Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 11:31 Dank Rode Baron.
Jammer dat ze mij daar niet voor hebben gebeld. Lijkt me een geweldige functie
Het is bepaald geen domme jongen, nu zeg ik niet dat jij dat ook niet bent, maar dat belletje naar kroes lijkt me iets meer op zijn plaats:

Kroes speelde als jeugdspeler in alle jeugdteams van ajax en kwam uit in verschillende nationale jeugdelftallen, maar brak daar uiteindelijk niet door.

Na het behalen van zijn master bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit Amsterdam zette Kroes in 1994 een eigen telemarketingbedrijf op. In 2000 stapte Kroes met het sportbedrijf Sports Entertainment Group (SEG) de voetbalmakelaardij in, samen met zijn beste vriend Kees Vos: "Want de voetballerij kriebelde, het is een bijzondere en voor mij bekende wereld waarin ik was opgegroeid." Op enig moment was SEG het grootste voetbalmakelaarskantoor van Nederland en behoorde tot de top van de wereld, met cliënten als Robin van Persie en Memphis Depay.

Nadat Kroes begin 2018 het bedrijf SEG verkocht had aan een Nederlandse investeringsmaatschappij, werd hij begin 2019 grootaandeelhouder en medebestuurder van Go Ahead Eagles. Bij zijn toetreding in februari 2019 gaf hij aan voor ogen te hebben Go Ahead Eagles de veertiende club van Nederland te maken, op een financieel gezonde manier. In mei 2021 promoveerde Go Ahead in de laatste speelronde naar de eredivisie.

In november 2021 maakte de KNVB bekend dat Go Ahead Eagles als de financieel gezondste club van Nederland benoemd werd. Binnen het Financial Rating System van de voetbalbond scoorde Go Ahead de meeste punten.

In mei 2022 werd bekend dat Kroes voornemens is per 1 juli 2022 zijn aandelenpakket te verkopen aan Kees Vierhouten – sinds 2021 aandeelhouder – en te vertrekken als eigenaar van Go Ahead Eagles.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Uitstekende achtergrond, maar spreekt hij ook een woordje over de grens? What say you?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 15 nov 2022, 11:24 Eén van de voornaamste aandachtsgebieden van Kroes wordt om de voetbalknowhow van AZ verder te exploiteren in binnen- en buitenland. AZ wordt veelvuldig benaderd door clubs, (inter)nationale bonden en andere (voetbal)organisaties om de kennis over zijn opleiding, ontwikkeling en management te delen.
Daarnaast gaat Kroes het huidige directieteam ondersteunen binnen diverse sportieve en organisatorische taken en verantwoordelijkheden. Dit betreft dagelijkse zaken, maar ook projecten zoals de uitbreiding van het trainingscomplex in Wijdewormer en de ontwikkeling in en rondom het AFAS Stadion.
Kroes is een ontzettend ervaren sportbestuurder. Zowel op voetbal- als op zakelijk gebied denkt men het netwerk verder te kunnen ontsluiten, maar ook uitbreiden. AZ wil op dat gebied de volgende stappen zetten.
Het is - organisatorisch gezien - wel echt spectaculair wat hier gebeurd is ...
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 11:31 Dank Rode Baron.
Jammer dat ze mij daar niet voor hebben gebeld. Lijkt me een geweldige functie.
Waarschijnlijk door je naam ;-)?
Een jaar is wat kort als je iemand voor de langere termijn zoekt
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 15 nov 2022, 11:24 [...]
Daarnaast gaat Kroes het huidige directieteam ondersteunen binnen diverse sportieve en organisatorische taken en verantwoordelijkheden. Dit betreft dagelijkse zaken, maar ook projecten zoals de uitbreiding van het trainingscomplex in Wijdewormer en de ontwikkeling in en rondom het AFAS Stadion.
Dit is wel interessant. 'Sportieve en organisatorische taken en verantwoordelijkheden' & 'dagelijkse zaken'. Een soort gecombineerde COO en commerciele functie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik denk vooral taken waar Robbert en Max zich niet zo op thuis voelen of zin in hebben, maar waarvan ze wel realiseren dat daar het nodige moet gebeuren. Als hij daar goed mee aan de slag gaat, dan zal, verwacht ik, gaanderweg zijn ster wel rijzen en zal hij meer invloed krijgen (die hij statutair overigens al wel vanaf het begin heeft).
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wellicht kan hij ook een omloop bouwen bij het stadion. :wink:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 15 nov 2022, 14:57 Ik denk vooral taken waar Robbert en Max zich niet zo op thuis voelen of zin in hebben, maar waarvan ze wel realiseren dat daar het nodige moet gebeuren. Als hij daar goed mee aan de slag gaat, dan zal, verwacht ik, gaanderweg zijn ster wel rijzen en zal hij meer invloed krijgen (die hij statutair overigens al wel vanaf het begin heeft).
Ik denk dat je als organisatie altijd moet kijken welke kwaliteiten en competenties je in huis hebt en waar je nog stappen kunt maken.
Denk dat Kroes behoorlijk complementair is op wat Eenhoorn en Huiberts kunnen

