Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 28 mar 2022, 08:42 Nogmaals: 'structureel top 4' is niet hetzelfde als 'de 4e plek/plek 4 is de doelstelling/het doel'.
Althans taalkundig heb je het dan toch echt over twee verschillende dingen.
Ok.

Hoe je het ook allemaal wendt of keert: als AZ dit seizoen vierde wordt ben ik - voor wat betreft de prestaties - gewoon tevreden.

Los van de prestaties is mijn zorg meer dat we nog maar weinig spelers hebben die veel transferwaarde vertegenwoordigen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 09:16 Ok.

Hoe je het ook allemaal wendt of keert: als AZ dit seizoen vierde wordt ben ik - voor wat betreft de prestaties - gewoon tevreden.

Los van de prestaties is mijn zorg meer dat we nog maar weinig spelers hebben die veel transferwaarde vertegenwoordigen.
Ik zou die zorg aanvullen met dat de aanwas uit de jeugd (ondanks de huidige onder 18) toch wat stokt.

Zijn toch de levensaders van de club tenzij Eenhoorn een super sponsor/investeerder strikt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 09:12 Uhm.

Hoe meet jij dat exact?
Die uitspraak zelf of dat die doelstelling mislukt is?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 28 mar 2022, 10:06 Die uitspraak zelf of dat die doelstelling mislukt is?
Nee. Meer hoe jij aanvallend voetbal kwalificeert / kwantificeert ...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 28 mar 2022, 08:42 Nogmaals: 'structureel top 4' is niet hetzelfde als 'de 4e plek/plek 4 is de doelstelling/het doel'.
Althans taalkundig heb je het dan toch echt over twee verschillende dingen.
Ik zie daar geen verschil in. Er wordt twee keer gezegd dat de vierde plaats de minimale opdracht is. Het is toch gewoon; we moeten minimaal vierde worden maar willen graag top drie of meer.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 09:16 Los van de prestaties is mijn zorg meer dat we nog maar weinig spelers hebben die veel transferwaarde vertegenwoordigen.
Maar ik kan me voorstellen dat een elftalprestatie toch ook zijn weerslag heeft om de uitgaande transferwaardes.
Als Feyenoord op het eind alsnog op een 5e eindpositie wordt terug geworpen, zal dat ook zijn weerslag geven om hun uitgaande transfers, dan als ze bijv. met een derde plek bijv. net achter PSV eindigen. Zal zo'n nauwelijks uitblinkende Senesi bij een 5e eindpositie (subtop) net zoveel opleveren dan als men 3e wordt (toch nog enigszins eredivisie toppositie)? De spelers liggen op grond van de algemene elftalprestaties toch wel beter in de markt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 11:12 Meer hoe jij aanvallend voetbal kwalificeert / kwantificeert ...
Pogingen om gevarieerd en met vlotte combinaties zo snel mogelijk bij het andere doel te komen.

En dus niet met 80 terugspeelballen en 150 balletjes breed op toevalstreffers en bevliegingen van Karlsson te gokken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 28 mar 2022, 12:19 Maar ik kan me voorstellen dat een elftalprestatie toch ook zijn weerslag heeft om de uitgaande transferwaardes.
Uiteraard enigszins. Maar een derde of een vijfde plek gaat de transferwaarde van de Dani de Wits niet beïnvloeden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 17:32 Uiteraard enigszins. Maar een derde of een vijfde plek gaat de transferwaarde van de Dani de Wits niet beïnvloeden.
Weet ik niet. Als je behoort tot de drie best presterende elftallen uit de eredivsie en je bent in de topwedstrijden nadrukkelijk aanwezig geweest (dat was ie volgens mij wel)
zal men toch al gauw elders ( Bundesliga ?)de mening toebedeeld zijn dat hij een bepaald niveau aan kan. Een topranking is altijd goed voor welke speler dan ook.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 17:32 Uiteraard enigszins. Maar een derde of een vijfde plek gaat de transferwaarde van de Dani de Wits niet beïnvloeden.
Een vijfde plaats kost je dan wel weer direct en indirect 10+miljoen aan andere misgelopen inkomsten.
Het is vaak ook niet echt te vangen in één bepaalde uitslag ofzo. Maar zoals die wedstrijden van AZ tegen Manu, ajax en Napoli heeft spelers als Koopmeiners wel op de radar gezet bij meerdere top-ploegen. En heeft ook tevens heel erg geholpen om verschillende spelers international te maken. Daar hebben ze bij AZ financieel gezien 100% de vruchten van geplukt. Durf wel te zeggen meer dan 5miljoen.

Dit kleurloze seizoen heb je dat allemaal niet, en loop je dat dus indirect mis mochten we spelers verkopen. Natuurlijk kan je nooit weten hoeveel t exact is. Maar ik weet wel zeker dat het een rol speelt. Met die paar miljoen die AZ niet heeft uitgegeven van de zomer/winter wordt een veel groter bedrag op de tocht gezet. Met Europeesvoetbal inkomsten, je coefficient, je aantrekkingskracht voor nieuwe spelers en transfersommen van je beste spelers. Betcity Alkmaar.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 17:32 Uiteraard enigszins. Maar een derde of een vijfde plek gaat de transferwaarde van de Dani de Wits niet beïnvloeden.
Dat heeft toch direct effect op welk Europees podium je spelers het mogen laten zien? En scheelt daarmee behoorlijk wat geld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 28 mar 2022, 09:16 Ok.

Hoe je het ook allemaal wendt of keert: als AZ dit seizoen vierde wordt ben ik - voor wat betreft de prestaties - gewoon tevreden.

Los van de prestaties is mijn zorg meer dat we nog maar weinig spelers hebben die veel transferwaarde vertegenwoordigen.
Je hebt Vindalh toch? :wink: (grapje hé)

In alle redelijkheid, ik deel je zorgen enorm. Het begint me te doen denken aan het Hupperts, Marcellis, Dos Santos team.

Alleen Wijndal, Midtsjø en Karlsson kennen een hoge transferwaarde. Misschien hebben we nog geluk met Pavlidis. Feit blijft wel dat iedereen weet dat als we Karlsson verliezen, we niks beter zijn dan FC Utrecht. Wat erg zorgelijk is na jaren bouwen én presteren.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SchoorlAZ schreef: 28 mar 2022, 21:33 Je hebt Vindalh toch? :wink: (grapje hé)

In alle redelijkheid, ik deel je zorgen enorm. Het begint me te doen denken aan het Hupperts, Marcellis, Dos Santos team.

Alleen Wijndal, Midtsjø en Karlsson kennen een hoge transferwaarde. Misschien hebben we nog geluk met Pavlidis. Feit blijft wel dat iedereen weet dat als we Karlsson verliezen, we niks beter zijn dan FC Utrecht. Wat erg zorgelijk is na jaren bouwen én presteren.
De jeugdvijver waar AZ uit moet vissen is ook te klein om ieder jaar echt te vlammen qua generatie. Daarom zie je nu bij onder 18 ineens weer wat ontstaan. Dat is echt niet een kwestie van slecht beleid. Talent kun je ontwikkelen maar niet kweken. Dus loop je soms tegen een generatie op die prima Eredivisie kan meedraaien maar niet verder. Zie het Nederlands Elftal die letterlijk uit alle jeugdopleidingen kan putten maar 10 jaar moet wachten voordat er een fatsoenlijke verdediging uitkomt. Ik zie nog geen reden tot paniek als ik zie wat er achter Jong AZ gebeurt.

Wijndal, Midtsjø en Karlsson en Pavlidis: 3 of 4 spelers met een hoge transferwaarde is toch best voldoende lijkt me? Welke seizoenen is het beter geweest? Daarnaast is een transferwaarde zo relatief. Wij kennen een transferwaarde toe omdat we met die jongens meeleven week in, week uit. Maar neem bijvoorbeeld Aboukhlal. Als hij Marokko door de kwalificatie heen schiet dan vang je daar echt zo 10+ miljoen voor. Zelfde geld voor Panta als hij bijvoorbeeld een Ronaldo, 1 wedstrijd in zijn zak houdt. Ik weet dat je daar geen beleid op moet maken maar zo werkt de voetballerij vaker wel dan niet. En dan zit je al op 5-6 spelers.
Zolang AZ internationals in het elftal houdt, maak ik me geen zorgen over een terugkeer naar de tijd van Hupperts etc.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 29 mar 2022, 11:53 De jeugdvijver waar AZ uit moet vissen is ook te klein om ieder jaar echt te vlammen qua generatie. Daarom zie je nu bij onder 18 ineens weer wat ontstaan. Dat is echt niet een kwestie van slecht beleid. Talent kun je ontwikkelen maar niet kweken. Dus loop je soms tegen een generatie op die prima Eredivisie kan meedraaien maar niet verder. Zie het Nederlands Elftal die letterlijk uit alle jeugdopleidingen kan putten maar 10 jaar moet wachten voordat er een fatsoenlijke verdediging uitkomt. Ik zie nog geen reden tot paniek als ik zie wat er achter Jong AZ gebeurt.

Wijndal, Midtsjø en Karlsson en Pavlidis: 3 of 4 spelers met een hoge transferwaarde is toch best voldoende lijkt me? Welke seizoenen is het beter geweest? Daarnaast is een transferwaarde zo relatief. Wij kennen een transferwaarde toe omdat we met die jongens meeleven week in, week uit. Maar neem bijvoorbeeld Aboukhlal. Als hij Marokko door de kwalificatie heen schiet dan vang je daar echt zo 10+ miljoen voor. Zelfde geld voor Panta als hij bijvoorbeeld een Ronaldo, 1 wedstrijd in zijn zak houdt. Ik weet dat je daar geen beleid op moet maken maar zo werkt de voetballerij vaker wel dan niet. En dan zit je al op 5-6 spelers.
Zolang AZ internationals in het elftal houdt, maak ik me geen zorgen over een terugkeer naar de tijd van Hupperts etc.
Je kunt als AZ ook inzetten op samenwerking met (amateur)clubs elders in het land om zo je jeugdnetwerk wat breder uit te zetten. Je hoeft niet op zijn Amsterdams de velden van de onder 12 af te gaan struinen, maar er valt echt nog wel een wereld te winnen op het gebied van jeugdscouting. Ook dat zou een diepteinvestering voor de club kunnen zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 28 mar 2022, 21:33 Alleen Wijndal, Midtsjø en Karlsson kennen een hoge transferwaarde.
Midtsjo gaat ook niet meer dan 3/4 miljoen opleveren.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DeZuivelDuivel schreef: 29 mar 2022, 12:12 Je kunt als AZ ook inzetten op samenwerking met (amateur)clubs elders in het land om zo je jeugdnetwerk wat breder uit te zetten. Je hoeft niet op zijn Amsterdams de velden van de onder 12 af te gaan struinen, maar er valt echt nog wel een wereld te winnen op het gebied van jeugdscouting. Ook dat zou een diepteinvestering voor de club kunnen zijn.
En jij denkt dat dit niet gebeurt ? Onder welke steen leef jij ? Kijk eens terug naar de berichten met welke clubs al een samenwerkingsverband is . Dat zijn er velen. Een week of 3 geleden zijn er nog een 4 tal amateurclubs aan het arsenaal toegevoegd. Jammer dat er berichten worden geplaatst zonder dat de juiste kennis daarover aanwezig is. [-X
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Roadman schreef: 29 mar 2022, 16:15 En jij denkt dat dit niet gebeurt ? Onder welke steen leef jij ? Kijk eens terug naar de berichten met welke clubs al een samenwerkingsverband is . Dat zijn er velen. Een week of 3 geleden zijn er nog een 4 tal amateurclubs aan het arsenaal toegevoegd. Jammer dat er berichten worden geplaatst zonder dat de juiste kennis daarover aanwezig is. [-X
Jij bedoelt de AZ selectiedagen of de AZ voetbalschool? dat is namelijk niet wat ik bedoel.
Ik kan het nieuwsbericht dat je bedoeld overigens niet vinden (ben even tot mid januari teruggescrold).
Ik heb bedoel namelijk sowieso al samenwerkingen buiten Noord Holland. Dat kan met een profclub zijn zoals ajax met Sparta samenwerkt, maar dat hoeft niet zonder meer .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Leeuwenhart schreef: 29 mar 2022, 11:53 De jeugdvijver waar AZ uit moet vissen is ook te klein om ieder jaar echt te vlammen qua generatie. Daarom zie je nu bij onder 18 ineens weer wat ontstaan. Dat is echt niet een kwestie van slecht beleid. Talent kun je ontwikkelen maar niet kweken. Dus loop je soms tegen een generatie op die prima Eredivisie kan meedraaien maar niet verder. Zie het Nederlands Elftal die letterlijk uit alle jeugdopleidingen kan putten maar 10 jaar moet wachten voordat er een fatsoenlijke verdediging uitkomt. Ik zie nog geen reden tot paniek als ik zie wat er achter Jong AZ gebeurt.

Wijndal, Midtsjø en Karlsson en Pavlidis: 3 of 4 spelers met een hoge transferwaarde is toch best voldoende lijkt me? Welke seizoenen is het beter geweest? Daarnaast is een transferwaarde zo relatief. Wij kennen een transferwaarde toe omdat we met die jongens meeleven week in, week uit. Maar neem bijvoorbeeld Aboukhlal. Als hij Marokko door de kwalificatie heen schiet dan vang je daar echt zo 10+ miljoen voor. Zelfde geld voor Panta als hij bijvoorbeeld een Ronaldo, 1 wedstrijd in zijn zak houdt. Ik weet dat je daar geen beleid op moet maken maar zo werkt de voetballerij vaker wel dan niet. En dan zit je al op 5-6 spelers.
Zolang AZ internationals in het elftal houdt, maak ik me geen zorgen over een terugkeer naar de tijd van Hupperts etc.
1. Waarom? We halen (of kunnen) toch ook jongens uit Rotterdam, Tilburg, Breda etc. ophalen?

2. Noem één voorbeeld waar dit zo heeft gewerkt?
Een goed toernooi, oké nog. Dan zou je Drenthe en Ochoa en James kunnen opnoemen. Al stonden alle spelers hoger aangeschreven dan onze twee jongens.
Er werken echt niet een stel debielen hoor in de voetbalwereld. Als Panta één keer Ronaldo uit de wedstrijd houdt, dan gaan ze hem niet opeens kopen voor 10 miljoen. Ze bekijken dan zijn andere wedstrijden en concluderen dan dat dat niet zijn standaard niveau is.
Net zoals als Zakaria bv. één, twee of drie keer scoort in een nietzeggende Afrika cup kwalificatie.
Echt waanideeën.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Leeuwenhart schreef: 29 mar 2022, 11:53 De jeugdvijver waar AZ uit moet vissen is ook te klein om ieder jaar echt te vlammen qua generatie.
Volgens mij is het reteknap als er per lichting maar 1 speler het eerste haalt en er structureel in de basis staat. Wat dat betreft presteert AZ met de eigen jeugd ver boven niveau. Vergeet ook niet dat er inmiddels heel veel spelers uit de eigen jeugd net niet goed genoeg zijn voor AZ maar wel bij andere clubs terechtkomen in de ere en eerste divisie. Olij wordt zelfs al genoemd als een groot talent die in de toekomst het keepersprobleem in oranje zou kunnen oplossen.

De huidige lichting is niet zo sterk als wat we gehad hebben en wat er mogelijk nog aankomt. Wat ik me dan afvraag is hoe ze daar bij AZ naar kijken. Wanneer kun je vaststellen dat er sprake is van een mindere lichting? AZ heeft niet altijd in een versterking geïnvesteerd omdat je je eigen jeugd een kans moet geven. Maar daar kun je je ook mee in de eigen vingers snijden doordat je zoals nu niet altijd een goed alternatief hebt.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SchoorlAZ schreef: 29 mar 2022, 17:59 1. Waarom? We halen (of kunnen) toch ook jongens uit Rotterdam, Tilburg, Breda etc. ophalen?

2. Noem één voorbeeld waar dit zo heeft gewerkt?
Een goed toernooi, oké nog. Dan zou je Drenthe en Ochoa en James kunnen opnoemen. Al stonden alle spelers hoger aangeschreven dan onze twee jongens.
Er werken echt niet een stel debielen hoor in de voetbalwereld. Als Panta één keer Ronaldo uit de wedstrijd houdt, dan gaan ze hem niet opeens kopen voor 10 miljoen. Ze bekijken dan zijn andere wedstrijden en concluderen dan dat dat niet zijn standaard niveau is.
Net zoals als Zakaria bv. één, twee of drie keer scoort in een nietzeggende Afrika cup kwalificatie.
Echt waanideeën.

1. Bedoel je daarmee jongens van onder de 16 buiten de regio halen? Nee, dat vind ik echt een no-go. Dat vind ik dan ook geen eigen jeugd. Die moeten daar gewoon lekker blijven tot ze mentaal sterk genoeg zijn (lees: middelbare school afmaken) tot ze op eigen kracht heen en weer willen en kunnen. Ik ben daar echt faliekant op tegen en een Aboukhlal of Reijnders reken ik dan ook niet tot eigen jeugd.

2. Tuurlijk werken er wel randdebielen in de voetballerij. De helft van de Premier League wordt gerund door geldsmijtende idioten. Coach na coach wordt eruit gezet, en spelers aan de lopende band gekocht, verhuurd en uitgekotst. 10 miljoen is niet veel voor dat soort clubs. Het is een waanidee om te denken dat iedereen doordacht beleid voert. Zie Stengs, zie Boadu. Maar om bij mijn eigen voorbeeld te blijven: Charisteas.
Plaats reactie