Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Laat
Supporter
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 dec 2004, 15:46
Locatie: Alkmaar

Toon is zonder twijfel ons boegbeeld. We mogen trots op 'm zijn.
Getting lost in the folds of your skirt
There's a price that I pay for my mission
A body in heaven and a mind full of dirt
How I suffer the sweetest condition
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Laat schreef:Toon is zonder twijfel ons boegbeeld. We mogen trots op 'm zijn.
Op zakelijk gebied een rots in de branding. Al mogen we René Neelissen echt niet vergeten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:[..]


Toch frappant dat Gerbrands zegt dat AZ niet voor het geld spelers moet verkopen. Dat maakt mij toch wel nieuwsgierig naar wat er al of niet te gebeuren staat.
Hij gaf eigenlijk aan dat er vrij weinig hoeft te veranderen door de ontstane situatie, dat is inderdaad anders dan wat er eerder allemaal is vermeld in de media. De doelstelling zal hetzelfde blijven als de afgelopen jaren dus dat is een goed teken.

Buiten dat: Toon is een held! :bow:
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Hij gaf eigenlijk aan dat er vrij weinig hoeft te veranderen door de ontstane situatie, dat is inderdaad anders dan wat er eerder allemaal is vermeld in de media. De doelstelling zal hetzelfde blijven als de afgelopen jaren dus dat is een goed teken.

Buiten dat: Toon is een held! :bow:
Nou,niet overdijven,hij doet gewoon zijn werk,
maar mannen als Toon en Marcel zijn terzakekundig,
raken niet in paniek en leiden de club op een prima
wijze.Dit in tegenstelling tot div. andere clubs waar
soms de meest vreemde dingen gebeuren.Jammer dat
Brands weg is,maar hem gun ik gewoon een overstap
naar een grotere club.Nu maar hopen dat Toon niet de
fout maakt om te zeggen:"ajax hoeft mij niet te bellen."
(Om maar eens een oude wond open te halen) :wink:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Deze past misschien wel bij de "nieuwe" rol van Toon Gerbrands.

Zo staan de clubs ervoor:

Categorie 1: onder curatele
MVV*
Fortuna Sittard
Feyenoord
NEC
AGOVV
Roda JC
Willem II
RKC Waalwijk
RBC Roosendaal
BV Veendam
FC Dordrecht
Almere City FC
* Directeur Paul Rinkers van MVV gaat ervan uit dat de slechtste status nog in stand blijft. 1 oktober wordt volgens de directeur pas echt duidelijk in welke categorie de club uit Maastricht komt.

Categorie 2: zorgelijk
PSV
AZ
FC Den Bosch
ajax
Sparta
FC Zwolle
Vitesse
FC Twente*
FC Utrecht
VVV Venlo
Graafschap
ADO Den Haag
Helmond Sport
SC Cambuur
NAC Breda
FC Groningen
Helmond Sport
FC Eindhoven
FC Emmen
Heracles
SBV Excelsior
* FC Twente is door de KNVB ingedeeld in de groep 'zorgelijk', met als aantekening dat de club eigenlijk financieel gezond is. Dat heeft ermee te maken dat FC Twente haar spelers geen waarde toekent, waar andere clubs dat wel doen. Daardoor pakt de begroting negatief uit.

Categorie 3: financieel gezond
Go Ahead Eagles
SC Heerenveen
FC Volendam
Telstar

bron: www.rtlnieuws.nl
datum: 2-8-2010
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Jack schreef:Deze past misschien wel bij de "nieuwe" rol van Toon Gerbrands.

Zo staan de clubs ervoor:

Categorie 2: zorgelijk
AZ

Categorie 3: financieel gezond
Telstar

bron: www.rtlnieuws.nl
datum: 2-8-2010
Het gaat natuurlijk over een bepaalde periode.
AZ is nu een gezonde club door de groep investeerders.
Daarnaast betaald AZ voor stadionhuur 1,8 miljoen per jaar minder.
Er zullen geen gekke bedragen meer uitgegeven worden door het
management.

Kleine broer Telstar in veilige groep 3?
Ik kan het niet rijmen met de puntenaftrek omdat ze de financien niet
op orde hebben. Ze beginnen dus komend seizoen op -3.

Wie weet er meer van en kan het evt. uitleggen?
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Gewoon punten vermenigvuldigen per categorie. Categorie 3 clubs puntentotaal x3, categorie 2 clubs punten x2 en categorie 1 clubs punten x1. Dan is het snel afgelopen met deze grappen.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Meneer Veerman schreef:Kleine broer Telstar in veilige groep 3?
Ik kan het niet rijmen met de puntenaftrek omdat ze de financien niet
op orde hebben. Ze beginnen dus komend seizoen op -3.

Wie weet er meer van en kan het evt. uitleggen?
Vrij simpel. Jouw verhaal over puntenaftrek klopt niet.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Meneer Veerman schreef:Wie kan het uitleggen?
Ik kan me alleen maar voorstellen dat Telstar goed uit deze weergave springt omdat ze bijvoorbeeld minimale salariskosten hebben ten opzichte van de totale begroting. Niet zo gek als de trainer en halve spelersgroep door AZ is betaald. Maar zullen we het weer over Toon Gerbrands hebben?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

1 Onze salarispost voor spelers is te hoog in vergelijking met de totale inkomsten.
2 We hebben een langlopende lening die (nog) afbetaald dient te worden.
Als wij Dembele en Moreno of Romero nog verkocht krijgen deze zomer zijn beide punten direct voldaan.

Voor Telstar ben ik blij dat ze in de goede groep zitten. Dat is voor ons ook een hoofdpijndossier minder + Telstar kán niet in 1 jaar van groep 3 naar 1 sukkelen. Dus ook volgend jaar staan ze nog miniemaal in groep 3 óf 2.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Gatalin schreef:[..]

Vrij simpel. Jouw verhaal over puntenaftrek klopt niet.
Excuses, ik haal nu iets door elkaar.
Telstar stond op de nominatie om puntaftrek te krijgen
en daarmee ook te degraderen naar de topklasse.
Dit in verband met de financiele huishouding.
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/100893_ ... or-telstar

Blijft me dus verwonderen dat ze wel in groep 3 zitten.
Wellicht, zoals MO7 al zegt, een flink deel van de salarissen
wordt door AZ voldaan.

Maar goed, nu weer off topic...
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Kermit schreef: We hebben een langlopende lening die (nog) afbetaald dient te worden.
Als wij Dembele en Moreno of Romero nog verkocht krijgen deze zomer zijn beide punten direct voldaan.
Die langlopende lening is goed uitonderhandeld door de Groep Schot.

Er hoeft nog maar 3,9 mio terugbetaald te worden binnen een periode van 5 jaar, uit opbrengsten van verkopen van contractspelers die per 1 maart 2010 bij AZ onder contract stonden.

Per 30 juni 2010 had AZ een positief eigen vermogen van 5 miljoen Euro.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Om dan maar weer on topic te komen: ik heb het idee dat Gerbrands de boel mooier aan het voordoen is. Ik hoorde afgelopen weekend uit een zeer betrouwbare bron dat AZ voor dit jaar nog tien miljoen (!!!) aan spelers moest verkopen om het geheel sluitend te krijgen. Dat verklaart dus ook meteen die belachelijke transfer van El Hamdaoui (en zijn hoge salaris) naar de concurrent.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Antti Opdam schreef:Om dan maar weer on topic te komen: ik heb het idee dat Gerbrands de boel mooier aan het voordoen is. Ik hoorde afgelopen weekend uit een zeer betrouwbare bron dat AZ voor dit jaar nog tien miljoen (!!!) aan spelers moest verkopen om het geheel sluitend te krijgen. Dat verklaart dus ook meteen die belachelijke transfer van El Hamdaoui (en zijn hoge salaris) naar de concurrent.
Het feit dat jij "een betrouwbare bron" hebt die zoiets zegt is natuurlijk een gevolg van het feit dat het bestuursmodel is gewijzigd. In plaats van enkelen die alle gegevens tot hun beschikking hebben, zijn dat er nu meer. De definitieve bevestiging van de transfer van El Hamdaoui is ook gelekt aan Radio Rijnmond (http://ajaxinside.nl/items/lees/4966/6, update2). In het interview van Gerbrands met RTVNH werd duidelijk aangegeven dat het liquiditeitsbeheer enkele transfers wenselijk maakt. Voor Dembele werd ook het aflopende contract genoemd. AZ heeft enkele forse contractuele verplichtingen. Nieuwe spelers moeten keihard presteren voor zulke goede contracten. Loon naar werken.
Laatst gewijzigd door Jack op 02 aug 2010, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kool
Supporter
Berichten: 170
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:26

Antti Opdam schreef:Om dan maar weer on topic te komen: ik heb het idee dat Gerbrands de boel mooier aan het voordoen is. Ik hoorde afgelopen weekend uit een zeer betrouwbare bron dat AZ voor dit jaar nog tien miljoen (!!!) aan spelers moest verkopen om het geheel sluitend te krijgen. Dat verklaart dus ook meteen die belachelijke transfer van El Hamdaoui (en zijn hoge salaris) naar de concurrent.
Wat is er belachelijk aan die transfer vanuit het oogpunt van Toon Gerbrands en AZ? Mounir wilde weg dus niet gemotiveerd, brengt nu nog wat op omdat zijn contract nog loopt, heeft het laatste seizoen niet gepresteerd waarvoor hij is gehaald en gaat dat naar alle waarschijnlijkheid ook in 020 niet doen. Dus de schuld wegwerken met een bankzitter van 5 milj. is nog helemaal geen gekke keuze van Toon.
Support your local or fuck off
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Antti Opdam schreef:Om dan maar weer on topic te komen: ik heb het idee dat Gerbrands de boel mooier aan het voordoen is. Ik hoorde afgelopen weekend uit een zeer betrouwbare bron dat AZ voor dit jaar nog tien miljoen (!!!) aan spelers moest verkopen om het geheel sluitend te krijgen. Dat verklaart dus ook meteen die belachelijke transfer van El Hamdaoui (en zijn hoge salaris) naar de concurrent.
Zou vreemd zijn want er is juist een verklaring van curatoren en groep schot over het wel en wee van AZ.
Hierin staan ook alle bedragen.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kool schreef:[..]
heeft het laatste seizoen niet gepresteerd waarvoor hij is gehaald en gaat dat naar alle waarschijnlijkheid ook in 020 niet doen.
Uhm... Hij heeft er gewoon 20 ingeschoten in een seizoen waarin hij een aantal wedstrijden geschorst was en nog een aantal niet helemaal fit. Geen onzin lopen verkondigen dus.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2607
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Om dan maar weer on topic te komen: ik heb het idee dat Gerbrands de boel mooier aan het voordoen is. Ik hoorde afgelopen weekend uit een zeer betrouwbare bron dat AZ voor dit jaar nog tien miljoen (!!!) aan spelers moest verkopen om het geheel sluitend te krijgen. Dat verklaart dus ook meteen die belachelijke transfer van El Hamdaoui (en zijn hoge salaris) naar de concurrent.
Ik citeer uit het bericht getiteld "AZ overgenomen door Stichting AZ Alkmaar"
van 1 juni j.l.:

"Uit sportief oogpunt is AZ van plan om een aantal spelers te verkopen. Bij verkoop van
spelers heeft AZ budget om nieuwe spelers aan te trekken."

Mijn vragen zijn:
1. Welke sportief oogpunt ligt ten grondslag aan de verkoop van El Hamdaoui aan ajax?
2. Als dat sportieve oogpunt er niet is, hoe moet ik dan het citaat uit het bericht van 1
juni interpreteren? Als een leugentje om bestwil?
3. Mag ik nu aannemen dat AZ budget heeft om nieuwe spelers aan te trekken? Of is dat nu
ook niet meer waar? Een scorende spits lijkt mij bijvoorbeeld geen overbodige luxe.

Feit is natuurlijk wel dat de selectie van AZ veel te groot is, er zijn nog altijd meer spelers bijgekomen of doorgegroeid vanuit de jeugd dan dat er spelers zijn weggegaan. Dat kan een "sportief oogpunt" zijn om spelers te verkopen. Verder is er ook nog altijd geen shirtsponsor, dat zal ook wel een tegenvaller zijn.
Dat AZ door de KNVB in categorie 2 wordt gezet is op zich niet alarmerend. Zowat alle clubs verkeren in deze categorie. Maar het valt lastig te rijmen met het eerder genoemde persbericht van 1 juni dat AZ een positief eigen vermogen van 5 miljoen euro zou hebben.
Ik neig er dus vooralsnog toe om Antti gelijk te geven. De paniekerig aandoende verkoop van El Hamdaoui doet inderdaad vermoeden dat de situatie (nog) niet rooskleurig is.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Kool
Supporter
Berichten: 170
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:26

AZ 4 Life schreef:[..]


Uhm... Hij heeft er gewoon 20 ingeschoten in een seizoen waarin hij een aantal wedstrijden geschorst was en nog een aantal niet helemaal fit. Geen onzin lopen verkondigen dus.
Zoveel onzin is dat niet. Naar mijn mening is hij naar Alkmaar gehaald voor een bedrag waarvoor hij meer dan 20 goals moet scoren. Jij vind 20 misschien veel maar als je de verprutste kansen gaat tellen had hij afgelopen seizoen een te laag rendement.
Toon heeft er goed aan gedaan hem te laten gaan.

Ben trouwens erg benieuwd naar de forumavond. Hoewel hij bij AZ op zich goed werk doet vind ik zijn communicatie naar buiten en vooral met supporters beneden alle peil. Hij heeft een hoop uit te leggen. Helaas is het nog even wachten.
Support your local or fuck off
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1649
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Kool schreef:[..]


Zoveel onzin is dat niet. Naar mijn mening is hij naar Alkmaar gehaald voor een bedrag waarvoor hij meer dan 20 goals moet scoren. Jij vind 20 misschien veel maar als je de verprutste kansen gaat tellen had hij afgelopen seizoen een te laag rendement.
Toon heeft er goed aan gedaan hem te laten gaan.

Ben trouwens erg benieuwd naar de forumavond. Hoewel hij bij AZ op zich goed werk doet vind ik zijn communicatie naar buiten en vooral met supporters beneden alle peil. Hij heeft een hoop uit te leggen. Helaas is het nog even wachten.
Verklaar je nader????
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie