Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

tAZ schreef:Dus die categorieën zeggen allemaal helemaal niets dus?
En die mensen die dat beroepsmatig allemaal uitzoeken snappen er niets van dus?
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

De KNVB stelt zich in deze tijd natuurlijk verschrikkelijk conservatief op naar de clubs toe. Ze kunnen niet enerzijds de peildatum verschuiven naar een maand later om AZ een goed aanzien te geven, en anderzijds communiceren dat het strenger voor clubs zal worden om de clubs gezond te krijgen. Rijmt niet echt. AZ had gewoon zijn zaakjes op orde moeten hebben vóór die datum, ze wisten volgens mij wel dat 1 juni de peildatum van de KNVB zou zijn. Enfin, ik denk niet goed voor het imago van AZ.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Een peildatum die 6 maanden in het verleden ligt heeft toch ook niet zoveel nut ?
Alsof er na 1 juni niet nog een heleboel zou kunnen gebeuren op het gebied van bijvoorbeeld transfers. Daarbij was de situatie bij AZ toch apart genoeg om die peildatum een paar maandjes te verschuiven me dunkt.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

dAZa schreef:De KNVB stelt zich in deze tijd natuurlijk verschrikkelijk conservatief op naar de clubs toe. Ze kunnen niet enerzijds de peildatum verschuiven naar een maand later om AZ een goed aanzien te geven, en anderzijds communiceren dat het strenger voor clubs zal worden om de clubs gezond te krijgen. Rijmt niet echt. AZ had gewoon zijn zaakjes op orde moeten hebben vóór die datum, ze wisten volgens mij wel dat 1 juni de peildatum van de KNVB zou zijn. Enfin, ik denk niet goed voor het imago van AZ.
Slaat nergens op. AZ had er helemaal niets over te zeggen. De curatoren waren eigenaren van de club. Niet Toon Gerbrands etc.
Dus die categorieën zeggen allemaal helemaal niets dus?
In geval van AZ zegt het inderdaad helemaal niets.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Vorig seizoen mocht AZ deze transfers wel meerekenen. Dit keer heeft de licentiecommissie dit niet geaccepteerd, waardoor AZ in categorie I is ingedeeld. Voor PSV, ajax, Feyenoord (de PAF-clubs) is het overigens toegestaan om transfers mee te nemen in de exploitatierekening.

Waarom mogen de transferopbrengsten van de zgn. PAF clubs ( heeft die naam iets maken met de pafferige Mido en Verhoeven :wink: ) wel worden meegerekend? En die van AZ en de overige clubs niet? Hebben deze PAF clubs privileges? :? Als dit zo zou zijn, wat ik belachelijk vind overigens, dan is dat niet op basis van hun sportieve prestaties i.i.g.
giohw94
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2004, 14:05

Het wordt tijd voor een andere "toon"...
Obiku go away!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

giohw94 schreef:Het wordt tijd voor een andere "toon"...
Stel je niet zo aan zeg. Gerbrands kan hier niks aan doen. En zoals gezegd, als 1 juni de pijldatum was dan zegt het dus geen reet. Daarna zijn namelijk nog El Hamdaoui, Dembele en Mendes verkocht. Dat is bij elkaar toch wel minimaal 10 miljoen aan inkomsten.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZ 4 Life schreef:[..]


Stel je niet zo aan zeg. Gerbrands kan hier niks aan doen. En zoals gezegd, als 1 juni de pijldatum was dan zegt het dus geen reet. Daarna zijn namelijk nog El Hamdaoui, Dembele en Mendes verkocht. Dat is bij elkaar toch wel minimaal 10 miljoen aan inkomsten.

Peildatum is het.. :wink: kleinigheidje hou je toch.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

giohw94 schreef:Het wordt tijd voor een andere "toon"...
Wees blij met Toon! Die man heeft hart voor de club, speelt geen toneel en is zeer integer en loyaal.
Belachelijke reactie.

[-X
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bertje schreef:[..]



Peildatum is het.. :wink: kleinigheidje hou je toch.
:oops: :oops: :oops:

Was even te snel met typen.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Bertje schreef:[..]


Wees blij met Toon! Die man heeft hart voor de club, speelt geen toneel en is zeer integer en loyaal.
Belachelijke reactie.

[-X
Misschien moet die dan ook maar een tonnetje per jaar inleveren. Kijken hoe het dan gaat met die liefde.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Geen negativiteit over Toon [-X , de man is een topper voor AZ en is de reden dat AZ een sympathieke club is gebleven tijdens en na de DSB perikelen.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

oboema schreef:Geen negativiteit over Toon [-X , de man is een topper voor AZ en is de reden dat AZ een sympathieke club is gebleven tijdens en na de DSB perikelen.
Waarom dan? Omdat het een charismatische kerel is? Daar los je geen schulden mee af. Ik maak me zorgen om het nieuws dat AZ in de gevarenzone zit en ik zie niet in waarom de KNVB onzin zou willen verkopen. Als ze gelijk hebben dan is de directie hiervoor aansprakelijk en aangezien Toon algemeen directeur is, hij dus ook.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Huiswaard schreef:[..]


Waarom dan? Omdat het een charismatische kerel is? Daar los je geen schulden mee af. Ik maak me zorgen om het nieuws dat AZ in de gevarenzone zit en ik zie niet in waarom de KNVB onzin zou willen verkopen. Als ze gelijk hebben dan is de directie hiervoor aansprakelijk en aangezien Toon algemeen directeur is, hij dus ook.
1) AZ heeft geen schulden, behalve die aan de curator zoals is vastgelegd bij de overdracht van de aandelen (3.9 mln, af te lossen uit ca. 20 % van iedere transfer) Als AZ niet kan aflossen wordt de schuld kwijtgescholden

2) Ik snap ook niet waarom de KNVB onzin zou willen verkopen. Toch doen ze dit regelmatig zoals nu ook weer blijkt

3) Directie kan verantwoordelijk zijn, niet aansprakelijk.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

We gaan het zien Vick, de tijd dat ik alles wat het bestuur van AZ mij vertelt voor zoete koek aanneem is in ieder geval voorbij.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Huiswaard schreef:[..]


Waarom dan? Omdat het een charismatische kerel is? Daar los je geen schulden mee af. Ik maak me zorgen om het nieuws dat AZ in de gevarenzone zit en ik zie niet in waarom de KNVB onzin zou willen verkopen. Als ze gelijk hebben dan is de directie hiervoor aansprakelijk en aangezien Toon algemeen directeur is, hij dus ook.
Omdat hij AZ in zeer turbulente tijden op de rails heeft gehouden en er voor gezorgd heeft dat de club er goed uit is gekomen, nu weer een goede sponsor heeft en het salarishuis nagenoeg weer op orde heeft? Als je ziet wat voor flapdrollen er bij andere clubs rondlopen mogen we onze handen dicht knijpen.

Ik denk dat de KNVB gewoon het zekere voor het onzekere heeft genomen. AZ zat de afgelopen periode natuurlijk n een erg onzekere situatie. Dit lijkt allemaal goed uit te pakken en als de laatste dure spelers zijn verkocht is, is AZ weer gezond.

De directie aansprakelijk stellen vind ik wel erg simpel. De curatoren hebben de club bijna een jaar verlamd. Daar kan de directie niets aan doen, sterker nog ik vind dat ze het uiterste eruit hebben gehaald en het zo gespeeld hebben dat ook de curator niet veel keus had dan AZ voor een appel en een ei te laten gaan. De club moet nu verder op eigen benen. Dat is wat anders dan met een rijke eigenaar en houdt ook in dat je opeens een andere koers moet varen. Dat doe je niet in een paar dagen.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Huiswaard schreef:[..]


Waarom dan? Omdat het een charismatische kerel is? Daar los je geen schulden mee af. Ik maak me zorgen om het nieuws dat AZ in de gevarenzone zit en ik zie niet in waarom de KNVB onzin zou willen verkopen. Als ze gelijk hebben dan is de directie hiervoor aansprakelijk en aangezien Toon algemeen directeur is, hij dus ook.
Als ik een tweedehands auto zou moeten kopen van Willem Vermeend of een van Toon G. dan kies ik toch voor de laatste (al is het alleen maar omdat die waarschijnlijk groter is :wink: )
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Huiswaard schreef:We gaan het zien Vick, de tijd dat ik alles wat het bestuur van AZ mij vertelt voor zoete koek aanneem is in ieder geval voorbij.
Je moet af en toe tussen de regels dorlezen. AZ wil uiteindelijk ook zijn spelers goed verkopen. Het idee dat de club geldnood heeft zou daar niet aan bijdragen.

Ik denk echter dat het afgelopen jaar goede transferopbrengsten erg belangrijk zijn geweest. Gezien het marktbeeld denk ik dat AZ het niet slecht heeft gedaan. Ik denk/hoop dat nu de grootste nood ook echt voorbij is. Als je kijkt naar de begroting en wat er bij AZ rondloopt moeten er nog 2 dure jongens weg en dan is het voor elkaar.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Huiswaard schreef:We gaan het zien Vick, de tijd dat ik alles wat het bestuur van AZ mij vertelt voor zoete koek aanneem is in ieder geval voorbij.
Voor zoete koek aannenemen is iets anders dan ongenuanceerde opmerkingen maken over schulden en aansprakelijkheden. Geloof mij nou maar, AZ is één van de meest gezonde clubs van Nederland.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef:Voor zoete koek aannenemen is iets anders dan ongenuanceerde opmerkingen maken over schulden en aansprakelijkheden. Geloof mij nou maar, AZ is één van de meest gezonde clubs van Nederland.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat AZ de KNVB dit ook gaat aantonen dan. Ik wilde alleen maar even aangeven dat het feit dat iemand aardig is en naar buiten toe goed overkomt nog geen garantie is voor goed beleid. Maar goed, als Toon de club naar sponsoren toe net zo goed weet te verkopen als richting jullie dan komt het vast wel goed met AZ. :wink:
Plaats reactie