bekendgemaakt, maar hebben beiden inmiddels een lucratief contract getekend bij Unibet. ajax krijgt het grootste bedrag van alle Nederlandse clubs. De clubs zullen dat pas naar buiten brengen als Unibet een vergunning heeft en de markt op mag.

Dat kan nog best een tijd duren: net als veel andere gokbedrijven moet Unibet een 'straftijd' uitzitten van de kansspelautoriteit omdat ze zich tegen de regels zich al te veel zouden hebben gericht op de Nederlandse markt. Pas in april volgend jaar zullen de reclames van Unibet in de stadions van ajax en AZ te zien zijn.

Even een snel rekensommetje op basis van wat hierin staat.

-Ze melden Unibet ~3 miljoen aan deals heeft in totaal van AZ en ajax samen.
-Feyenoord zou voor ~2 miljoen een deal hebben met toto.
-ajax heeft de beste deal wordt gesteld.

AZ zou dan 5 tot 8 ton pakken?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik vind het dieptriest dat zo'n mooie club als AZ zich laat sponsoren door een gokbedrijf.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Shota-Arveladze schreef: 17 apr 2021, 19:46 Ik vind het dieptriest dat zo'n mooie club als AZ zich laat sponsoren door een gokbedrijf.
Barcelona heeft lange tijd Unicef op het shirt gehad. From UNICEF to Rakuten – How FC Barcelona sold its soul
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 17 apr 2021, 19:46 Ik vind het dieptriest dat zo'n mooie club als AZ zich laat sponsoren door een gokbedrijf.
Waarom? Volgens mij waagt half Nederland wel eens een gokje. Of dat nou een gokbedrijf is of bijvoorbeeld de Staatsloterij, het blijft een gokje. Ik vind het prima.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 17 apr 2021, 19:46 Ik vind het dieptriest dat zo'n mooie club als AZ zich laat sponsoren door een gokbedrijf.
Beetje vreemd, het is in andere landen de normaalste zaak van de wereld.
Tenzij je de hele wereld triest vind natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het tonen van een sponsornaam op het shirt is misschien wel een teken van zwakte, afhankelijkheid.
Glory Hunter
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Jack schreef: 18 apr 2021, 07:03 Het tonen van een sponsornaam op het shirt is misschien wel een teken van zwakte, afhankelijkheid.
:lol: om vandaag de dag mee te kunnen moet je sponsors hebben. Altijd al zo geweest in elke sport.
De ene hand wast de ander, beide worden er beter van.
mAgNaVoX oDySsEy
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 17 apr 2021, 19:46 Ik vind het dieptriest dat zo'n mooie club als AZ zich laat sponsoren door een gokbedrijf.
Ik ben ook geen fan van gokbedrijven, maar vind het helemaal dieptriest dat de Nederlandse staat het grootste gokconcern in Nederland is. Toto, Lotto, Staatsloterij, allemaal van de Nederlandse staat. En wat ik helemaal dieptriest vind is dat zij er nog belachelijk veel reclame voor maken ook. Aan de ene kant die gokzooi promoten en aan de andere kant instellingen als riagg nodig hebben om mensen weer van die gokverslaving af te krijgen. Opzouten met die gokzooi.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Shota-Arveladze schreef: 17 apr 2021, 19:46 Ik vind het dieptriest dat zo'n mooie club als AZ zich laat sponsoren door een gokbedrijf.
Tja, ieder zijn mening. Het lag in de lijn der verwachting natuurlijk - met het opengooien van de Nederlandse gokmarkt. Zolang een bedrijf/sponsor zich aan de wet houdt heb ik er niet veel tegen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ krijgt vanaf komend seizoen een nieuwe perschef Wiebe Nelissen van Vitesse zal de overstap maken naar Alkmaar.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Er zijn zoveel (vooral jonge mensen) verslaafd aan online gokken op voetbal, het maakt echt een hoop levens kapot. Prima dat het is toegestaan, maar reclame maken ervoor vind ik gewoon niet kunnen. Dat er ‘gokpalen’ komen in stadions vind ik ook schrikbarend. Zo werk je verslavingen wel heel makkelijk in de hand.
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 18 apr 2021, 14:32 Er zijn zoveel (vooral jonge mensen) verslaafd aan online gokken op voetbal, het maakt echt een hoop levens kapot. Prima dat het is toegestaan, maar reclame maken ervoor vind ik gewoon niet kunnen. Dat er ‘gokpalen’ komen in stadions vind ik ook schrikbarend. Zo werk je verslavingen wel heel makkelijk in de hand.
Eens dat er geen gokpalen en/of een sloot aan mails om lid te worden moeten komen.
Maar zon beetje ieder reclameblok, elke sportwedstrijd, elke krant en elke internationale voetbalwedstrijd staat bol van de loterij en gok reclames. AZ zou stom zijn om deze dikke jaarlijkse financiele bonus te negeren uit morele overwegingen. Als je na jarenlange dagenlijkse blootstelling aan dergelijke reclames en invloeden nog niet aan het gokken bent geslagen, zal een klein logo op het shirt van AZ daar ook geen verandering in brengen. En zeker online gokken is er wel streng op tegenwoordig dat je boven de 18 bent. De overheid zal toch naar de gevaren hebben gekeken toen ze deze nieuwe wetgeving hebben ingevoerd?
Misschien kunnen ze Clasie inzetten om mensen bewust te maken van de gevaren van het gokken?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mag het weer over beleid gaan in plaats van persoonlijke bespiegelingen over wat wel en niet goed is voor de mens?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Een bericht over het UEFA-prijzengeld voor de Europa League en de Conference League.
https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... tball/amp/

Plaatsing voor de Europa League zou een startpremie van rond 5,75 miljoen euro opleveren, deelname aan de Conference League levert minimaal 3,5 miljoen euro op.
Dit seizoen was de startpremie voor de Europa League 2,92 miljoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

palaver schreef: 27 apr 2021, 13:30 Een bericht over het UEFA-prijzengeld voor de Europa League en de Conference League.
https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... tball/amp/

Plaatsing voor de Europa League zou een startpremie van rond 5,75 miljoen euro opleveren, deelname aan de Conference League levert minimaal 3,5 miljoen euro op.
Dit seizoen was de startpremie voor de Europa League 2,92 miljoen.
Mits waar, erg goed nieuws voor AZ. En des te belangrijker dat we aan blijven haken bij de top3.
Blijft belachelijk dat de beker winnaar normaal gesproken deze enige EL plek krijgt en de nmr 3 slechter af is.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 27 apr 2021, 14:42 Blijft belachelijk dat de beker winnaar normaal gesproken deze enige EL plek krijgt en de nmr 3 slechter af is.
De bekerwinnaar heeft een prijs gewonnen, de nummer 3 niet. Dus vind het logisch dat de winnaar van een prijs een beter Europees ticket krijgt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 27 apr 2021, 17:16 De bekerwinnaar heeft een prijs gewonnen, de nummer 3 niet. Dus vind het logisch dat de winnaar van een prijs een beter Europees ticket krijgt.
En dan is het ook nog eens de prijs voor een knock-out toernooi. Afgezien van de groepsfase is Europees voetbal precies dat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het lijkt erop dat Overmars AZ probeert te kleineren.

Marc Overmars denkt zaken te kunnen doen met AZ, of ik dat doe is een tweede.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Jack schreef: 05 mei 2021, 21:07 Het lijkt erop dat Overmars AZ probeert te kleineren.

Marc Overmars denkt zaken te kunnen doen met AZ, of ik dat doe is een tweede.
Staat al in andere topics maar de frustratie druipt ervan af. Daar lachen wij eens flink om.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie