Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 14 nov 2022, 18:01 Jij begint [...] hoor……..
Nog zo'n goed verhaal. Allemachtig
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wel een risicootje overstap naar ajax met de tijd voor deze ajax man. Al zou dat betekenen dat hij waarde heeft geleverd bij AZ, het zou dan ook betekenen dat alle kennis van binnen AZ bij ajax terecht zou komen.
Maar de man mag als derde statutair directielid (nog OK, Ferry?) een eigen topic, toch?
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Hmm, ik had gedacht dat dit nieuws als een bom in zou slaan, maar niemand hier lijkt het erg interessant te vinden :shock:
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

differentcook schreef: 14 nov 2022, 21:15 Hmm, ik had gedacht dat dit nieuws als een bom in zou slaan, maar niemand hier lijkt het erg interessant te vinden :shock:
Nou ja Real Madrid moet entree betalen voor de jaarlijkse rondleiding, niet heel boeiend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 14 nov 2022, 18:03 Nog zo'n goed verhaal. Allemachtig
Je begint echt vervelend te worden met je ééndimensionale (zoek maar even op google) commentaar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 14 nov 2022, 22:46 Nou ja Real Madrid moet entree betalen voor de jaarlijkse rondleiding, niet heel boeiend.
De eerste uitbreiding van de directie, nu is het Robbert, Max en Alex.
Een aardverschuiving!!
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 14 nov 2022, 17:49 Dat gevoel bekroop mij ook direct inderdaad. Ik ken de man verder niet, maar hij kan een behoorlijk cv overleggen, dat ziet er prima uit. Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de toekomst. Het maakt het in ieder geval op het eerste oog wel makkelijker voor een Eenhoorn of Huiberts om een eventuele kans vroeg of laat te pakken.
Ik zou zeggen vooral voor Eenhoorn, de rol van TD vereist toch wel wat meer voetbaltechnische achtergrond.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 14 nov 2022, 23:00 Ik zou zeggen vooral voor Eenhoorn, de rol van TD vereist toch wel wat meer voetbaltechnische achtergrond.
Toch werd hij voor die rol beschouwd door ajax, als opvolger van Overmars (waar hij ook schijnt te voetballen bij de amateurs of iig tot deze aankondiging :-))
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 14 nov 2022, 17:41 Ja, best positief wat ik over hem lees. Sowieso gezonder als het tweemanschap Eenhoorn-Huiberts wordt doorbroken (al kan er dus ook sprake zijn van een voorbereiding op een nieuw tweemanschap)
Ken een goed ingevoerde en snuggere Eagles watcher en die is al jaren werkelijk lyrisch over Alex Kroes.

Goede zet.

Maar ik denk wel dat je hem een duidelijk takenpakket en een aantal serieuze bevoegdheden moet geven.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

differentcook schreef: 14 nov 2022, 21:15 Hmm, ik had gedacht dat dit nieuws als een bom in zou slaan, maar niemand hier lijkt het erg interessant te vinden :shock:
Dank voor dit nieuwtje! Zeker interessant.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Alex Kroes binnenboord. Wie had dat gedacht. Enorme staat van dienst in het voetbal. Jeugdspeler bij ajax, grootste makelaar van Nederland geweest, GAE op de kaart gezet en financieel onafhankelijk. Wat een grote vis in het bestuur. Dit is een opstap naar de positie van 1 van de andere 2 lijkt mij. Heel mooi!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 14 nov 2022, 17:53 Ja, de realiteit laat zich niet zo makkelijk vangen en vereist van iedereen continue scherpte en weg te blijven van dogmatisch en al te vereenvoudigend denken
Daarom worden in het bedrijfsleven en zelfs de publieke sector steevast doelen SMART opgesteld, zodat teams en verantwoordelijke managers daarop aangesproken kunnen worden. Ik ben serieus wel benieuwd in hoeverre zijn functioneren meetbaar gaat zijn.

In ieder geval tijd voor zijn eigen topic, zodat wij forummers zijn functioneren doorlopend kunnen evalueren, niet gehinderd door enige managementinformatie, KPI's en inhoudelijke kennis.
____________
Hoc est nihil
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 15 nov 2022, 07:28 Ken een goed ingevoerde en snuggere Eagles watcher en die is al jaren werkelijk lyrisch over Alex Kroes.

Goede zet.

Maar ik denk wel dat je hem een duidelijk takenpakket en een aantal serieuze bevoegdheden moet geven.
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat hij gaat doen maar hij zou wel eens een bijdrage kunnen gaan leveren binnen https://www.globalfootballalliance.com/.

