Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 24 mar 2023, 11:05 Ik ben het absoluut oneens met gasten die het calimero gedrag noemen. Het is juist calimero gedrag als je niet voor je eigen clubbelang opkomt. "Ohjeetje ik kan geen komma zetten nu mag ik niet reageren". Ojee straks worden we outcast.
Inhoudelijk is het gewoon een prima brief.
AZ is inmiddels zo'n sterke organisatie dat het onafhankelijk en krachtig kan ageren tegen de PAF en KNVB en dan vooral het "old boys ' clubje. Die championsleague miljoenen uit het coronajaar hebben we immers ook nog niet ontvangen.
Wellicht krijgt AZ meer clubs mee, want er is een nieuwe deal met ESPN en moeten de centjes verdeeld gaan worden.
=D> =D> =D>
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 24 mar 2023, 10:52 Dat geloof ik niet, want zeker over de NL league bestaat heel veel frustratie over het enorme gebrek aan voortgang binnen de clubs die voor stemden (32 voor incl 040)
Frustratie over het tegenwerken door 010-020 en nu ook 040 (eerst voor) samen met de KNVB (want die staat buitenspel bij de NL league).

Zeker op dit gebied staat AZ niet alleen, integendeel
Ja zoals hierboven ook gezegd, hopelijk krijg je paar andere clubs mee. Zoals Utrecht en Twente. VanSeumeren erbij voor als het fysiek wordt :lol: . We staan wel op een cruciaal kruispunt, dus ik snap het zeker vanuit AZ. De kloof tussen wel en geen championsleague wordt binnekort onoverbrugbaar met de nieuwe opzet.

Maar AZ en rechtzaken is nog geen goed huwelijk gebleken.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Mijn eerste reactie was, is dit nou wel zo slim, Calimero en zo, maar als ik de reactie van Vandaag Inside zie denk ik dat we ons best wat assertiever mogen opstellen. Mijn steun gaat naar het bestuur. Voor wat het waard is 😊.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

lowietje schreef: 24 mar 2023, 12:05 Mijn eerste reactie was, is dit nou wel zo slim, Calimero en zo, maar als ik de reactie van Vandaag Inside zie denk ik dat we ons best wat assertiever mogen opstellen. Mijn steun gaat naar het bestuur. Voor wat het waard is 😊.
Jouw steun is cruciaal 8)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 24 mar 2023, 11:44 Ja zoals hierboven ook gezegd, hopelijk krijg je paar andere clubs mee. Zoals Utrecht en Twente. VanSeumeren erbij voor als het fysiek wordt :lol: . We staan wel op een cruciaal kruispunt, dus ik snap het zeker vanuit AZ. De kloof tussen wel en geen championsleague wordt binnekort onoverbrugbaar met de nieuwe opzet.

Maar AZ en rechtzaken is nog geen goed huwelijk gebleken.
Ja, we moeten zeker een ferme stap maken weg van types als Klaas Wilting en Karim Aachboun
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 24 mar 2023, 12:33 Jouw steun is cruciaal 8)
:lol:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 24 mar 2023, 13:49:lol:
Meestal heb je inhoudelijk betere reacties Annti
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 24 mar 2023, 10:42 Goh verrassend. Knbvb zegt dat het niet klopt. En zal zeggen, bewijs het maar. Dat kan AZ niet.

En dus waait het weer met een sisser over. (Om maar eens 2 spreekwoorden te mixen)
Hoe zou AZ het kunnen bewijzen? Door een onafhankelijk (feiten)onderzoek misschien?

Als zelfs maar de helft van wat AZ in die brief schrijft waar blijkt te zijn dan is er duidelijk sprake (geweest) van onbehoorlijk bestuur. Gevolg zou dan uiteraard moeten zijn dat zij die daar verantwoordelijk voor waren opstappen, dat (besluitvormings)procedures in de toekomst transparanter zullen plaatsvinden, dat PaF zijn voorkeurspositie/behandeling verliest en wellicht dat de gegronde motieven die AZ aandroeg m.b.t. vergoeding van geleden schade eindelijk serieus in behandeling genomen zullen worden en alsnog tot (enige vorm van) compensatie zullen leiden. Rechtstreeks door de KNVB of indirect via de rechter.

Mooi dat AZ het er niet bij laat zitten maar als een volwassenen zelfverzekerde organisatie voor haar rechten opkomt en in het proces wellicht de bond zuivert en zijn functioneren verbetert en daarnaast de positie van de niet-PaF clubs versterkt.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

P.S.: om het optimale effect te bereiken is het uiteraard cruciaal dat die brief lekte zodat iedereen nu weet wat er precies speelt/speelde. En uiteraard moet AZ dan zeggen dat ze het lekken van de brief betreuren. (dit in reactie op sommige posts hierboven in dit topic)
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZA'dam schreef: 24 mar 2023, 16:47 P.S.: om het optimale effect te bereiken is het uiteraard cruciaal dat die brief lekte zodat iedereen nu weet wat er precies speelt/speelde. En uiteraard moet AZ dan zeggen dat ze het lekken van de brief betreuren. (dit in reactie op sommige posts hierboven in dit topic)
De KNVB kennende zou het eerder vanuit de KNVB gelekt moeten zijn.

Enfin, goed dat AZ dergelijke zaken op een professionele wijze aan de orde brengt. De KNVB is door en door verrot. Nu maar hopen dat dit niet tot een sloot aan discutabele scheidsrechterlijke beslissingen gaat leiden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Toch fijn dat AZ gedurende de interlandbreak toch zorgt voor wat materiaal om het forum mee te vullen
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Grifo schreef: 24 mar 2023, 16:54 De KNVB kennende zou het eerder vanuit de KNVB gelekt moeten zijn.

Enfin, goed dat AZ dergelijke zaken op een professionele wijze aan de orde brengt. De KNVB is door en door verrot. Nu maar hopen dat dit niet tot een sloot aan discutabele scheidsrechterlijke beslissingen gaat leiden.
Wie heeft er meer baat bij het lekken, AZ of de KNVB?

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de media AZ als een stel drammende kleuters zou neerzetten, maar zelfs Valentijn Driessen lijkt op de hand van AZ (item op de Telegraaf-site).

Ik ben benieuwd wat hieruit voortkomt
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

De brief laat nauwelijks ruimte om het er mee oneens te zijn.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 24 mar 2023, 12:35 Ja, we moeten zeker een ferme stap maken weg van types als Klaas Wilting en Karim Aachboun
Ja maar die laten zich wel rijkelijk betalen voor dit soort capriolen. Je mag best opkomen voor het clubbelang, sterker nog dat moet. Maar de wijze waarop is weer eens typerend.

Lobbyen had beter vooraf gekund, Utrecht(gestolen bekerfinale en europese plek) en Cambuur(meen dat het cambuur was dat gedupeerd werd met de promotie) had je mogelijk zo al gelijk mee gekregen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 24 mar 2023, 18:08 De brief laat nauwelijks ruimte om het er mee oneens te zijn.
De zinconstructies, de schrijfstijl van de brief vind ik weinig professioneel.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 24 mar 2023, 18:18 De zinconstructies, de schrijfstijl van de brief vind ik weinig professioneel.
Maar voor zover ik kan beoordelen wel juridisch sluitend. Dat brengt vaak met zich mee dat de stijl ietwat gekunsteld over komt, met herhalingen, specifieke woordkeuze e.d. zodat de dingen duidelijk gesteld worden en niet multi-interpretabel maar eenduidig zijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 24 mar 2023, 18:58 Maar voor zover ik kan beoordelen wel juridisch sluitend. Dat brengt vaak met zich mee dat de stijl ietwat gekunsteld over komt, met herhalingen, specifieke woordkeuze e.d.
Nou, dat had wel sterker gekund. Nergens wordt gerefeerd aan KNVB statuten, reglementen, of weet ik wat. Je zou je claim voor een onafhankelijk onderzoek een stuk sterker maken als je aantoont dat de bestuurders die statuten of reglementen overtreden.
Het is nu vooral: 'wij als AZ vinden dit niet goed, en jullie moeten laten onderzoeken'.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 24 mar 2023, 19:02 Nou, dat had wel sterker gekund. Nergens wordt gerefeerd aan KNVB statuten, reglementen, of weet ik wat. Je zou je claim voor een onafhankelijk onderzoek een stuk sterker maken als je aantoont dat de bestuurders die staturen of reglementen overtreden.
Het is nu vooral: 'wij als AZ vinden dit niet goed, en jullie moeten laten onderzoeken'.
Volgens mij gaat het om het vaststellen dat er sprake was van onbehoorlijk bestuur, niet of er reglementen zijn overtreden. En hoe de belangen van AZ (en andere clubs) daardoor zijn geschaad. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er überhaubt reglementen overtreden zijn. Over hoe te handelen bij een pandemie staat bijvoorbeeld niets in de reglementen.

Dat blijkt trouwens ook uit het stukje in de Telegraaf dat zojuist online kwam: https://www.telegraaf.nl/sport/19931061 ... ombrief-AZ

Wat verder opvalt is dat er kennelijk op de brief, ondanks dat die 10 maart verstuurd werd, weer niet gereageerd was. Pas nadat de brief gelekt was lijken er zaken in beweging te komen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 24 mar 2023, 18:58 Maar voor zover ik kan beoordelen wel juridisch sluitend. Dat brengt vaak met zich mee dat de stijl ietwat gekunsteld over komt, met herhalingen, specifieke woordkeuze e.d. zodat de dingen duidelijk gesteld worden en niet multi-interpretabel maar eenduidig zijn.
Het komt op mij faux juridisch over.
De woorden kloppen, maar de daadwerkelijke onderbouwing ontbreekt.
Zo zie ik wel vaker aansprakelijkstellingen voorbij komen van deze aard.
Veel geschreeuw, weinig wol.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 24 mar 2023, 19:18 Volgens mij gaat het om het vaststellen dat er sprake was van onbehoorlijk bestuur, niet of er reglementen zijn overtreden
In statuten, reglementen en verordeningen leg je vast hoe een KNVB (en al die andere clubjes) zou moeten besturen.
Bij gebrek hieraan lijkt mij het bewijzen van 'onbehoorlijk bestuur' nagenoeg onmogelijk.
Plaats reactie