Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Forza AZ schreef: 12 feb 2021, 11:19 Nee, helemaal geen sponsornaam in de clubnaam. Daar mag niets aan veranderen, net als het logo en de kleuren.
RB AZ Alkmaar mag niet? In Duitsland heb je toch ook RB Leipzig!

Waar staat de P van PSV voor? Dus?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Weer de fanpage met zijn mollen wanneer AZ naar buiten zou kunnen treden met dit nieuws?
Wordt dit op de lange baan geschoven? Hoe concreet is het?
Ik ben zeer benieuwd eerlijk gezegd naar dit alles.
Ik vind dit wel het interessantste nieuws over AZ sinds tijden.
Laatst gewijzigd door pAuluZ op 12 feb 2021, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er kan alleen dispensatie gegeven worden voor commerciële namen die al voor 1992 bestonden, zoals die van PSV. Nieuwe worden niet geaccepteerd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

MO7 schreef: 12 feb 2021, 15:28 Er kan alleen dispensatie gegeven worden voor commerciële namen die al voor 1992 bestonden, zoals die van PSV. Nieuwe worden niet geaccepteerd.
Fc Zwolle is ook veranderd naar PEC Zwolle een aantal jaar terug.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ForzAZ schreef: 12 feb 2021, 15:21 RB AZ Alkmaar mag niet? In Duitsland heb je toch ook RB Leipzig!

Waar staat de P van PSV voor? Dus?
PSV is opgericht als een bedrijfsvoetbalclub, vandaar dat het niet als sponsornaam geldt. En de RB van RB Leipzig staat voor RasenBallsport omdat een sponsornaam niet mag in Duitsland, tenzij het net als PSV als bedrijfsclub is begonnen zoals met Bayer Leverkusen.

En al zou RB AZ wel mogen, dat moet je toch niet willen als club. De identiteit van je club moet je niet te grabbel gooien, hoeveel geld er ook geboden wordt. Prima als ze het stadion anders willen noemen, of het uitshirt willen ontwerpen, maar de clubnaam en clubkleuren moeten niet aan een sponsor worden aangepast.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAuluZ schreef: 12 feb 2021, 15:29 Fc Zwolle is ook veranderd naar PEC Zwolle een aantal jaar terug.
PEC is geen sponsor, maar staat voor "Prins Hendrik Ende Desespereert Nimmer Combinatie". Dat waren de namen van de 2 clubs waaruit PEC Zwolle in 1910 ontstaan is.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

pAuluZ schreef: 12 feb 2021, 15:28 Weer de fanpage met zijn mollen wanneer AZ naar buiten zou kunnen treden met dit nieuws?
Wordt dit op de lange baan geschoven? Hoe concreet is het?
Ik ben zeer benieuwd eerlijk gezegd naar dit alles.
Nope, voor ons ook afwachten. Wat er beweerd werd klonk redelijk definitief in de zin dat je daar op niet al te lange termijn wel een stuk communicatie vanuit AZ zou mogen verwachten, of een paar journalisten die hierover concrete vragen gaan stellen aan de directie. Voorlopig is het uitgangspunt dat het ook niet ontkent wordt misschien de duidelijkste indicatie dat er iets speelt of aanstaande is. Als het totale onzin was geweest was "Nee" namelijk het te verwachten antwoord geweest.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 12 feb 2021, 15:34 Wat er beweerd werd klonk redelijk definitief in de zin dat je daar op niet al te lange termijn wel een stuk communicatie vanuit AZ zou mogen verwachten
Maar bleef de informatie bij beweringen uit de eerste, tweede of derde hand? Want dat vind ik niet super betrouwbaar.

Ik zie niet logica vanuit Red Bull niet direct. Zoals eerder gezegd: in een standaard sponsoringcontract zie ik de enorme meerwaarde niet voor RB. Hun naamsbekendheid in NL is hoog - door Max Verstappen.
Verkoop van opnieuw 5% van de aandelen zou kunnen, maar ook hier: wat is de meerwaarde voor RB?

Dan zou je eerder in termen van samenwerking op bedrijfsmatig niveau kunnen denken. Kennis en data delen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ik vrees dat het Red Bull verhaal los zand is. Die RB waar nu iedereen over spreekt staat volgens mij niet voor Red Bull of Red Ball maar voor Rapper Boef.
Ik hoop dat ik het mis heb, en dat AZ inderdaad zo'n gigant aan zich kan binden maar de enigste RB die wel eens droomt AZ over te nemen is Rapper Boef
Dat RB verhaal is een eigen leven gaan leiden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Eenhoorn ontkent min of meer het verhaal van een buitenlandse investeerder in het AD vanmorgen: 'het is niet zo dat we volgende week iets te melden hebben'. Verder wel goed verhaal over de macht van UEFA in de rangorde van clubs.


Ik heb het artikel even ge-PDF-d: https://files.fm/f/sph5vsykn
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ferry schreef: 13 feb 2021, 08:05 Eenhoorn ontkent min of meer het verhaal van een buitenlandse investeerder in het AD vanmorgen: 'het is niet zo dat we volgende week iets te melden hebben
Leuk stukje, tuurlijk zegt op hij het laatst dat er niks te melden valt, maar met andere woorden zou 't niet ondenkbaar zijn...
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zou mij ook voor kunnen stellen dat er pas iets bekend gemaakt wordt op een geschikt publiciteitsmoment. Bij het plaatsen van de Megatruss ofzo. En dat is inderdaad niet komende week.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 13 feb 2021, 09:52 Zou mij ook voor kunnen stellen dat er pas iets bekend gemaakt wordt op een geschikt publiciteitsmoment. Bij het plaatsen van de Megatruss ofzo. En dat is inderdaad niet komende week.
Het kan ook echt niks zijn, maar een interview voor het AD is in ieder geval niet het geschikte moment.

De link naar het Premium artikel:
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/AZ ... ~a19ca235/
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 13 feb 2021, 14:34 De link naar het Premium artikel:
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/AZ ... ~a19ca235/
AZ-directeur Eenhoorn: ‘In vergelijking met Spaanse en Engelse leagues is de eredivisie een speeltuin’
INTERVIEWDirecteur Robert Eenhoorn (52) en AZ kregen het afgelopen jaar bakken vol kritiek. Maar welke visie schuilt er achter de strijdbare houding van de club uit Alkmaar? ,,Het Nederlandse voetbal staat in heel veel opzichten op een kruispunt. Zwijgend toekijken is wel het domste wat je kunt doen.’’

Nik Kok en Sjoerd Mossou 13-02-21, 07:01 Laatste update: 09:35
2
Door Sjoerd Mossou en Nik Kok

Robert Eenhoorn wijst naar buiten, naar de enorme staalconstructies pal op de stoep van zijn kantoor in het AFAS Stadion. Het is geen vrijwillige keuze, maar AZ staat deze maanden letterlijk in de steigers, bouwend aan een geheel nieuw stadiondak na de ineenstorting van vorig jaar.

,,Dat is het enige voordeel van corona: we kunnen de komende maanden ons stadion weer volledig toekomstbestendig maken’’, zegt Eenhoorn. ,,Het wordt prachtig en ­tegelijk oersterk. En we gaan ook wat doen aan de wind die hier zo vaak over het veld raast. Dat is straks ook zo goed als verleden tijd.’’

Windstoten, storm, tegenwind. Voor een club die doorgaans een oase van rust pleegt te zijn, verviel AZ sinds de zomer in gedoe, harde kritiek en conflicten. Eerst in het late voorjaar en de zomer, toen het de toegewezen eerste plaats van ajax juridisch aanvocht. Daarna toen trainer Arne Slot heimelijk richting Feyenoord koerste – en meteen zijn spullen mocht pakken. En vorige week nog nam de club afscheid van Marino Pusic, nadat de assistent-coach met dezelfde Rotterdamse club een akkoord had bereikt.

Het voetbal staat daarin echt op een kruispunt: houden we de spanning van onze competi­ties in stand, of telt alleen het geld?

Robert Eenhoorn
Wat schuilt er achter dit venijn in Alkmaar? Hoe komt het dat juist AZ tegenwoordig zo vaak principieel het gevecht aangaat? In hoeverre is hier de hand zichtbaar van juist Eenhoorn, voormalig tophonkballer, opgegroeid in de sportcultuur van de New York Yankees?

,,In Nederland zijn we er al decennialang aan gewend dat de klassieke top 3 overal in Nederland zijn personeel en zijn spelers vandaan haalt’’, zegt Eenhoorn. ,,Ik snap dat hoor, dat is cultureel en historisch zo gegroeid. We weten niet beter. Er ontstaat vaak pas oproer als dat tussen die drie clubs onderling gebeurt. De rest moet die machtsverhouding als het ware ondergaan als een voldongen feit.’’

Robert Eenhoorn en de weggestuurde trainer Arne Slot.
Robert Eenhoorn en de weggestuurde trainer Arne Slot. © ANP
Jullie verzetten je daar verbeten tegen, zoals bij Slot en Feyenoord. Maar is dat in essentie geen kansloos gevecht?
,,Als je heel nuchter kijkt waar het hier over gaat: twee concurrerende clubs gaan sportief en ook financieel de strijd aan in een ­lopend voetbalseizoen. Maar nog voordat het seizoen goed en wel onderweg is, besluit een cruciaal personeelslid over te stappen naar de andere club, met alle kennis en knowhow in zijn bagage. Gekeken naar alle belangen in het moderne voetbal, ook financieel, is het toch heel raar dat dit zomaar kan? En dat je dan denkt: ‘ach, wat maakt het uit, kan gebeuren?’
,,Het is niet voor niets dat er in bijvoorbeeld de Premier League en de Amerikaanse sportcompetities heel duidelijke, overkoepelende afspraken over zijn gemaakt over dit soort zaken. Alleen in specifieke periodes is het toegestaan om met een club uit dezelfde competitie te praten over een ­­job-offer – en dan nóg moet je het officieel melden, tenzij de andere club al toestemming heeft gegeven. Dat is centraal zo geregeld. Daarmee bescherm je de belangen van alle clubs in de competitie.’’

Je verwijst wel vaker naar de Amerikaanse sportcultuur, en logisch gezien je achtergrond, maar er zijn toch wezenlijke, ­onoverbrugbare verschillen met ­Europa?
,,Zeker. De hele Europese sport- en supporterscultuur is gestoeld op loyaliteit van fans, vaak regionaal heel diep geworteld, met clubs met een heel eigen identiteit. De franchisecultuur zoals ze die in Amerika hebben, zou hier denk ik niet werken – en dat is helemaal prima. Wij hebben een andere ­beleving bij het fenomeen competitie: er is promotie en degradatie, je hebt in vrijwel alle Europese landen piramides van de amateurs tot de topdivisies. In de VS werken ze met veelal afgesloten competities waarin ze proberen de competitive balance zo goed als mogelijk in stand te houden.
,,Maar dat wil niet zeggen dat we niets kunnen leren van de professionaliteit in grote sportlanden. In Amerika, maar ook van bijvoorbeeld La Liga in Spanje, of van de Premier League. Die competities zijn niet alleen commercieel en marketingtechnisch, maar ook bestuurlijk heel sterk en strak georganiseerd. In vergelijking met die leagues is de eredivisie een speeltuin.’’

Er waren nog negen wedstrij­den te spelen, we stonden gelijk, ook Feyenoord had nog kans, maar al het Champions Lea­gue-geld ging naar één club. Niet zeventig procent, maar alles.

Robert Eenhoorn
Die visie en leiderschap hebben jullie ­gemist in het voorjaar hè, toen hier de competitie werd stilgelegd.
,,Ja. Zeker. Wat je toen zag, was evident: clubs gingen primair hun eigen belang verdedigen. Dat is heel logisch, dat deden wij vanuit ons perspectief ook. Maar omdat er domweg geen dichtgetimmerde afspraken waren, en niemand van bovenaf echt de ­leiding pakte, kreeg je strijdjes van clubs ­tegen clubs.
,,Vanaf het begin hebben wij gezegd: regel nou éérst solidariteit én compensatie. Wat je ook zou besluiten qua eindrangschikking, dáár moest een voor iedereen faire oplossing voor komen. De competitie was maar voor 70 procent gespeeld, je móet daar aan de voorkant iets over afspreken. De KNVB en de Eredivisie NV hebben statutair niet de absolute macht, daardoor hik je altijd tegen die benodigde vijf zesde meerderheid aan om besluiten te kunnen nemen, maar toch. Het had geholpen als er krachtiger leiding was genomen, dat er meer vanuit een league-gedachte was gehandeld.’’


Toch hebben jullie die boodschap ook zelf onvoldoende aan het voetlicht gekregen. Aan het einde van de rit waren jullie het stampvoetende jongetje dat zijn zin niet kreeg.
,,Pas nadat we nationaal genegeerd werden, hebben we de uitgangspunten van de UEFA ter hand genomen: de competitie moest op sportieve gronden en op basis van objectieve maatstaven worden genomen. Bij een onafgeronde competitie vonden wij onderling resultaat een objectiever criterium dan doelsaldo. Exact de conclusie die ze onder meer in de Franse competitie óók al hadden getrokken – en niet zomaar natuurlijk.’’

Maar je wist toch dat het een kansloze strijd was? Voor jullie imago was de hele kwestie dodelijk.
,,Nederland telt een paar miljoen ajax-fans, dus natuurlijk wisten we dat er veel weerstand zou komen. Het alternatief was dat we alles lijdzaam over onze kant moesten laten gaan als club. Er waren nog negen wedstrijden te spelen, we stonden gelijk, ook Feyenoord had nog kans, maar al het Champions League-geld ging naar één club. Niet zeventig procent, maar alles. Het is toch niet zo gek dat je daar tegen ageert?’’

Die grote clubs hebben anno 2021 dusdanig hoge kosten, dat ze zoveel mogelijk zekerheid willen over CL-deelname, met een zo groot mogelijk deel van de pot. Daar is het hele model op ingericht.

Robert Eenhoorn
Juist het financiële argument is vrij goed en helder uit te leggen. Dat jullie niet of nauwelijks zijn gecompenseerd, en ajax al het Champions League-geld opstreek in juist deze situatie, zullen meer mensen discutabel vinden. Maar daarom was het toch veel slimmer geweest om juist dié kaart te spelen, in plaats van te gaan bakkeleien over een ranglijst en doelsaldo?
,,Ook in dat geval hadden we weerstand gekregen. En we hebben de noodzaak van compensatie voortdurend aangekaart hè, zoals ook FC Utrecht dat volkomen terecht deed. We werden alleen niet gehoord. Werden genegeerd.’’

De buitenwereld kreeg een ander beeld. Dan is er communicatief toch iets niet helemaal goed gegaan.
,,We hadden ongetwijfeld dingen anders kunnen doen. Maar ik zie het net als in sport: met agressieve en aanvallende fouten heb ik nooit zoveel moeite bij spelers. Wel met passieve fouten, fouten die je maakt door juist géén initiatief te nemen. Bij AZ zijn we 24/7 bezig met presteren. We zijn een ambitieuze club, proberen de lat hoog te leggen in alles wat we doen. Dan was het heel vreemd signaal geweest als we nu hadden gezegd: ‘ach welja, wat maakt het ook allemaal uit die Champions League en de CL-gelden’.
,,En ons imago? Als je iets wilt bereiken, moet je soms ageren, voor je belang durven opkomen, in plaats van te doen wat iedereen toch wel accepteert.’’

Vond je AZ te braaf toen je hier begon?
,,Ik zit nu naar die foto van het kampioenschap te kijken met Dirk Scheringa (oud-voorzitter, red.). Die was toch ook niet echt braaf, dacht ik zo. Ik hou in algemene zin wel van strijd. Face to face. Met ­Edwin van der Sar (algemeen directeur ajax, red.) kan ik best aardig opschieten, maar in discussies staan we soms recht tegenover elkaar. Geeft niet, dat hoort bij sport. Hij staat daar volgens mij hetzelfde in. Als ik dan hoor of lees dat wij ons ‘klein’ gedragen, dan heb je het niet begrepen. Calimero? Het is juist het ­tegenovergestelde van dat. Wij gaan tenminste de strijd aan, ook als dat tegen de ­gevestigde orde is.’’

Is dat juist nu belangrijk in jouw ogen? ajax neemt financieel steeds meer afstand van de rest.
,,Die ontwikkeling zie je in steeds meer Europese landen. De verschillen in inkomsten tussen de Champions League en de overige competities wordt door de UEFA steeds groter gemaakt. De Champions League gaat weliswaar van 32 naar 36 clubs, wij zullen daar als Nederland niet veel van profiteren. Met de komst van de nieuwe Conference League, het nieuwe toernooi onder de Europa League, groeit het verschil in inkomsten straks alleen nog maar meer.
,,ajax heeft groot gelijk dat ze daarin voor hun eigen belang gaan – en proberen aan te haken bij de elite. Logisch. Maar op het vlak van ­competitive balance staat het Europese voetbal echt voor grote uitdagingen. Hoe houd je binnenlandse competities straks spannend?’’

De mogelijke komst van een ­Super League gaat die zorg ­alleen maar doen toenemen.
,,In feite wordt die Super League al jaren op een natuurlijke manier gecreëerd. Dat begon al toen de grote competities in 2016 allemaal vier gegarandeerde plaatsen kregen in de Champions League.
,,Een andere grote factor is het besluit over het coëfficientengeld: clubs die in het verleden goed hebben gepresteerd, krijgen in de Champions League aanzienlijk méér inkomsten dan clubs die zich nog niet vaak hebben geplaatst. Dat is een vorm van omgekeerde solidariteit. Het is puur bedoeld om de rijkste clubs te beschermen en rijker te maken. Die grote clubs hebben anno 2021 dusdanig hoge kosten, dat ze zoveel mogelijk zekerheid willen over CL-deelname, met een zo groot mogelijk deel van de pot. Daar is het hele model op ingericht.’’


© Pim. Ras Fotografie
Wat valt daar als Nederlandse clubs tegen te doen?
,,Degene die ons belang in de top van de UEFA de afgelopen jaren moest verdedigen, is er in elk geval niet in geslaagd die ontwikkeling om te buigen. Integendeel.’’

Je doelt op UEFA-bestuurder Michael van Praag?
Glimlachend: ,,Misschien kan hij in zijn laatste ambtsmaanden de boel nog enigszins keren. Dat zou mooi zijn. De UEFA heeft de laatste jaren zijn grootste geldmachine – de Champions League – enorm lucratief gemaakt. Maar je kunt je afvragen wat dat voor alle andere clubs, bonden en voetballanden betekent. Volgens mij dient de UEFA het belang van alle aangesloten bonden, niet alleen van de grootste. Het voetbal staat daarin echt op een kruispunt: houden we de spanning van onze competities in stand, of telt alleen het geld?’’

Maar is dat alles wat we als voetballand Nederland kunnen doen? Hopen dat Van Praags beoogde opvolger Just Spee straks een voet tussen de deur krijgt bij de UEFA?
,,Zwijgend toekijken is wel het domste wat je kunt doen, maar we zullen het sowieso samen met andere landen, leagues en clubs moeten doen. Onderdeel van het probleem is dat binnen de ECA, het overkoepelende orgaan van Europese clubs, de grote clubs uit de grootste competities óók de meeste macht hebben. Die hebben net zoveel stemmen als de drie geledingen van landen daaronder, terwijl ze óók de voorzitter mogen aanleveren die de beslissende stem heeft. En dat vinden ze zelf dan best democratisch. Voor de komende jaren is het misschien wel de grootste uitdaging voor het voetbal, zeker ook voor een middelgroot land als Nederland. Hoe blijven nationale competities spannend en competitief?’’


© Pim Ras Fotografie
Waren jullie daarom het afgelopen seizoen extra geprikkeld over de afhandeling van de competitie? Omdat je weet dat het de komende jaren alleen nog maar moeilijker wordt om als kleinere club een keer kampioen te worden?
,,Als ik dat als een onmogelijke ambitie zou zien, zou ik hier onmiddellijk stoppen. Je móet daarin blijven geloven – en dat doen we ook echt. Bij AZ hebben we een uitstekende opleiding en scouting staan, met voortreffelijke mensen. Maar je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben dat de club die de komende jaren Champions League speelt, financieel steeds verder wegloopt. Dat is in andere Europese landen ook aan de hand.’’

De groeimogelijkheden van AZ zijn beperkt. Het vernieuwde stadion krijgt iets meer plekken, maar dat is het ook wel.
,,Transferinkomsten zijn heel belangrijk in het Nederlandse businessmodel, en dat is bij ons zeker zo, kijk maar naar de laatste pakweg tien jaar. Alles is er bij ons op gericht om via prestaties waarde te creëren op het veld. Dat model – opleiden, aankopen en verkopen – zal voor de meeste clubs door de huidige ontwikkelingen steeds meer onder druk komen te staan. Grote rijke clubs zoals Manchester City, maar ook andere Engelse clubs, binden steeds meer spelers en zelfs clubs aan zich. Als Nederlandse club wordt dat steeds lastiger concurreren.’’

Maar om echt een slag te maken, ontkom je niet aan ‘nieuw’ geld. De kampioenschappen van 1981 en 2009 kwamen óók tot stand dankzij de geldschieters Molenaar en Scheringa. Hoe dicht is AZ bij een externe investeerder?
,,Zoals meer clubs kijken wij ook naar die mogelijkheden. In de internationale private equity-wereld zijn er genoeg partijen met interesse voor sport. Wij onderzoeken die markt niet uit nood, zoals dat voor veel clubs wel geldt. AZ heeft echt wat te bieden in dat opzicht. We hebben veel kennis in huis, hebben bewezen dat we jonge voetballers kunnen laten groeien in waarde, zowel financieel als sportief. Dat is wat waard.’’

Billy Beane, die als sportbestuurder van honkbalclub Oakland Athletics wereldberoemd werd met zijn Moneyball-principe, heeft al een belang in de club. Is dat het ideale scenario? Een Amerikaan die gelooft in jullie plannen?
,,Uiteindelijk is er misschien wel een Amerikaanse of Nederlandse partij die het geweldig vindt om onderdeel te zijn van een club waar alles goed is geregeld, waar men op een normale manier op de tribune kan zitten en denkt van: dit kan ik wat beter en waardevoller maken.’’

Maar die heeft nog niet gebeld?
,,Het is niet zo dat we volgende week iets te melden hebben.’’

Maar op termijn zou dat best kunnen?
,,Op termijn zou dat best kunnen, ja. AZ heeft altijd manieren gevonden om aan te haken. Dat zal de komende jaren niet anders zijn, wat mij betreft.’’
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Mooi interview. Goed dat Eenhoorn opkomt voor de belangen van AZ ipv lijdzaam achterover te gaan zitten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Tacticus schreef: 10 feb 2021, 11:49 Mogelijk deze week groot nieuws bij AZ.
Een nieuwe investeerder op komst (energie drankje) =D> , in welke vorm is even afwachten maar het zou een mooie stap voor AZ zijn.
Was er nog een update van dit verhaal?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 18 feb 2021, 06:40 Was er nog een update van dit verhaal?
Lijkt me dat we hier niet op hoeven hopen. Dat RB verhaal is enkel afkomstig van deze Fanpage en je zou toch verwachten dat een beetje journalist hier allang op zou zijn ingedoken waardoor we er al meer van gehoord zouden hebben. Zou het toch niet kunnen dat die RB gewoon voor Rapper Boef staat, en het dus een dooddoener is.
Weet ook niet wat de aanleiding is geweest om het Red Bull verhaal hier heel serieus te nemen?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 18 feb 2021, 10:43 Lijkt me dat we hier niet op hoeven hopen. Dat RB verhaal is enkel afkomstig van deze Fanpage en je zou toch verwachten dat een beetje journalist hier allang op zou zijn ingedoken waardoor we er al meer van gehoord zouden hebben. Zou het toch niet kunnen dat die RB gewoon voor Rapper Boef staat, en het dus een dooddoener is.
Weet ook niet wat de aanleiding is geweest om het Red Bull verhaal hier heel serieus te nemen?
Dat zou gebleken zijn uit pb’s naar de mod’s.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Moet toch bijna wel Billy Beane en zijn SPAC RedBall Acquisition zijn. Hij heeft al een belang en AZ is een interessante businesscase. De opleiding is, volgens L. van Gaal, de beste in de wereld en levert nu ook spelers (lees:rendement) af, daarnaast heeft AZ een Amerikaans managementprofiel als voetbalclub met Eenhoorn als algemeen directeur en heeft AZ in de afgelopen 15 jaar ambitie getoond in Europa. Met een financiële injectie zou AZ heel goed kunnen renderen met nieuwe talenten uit de opleiding, aanspraak op Champions League voetbal en het aantrekken van buitenlands en binnenlands talent.
Praat geen Poep, doos.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 18 feb 2021, 11:18 Dat zou gebleken zijn uit pb’s naar de mod’s.
Klopt, Kilkenny heeft volgens mij een PB ontvangen.
Vervolgens is onderstaande op de Fanpage gezet, men rept hier over 'verschillende bronnen' en met de nadrukkelijke naam van Red Bull.
Heb hierover ook nog AZ watcher Theo Brinkman getwittert maar daar blijft het ook stil. Ik denk nog steeds aan een broodje aap, omdat niemand er bovenop duikt en anders hulde aan Tacticus waar dit verhaal volgens mij in eerste instantie vanaf komt. Fanpage schrijft 'omdat we deze geruchten uit meerdere hoeken vernemen', maar volgens mij kwam het toch uit die ene enkele hoek.
Red Bull gaat mogelijk op korte termijn investeren in AZ. Via verschillende bronnen krijgen wij door dat de Alkmaarders rond de tafel zitten met vertegenwoordigers van de Oostenrijkse gigant op het gebied van sportdrankjes.
Welke vorm de mogelijke samenwerking gaat hebben is op dit moment niet bekend. Red Bull is op het gebied van sport met name bekend als sponsor van het Formule 1 team van Max Verstappen en als eigenaar van voetbalclubs Red Bull Salzburg en Red Bull Leipzig.
Wij hebben een poging gewaagd tot wederhoor bij AZ, maar kregen daar tot op heden nog geen antwoord op. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar omdat we deze geruchten uit meerdere hoeken vernemen kunnen we niet langer meer wachten met publicatie.
Plaats reactie