Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Als de gouden lichting niet goed genoeg was geweest in de ogen van de statistici, dan hadden ze de kans niet gekregen.
Data zijn ook enorm ondersteunend geweest in het aankoopbeleid: Janssen en Weghorst voor een prikkie halen en voor de hoofdprijs verkopen. Dat is hetzelfde als een fantastische trader op de beurs. Instappen en verkopen op het juiste moment.
Slot ontslaan heeft ook alles met de eigen strategie te maken, en niets met emotie. Je gaat toch niet iemand in dienst houden en daarmee al je geheimen aan de concurrent prijsgeven?

Dit, en het mooie voetbal dat AZ speelt, maken dat ik een beetje verliefd ben geworden op deze club. En het feit dat ik gewoon met mijn zoons naar het stadion kan zonder allerlei ziektes te horen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Klasse van Eenhoorn dat hij gelijk NEC heeft benaderd, net zoals andere clubs AZ destijds de helpende hand hebben geboden.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Jack schreef: 02 okt 2021, 09:33 Voltreffer Vick is altijd goed in die jaarverslagen. Misschien weet die of het goed is.
Metalingus heeft het al perfect verwoord
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 18 okt 2021, 11:53 Klasse van Eenhoorn dat hij gelijk NEC heeft benaderd, net zoals andere clubs AZ destijds de helpende hand hebben geboden.
Over NEC de helpende hand toesteken gesproken:
AZ zou misschien wel kunnen profiteren van wat structureler goede banden te onderhouden met NEC naar mijn mening.
Is toch een interessante kandidaat als AZ ooit nog eens zijn jeugdscouting wilt uitbreiden of een samenwerkingsverband wil aangaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 18 okt 2021, 11:53 Klasse van Eenhoorn dat hij gelijk NEC heeft benaderd, net zoals andere clubs AZ destijds de helpende hand hebben geboden.
Waar heb je gelezen of gehoord dat Eenhoorn NEC heeft benaderd?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

DeZuivelDuivel schreef: 18 okt 2021, 17:32 Over NEC de helpende hand toesteken gesproken:
AZ zou misschien wel kunnen profiteren van wat structureler goede banden te onderhouden met NEC naar mijn mening.
Is toch een interessante kandidaat als AZ ooit nog eens zijn jeugdscouting wilt uitbreiden of een samenwerkingsverband wil aangaan.
Op basis waarvan is NEC een interessante kandidaat?
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 18 okt 2021, 17:54 Waar heb je gelezen of gehoord dat Eenhoorn NEC heeft benaderd?
Van schaik vertelde dat gister in een interview. Weet even niet meer waar dat nou was, Studio voetbal of ESPN denk ik.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 17 okt 2021, 16:49 Klopt. De huidige onder 18 is weer een fantastische generatie.
De huidige groep van Jong AZ bevat ook veel spelers die het eerste kunnen halen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 18 okt 2021, 19:06 De huidige groep van Jong AZ bevat ook veel spelers die het eerste kunnen halen.
Mee eens. Maar minstens 2 daarvan horen nog bij de onder 18 generatie 😁
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 18 okt 2021, 18:10 Van schaik vertelde dat gister in een interview. Weet even niet meer waar dat nou was, Studio voetbal of ESPN denk ik.
Dank. 👍🏻
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 18 okt 2021, 11:53 Klasse van Eenhoorn dat hij gelijk NEC heeft benaderd, net zoals andere clubs AZ destijds de helpende hand hebben geboden.
Inderdaad. Bij AZ weten ze wel hoe vervelend het is als je een tijdje niet in je stadion kunt spelen. Voor de fans uit Nijmegen ligt Alkmaar dan wellicht niet om de hoek, maar het heeft dan wel weer een rechtstreekse treinverbinding met Alkmaar. Moeten ze alleen even hun hoofd omlaag houden als ze langs station Arnhem komen... :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Feyenoord implodeert weer eens. En de geluiden rond Eenhoorn zullen 100% weer gaan oplaaien. In Rotterdam kennen ze tegenwoordig maar één profiel en dat is het profiel uit Alkmaar.