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat hij deel van de taken van Aalbers (naar NEC gegaan) over kan nemen
Hele interessante move in elk geval van ons kluppie
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 15 nov 2022, 14:57 Ik denk vooral taken waar Robbert en Max zich niet zo op thuis voelen


Dan gaat ie het aankoopbeleid doen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Langedijk schreef: 15 nov 2022, 20:14 [/b]

Dan gaat ie het aankoopbeleid doen
Hij heeft SEG mede opgericht, staat vast wel wat tussen :wink: Tsyangov zijn contract loopt af :mrgreen:
https://www.transfermarkt.nl/seg-sports ... erater/586

Maar over de komst van Kroes, laten we het eerst een jaar aankijken want Kinsbergen en Beane (blijft een mysterie) werden ook al als nieuwe wereldwonderen aangekondigd maar het blijft lastig wat zij (meer Beane dan Kinsbergen) daadwerkelijk bijdragen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 15 nov 2022, 20:14 [/b]

Dan gaat ie het aankoopbeleid doen
:D
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MB80 schreef: 15 nov 2022, 21:22 Maar over de komst van Kroes, laten we het eerst een jaar aankijken want Kinsbergen en Beane (blijft een mysterie) werden ook al als nieuwe wereldwonderen aangekondigd maar het blijft lastig wat zij (meer Beane dan Kinsbergen) daadwerkelijk bijdragen.
Beane heeft 2,5 miljoen bijgedragen toch?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

eenjaarazalkmaar schreef: 15 nov 2022, 11:13 Over kopieën gesproken: Feyenoord is zo'n club geworden met het halve personeelsbestand opgebouwd uit ex AZ medewerkers.
Maar staan dan nu wel even bovenaan 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

salmonyappi schreef: 16 nov 2022, 13:55 Maar staan dan nu wel even bovenaan 😉
Klopt. Ze doen het voetballend iets beter. Maar voor de lange termijn weet ik het niet. Ze halen kennis binnen maar het blijft een aftreksel. En ze hebben nog steeds extreem jonge teams zoals een O7. Ze halen spelertjes uit mijn regio weg die ik een jaar later gedesillusioneerd zie terug komen. Waanzin.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

eenjaarazalkmaar schreef: 16 nov 2022, 22:37 Klopt. Ze doen het voetballend iets beter. Maar voor de lange termijn weet ik het niet. Ze halen kennis binnen maar het blijft een aftreksel. En ze hebben nog steeds extreem jonge teams zoals een O7. Ze halen spelertjes uit mijn regio weg die ik een jaar later gedesillusioneerd zie terug komen. Waanzin.
Waar is jouw regio?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

eenjaarazalkmaar schreef: 16 nov 2022, 22:37 Klopt. Ze doen het voetballend iets beter. Maar voor de lange termijn weet ik het niet. Ze halen kennis binnen maar het blijft een aftreksel. En ze hebben nog steeds extreem jonge teams zoals een O7. Ze halen spelertjes uit mijn regio weg die ik een jaar later gedesillusioneerd zie terug komen. Waanzin.
Daar is een paar jaar geleden op de NPO een mooie tweedelige docu over geweest: over de schande van zulke jonge kinderen in de jeugdopleiding. Er zou eens landelijk beleid op moeten komen en bvo's verbieden kinderen onder de 12 jaar aan zich te binden. Óók ons jongste team is mij een doorn in het oog. Weg ermee...
____________
Hoc est nihil
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

salmonyappi schreef: 16 nov 2022, 22:48 Waar is jouw regio?
Leiden. Ik zit in het jeugdbestuur van UVS en was hiervoor teamleiders bij de O8 en O9.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Grifo schreef: 16 nov 2022, 23:10 Daar is een paar jaar geleden op de NPO een mooie tweedelige docu over geweest: over de schande van zulke jonge kinderen in de jeugdopleiding. Er zou eens landelijk beleid op moeten komen en bvo's verbieden kinderen onder de 12 jaar aan zich te binden. Óók ons jongste team is mij een doorn in het oog. Weg ermee...
Ik heb het gezien ja, nota bene mogelijk gemaakt door de voormalig persassistente (of hoe noem je zoiets?). Indrukwekkende serie.

Bij mijn club staan standaard scouts van ajax en Sparta langs de lijn. En soms dus ook Feyenoord.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Goed nieuws voor de penningmeester (via AZ Fanpage Twitter)


[tweet]https://twitter.com/JGulikers/status/15 ... aHtKUsAAAA[/tweet]
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 28 nov 2022, 08:49 Goed nieuws voor de penningmeester (via AZ Fanpage Twitter)


[tweet]https://twitter.com/JGulikers/status/15 ... aHtKUsAAAA[/tweet]
Aparte ranglijst. Bij Sparta is de aanvraag uitbesteed of werkte iemand vanuit dat project bij die club.

Maar vooral vraag ik me toch af hoe het zo'n enorm verschil met Feyenoord kan zijn, de vastgestelde bedragen i.v.m. PSV en AZ.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie