Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Leeuwenhart schreef: 29 mar 2022, 21:36 1. Bedoel je daarmee jongens van onder de 16 buiten de regio halen? Nee, dat vind ik echt een no-go. Dat vind ik dan ook geen eigen jeugd. Die moeten daar gewoon lekker blijven tot ze mentaal sterk genoeg zijn (lees: middelbare school afmaken) tot ze op eigen kracht heen en weer willen en kunnen. Ik ben daar echt faliekant op tegen en een Aboukhlal of Reijnders reken ik dan ook niet tot eigen jeugd.

2. Tuurlijk werken er wel randdebielen in de voetballerij. De helft van de Premier League wordt gerund door geldsmijtende idioten. Coach na coach wordt eruit gezet, en spelers aan de lopende band gekocht, verhuurd en uitgekotst. 10 miljoen is niet veel voor dat soort clubs. Het is een waanidee om te denken dat iedereen doordacht beleid voert. Zie Stengs, zie Boadu. Maar om bij mijn eigen voorbeeld te blijven: Charisteas.
1. Je hoeft het ook geen eigen jeugd te noemen. Dat zijn ze ook niet. Maar er loopt een jongen rond bij Nac die ze contract niet verlengd en een paar hele jonge jongens bij Sparta en NEC van 16/17. Wat mij betreft mogen we ze gewoon poachen. In dat geval is het niet moeilijk vaak goede jeugdspelers te laten doorbreken. Of 'spelers vanuit de jeugd' dan.

2. Ik zeg niet dat overal doordacht beleid wordt gevoerd. Maar jij trekt het wel helemaal naar de andere kant. Stengs en Boadu waren gewoon international van Oranje in hun tienerjaren. Die stonden gewoon bekend als groot talent, omdat ze meerdere mooie dingen hebben laten zien.
Charisteas? Op basis van wat? Speelde voor ajax gewoon bij Werder Bremen in de Bundesliga en haalde dubbele cijfers. Dat ook gehaald bij ajax en Feyenoord. En speelde een goed toernooi met Griekenland (neem aan dat je 2004 bedoelt). Dus dat is niet op basis van één goede wedstrijd. Zakaria en Panta die weggaan naar één goede wedstrijd tegen Ronaldo of Zaka die een hattrick in een Afrika cup kwalificatie (of zelfs WK) maakt gaan nooit zo'n klapper maken op basis van één, twee of drie wedstrijden. Ik heb zoiets nog nooit zien gebeuren in alle tijd dat ik voetbal kijk. Dat een complete nobody zonder goede reputatie voor een miljoenenbedrag na één goede wedstrijd worden opgepakt door een club.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heb eigenlijk zin om iedere dag in jaren 10 twitter stijl ´is er al een nieuwe hoofdsponsor?' te posten.

Maar Eenhoorn lijkt mij niet het persoon die zich daardoor zou laten verleiden om een reactie te geven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SchoorlAZ schreef: 29 mar 2022, 22:47 1. Je hoeft het ook geen eigen jeugd te noemen. Dat zijn ze ook niet. Maar er loopt een jongen rond bij Nac die ze contract niet verlengd en een paar hele jonge jongens bij Sparta en NEC van 16/17. Wat mij betreft mogen we ze gewoon poachen. In dat geval is het niet moeilijk vaak goede jeugdspelers te laten doorbreken. Of 'spelers vanuit de jeugd' dan.

2. Ik zeg niet dat overal doordacht beleid wordt gevoerd. Maar jij trekt het wel helemaal naar de andere kant. Stengs en Boadu waren gewoon international van Oranje in hun tienerjaren. Die stonden gewoon bekend als groot talent, omdat ze meerdere mooie dingen hebben laten zien.
Charisteas? Op basis van wat? Speelde voor ajax gewoon bij Werder Bremen in de Bundesliga en haalde dubbele cijfers. Dat ook gehaald bij ajax en Feyenoord. En speelde een goed toernooi met Griekenland (neem aan dat je 2004 bedoelt). Dus dat is niet op basis van één goede wedstrijd. Zakaria en Panta die weggaan naar één goede wedstrijd tegen Ronaldo of Zaka die een hattrick in een Afrika cup kwalificatie (of zelfs WK) maakt gaan nooit zo'n klapper maken op basis van één, twee of drie wedstrijden. Ik heb zoiets nog nooit zien gebeuren in alle tijd dat ik voetbal kijk. Dat een complete nobody zonder goede reputatie voor een miljoenenbedrag na één goede wedstrijd worden opgepakt door een club.
1. Wat mij betreft niet. De discussie gaat voor mij over opleiden en dat is iets waar AZ veel geld in steekt en destijds ook een van de hoofdpeilers van heeft gemaakt. Daar zijn ook Koopmeiners, Stengs en Boadu uitgerold. Poachen van elders opgeleide spelers voor Jong AZ vind ik niet iets om mee te pronken. Tuurlijk kan je a la Reijnders weleens een buitenkansje ophalen. Maar om er nou 3 of 4 weg te graaien en te zeggen: Kijk eens wat er bij ons doorbreekt! Nee, ik blijf bij mijn standpunt: jij maakt je zorgen dat er niks doorbreekt en ik niet omdat het gewoon niet ieder jaar raak kan zijn. Dat is niet meer dan logisch. Om het jaar is al een hele prestatie voor de kleine regio waar AZ uit scout, met Amsterdam als grote concurrent.

2. Ja want Panta en Zaka zijn complete nobody’s. We zijn hier wat kritischer omdat we ze zo nauw volgen maar ze zijn jong, international en van beide kun je een prima compilatie opstellen van Europese goals, ingrepen, topwedstrijden etc. Dan kan zo’n toernooi echt wel een paar miljoen verhogen als ze een of meerdere wedstrijden uitblinken. Ijzer smeden als het heet is, zo gaat dat vaker wel dan niet in de voetballerij/makelaarswereld.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 30 mar 2022, 10:38

2. Ja want Panta en Zaka zijn complete nobody’s. We zijn hier wat kritischer omdat we ze zo nauw volgen maar ze zijn jong, international en van beide kun je een prima compilatie opstellen van Europese goals, ingrepen, topwedstrijden etc. Dan kan zo’n toernooi echt wel een paar miljoen verhogen als ze een of meerdere wedstrijden uitblinken. Ijzer smeden als het heet is, zo gaat dat vaker wel dan niet in de voetballerij/makelaarswereld.
We hadden hier ooit Justin Baas rondlopen en die debuteerde voor de Filipijnen terwijl hij in Jong AZ speelde, inmiddels speelt die voor een club in Maleisië.... nou niet echt dat je zegt een topcompetitie.
Het zijn van international moet je lezen binnen de context van de algehele prestaties van een speler en soms zelfs de context van het land waar ze voor uitkomen. Neem Aboukhlal, die speelt voor een elftal waarvan de coach ondanks kwalificatie voor het WK moet vrezen voor ontslag omdat hij twee 'sterspelers' buiten de selectie houdt en laat één van die twee nou net een aanvaller/aanvallende middenvelder zijn.

Context en nuance zijn in dit geval toch écht belangrijk.
Dit heeft overigens allemaal niet heel veel met algemeen beleid te maken toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 29 mar 2022, 21:36 1. Bedoel je daarmee jongens van onder de 16 buiten de regio halen? Nee, dat vind ik echt een no-go. Dat vind ik dan ook geen eigen jeugd. Die moeten daar gewoon lekker blijven tot ze mentaal sterk genoeg zijn (lees: middelbare school afmaken) tot ze op eigen kracht heen en weer willen en kunnen. Ik ben daar echt faliekant op tegen en een Aboukhlal of Reijnders reken ik dan ook niet tot eigen jeugd.
Eens. Sowieso vind ik dat er een straal rondom een jeugdopleiding gehanteerd moet worden, waarvan buiten deze straal spelers selecteren verboden wordt, tot aan 16 jaar. Zoals de FIFA die al hanteert voor internationale jeugdspelers, moet die ook nationaal gaan gelden. Hoeveel km dit dan moet zijn is open voor discussie, maar ik zou pleiten voor maximaal 50km.
____________
Hoc est nihil
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Leeuwenhart schreef: 30 mar 2022, 10:38 1. Wat mij betreft niet. De discussie gaat voor mij over opleiden en dat is iets waar AZ veel geld in steekt en destijds ook een van de hoofdpeilers van heeft gemaakt. Daar zijn ook Koopmeiners, Stengs en Boadu uitgerold. Poachen van elders opgeleide spelers voor Jong AZ vind ik niet iets om mee te pronken. Tuurlijk kan je a la Reijnders weleens een buitenkansje ophalen. Maar om er nou 3 of 4 weg te graaien en te zeggen: Kijk eens wat er bij ons doorbreekt! Nee, ik blijf bij mijn standpunt: jij maakt je zorgen dat er niks doorbreekt en ik niet omdat het gewoon niet ieder jaar raak kan zijn. Dat is niet meer dan logisch. Om het jaar is al een hele prestatie voor de kleine regio waar AZ uit scout, met Amsterdam als grote concurrent.

2. Ja want Panta en Zaka zijn complete nobody’s. We zijn hier wat kritischer omdat we ze zo nauw volgen maar ze zijn jong, international en van beide kun je een prima compilatie opstellen van Europese goals, ingrepen, topwedstrijden etc. Dan kan zo’n toernooi echt wel een paar miljoen verhogen als ze een of meerdere wedstrijden uitblinken. Ijzer smeden als het heet is, zo gaat dat vaker wel dan niet in de voetballerij/makelaarswereld.
Ja.
Panta en Zaka zijn beide nobody's van 21+ die meermaals zijn uitgefloten door eigen publiek.
Een club die navraag doet bij een eredivisie volgende scout weet al meteen voldoende.

Je veranderd overigens van statement. Ik zei al eerder: een goed toernooi, oké.
Maar jij kwam aan met één goede wedstrijd en dan 10 miljoen, wat echt super onrealistisch is.

Als Zaka of Panta een goed toernooi speelt, dan kan er echt wel 2/3/4 miljoen bij komen. Maar dat is niet de strekking waar ik op reageerde.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SchoorlAZ schreef: 30 mar 2022, 16:59 Ja.
Panta en Zaka zijn beide nobody's van 21+ die meermaals zijn uitgefloten door eigen publiek.
Een club die navraag doet bij een eredivisie volgende scout weet al meteen voldoende.

Je veranderd overigens van statement. Ik zei al eerder: een goed toernooi, oké.
Maar jij kwam aan met één goede wedstrijd en dan 10 miljoen, wat echt super onrealistisch is.

Als Zaka of Panta een goed toernooi speelt, dan kan er echt wel 2/3/4 miljoen bij komen. Maar dat is niet de strekking waar ik op reageerde.
We gaan off-topic maar dat laatste is ook wat ik bedoelde. Dan kun je nog discussieren over wat een goed toernooi maakt maar daar pass ik nu voor.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... lucht.html

De transfersom van Til schijnt volledig te zijn voldaan. Dat scheelt weer leuren om het geld nu de sanctie voor Rusland toenemen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Az564 schreef: 06 apr 2022, 09:23 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... lucht.html

De transfersom van Til schijnt volledig te zijn voldaan. Dat scheelt weer leuren om het geld nu de sanctie voor Rusland toenemen.
Dat is super geregeld dan met zijn transfer! =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... ource=t.co

Lekker afblazen die deal met Betcity. Naast de regelgeving die steeds strenger wordt (en je dus geen enkele zekerheid hebt voor de toekomst) is Betcity al bij tal van andere clubs en zaken betrokken, dan ben je dus gewoon één van de.

Lijkt me dat je liever een exclusieve hoofdsponsor wil, die moet toch prima te vinden zijn voor een club als AZ. Daarnaast vind ik een shirt met Betcity of wat dan ook pontificaal op de voorkant gewoon een nare uitstraling hebben. Sluit dan maar lekker een deal met unibet voor op de mouw, prima tussenweg.

Of zou dat BetCity nou echt zo substantieel meer betalen dan iedereen?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2022, 13:21 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... ource=t.co

Lekker afblazen die deal met Betcity. Naast de regelgeving die steeds strenger wordt (en je dus geen enkele zekerheid hebt voor de toekomst) is Betcity al bij tal van andere clubs en zaken betrokken, dan ben je dus gewoon één van de.

Lijkt me dat je liever een exclusieve hoofdsponsor wil, die moet toch prima te vinden zijn voor een club als AZ. Daarnaast vind ik een shirt met Betcity of wat dan ook pontificaal op de voorkant gewoon een nare uitstraling hebben. Sluit dan maar lekker een deal met unibet voor op de mouw, prima tussenweg.

Of zou dat BetCity nou echt zo substantieel meer betalen dan iedereen?
Nou zijn we ook van Under Armour naar Nike gegaan dus dat lijkt mij voor de directie geen belemmering.
(Ja ik weet dat UA zich terug aan het trekken was, maar je had ook een nieuwe UA achtige partner kunnen kiezen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 08 apr 2022, 17:20 Nou zijn we ook van Under Armour naar Nike gegaan dus dat lijkt mij voor de directie geen belemmering.
(Ja ik weet dat UA zich terug aan het trekken was, maar je had ook een nieuwe UA achtige partner kunnen kiezen).
Kledingsponsor vind ik wel wat anders. Eeuwig zonde dat we UA zijn kwijtgeraakt. Maar qua kwaliteit is Nike gewoon prima, en kan je een groter assortiment aanbieden. Alleen zullen de meeste artikelen redelijk standaard uit de catalogus zijn. Een alternatief zoals UA was zo 123 niet voorhande lijkt me. Anders kom je al snel weer in de categorie Macron, zelden zulke troep gezien.

Dat hele BetCity heb ik gewoon geen lekker gevoel bij nu we n paar maanden verder zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik kan er niet over uit dat het zo zou zijn dat AZ niet al bij het afscheid van AFAS een nieuwe sponsor had. Zou er een kink in de kabel gekomen zijn op een bepaald moment?
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 14 apr 2022, 12:50 Ik kan er niet over uit dat het zo zou zijn dat AZ niet al bij het afscheid van AFAS een nieuwe sponsor had. Zou er een kink in de kabel gekomen zijn op een bepaald moment?
Als ik de verschillende mediauitingen van journalisten (dus niet van AZ) mag geloven lag er een secundair sponsorcontract met Unibet (dus niet als hoofdsponsor) en heeft BetCity een beter contractvoorstel gedaan dan AFAS als hoofdsponsor en willen ze nu daarmee in zee gaan en is er afscheid genomen van AFAS. Met alle juridische consequenties van het eerdere exclusieve contract met Unibet van dien.

M.a.w. er is -betwist- contractbreuk gepleegd met Unibet, welke eerst opgelost dient te worden voordat BetCity gepresenteerd kan worden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 15 apr 2022, 12:57 Als ik de verschillende mediauitingen van journalisten (dus niet van AZ) mag geloven lag er een secundair sponsorcontract met Unibet (dus niet als hoofdsponsor) en heeft BetCity een beter contractvoorstel gedaan dan AFAS als hoofdsponsor en willen ze nu daarmee in zee gaan en is er afscheid genomen van AFAS. Met alle juridische consequenties van het eerdere exclusieve contract met Unibet van dien.

M.a.w. er is -betwist- contractbreuk gepleegd met Unibet, welke eerst opgelost dient te worden voordat BetCity gepresenteerd kan worden.
Ah, OK, dank voor deze verhalen
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

He bah. Die hele ajax kliek met Sjaak Swart, vdMeide, Kieft en Sneijder zijn nu het gezicht van BetCity in een tenenkrommend slechte reclame. Daar wil je als AZ toch helemaal niks mee te maken hebben? #-o
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 20 apr 2022, 10:06 He bah. Die hele ajax kliek met Sjaak Swart, vdMeide, Kieft en Sneijder zijn nu het gezicht van BetCity in een tenenkrommend slechte reclame. Daar wil je als AZ toch helemaal niks mee te maken hebben? #-o
Kieft 'Ajaxkliek'?

Maar inderdaad, lijkt me niet positief. Sowieso, wat doet Sneijder daar? Die deed eerst nog tenenkrommend slechte reclames voor de (Staatse) concurrent.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 20 apr 2022, 10:18 Kieft 'Ajaxkliek'?

Maar inderdaad, lijkt me niet positief. Sowieso, wat doet Sneijder daar? Die deed eerst nog tenenkrommend slechte reclames voor de (Staatse) concurrent.
Kieft is bij ajax begonnen hè

Het motto van BetCity is ‘speel slimmer’. En dan zetten ze zulke domme figuren in.

Echt in alle opzichten een schande dat AZ hiermee in zee gaat
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Al iets gehoord over de nieuwe shirtsponsor of zijn nog bezig om BET365 uit te kopen :roll:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Belgie gaat alle gokreclame al aan banden leggen. Kan niet lang duren voor het in Nederland ook gaat gebeuren. Wat overigens wel stom is aangezien ze net al die vergunning aan unibet en co aan het verstrekken zijn, maargoed.

AZ zou ultiem dom zijn om nog met BetCity in zee te gaan. Ethisch, Sjaak Swart & co en onzekerheid.
Kan niet lang duren voor er iets over bekend wordt gemaakt.
Plaats reactie