En ik vrees een beetje dat de kans op die overstap zeker geen 0 is, zeker nu het hele dak gebeuren zo goed als achter de rug is.

Lekker wegblijven uit die slangenkuil!!!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2021, 10:53 En ik vrees een beetje dat de kans op die overstap zeker geen 0 is, zeker nu het hele dak gebeuren zo goed als achter de rug is.

Lekker wegblijven uit die slangenkuil!!!
Er is wel een groot voordeel nu: Slot en AZ zijn niet leuk uit elkaar gegaan dus een hereniging tussen Slot en Eenhoorn zal niet snel gebeuren. Bovendien denk ik niet dat Eenhoorn gevoelig is voor de slinkse methodes die Arnesen er op nahoudt om staf van AZ los te weken het laatste jaar. Sterker, dit heeft wel wat kwaad bloed gezet.

Ten slotte: wie ziet een baan waarbij jouw ruiten worden ingegooid en je familie wordt bedreigd zitten?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2021, 10:53 Feyenoord implodeert weer eens. En de geluiden rond Eenhoorn zullen 100% weer gaan oplaaien. In Rotterdam kennen ze tegenwoordig maar één profiel en dat is het profiel uit Alkmaar.

En ik vrees een beetje dat de kans op die overstap zeker geen 0 is, zeker nu het hele dak gebeuren zo goed als achter de rug is.

Lekker wegblijven uit die slangenkuil!!!
https://www.telegraaf.nl/video/97901496 ... koevermans
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Je moet die Telegraaf niet zo serieus nemen. Ik heb die persco gezien en vanuit het journaille werd Robert Eenhoorn genoemd ivm vorige zoektocht en de vraag of ie nu weer in beeld was. De heren aan de tafel gingen niet in op namen etc.

Volgens de Telegraaf heeft ajax al drie jaar geen hoofdcoach meer, bijvoorbeeld. Zo zeker was Driessen van het ontslag van die coach.
____________
Hoc est nihil
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Grifo schreef: 27 okt 2021, 11:46 Ten slotte: wie ziet een baan waarbij jouw ruiten worden ingegooid en je familie wordt bedreigd zitten?
Robbert Eenhoorn woont toch in Heiloo? Misschien dat de afstand ze een beetje tegenhoudt, net zoals toen bij Vejinovic. Ergens had ik gelezen dat Robbert met Arensen behoorlijke ruzie heeft gehad tijdens de wedstrijd vorig seizoen. De kans is niet 0, maar hoe realistisch zou het nou echt zijn?
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

MarkusHenriksen19 schreef: 28 okt 2021, 05:58 Robbert Eenhoorn woont toch in Heiloo? Misschien dat de afstand ze een beetje tegenhoudt, net zoals toen bij Vejinovic. Ergens had ik gelezen dat Robbert met Arensen behoorlijke ruzie heeft gehad tijdens de wedstrijd vorig seizoen. De kans is niet 0, maar hoe realistisch zou het nou echt zijn?
Je kan ambitieus zijn a la Slot maar als algemeen directeur hier instappen is totale zelfdestructie van je reputatie. Er is nul geld en iedere poging om geld binnen te halen wordt gesaboteerd, in en extern. Op het moment dat hij niet totaal welwillend tegenover een nieuw stadion is staat er al 20 man in zijn tuin. Heiloo of niet.

Wat ik van buitenaf inschat is dat Eenhoorn een man is van innovatie, out of the box en het Amerikaanse idee van winst en succes behalen omarmd. Zet dat af tegen die starre, conservatieve, totaal op emotie gebaseerd beleid van Feyenoord en je hebt je antwoord al. Of hij nou een fan is of niet, het is niet een totale randdebiel en lang niet zo naïef als Slot.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 28 okt 2021, 07:52 Je kan ambitieus zijn a la Slot maar als algemeen directeur hier instappen is totale zelfdestructie van je reputatie. Er is nul geld en iedere poging om geld binnen te halen wordt gesaboteerd, in en extern. Op het moment dat hij niet totaal welwillend tegenover een nieuw stadion is staat er al 20 man in zijn tuin. Heiloo of niet.

Wat ik van buitenaf inschat is dat Eenhoorn een man is van innovatie, out of the box en het Amerikaanse idee van winst en succes behalen omarmd. Zet dat af tegen die starre, conservatieve, totaal op emotie gebaseerd beleid van Feyenoord en je hebt je antwoord al. Of hij nou een fan is of niet, het is niet een totale randdebiel en lang niet zo naïef als Slot.
Hij is ook gecommitteerd aan Billy Bean, die zich voor 5% heeft ingekocht. Zou dan wel een rare move zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ach ja, het is hot, dus moet er zo veel mogelijk clickbait artikelen worden geschreven.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

AZ en AFAS kiezen na 12 jaar voor volgende stap

ALKMAAR - Na twaalf seizoenen stopt AFAS Software als hoofdsponsor van AZ. De naamgever van het stadion en trainingscomplex speelde een belangrijke rol in de wederopstanding van AZ en bleek een inspirerende en ambitieuze partner.

AZ kijkt met respect, waardering en dankbaarheid terug op de samenwerking met AFAS. Het bedrijf uit Leusden schonk de Alkmaarders het vertrouwen toen de club in een moeilijke fase zat. Na twaalf seizoenen kiezen beide partijen ervoor elkaar de ruimte te geven om verder te groeien. Voor AZ betekent dit dat het op zoek gaat naar nieuwe partners voor het shirt, stadion en de jeugdopleiding.

Door dik en dun
Robert Eenhoorn, Algemeen Directeur van AZ: “In de afgelopen twaalf jaar hebben wij met AFAS veel meegemaakt en enorme stappen gezet, onder meer op het gebied van onze jeugdopleiding. We kwamen van ver, maar zij hebben de club door dik en dun gesteund. Dat AFAS ons nu de ruimte geeft een volgende stap te zetten, is wat dat betreft ook veelzeggend. Wij kijken terug op een geweldig partnership met een zeer inspirerende partij, die wij het allerbeste wensen in de toekomst.”

Wederzijdse tevredenheid
“Precies op het juiste moment”, zei Algemeen Directeur Bas van der Veldt van AFAS bij de start van de samenwerking in 2010. “Met de kennis van nu kunnen we met recht spreken over het sponsorschap als een schot in de roos. Buiten de landelijke bekendheid die het ons familiebedrijf heeft gebracht, is het een prachtig voorbeeld dat financiële stabiliteit leidt tot succes”, verklaart Van der Veldt. Sinds de samenwerking is AFAS uitgegroeid tot één van de meest gerenommeerde (software)bedrijven van Nederland. AZ is dan ook trots een bijdrage te hebben kunnen leveren aan de groei en bekendheid van het merk.

Naamgever
In 2010 verbond AFAS zich voor drie seizoenen aan AZ en werd naast hoofdsponsor ook naamgever van het stadion. Nadien werd de overeenkomst tweemaal verlengd tot uiteindelijk medio 2022. De opening van het AFAS Trainingscomplex in 2016 in Zaanstad betekende een nieuwe fase in de samenwerking tussen beide partijen.

Het AFAS Trainingscomplex
Sportief succes
Samen met het softwarebedrijf werden ook sportief successen gevierd. Met AFAS op het shirt won AZ in 2013 de KNVB Beker, promoveerde Jong AZ naar de Eerste Divisie en nestelden de Alkmaarders zich in de top van het Nederlandse voetbal. Daarnaast dwong AZ in de twaalf AFAS-seizoenen tien keer Europees voetbal af, mede door acht top 4-noteringen.

Zoektocht
AZ gaat de komende periode met belangstellenden in gesprek om de door AFAS en de club ingezette weg verder uit te bouwen. Daarbij zal er een nieuwe hoofdsponsor worden gezocht die AZ kan ondersteunen in de verdere weg naar de top. Uiteraard zal AZ wanneer dat opportuun is verder naar buiten treden.
Werk aan de winkel. Ik heb Afas altijd een enorm betrouwbare partij gevonden waar AZ heel veel aan te danken heeft. Benieuwd waar ze mee op de proppen komen.
Compete to complete
Plaats reactie