Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Bron FCUpdate.nl

Gerbrands: "Succes AZ zorgt voor omslag"
23 april 2007


Stel hem geen inhoudelijke vragen over voetbal, want daar heeft hij naar eigen zeggen geen verstand van. Toon Gerbrands houdt zich als algemeen directeur van AZ vooral bezig met alle andere zaken die komen kijken bij het leiden van een voetbalclub. "Door de goede organisatiestructuur en juiste taakverdeling is AZ zo groot geworden. Het kampioenschap zou zondag een geweldige beloning zijn."

Praten over zijn werkzaamheden doet Gerbrands niet graag. De 49-jarige Fries houdt zich liever op de achtergrond. Daar heeft hij een belangrijke reden voor. Gerbrands komt over van het volleybal, waar hij veel successen behaalde. "Het valt daarna niet mee in de voetbalwereld aan de slag te gaan. Mensen zijn snel bevooroordeeld. Daarom bevalt deze functie me wel."

Toeval of niet, toen Gerbrands in 2002 in dienst trad bij AZ begonnen de Noord-Hollanders te presteren. Eerst onder leiding van trainer Co Adriaanse, later zette Louis van Gaal de stijgende lijn voort. Samen met Van Gaal, voorzitter Dirk Scheringa en technisch directeur Marcel Brands wordt Gerbrands gezien als een van de vier hoofdpersonen in de triomftocht van AZ. "Nu pas merk je dat er serieus rekening wordt gehouden met ons. Het succes met Adriaanse was volgens velen een incident, mensen noemden AZ een eendagsvlieg. Je ziet nu ontwikkeling in dat kader, een omslag in denken."



De eerste landstitel sinds 1981 zou flink aan dat proces kunnen bijdragen, zo denkt ook Gerbrands. "De doelstelling van AZ was deelname aan de play-offs, kwalificatie voor de tweede ronde in de UEFA Cup en het bereiken van de halve finale in de beker. Op alle gebieden hebben we onszelf overtroffen, we liggen ruim voor op schema. Als we tenminste kampioen worden."

Toen FC Utrecht zondag kort voor tijd gelijk maakte tegen PSV had de algemeen directeur het zwaar, net als voorzitter Dirk Scheringa en technisch directeur Marcel Brands. "Dat waren zeven zeer vervelende minuten. Teletekst was op de computers overbelast en lag eruit. In de controlekamer heb ik naar de radio geluisterd. Als ik heel eerlijk ben had ik er geen rekening mee gehouden dat AZ nog kampioen zou kunnen worden. In mijn tijd als volleybaltrainer ben ik vier keer afhankelijk geweest van resultaten van tegenstanders en steeds liep het verkeerd af."

"Nu mogen we het niet meer weggeven", vervolgt Gerbrands. "Ik heb als coach elf finales gespeeld en alle elf gewonnen. Het gevoel van verliezen ken ik niet. Ik ben wel eens derde of vijfde geworden, maar nooit tweede. Als je zo dicht bij een prijs bent, weet ik wat er gevraagd wordt. Gelukkig weet Van Gaal dat nog veel beter. Hij heeft vijftien prijzen gewonnen en nog veel meer finales gespeeld dan ik. Al kun je in dit soort situaties beter trainer dan algemeen directeur zijn. Dan kun je tenminste nog enigszins invloed uitoefenen. In mijn huidige functie is dat onmogelijk, zo heb ik zondag ondervonden."

'Nadeel' aan een vervroegde titel van AZ is dat de verwachtingen van de buitenwacht zullen toenemen. "Dat maakt ons niet uit", zegt Gerbrands. "Onze doelstelling blijft gebaseerd op realisme. Ambitie is waar je van droomt. Dat heb je niet structureel in handen."
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZDC schreef:Bron FCUpdate.nl

Gerbrands: "Succes AZ zorgt voor omslag"
23 april 2007


Stel hem geen inhoudelijke vragen over voetbal, want daar heeft hij naar eigen zeggen geen verstand van."
Ik dacht even in de topic van Marcel Brands te zijn beland...

:wink:
Gebruikersavatar
Hoekie
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007, 12:56

Hij blokt die vragen wel mooi...
since 1987
bobbyvosmaerfan
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 jul 2006, 11:13
Locatie: St Pancras

AZDC schreef:Bron FCUpdate.nl

Gerbrands: "Succes AZ zorgt voor omslag"
23 april 2007


Stel hem geen inhoudelijke vragen over voetbal, want daar heeft hij naar eigen zeggen geen verstand van. Toon Gerbrands houdt zich als algemeen directeur van AZ vooral bezig met alle andere zaken die komen kijken bij het leiden van een voetbalclub. "Door de goede organisatiestructuur en juiste taakverdeling is AZ zo groot geworden. Het kampioenschap zou zondag een geweldige beloning zijn."

Praten over zijn werkzaamheden doet Gerbrands niet graag. De 49-jarige Fries houdt zich liever op de achtergrond. Daar heeft hij een belangrijke reden voor. Gerbrands komt over van het volleybal, waar hij veel successen behaalde. "Het valt daarna niet mee in de voetbalwereld aan de slag te gaan. Mensen zijn snel bevooroordeeld. Daarom bevalt deze functie me wel."

Toeval of niet, toen Gerbrands in 2002 in dienst trad bij AZ begonnen de Noord-Hollanders te presteren. Eerst onder leiding van trainer Co Adriaanse, later zette Louis van Gaal de stijgende lijn voort. Samen met Van Gaal, voorzitter Dirk Scheringa en technisch directeur Marcel Brands wordt Gerbrands gezien als een van de vier hoofdpersonen in de triomftocht van AZ. "Nu pas merk je dat er serieus rekening wordt gehouden met ons. Het succes met Adriaanse was volgens velen een incident, mensen noemden AZ een eendagsvlieg. Je ziet nu ontwikkeling in dat kader, een omslag in denken."



De eerste landstitel sinds 1981 zou flink aan dat proces kunnen bijdragen, zo denkt ook Gerbrands. "De doelstelling van AZ was deelname aan de play-offs, kwalificatie voor de tweede ronde in de UEFA Cup en het bereiken van de halve finale in de beker. Op alle gebieden hebben we onszelf overtroffen, we liggen ruim voor op schema. Als we tenminste kampioen worden."

Toen FC Utrecht zondag kort voor tijd gelijk maakte tegen PSV had de algemeen directeur het zwaar, net als voorzitter Dirk Scheringa en technisch directeur Marcel Brands. "Dat waren zeven zeer vervelende minuten. Teletekst was op de computers overbelast en lag eruit. In de controlekamer heb ik naar de radio geluisterd. Als ik heel eerlijk ben had ik er geen rekening mee gehouden dat AZ nog kampioen zou kunnen worden. In mijn tijd als volleybaltrainer ben ik vier keer afhankelijk geweest van resultaten van tegenstanders en steeds liep het verkeerd af."

"Nu mogen we het niet meer weggeven", vervolgt Gerbrands. "Ik heb als coach elf finales gespeeld en alle elf gewonnen. Het gevoel van verliezen ken ik niet. Ik ben wel eens derde of vijfde geworden, maar nooit tweede. Als je zo dicht bij een prijs bent, weet ik wat er gevraagd wordt. Gelukkig weet Van Gaal dat nog veel beter. Hij heeft vijftien prijzen gewonnen en nog veel meer finales gespeeld dan ik. Al kun je in dit soort situaties beter trainer dan algemeen directeur zijn. Dan kun je tenminste nog enigszins invloed uitoefenen. In mijn huidige functie is dat onmogelijk, zo heb ik zondag ondervonden."

'Nadeel' aan een vervroegde titel van AZ is dat de verwachtingen van de buitenwacht zullen toenemen. "Dat maakt ons niet uit", zegt Gerbrands. "Onze doelstelling blijft gebaseerd op realisme. Ambitie is waar je van droomt. Dat heb je niet structureel in handen."
Hoezo een jaar later helemaal gelijk gekregen? En tweede is hij inderdaad niet geworden vorig jaar....................
als het verleden niets betekent voor het heden, wat heeft heden dan voor toekomst?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Eindelijk weer eens een berichtje over Toon op ons forum...

Volgens Van Gelder en Studio Voetbal zou Toon op een shortlist staan voor de functie van voorzitter bij ajax...
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Gelukkig is Gerbrands geen van Geel... toch?
Everton: Pride of Merseyside
nickleAZ
Dagjesmens
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 nov 2004, 12:11
Locatie: Limmen

Ferry schreef:Eindelijk weer eens een berichtje over Toon op ons forum...

Volgens Van Gelder en Studio Voetbal zou Toon op een shortlist staan voor de functie van voorzitter bij ajax...
[-X wel goed quoten hea.

Het ging hierbij om shortlist als voorzitter van de EV (opvolger Michael van Praag)..
het kan altijd beter..
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

nickleAZ schreef:[..]


[-X wel goed quoten hea.

Het ging hierbij om shortlist als voorzitter van de EV (opvolger Michael van Praag)..
Nee hoor. Het ging om de functie van algemeen directeur bij 020.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Luisteren is blijkbaar ook moeilijk, drie berichten, 3 verschillende functies. Wat is het nou, voorzitter van EV, voorzitter van ajax, of algemeen directeur van ajax?
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

AZ 4 Life schreef:Luisteren is blijkbaar ook moeilijk, drie berichten, 3 verschillende functies. Wat is het nou, voorzitter van EV, voorzitter van ajax, of algemeen directeur van ajax?
Van Gelder: De Groot en Gerbrands op shortlist ajax
Volgens Jack van Gelder staan nu ook Jaap de Groot, chef sport van De Telegraaf, en AZ-directeur Toon Gerbrands op de shortlist van ajax voor de functie van algemeen directeur. De Groot, al jarenlang redactiechef van Telesport (het sportkatern van De Telegraaf), zei ooit in een interview met Nummer 14 dat hij een haat-liefdeverhouding heeft met ajax. Oud-volleybalcoach Gerbrands is tegenwoordig directeur algemene zaken bij AZ.
Bron: http://ajax.netwerk.to

ajax is nog steeds op zoek naar een geschikte kandidaat voor de functie van algemeen directeur. Aan de kandidatenlijst zijn inmiddels de namen van Jaap de Groot, André Bolhuis en Toon Gerbrands toegevoegd. Eerder werden al Keje Molenaar, Jons Hensel, Peter R. de Vries en Kees Jansma aan de club gelinkt. (Studio Voetbal)
Bron: voetbalzone
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

Laat die Gerbrands maar lekker weg gaan. Die man kan helemaal niks.
Heb verhalen over hem gehoord dat is ongekend en nu niet vragen om feiten.
Daar heb ik geen zin in. De hele technische staf van AZ is ruk.
Kijk maar eens naar de business seats die zijn bijna allemaal leeg, hoe zou dat nou komen??
Vak je W toch!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Branie schreef:Laat die Gerbrands maar lekker weg gaan. Die man kan helemaal niks.
Heb verhalen over hem gehoord dat is ongekend en nu niet vragen om feiten.
Daar heb ik geen zin in. De hele technische staf van AZ is ruk.
Kijk maar eens naar de business seats die zijn bijna allemaal leeg, hoe zou dat nou komen??
Haal je nu niet een paar zaken door elkaar?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
romero
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2007, 21:01

Van mij moet hij blijven, hij gaat zo met al zijn kennis en wetenschap van AZ naar 020, ik dacht het niet he..
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Branie schreef:Laat die Gerbrands maar lekker weg gaan. Die man kan helemaal niks.
Heb verhalen over hem gehoord dat is ongekend en nu niet vragen om feiten.
Daar heb ik geen zin in. De hele technische staf van AZ is ruk.
Kijk maar eens naar de business seats die zijn bijna allemaal leeg, hoe zou dat nou komen??
Iemand beschuldigen, daar neem jewel de moeite voor maar met feiten komen daar heb je geen zin in?? Laat dan dit soort berichten achterwege, dan hebben ze totaal geen toegevoegde waarde!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

SebAZ schreef:[..]


Iemand beschuldigen, daar neem jewel de moeite voor maar met feiten komen daar heb je geen zin in?? Laat dan dit soort berichten achterwege, dan hebben ze totaal geen toegevoegde waarde!

Branie?
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

SebAZ schreef:[..]
Iemand beschuldigen, daar neem jewel de moeite voor maar met feiten komen daar heb je geen zin in?? Laat dan dit soort berichten achterwege, dan hebben ze totaal geen toegevoegde waarde!
Ik ga hier even zeggen hoe het bij AZ allemaal achter de schermen gaat op een openbaar forum.
Ik kan alleen zeggen dat het 1 zooitje is en dat meneer Gerbrands nou niet bepaald de beste directeur is die je kan wensen. Door dit zooitje zijn er ook veel mensen weggelopen bij de business seats. Dat is een oorzaak gevolg reactie. Dat geeft al iets aan lijkt mij.
Als je wilt dat ik dit soort dingen niet meer zeg waarom reageer je dan op mijn woorden?
Vak je W toch!
Gebruikersavatar
A!Z!
Supporter
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2007, 11:00

Branie schreef:[..]

Ik ga hier even zeggen hoe het bij AZ allemaal achter de schermen gaat op een openbaar forum.
Ik kan alleen zeggen dat het 1 zooitje is en dat meneer Gerbrands nou niet bepaald de beste directeur is die je kan wensen. Door dit zooitje zijn er ook veel mensen weggelopen bij de business seats. Dat is een oorzaak gevolg reactie. Dat geeft al iets aan lijkt mij.
Als je wilt dat ik dit soort dingen niet meer zeg waarom reageer je dan op mijn woorden?
Loop niet zo interessant te doen, man. Of zeg niks of vertel je hele verhaal.
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Branie schreef:[..]

Ik ga hier even zeggen hoe het bij AZ allemaal achter de schermen gaat op een openbaar forum.
Ik kan alleen zeggen dat het 1 zooitje is en dat meneer Gerbrands nou niet bepaald de beste directeur is die je kan wensen. Door dit zooitje zijn er ook veel mensen weggelopen bij de business seats. Dat is een oorzaak gevolg reactie. Dat geeft al iets aan lijkt mij.
Als je wilt dat ik dit soort dingen niet meer zeg waarom reageer je dan op mijn woorden?
Hoe kan ik het anders aan je verstand brengen dat met losse flodders schieten geen toegevoegde waarde heeft!

Ik beweer niet dat je niet gelijk hebt, alleen heb ik die geruchten die jij rondstrooit niet vernomen. En het zou op zijn plaats zijn dat je je beweringen kan onderbouwen. Anders is de toegevoegde waarde NUL.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Branie schreef:Laat die Gerbrands maar lekker weg gaan. Die man kan helemaal niks.
Heb verhalen over hem gehoord dat is ongekend en nu niet vragen om feiten.
Daar heb ik geen zin in. De hele technische staf van AZ is ruk.
Kijk maar eens naar de business seats die zijn bijna allemaal leeg, hoe zou dat nou komen??
Alle business-units zitten vol en op de businessclub is het ook aardig druk.
Jouw posting schaar ik onder dronkemanspraat, Branie.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Branie schreef:[..]

Ik ga hier even zeggen hoe het bij AZ allemaal achter de schermen gaat op een openbaar forum.
Ik kan alleen zeggen dat het 1 zooitje is en dat meneer Gerbrands nou niet bepaald de beste directeur is die je kan wensen. Door dit zooitje zijn er ook veel mensen weggelopen bij de business seats. Dat is een oorzaak gevolg reactie. Dat geeft al iets aan lijkt mij.
Als je wilt dat ik dit soort dingen niet meer zeg waarom reageer je dan op mijn woorden?
Bij de businessclub is een normaal verloop. Ik heb daar nooit iemand over het functioneren van Toon Gerbrands gehoord.
Marcel Brands en Louis van Gaal gaan er wel regelmatig over de tong.
Er zijn wel een groep afvallers maar dat zijn kaarthouders uit de George Kessler-lounge.
Omdat hun privileges werden geschrapt en ze geen zin hadden om zich bij de rest van de businessseathouders te scharen
heeft een deel van de 28 kaarthouders opgezegt.

Dat er interesse uit 020 is voor Toon Gerbrands zal waarschijnlijk niet zijn omdat het zo'n koekenbakker is.
Toon Gebrands is een solide bestuurder. Niet meer en niet minder.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Plaats reactie