AZ zou onlangs een delegatie van het gedegradeerde Saint Etienne op bezoek hebben gehad en tegen ze gezegd te hebben dat ze alles verkeerd doen op scouting en opleidingsgebied.

De hulp die AZ andere clubs biedt zal zich vertalen in goodwill bij transfers. En dus weer een edge.

Heerlijk toch, al die Engelse termen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 10:58 De hulp die AZ andere clubs biedt zal zich vertalen in goodwill bij transfers. En dus weer een edge.
Kan je dit hard maken?

Het valt mij wel vaak op hoeveel AZ deelt (ook aan bijvoorbeeld Real Madrid).

Dat is natuurlijk heel sympathiek, maar wat krijgen we daar - concreet - voor terug?
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Nee, ik kan dat niet hard maken dus zeg ik dit te stellig. Maar ik verwacht het wel. Ik denk ook dat ze aan het merk AZ werken.

Ik sprak een aantal jaren geleden een keer met Marijn Beuker, via de chat, en stelde hem toen de vraag: waarom delen jullie alles zo open en bloot? Toen antwoordde hij: "tegen de tijd dat concurrenten onze best practices hebben geïmplementeerd zijn wij al weer mijlen verder in onze ontwikkeling. Bovendien is een kopie nog altijd een aftreksel van het origineel."
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 10:58 Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat hij gaat doen maar hij zou wel eens een bijdrage kunnen gaan leveren binnen https://www.globalfootballalliance.com/.

AZ zou onlangs een delegatie van het gedegradeerde Saint Etienne op bezoek hebben gehad en tegen ze gezegd te hebben dat ze alles verkeerd doen op scouting en opleidingsgebied.

De hulp die AZ andere clubs biedt zal zich vertalen in goodwill bij transfers. En dus weer een edge.

Heerlijk toch, al die Engelse termen?
Het lijkt AZ om meer te doen dan goodwill. :-)
Uit de omschrijving haal ik dat AZ haar sterke kanten meer wil monetariseren. Men kan daarnaast ervoor zorgen dat men zich er ook beter mee profileert en zo internationaal, ook al is het vooralsnog meer een regionale club, een rol van betekenis zou kunnen gaan spelen. Denk aan recent succesvolle clubs als Midtjylland, Bodo/Glimt, Union St Gillis
we can come an end
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 11:06 Nee, ik kan dat niet hard maken dus zeg ik dit te stellig. Maar ik verwacht het wel. Ik denk ook dat ze aan het merk AZ werken.

Ik sprak een aantal jaren geleden een keer met Marijn Beuker, via de chat, en stelde hem toen de vraag: waarom delen jullie alles zo open en bloot? Toen antwoordde hij: "tegen de tijd dat concurrenten onze best practices hebben geïmplementeerd zijn wij al weer mijlen verder in onze ontwikkeling. Bovendien is een kopie nog altijd een aftreksel van het origineel."
Over kopieën gesproken: Feyenoord is zo'n club geworden met het halve personeelsbestand opgebouwd uit ex AZ medewerkers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 10:58 Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat hij gaat doen
Eén van de voornaamste aandachtsgebieden van Kroes wordt om de voetbalknowhow van AZ verder te exploiteren in binnen- en buitenland. AZ wordt veelvuldig benaderd door clubs, (inter)nationale bonden en andere (voetbal)organisaties om de kennis over zijn opleiding, ontwikkeling en management te delen.
Daarnaast gaat Kroes het huidige directieteam ondersteunen binnen diverse sportieve en organisatorische taken en verantwoordelijkheden. Dit betreft dagelijkse zaken, maar ook projecten zoals de uitbreiding van het trainingscomplex in Wijdewormer en de ontwikkeling in en rondom het AFAS Stadion.
Kroes is een ontzettend ervaren sportbestuurder. Zowel op voetbal- als op zakelijk gebied denkt men het netwerk verder te kunnen ontsluiten, maar ook uitbreiden. AZ wil op dat gebied de volgende stappen zetten.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 15 nov 2022, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Dank Rode Baron.
Jammer dat ze mij daar niet voor hebben gebeld. Lijkt me een geweldige functie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zo'n wedstrijdloze periode als nu is altijd ideaal voor het luchtkastelen bouwen. Zie je ook altijd in de zomer gebeuren. :wink:
we can come an end
Plaats reactie